Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Forfatter besked
Indlæg: 22 okt 2021 13:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Billede

En lille opdatering fra et af mine patches.. .
De er virkelig begyndt at skyde systematisk og med alle bedene sammenlagt ender jeg vel med et par 100.
I starten, døde mange af dem der pinnede når de blev 2-3 cm høje. De børnesygdomme er vi nu sluppet af med, så det skal nok blive en hyggelig vinter :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2021 14:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Godt gået! De er sku flotte

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2021 20:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2021 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Har lige været forbi et af bedene i Nordjylland. Det tegner også rigtig godt.
Dog synes jeg en del af dem abortere.
Bedet i Nordjylland blev anlagt i april, så det er jeg nu meget godt tilfreds med at der er afkast allerede i år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2021 11:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
De ser simpelthen bare fantastiske ud!

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2022 20:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Lige en opdatering på årets resultat...

Det endte med 80 g +-. Fra 2 bede.. de har nu fået nyt ved, at spise af og så håber jeg de pinner igen i 2022. Dem der ikke blev til noget i år, giver forhåbentligt i år - de ser i hvert fald potente ud.

Jeg har nu prøvet P. Azurescens nogle gange og kan ikke helt bestemme mig for om jeg fortrækker dem over spids nøgenhat og cubensis. Synes de sparker på en anden måde - tungere og uden samme eufori som jeg kender så godt fra de gængse arter. Giver det et nyt forsøg (3 g) i weekenden hvor alt er planlagt og klar med min trofaste tripmakker.

Jeg har også brugt en del tid på at studere videoer på YouTube, hvor de blev plukket i deres naturlige udbredelse område. Her bemærkede jeg at "coast og origon" ligner den vestvendte kyst i Thy nationalpark. Vegetationen og klimaet er sammenligneligt, så benyttede min årlige sheltertur i december, til at udplantet 5 kg mycelium langs landevejen mellem Hanstholm og Klitmøller.
Så må vi se om det kan lykkes at etablere en reel udbredelse herhjemme -til glæde for alle. Jeg krydser fingre.
Hvis jeg næste år ser at myceliet har etableret sig, skal jeg nok give lyd.

Mvh
Kratluskeren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2022 23:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Uendelig go stil det der. Sharing is caring.
Kom endelig med tanker omkring effekt efter turen.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2022 22:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Lige en hurtig update, fra forrige weekend med p azurescens.
Efter faste, et par øl og en god gåtur i naturen blev det tid til endnu en gang at prøve egen avl.
Jeg har med udgangspunkt i at p azurescens statistiks set har højere indhold af aktive komponenter, altid gået forsigtigt frem. Det blev til 2,2 g til mig og så ned på madrassen foran brændeovnen - 15 min senere kørte toget så småt. Hmm, 1,5 time inde i tripper havde jeg ikke opnåede det trio jeg ønskede og smed 2 g spids nøgenhat oven i. Det hjalp og jeg havnede der hvor jeg gerne ville være og vi havde en hyggelig aften.
Føler ikke P Azurescens er helt så stærke som jeg troede, så fremad rettet begynder jeg at dosere ligesom hvis det var spids nøgenhat dvs 2,5-4 g alt efter humør.
Jeg er dog stadigvæk ret vild med måden P Azurescens kan dyrkes på og opskaleres ude i haven og i skoven, uden at det sterile bøvl der er med cubensis.
En ting jeg dog ikke er vild med ved PA er at det virker mere massive og seje end cubensis. Sørg for at hak eller blend den inden, ellers får man fornemmelsen af at tykke i en skosål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2022 00:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Tak for update.
God info og tips.

Har du tanker eller erfarimger ift. "Wood lovers paralysis"?

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2022 00:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Hmm.. vil helst ikke kloge mig på wood lovers paralysis.
Jeg er fuldt ud bevidst om fænomenet og der er rigeligt at rapporter om det. Mine forholdsregler omkring at trippe på svampe vil jeg mene også afdækker risikoen for wood lovers paralysis.
Jeg tripper aldrig med andre end mine nære venner, aldrig andre steder hvor der er mennesker ( eller hvor de kan dukke op uventet) og aldrig hvis jeg har en bagkant dagen efter. Så skulle der opstå komplikationer, så håndtere vi det og er det helt galt må man jo kontakte hospitalet og ligge kortene på bordet. Det skal man ikke være for fin til, selv om vi er ved at være godt oppe i årene.

Men nej, jeg har endnu intet oplevet der kunne minde om det der er beskrevet omkring wood lovers paralysis. Heller ikke det mindste der tilnærmelsesvis kunne forbindes med det. Det har føltes som et hvilket som helst andet trip.
Men jeg er løbet tør for spids nøgenhat nu, så jeg har kun høsten af p. azurescens tilbage frem til der igen kan samles spids nøgenhat. Så måske jeg eller mine venner oplever det, inden da. Jeg håber det selvfølgelig ikke, men det er vel en kalkuleret risiko.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2022 18:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Så pinner mine bede fra sidste år, igen i år. De plantet ud i Gistrup..

Jeg har dog ikke set til dem jeg har anlagt i Nationalparken i Thy...

Er der andre der har set udbytte endnu i 2022?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2022 14:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Kratlusker skrev:
Så pinner mine bede fra sidste år, igen i år. De plantet ud i Gistrup..

Jeg har dog ikke set til dem jeg har anlagt i Nationalparken i Thy...

Er der andre der har set udbytte endnu i 2022?


Har du billeder?

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2022 15:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Det har jeg både fra Nordjylland og nu også en murerbajle hjemme i haven.. Sidste nævnte er først begyndt at kigge frem her midt november.
Men det er et helved at ligge billerne op herinde. Kan kun finde ud af at gøre det via link til anden side, så det får jeg ikke gjort. Hvad da?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2022 20:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Billede
Men nu har jeg alligevel forsøgt.. De ligger i linket lidt blandet. Der bør dog ikke være tvivl om hvor de gror. Det der er med en lille høst fra er fra Nordjylland er fra i år.
murerbaljen var af nød - jeg har solgt mit hus og ville gerne have mit bed med mig. Derfor gravede jeg det op, sammen med noget jord og smed det i en i den. Den har stået i skyggen her hvor vi bor midlertidigt, nu pinner den og så bliver den plantet ud i skoven på den ejendom vi efterfølgende har købt.
Jeg har gjort mig nogle erfaringer med p. azurescens som gør at jeg tror jeg kan skalere det op i de 2 HA skov der er på ejendommen.
1. Det vigtigste er at der er en stor mængde mycelie når det bliver planet ud - det forhindre at der kommer andre organismer/svampe og bekæmper det.
2. vand - masser af vand. Dæk det gerne til med pap i sommerhalvåret, det gør at myceliet ikke tørrer ud og stopper sin vækst.
3. lav bedene lange og slanke, de pinner gerne langs kanten! Så alt det i midten vil ofte ikke give frugtlegemer - dog kan man bruge arealet til at opformere endu mere mycelie.
4. Myceliet ELSKER hassel flis - jeg klipper gerne friske grene i stykker af 2-5 cm. Alternativt køb bøgeflis i plantorama som sættes i blød inden det blandes med mycelie.
5. Tålmodighed - P. azurescens er ikke et growkit fra Holland - det skal plejes og opformeres. De første 2 år fik jeg intet resultat - jeg startede med 70 g mycelie som jeg opformerede. Hvert år tilsætter fjerner jeg halvdelen af myceliet fra mine bede - denne del bliver flyttet til ny lokation og mere flis/hassel bliver tilsat.

Min forhåbning er at jeg observere p. azurescens vildt nær et af mine bede i løbet af mit liv - derved ved jeg at jeg har lykkes med min mission om at udbrede tilgængeligheden af psykedeliske svampe i naturen.

Det skal dog siges at jeg egentligt hellere ville have at det var spids nøgenhat som var tilgængelig, da jeg bedre kan lide det trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2022 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
https://postimg.cc/gallery/H5GjS2g


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2022 13:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Kratlusker skrev:
Billede
Men nu har jeg alligevel forsøgt.. De ligger i linket lidt blandet. Der bør dog ikke være tvivl om hvor de gror. Det der er med en lille høst fra er fra Nordjylland er fra i år.
murerbaljen var af nød - jeg har solgt mit hus og ville gerne have mit bed med mig. Derfor gravede jeg det op, sammen med noget jord og smed det i en i den. Den har stået i skyggen her hvor vi bor midlertidigt, nu pinner den og så bliver den plantet ud i skoven på den ejendom vi efterfølgende har købt.
Jeg har gjort mig nogle erfaringer med p. azurescens som gør at jeg tror jeg kan skalere det op i de 2 HA skov der er på ejendommen.
1. Det vigtigste er at der er en stor mængde mycelie når det bliver planet ud - det forhindre at der kommer andre organismer/svampe og bekæmper det.
2. vand - masser af vand. Dæk det gerne til med pap i sommerhalvåret, det gør at myceliet ikke tørrer ud og stopper sin vækst.
3. lav bedene lange og slanke, de pinner gerne langs kanten! Så alt det i midten vil ofte ikke give frugtlegemer - dog kan man bruge arealet til at opformere endu mere mycelie.
4. Myceliet ELSKER hassel flis - jeg klipper gerne friske grene i stykker af 2-5 cm. Alternativt køb bøgeflis i plantorama som sættes i blød inden det blandes med mycelie.
5. Tålmodighed - P. azurescens er ikke et growkit fra Holland - det skal plejes og opformeres. De første 2 år fik jeg intet resultat - jeg startede med 70 g mycelie som jeg opformerede. Hvert år tilsætter fjerner jeg halvdelen af myceliet fra mine bede - denne del bliver flyttet til ny lokation og mere flis/hassel bliver tilsat.

Min forhåbning er at jeg observere p. azurescens vildt nær et af mine bede i løbet af mit liv - derved ved jeg at jeg har lykkes med min mission om at udbrede tilgængeligheden af psykedeliske svampe i naturen.

Det skal dog siges at jeg egentligt hellere ville have at det var spids nøgenhat som var tilgængelig, da jeg bedre kan lide det trip.


wow. Tak for at dele erfaringer.
Vil man kunne udvælge steder der er mere fugtige, for at undgå udtørring? fx på kanten af et moseområde?

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2022 13:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Hmm, jeg ved ikke med mose - umiddelbart ville jeg ikke vælge et sted der er så fugtigt. Skovbund i en løvskov er fint eller i et tæt læhegn. Typisk dækker jeg bedet til med bølgepap, da dette er med til at holde på fugten. Slut september fjerner jeg pappet hvis dette ikke er helt nedbrudt af myceliet. I løbet af forår/sommer får det en spand vand - hvis der er tørke.


Jeg har som du måske har set i tråden også forsøgt mig med at plante det ud i marehalmen i Nationalpark Thy. Dette tager jeg op og tjekker status på til december. Mit umiddelbare bud, er at dette er det helt naturlige habitat for ps. Azurescens. Bare se denne video: https://www.youtube.com/watch?v=fgEL0FsELiI
Hvis det lykkes bare at få et mycelie op og gro, burde det kunne sprede sig langsom men sikker. Det ville da være en drøm hvis hele nationalparken langs kysten stod og lyste med ps. Azurescens. Jeg planter i hvert fald mere mycelie ud igen i år og spreder de sporer jeg har samlet fra min høst. Tiden må vise om mit projekt lykkes - men jeg er selv meget optimistisk omkring det!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2022 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kratlusker :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2023 19:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2021 19:35
Indlæg: 19
Boom så var de der - ud af det blå og uden forvarsel :eyes: Nye bede anlagt i marts på min nye bopæl ( den nye ejer af mit gamle hus, får sig en glædelig overraskelse hvis han da går på opdagelse der)

Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg lidt havde givet op på bedene. Dels havde jeg forsøgt at blande hassel med træpiller (eg/birk) og dels pga den meget tørre forsommer. Træpillerne kunne de ikke sprede sig til, men det var godt til at holde på fugten. Det det har dog vist sig at den fugtige sommer har gjort det tykke blad/husmus lag i skoven til særdels god næring for myceliet. myceliet dækker lige pludselig 5 gange det oprindelige areal af bedet. Det lover godt, om ikke for i år, så for næste år..

Det skal dog siges at det kun var 2 af 5 bede der var jackpot i endnu.

Er der andre der har været ude og se om jeres bede bærer frugt?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team