Hej Superske :)
Først og fremmest, det er nogle ok billeder, men jeg vil ikke gå så langt som at kalde dem for prof eller andre lovprisninger som folk her siger :) Men her kommer noget kontruktiv kritik...:)
Først og fremmest, lær Photoshop :) Hvis du gerne vil lave nogle virkelig fede billeder, så brug dette program. Det er ikke særligt svært, og du kan finde diverse guides og lignende på nettet, så du kan lære det i dit eget tempo :)
Og så skal du huske, hvad er det du gerne vil have folk til at se/opleve, når de kigger på et af dine billeder. Alt andet kan/skal skæres væk.
@eddie2-1.gif: Dette billede er nok et af de bedste du har taget... Billedet kunne godt klare lidt beskæring i toppen. Det er ret kedeligt bare at se stakit. Og desuden er billedet ret lyst i det, når det netop er sådan et barsk miljø som du gerne vil afbillede. Dette kan gøres ved at gå i mørkekammeret igen og simpelthen give billedet mere lys, og som sagt i computeren :) Men det er måske også bare mig, jeg kan godt lide en mørk stil :)
@eddie1-1.gif: Synd der står en person i vejen. Det er et meget forstyrrende element, når man kan se sådan en halv arm eller lignende... Her ville jeg vælge at skære alt væk bortset fra hans hovede/hånd/chillum. Resten kan ikke bruges.
@eddie3-1.gif: Det her billede ville jeg nok kassere hvis jeg var dig. Når man ikke kan se hvad han laver, så er der ikke rigtigt noget spænding i billedet. Det er et pænt kedeligt billede. Det ligner bare mest af alt en grim mand, der er ved at rulle sig en smøg :)
@eddie4-1.gif: Synd billedet ikke er bredere... Der er lige en anelse for lidt af eddie, og bestemt også for lidt af modtageren af chillumen. Her ville jeg eksperimentere med lidt beskæring. Jeg tror jeg ville vælge at beskære det så man kun lige ser modtagerens hånd, og så igen lige over eddies hovede. På den måde mystifisere man modtageren mere. Man sætter nogle tanker igang hos folk. "Hvem er modtageren? Hvordan ser han ud? Hvorfor ser Eddie så skummelt til venstre?" osv osv...:)
@streetpoet1.gif: Meget lækkert billede :) En lille smule beskæring af toppen, og måske noget af bunden. Så skulle det vist også være der :)
@streetsinger1.gif: Fint nok billede, der er bare to ting :) Skråt oppe over hans hovede, er der en fejl i billedet. Det er et ret så forstyrrende element, der godt kan ødelægge helheden af billedet. Og du har ikke brugt en høj nok lukkehastighed. Man kan se han er ved at skifte greb, og det er synd at sådan noget skal stå sløret hen. Husk at bruge en hurtig lukketid, når du fotografere noget med fart.
@tunnel1.gif: Hmmm... Har siddet og kigget på det her billede længe, men kan ikke rigtigt finde ud af det. Jeg syntes hverken det er godt eller dårligt. Det er der bare. Motivet er godt nok, men selve udførelsen er ikke god nok. Det er det tætteste jeg kan beskrive det :)
Men husk, alt ovenstående er jo blot min mening. Har du en anden opfattelse af din kunst, så skal du ikke rette den, bare fordi jeg siger det... Alt ovenstående er blot stof til eftertanke.
Det kunne blive til nogle meget freaky billeder, hvis du fik lov/havde mulighed for at skyde Eddie med et macro-objektiv og/eller et fiskeøje-objektiv :) Især macro-objektiver er jeg stor fan af...:) Bare husk et stativ, hvis har mulighed for det. Og gå helt tæt på... Ellers hvis du bare tager almindelige billeder, så gå en lille anelse tættere på :)
Just my two cents :)
- Rylle :)
|