Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2022 04:10 
Hej med jer alle.
Jeg skriver i håb om at nogle herinde, kan hjælpe mig med at afklare et spørgsmål for mig. Min ellers fantastiske og søde lillebro, der desværre har udviklet et misbrug af morfin og coltangin, men som ifølge ham selv “bare hygger sig en gang imellem” ( hver dag) og “kan stoppe når som helst da det ikke er noget problem” (hvilket det i mine øjne er så snart man siger sådan) og det plager mig noget så grusomt. Vores forældre er uvidende omkring det, da de sjældent besøger os (vi bor sammen i en 2 værelses lejlighed, så stort set alt kontakt foregår på telefon eller hos dem. Så fik vi også lige det med) Han har igennem lang tid (5-6 måneder af hvad jeg ved) haft held med at få sit lort (rent ud sagt) gennem en veninde, der får det udleveret i temmeligt store mængder fra misbrugscenteret (360 mg 2 gange i døgnet :shock: :shock: ). Hvis ikke det snart får en ende ser jeg mig nødsaget til at handle på det. Hun får det i sådan nogle små zipperbags, hvor hendes havn og cpr. nummer er klistret på sammen med hvor meget hun skal tage. Hun får som regel udleveret en gang om ugen af hvad jeg kan se på de her labels på posen, som jeg rimelig tit fisker op af skraldespanden eller finder på hans værelse. Jeg gider ikke skabe splid mellem min broder og jeg, så jeg overvejer at lade som ingenting et lille stykke tid og så (uden at han ved det) tage kontakt til det misbrugscenter der giver hende lortet og vise dem alle poserne og fortælle det som det er. At han er blevet narkoman pga. stoffer han køber af hende, der får det fra dem. Hvad vil konsekvensen for hende være og ville det overhovedet hjælpe noget eller giver de hende blot en løftet pegefinger og en “det skal ikke ske igen” eller kan jeg rent faktisk forhindre hende i at få mere udskrevet som hun alligevel bare sælger videre? Er virkelig rådvild og ked af at se min bror er blevet en sovser istedet for den energiske ven jeg havde sidste år!?!
Håber der er nogen, der kan give mig svar og evt. ideer og feedback på min ide.
Venlig hilsen en frustreret bror.
Jesper


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 nov 2022 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Kan godt forstå dine bekymringer! Lige kort svaret; konsekvensen for hende vil nok være, at hun skal ned og hente medicinen hver dag og indtage den foran en medarbejder på stedet. Misbrug kommer snigende og din bror ved det muligvis ikke endnu, ikke så længe at det bare kommer til ham. En konsekvens for ham, kan være at han opsøger meget betændte miljøer for at få sit drug og dermed får adgang til alverdens lort.. PS. Contalgin er morfin, straight up.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team