Treasure skrev:
Fanny: Det der med at Melatonin bliver omdannet til Pinolin og dernæst DMT og 5-MeO-DMT er det bevist eller er det stadig på teoristadiet? Jeg prøvede nemlig selv at skovle en god gang 20 % 5-HTP ind et par timer inden jeg gik i seng. Jeg blev sådan træt og døset efter en times tid og gik i seng, men vågnede en time efter hvor jeg kan huske stort set ALT hvad jeg drømte. Og vågnede, som du beskriver det, nærmest i trip. Det mærkeligste af det hele var at jeg, til trods for kun at have sovet 1 time, følte mig dejlig veludhvilet. Jeg blev først småtræt igen 4-5 timer efter hvor jeg igen sov meget uroligt pga. drømme, som jeg kunne huske tydeligt dagen efter.
Jeg tror ihvertfald der er noget om det. Det er lidt scary at ens drømme pludselig virkede SÅ livagtige og virkelige, men samtidig også ret fedt

Jeg har prøvet at finde en videnskabelig kilde der viser biosyntesevejen: Tryptophan - Seratonin - malatonin - pinolin eller DMT eller 5 MeO-DMT. men det er svært. Det nærmeste jeg kan komme er denne adresse:
http://www.inclusivescience.org/pinealproject.htm hvor de i hvertfald nævner at alle stofferne dannes i pinealkirtlen. Min oprindelige kilde er ikke så videnskabelig (selvom jeg tror den er sand mht. syntesevejen). Det var en hjemmeside kaldet Dark room Enlightenment, men de har skiftet siderne ud med nogle nye, så nu står det der ikke mere.
Det lyder spændende med dit forsøg med 5-HTP (jeg måtte lige slå det op på Google for at finde ud af hvad det var). Det kan i hverfald godt bekræfte førnævnte syntesevej. Fortæl hvis du får flere oplevelser
Men lad det ikke blive en hverdags begivenhed!