Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2021 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Hej Hestenettet! ;)
Jeg lider af skizofreni på 11. år, og har været gennem 4 psykoser.
Den 1. skyldtes svampe.
De tre andre stress og mani.

Jeg er efterhånden, lidt modvilligt, men accepteret spirituel anlagt, hvilket indtil videre også har gjort at jeg i højere grad, delvist, har accepteret min sygdom.
Jeg ville høre om det er no go i mit sted at forsøge sig med en lav dose svampe?
Føler jeg går glip af en hel masse, men tænker den vakler lidt 50/50 om det går godt eller skidt i mit tilfælde.

Jeg ville bruge svampene som et terapeutisk instrument til at få knækket den PTSD og depersonalisering, jeg føler jeg befinder mig i.
Det ville naturligvis være en tur der ville trække tårer, da der er ret heftige, intense traumer der skaber sig i mig.
Psykiatrien hjælper ikke, de dulmer blot med deres medicin, som jeg tager fast. Men får ikke det store ud af det, ellers.

Er lidt i vildrede, har mistet alle familiemæssige relationer hen over det sidste år, på en bizart måde, står op for at glæde mig til at kunne gå i seng igen.
Altså er mit mentale ve ikke ved sit bedste.
Men min sygdom føler jeg kører i ring,- der er ikke rigtigt noget til at "knække nøden".

Ønsker mig en forløsning, og dét at ende i mig selv, så jeg kan føle mig menneskelig igen. Jeg ved jeg kan, jeg ved bare ikke hvordan..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2021 09:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er svampevejen du bør gå - tænker også din medicin går ind og blokere for svampenes virkning? Hva får du?
Nu du skriver ptsd så tænker jeg mdma terapi kunne være en løsning sammen med en terapeut.
Hvordan har du det med mdma?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2021 13:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
50/50 er ekstremt dårlige odds ven. Skizofreni og psykedelika er en notorisk dårlig kombination. Du skriver endda selv at din første psykose ud af fire blev udløst af svampe!!
Hvis du absolut vil prøve at anvende narko, så må jeg tilslutte mig fso ift. mdma.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2021 15:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Føler jeg går glip af en hel masse, men tænker den vakler lidt 50/50 om det går godt eller skidt i mit tilfælde.

Det svampe kan give dig er allerede til stede. Enig med Bo Dega, synes det virker som dårlige odds.

Dog vil jeg anbefale dig at søge på Stanislav Grof og hans arbejde med LSD til skizofrene patienter. Det skulle være ret interessant, har ikke selv kigget så meget på det.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2021 23:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2021 11:31
Indlæg: 15
Geografisk sted: The Void
Hej Ano,

jeg lider selv af skizofreni, angst og depression og har brugt udvalgte stoffer som en del af min selvbehandling. Jeg er selv i behandling i psykiatrien hvor jeg får Abilify og sertralin, og er egentlig positivt stemt overfor dette - psykiatrien skal ikke have noget hate herfra. Skizofreni er en enormt mangeartet lidelse, så det er umuligt at forudse præcis hvordan du ville reagere på at tage svampe. Min egen erfaring er at psykedelika, brugt under omtanke, kan erstatte flere års psykoterapi, og give nogle indsigter der ellers ville have været svære at få. Jeg tager selv psykedelika med måneders mellemrum og er enormt glad for dette. Mit sidste eventyr har været 5 ayahuascatrips i sommers, der har givet stof til eftertanke i lang tid fremover.

Ville jeg selv vælge at tage svampe? Det ville jeg nok.
Håber du får nogle gode oplevelser, der kan bringe dig i tættere kontakt med det som du synes er vigtigt i livet.

Mvh.
Eternity

_________________
Og har du, prøvet at tage dine øjne af? Og rejst 2000 kilometer i en 2-værelseslejlighed?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2021 23:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Der poppede lige en mail op - beklager jeg først får svaret jer nu, men har ikke tænkt over at jeg oprettede dette topic.

Jeg får udelukkend Abilify, er trappet ud af sovepiller. Selvmedicinerer med CBD-weed, for min skønhedssøvn.

MDMA - effekten kan jeg selv hive frem (svært at forklare, men kan hive intensiteten fra MDMA frem hvis jeg virkelig mener dét (eller en følelse der minder om det) er så lidt ramt dagen efter).

Det er hverken for at fremkalde en ny psykose, et trip eller en eufori jeg havde tænkt mig det, men for selvindsigt, da jeg føler jeg hele tiden er ved siden af, og psykiatrien ikke gør det store..

Tak for det, spaffeh, vil jeg læse op på.


Hvordan ville det mon være at microdosere, og eventuelt trappe gradvist op, til en effekt siver igennem?
På mig virker det lidt som et enten/eller - drug ? Men måske man kan få ønsket effekt ud af et trip, der ikke ville sige de fleste noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2021 00:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Eternity

Du kunne være et godt bud på en tripsetter. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2021 23:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Ano skrev:
MDMA - effekten kan jeg selv hive frem (svært at forklare, men kan hive intensiteten fra MDMA frem hvis jeg virkelig mener dét (eller en følelse der minder om det) er så lidt ramt dagen efter).


Kan du uddybe? Mener du at du kan fremprovokere en MDMA rus vha. af din medicin eller bare "af dig selv"? I hvert fald lyder det...vildt!

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2021 21:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Bo Dega.

Ved det lyder vildt. Det er bare så intenst, til sammenligning kan jeg nævne Pink Rolex (en gammel form for ecstasy) jeg tog i slut 00'erne
- Det er mest når jeg er på vej ud, at jeg selv kan hive det frem.
Har haft oplevelsen kortvarigt(15 minutter) flere gange på en dag under psykose og optakt til dette, kan sammenligne det lidt med en følelse som vrede man ikke altid selv er herre over.
Andre gange er det kommet til mig, og jeg har bare 'flydt med'.
Det er nok den bedste beskrivelse, uden at blive for overnaturlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2021 21:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
^ Første gang det stod på, var umedicineret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2021 01:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 dec 2021 00:57
Indlæg: 2
Først og fremmest; lov mig at være varsom.

Prøv at læse om symptomer på "kundalini syndrom".
En google søgning kan byde på meget, men læser du bøger,
så køb "The Kundalini Experience: Psychosis or Transcendence" af Lee Sannella.

Udvikling foruden psykedelikum, kunne muligvis komme ved at fagne en process, som du måske allerede er underlagt.
Bare lov mig at du ikke pludseligt smider medicinen, uden at det sker i samarbejde med psykiatrien.

Undertegnede har som teenager haft oplevet to psykotiske perioder, begge med omtrent ét års varighed, forsaget af psykedelikum. Havde mange obskure symptomer og oplevelser, som jeg fik forstået som tegn på udviklingen af kundalini syndrom, hvor jeg oplevede bedring, ved følge de forholdsregler som skulle være lindrende på den sjælelige smerte derved.

Føler ofte stor længsel efter indsigten disse midler er introducerende for, dog fraholden, fordi energien rejser sig særdeles voldsomt og uden nåde, selv ved små doser.

P.S. Hold dig langt væk fra Kundalini Yoga, samt alle de andre populære påfund -cirkulerende om kundalini. Stol på en at det ikke er noget som skal opildnes eller kontrolleres, men noget i dig som anlægger vejen - foruden indflydelsen af din vilje.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2021 18:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Tusinde tak for dine råd, og især bogen! Den vil jeg give mig i kast med.

Har erfaret jeg har nogle værktøjer/redskaber, som jeg endnu ikke har lært at administrere, og kontrollere, herunder psykotiske/overnaturlige oplevelser.
Min underbevidsthed ligger ikke langt fra min bevidsthed, og de to smelter lidt sammen under psykose,- hvis det giver mening. Som et trip der kan vare flere måneder.

Tak for dine råd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2021 21:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 dec 2021 00:57
Indlæg: 2
Ingen årsag!

Sannella skriver som en observatør (han er psykiater), hvor hvis du er interesseret i en personlig beretning, bør du også læse Gopi Krishnas selvbiografi "Mit liv med kundalini".

Kan nikke genkende til at opleve fusionering af id og ego, med følge af alle de skævvridninger det forsager. Som du forklare det, kan det syntes som et langvarigt trip.

Læste længere oppe i tråden at du kunne fremprovokere MDMA lignende eufori, under din psykotiske periode.. Det stemmer meget godt overens med mine oplevelser. Det er ganske typisk at kundalini forsager "guddommelig ekstase", men ligeledes et tilsvarende helvede -for den som endnu er uforløst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2021 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2021 16:15
Indlæg: 12
Vil slet ikke anbefale nogen former for psykedeliske når du lider af skitzofreni.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2021 19:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2021 21:54
Indlæg: 6
Svampe lyder som en dårlig ide især hvis du gør det alene. Pas på du ikke kommer ind til X-Factor (altså, den lukkede afdeling i Glostrup eller whatever).

Jeg mødte engang en der havde skizofreni da jeg var ude og rejse. Han eksperimenterede med dmt og lsd (formentligt fordi de har en meget kortere halveringstid). Han fik et helt fucked skizofreni udbrud efter han spiste svampe (jeg var der ikke selv men hørte at der der skulle fire mænd til at holde ham nede, han var helt fried flere måneder efter).

_________________
E̸̦̬͂ȓ̷̺̳̦̖ ̴̘̟̒l̸̨͈̳̰̄̒̚i̴͓͎̜̘̥̊̿v̴͉̫̲͕͗͌̀͜ẽ̸̻͕͍̓̃̽̆͝t̶̫͎̘̜̪̞̲́̒̈̿͌̇ ̴̢̘̻̞̊̀́̿̈́ẹ̴͙̠͙̫̈n̵̖̊̊̍ ̷̣̬̗̳̖̟̀̋́ķ̴̘͚͖͚̫͔̄ø̵̡̫̩͎̘̐̆͑ͅn̶̳͙̯͙̳͐͂̿́͋͝͝s̶̭̱̉͑̓͊͌s̴̡̩̪̩̿͜y̸̧̰̗͖͔̍̈́͗̄̐ğ̶̢̟̼̠͎̩d̶̛͎̩̪̤͕̓͌̉͋̉͠ò̴̺̍m̵̯̩̣̤̥͗̂̕


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2022 21:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Repost fra Filosofi-tråden... Hvad er der sket med min hjerne?

Igår sad jeg som jeg plejer og læste i mine skolebøger, (er lige startet på en videregående uddannelse.)
Skal prøve at gøre det kort, og nå til kernen...

Tog svampe for 12 år siden, og endte i en psykose, som endte i flere efterfølgende, som har sat sine præg på min overordnede sindstilstand, og i markant grad mine kognitive evner. Jeg har en virkelig, -som i virkelig dårlig hukommelse. Det har virkelig gået mig på, at jeg skulle genlæse 4-5 gange, og stadig ikke kunne huske en døjt af hvad jeg lige havde læst.

Igår slap det!?
Min overbelastede hjerne har i over et årti efter sin første belastningsreaktion være spærret inde, som blommen i et æg, på den dårlige måde.
Men det lille æg, der har ligget beskyttet af en permanent form for adrenalin, krakelerede og ud stormede det med gamle minder, jeg i så lang en periode ikke har kunnet huske.
Jeg havde det fantastisk, og har det fantastisk.
Formåede at finde mig selv, igen efter at have været fraværende i over et årti.
Kan huske hvad jeg spiste igår, hvornår jeg faldt i søvn, hvad der sker, hvad jeg observere og ikke mindst hvem jeg selv er!
Min langtidshukommelse er på et knips vendt tilbage, som om der har været en eller anden form for blokade der har forladt "landevejen af neuroser".
På en måde vendte jeg hjem, udelukkende grundet en metode som er ubeskrivelig, som jeg stadig ikke forstår, men minder om meditation.

Skal nu til at genoptræne en del af mig der ikke har været i brug rigtig lang tid! AMA , forklar og hjælp mig med at forstå. Jeg fatter hat?
Beklager hvis det blev rodet, men jeg har virkelig været på en oplevelse et par gange i går, og er stadig uforstående.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team