Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2021 02:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 sep 2021 09:24
Indlæg: 2
Online radioer er en form for internetkommunikationssystemer, der giver brugerne mulighed for at lytte til online radiostationer via emisoras de radio deres computere. Online radio er en digital musiktjeneste, der overføres via internettet ved hjælp af digitale signalbølger. De fleste internetstreaming er generelt kendt som webcasting, fordi det ikke udsendes offentligt over konventionelle trådløse netværk. I stedet konverteres webtransmissioner til digitale data og sendes over internettet ved hjælp af en særlig type forbindelse kendt som en HTTP- eller HIPER Text Transfer Protocol -server.

En internetbruger kan abonnere på en bestemt online radiostation eller gennemse et udvalg af internetstreaming -musikkanaler. Abonnenten (eller Streamer) skal levere en unik URL, der indeholder listen over sange eller kanaler, de vil lytte til. Hver gang en sang afspilles, opdateres URL'en, og der foretages en indtastning i streaming -vidensdatabasen. Når brugeren ønsker at få adgang til flere oplysninger om en bestemt kanal, skal de blot klikke på en markeret knap, lyt nu.


Senest rettet af Elizabesy 06 sep 2021 15:54, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 14:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Radiokommunikation eller kort radio er en trådløs kommunikationsmetode via den del af de elektromagnetiske bølger, der kaldes radiobølger – radiofrekvenserne fra omkring 3 kHz til 300 GHz. [1] Radiokommunikation omfatter både radioudsendelse og radiomodtagelse. Radioudsendelse beregnet til offentligheden kaldes radiospredning (eng. radio broadcasting).

Set fra et teknisk synspunkt skelner man mellem radiofoni (envejsradiokommunikation) og radiotelefoni (tovejsradiokommunikation). Radiofoni kan bruges til at sende tale og musik og kan via FM-radio og DAB-radio gengive lyde ved næsten alle hørbare frekvenser. Radiotelefoni bruges til kommunikation fra skibe, flyvemaskiner og hyrevogne og har ikke nær den samme lydkvalitet. Til gengæld optager de enkelte radiokanaler til radiotelefoni typisk kun en femtendedel af den 'plads' i frekvensbåndet, som kræves af en radiofonistation med den bedre lydkvalitet.

Radiofoni anvendes til at sende radiokanal-, internet- eller tv-kanal-signaler (programmer) til et antal radiomodtagere eller fjernsynsmodtagere (lyttere eller seere), som tilhører en stor gruppe.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 15:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hvad fanden er det her for noget!!?Jeg bliver sgu snart mærkelig altså..

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2021 12:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Elizabesy venter på dig, Bo Dega <3

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2021 17:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hun/han/hen kommer bare an. Der er ik' noget der tænder mig mere end en HIPER Text Transfer Protocol -server. Jeg ligger klar i radiospredning.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team