Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Psykoser
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg er rimelig ny med de lidt "hårdere" stoffer såsom LSD, svampa, dmx osv.... og så ville jeg høre hvormange af jer er det gået galt for...? hvor mange lider af psykoser konstant og hvor mange har lidt af det... og så hvis nogen vil fortælle lidt om det... og fortælle noget om badtrips!?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dette hører hjemme i Medaljens Bagside. Hermed flyttet.

Titel: Re: Psykoser
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Skyd-Sven skrev:
Jeg er rimelig ny med de lidt "hårdere" stoffer såsom LSD, svampa, dmx osv.... og så ville jeg høre hvormange af jer er det gået galt for...? hvor mange lider af psykoser konstant og hvor mange har lidt af det... og så hvis nogen vil fortælle lidt om det... og fortælle noget om badtrips!?

Jeg har heldigvis ikke haft nogle dårlige erfaringer med ovennævnte stoffer, men jeg synes du burde vente med at bruge dem til du er et par år ældre, 16 år er efter min mening, et par år eller to for tidligt til lsd og svampe..

Titel: Re: Psykoser
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Skyde-Sven >

Det er usandsynligt at du får en psykose ved et enkeltstående eksperiment, men dog ikke en umulighed. Helt generelt vil jeg anbefale dig at vente med psykedeliske stoffer. Selvom mange ta'r deres første svampetrip i en alder af 14-16 og selvom de fleste slipper nogenlunde fra det, så er det ikke tilrådeligt. Din hjerne er ikke fuldt udviklet. Ehh...synes egentlig TM har foklaret det meget godt.

Mvh. Psyko

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

har trippet LSD en enkelt gang før og det gik da fint....

Men nok om det... ingen der vil fortælle om problemer de evt har?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har ikke selv haft psykoser el. lignende.. men kender et par stykker der har været på den lukkede..plus afsted på minesota kur...
Har dog prøvet at være lidt nederen, dagene efter et E trip, hjernen skal jo lige lades op igen :)

Men hey du snakker om at trippe LSA, Vent hellere lige med det.. start blødt ud med nogle milde svampe trips, eller som skrevet længere opppe, vent et par år... det er ikke legesager, specielt ikke de psykedeliske stoffer!!! :!:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg har ikke haft et desideret badtrip men næsten (læs min raport under lsd/på grænsen) for 4 år sidden havde jeg 1 periode på 3 månedder hvor jeg spidste lsd, svampe, natskygger, og diverse soma urter, ca 1 gang om ugen, jeg og en gommel ven som lige var stukket af fra teknomiljøet i kbh. trippede igennem, vi var frygt løse men ret bevidst jeg brugte meget tid på at læse om psykken igennem lsd, hoxley, groff, hoffmann, larris, bergmann, mm, det kulminerede med nogle heftige trips som beskrevet, denne tid lærte mig at man ikke må gøre så heftige ting for tit da man kommer til at leve i en halv psykedelisk verden, men jeg dyrkede mine flashbacks og fandt det positive i dem, grinern nok, intil et par månedder efter hvor jeg i en brandert åd 2 e piller, der fik jeg en form for depresion jeg fik det ret underligt inden i, heldigvis mødte jeg en fyr som havde oplevet det samme, som fortalte mig en masse gode ting så jeg kom vidre, det at trippe giver en en masse sandhedder som man skal have tid til at forarbejde, for mig var det vigtigt at holde fast i nogle af de gamle verdier, og holde god kontakt med min familie og gamle venner, da man næmt kommer til at føle en distance til alt og alle, untagen dem man har der her specielle univers sammen med, ALT MED MÅDE jeg ville ikke undvære mine oplevelser, men kunne jeg have ændret noget ville jeg nog have ventet et par år og valgt nogle stoffer fra og ikke gjort det så tit, det er fks ikke sår smart at spise natskygger når man skal op på fysisk hårdt arbejde næste dag ups,

hv. doeneg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har skilt diskussionen om stoffer og modenhed fra til en selvstændig tråd. Den hedder "Psykedeliske stoffer og modenhed", og er indtil videre placeret i dette forum.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fra fyn
Det ved du godt du ikke må lille ven :D

Titel:
Dedikeret medlem

Først og fremmest... Selvom et trip er psykotisk af natur, det vil sige at man til en vis grad oplever virkeligheden anderledes end normalt, er der ingen der bliver psykotiske af at tage LSD, eller lignende. INGEN.

Derimod kan hash, LSD, Ecstasy, Amfetamin, og ligenende i nogle tilfælde godt udløse en psykose hvis man har anlæg for det, ligesom for eksempel en fyring, skilsmisse, traumatiske oplevelser, med mere kan gøre det.
Bægeret flyder simpelthen over.

Vil du vide hvad dine præcise chancer er hvis du tager psykedeliske stoffer? Nogenlunde lige så store som hos alle andre.
En undersøgelse lavet tilbage i 1960'erne såvidt jeg husker, påviste at der ikke var flere tilfælde af alvorlige psykiske sygdomme hos folk der tog LSD end hos resten af befolkningen.

Titel:
Dedikeret medlem

angående psykoser, har du sikkert meget ret i der ikke er større chance for stofmisbrugerne, end for så mange andre normale mennesker... Men man skal jo have noget at blive skræmt af..

Tror så stadig, for lige at sammeligne lidt, at et LSD trip er en mulig traumatiserende oplevelse, ligeså godt som man ser et færselsuheld og noget..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]