Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2021 09:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er forståeligt det er en svær tid på mange måder og jeg ved hvor svært det er at forlade den trygge boble som misbruget er trods dets forskellige negative outputs - giv det noget tid og reager når lysten til at få det afsluttet kommer.
Hvor er konen henne i alt dette er hun forstående over for at køre det videre i status quo?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 08 mar 2021 12:36 
Hej,

Jeg skriver, da jeg er journaliststuderende og nysgerrig på brugen af Tramadol. Jeg er sammen med min gruppe ved at lave et indslag om, at politiet finder det problematisk ikke at kunne stille noget op, fordi det ikke er ulovligt at have Tramadol på sig uden recept, men kun ulovligt at sælge og overdrage. Vi er i den forbindelse på jagt efter nogen, der tager eller har taget Tramadol og som har villet stoppe, men ikke har kunnet.

Er der nogen i tråden her, der kunne været interesserede i at medvirke eller på anden måde kan gøre os klogere på emnet? :)

Med venlig hilsen
Nicoline


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 03 maj 2021 04:11 
Citat:
Det er forståeligt det er en svær tid på mange måder og jeg ved hvor svært det er at forlade den trygge boble som misbruget er trods dets forskellige negative outputs - giv det noget tid og reager når lysten til at få det afsluttet kommer.
Hvor er konen henne i alt dette er hun forstående over for at køre det videre i status quo?


Hej igen.
Har ikke kunne skrive herinde, da den hele tiden siger at der er en fejl og at jeg skal kontake diverse bla bla. Nu prøver jeg så igen. Jeg har ikke tager tramadol i over 2 uger. Har dog istedet skiftet lortet ud med morfin og er i dag oppe på 600 mg. :| :evil:
Skiftede til morfin fordi jeg syntes de skåner en for diverse abstinenser, som man får fra tramadol. Har ikke brainzaps og sådan. Nu er dagen så kommet til at jeg går den hårde tid i møde. I morgen prøver jeg at tage mig en kold tyrker igen for gud ved hvilken gang. Siger jo til mig selv at det er sidste gang hver gang. Har haft en utolig wvne til at bilde konen ind at jeg ikke tager noget, da de fysiske tegn mere eller mindre er forsvundet. Det plejede at være mine pupiller man kunne se det på, men de forbliver normale nu og skrumper ikke ind til ingenting. Muligvis derfor har jeg kunnet fortsætte mit misbrug. Har danset rundt på krykker med afsindig smerte de sidste tre uger grundet et forstuvet knæ (forstrukket ledbånd) og har serfor tilladt mig at tage det for smertelindring. Problemet er bare min tolerance er så høj og jeg hurtigt fik brug for større mængder for at tage smerten med det resultat at jeg kom i i klemme mht. mit misbrugsgen og mængden steg dag for dag. Har regnet mig frem til, at mængden på 600 mg er lig det samme som mit forbrug af tramadol var oppe på sidst. Faktisk lidt under :rocking: Hurra hurra. Anyway, ville bare lige give dig et heads up fordi jeg syntes du har været en god støtte og virket oprigtig i din bekymring. Tak for det! Hvis det lykkes denne gang så bliver det min sidste. Det har jeg besluttet mig for. Uanset Hvad! Har slettet min kontakt til lortet og skal ikke se vedkommende nogensinde igen.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 03 maj 2021 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak for dine ord har jo selv bøvlet med misbrug siden ungdommen det gir jo en vis forståelse.
Jeg kan godt forstå at det er sindssygt svært for dig og kvitte pillerne det er nogle afskyelig høje dosis du er ude i.
Du bliver jo nok nød til at krybe til korset og indrømme det over for konen, for det kommer til at blive ret tydeligt at du har seriøst nedtur på lige om lidt hvis du fastholder planen med den kolde.
Jeg har kendt folk som er kommet igennem det levende helvede det er og tage en kold tyrker som stiknarkoman så alt kan lade sig gøre!
Hvis jeg sku anbefale dig noget så vil det være at tage den “trælse” (træls fordi der ligger et nederlag i at erkende at man ikke selv kan klare det) hen på det nærmeste misbrugscenter og ærligt ligge kortene på bordet og bede om hjælp.
Modtag den hjælp de mener er bedst for dig i forhold til udtrapning, sub eller metadon.
Gør dit bedste og forhåbentlig få en tur i døgnbehandling, hvor du med en insats kan få gjort op med misbruget dæmoner.
Fortsæt så længe som muligt i behandling og få noget tid lagt på opsøg na og se om det er noget for dig.
Jeg sad selv fast i mange år, hvor der skulle en nærdøds oplevelse og kontrol tab til at jeg fik nosset mig sammen til at spørge om hjælp.
Håber du kommer igennem det på den ene eller den anden måde.
De bedste tanker din vej.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 04 maj 2021 04:28 
Jeg har tænkt tanken ift. misbrugscenter og den ide er jeg ikke så afvisende overfor længere. Har udskudt den kolde til i morgen da konen, uventet, skal en tur til Fyn indtil weekenden, så jeg kan have det elendigt uden at hun skal døjes med mig. Jeg plejer, selv i høje doser, at være ovre de fysiske abstinenser i løbet af 3-4 dage, så det passer jo egentlig perfekt. Som sagt så får den sidste chance nu. Ellers hedder det en tur på center og så i behandling. Er ikke så meget for det med udtrapning. Den metode har jeg forsøgt en gang før og jeg syntes egentlig bare at elendighederne blev spredt ud over en meget længere periode uden at det egentlig gjorde den helt store forskel på intensiteten af abstinenserne. Så der er for mig, rent praktisk, kun et at gøre og det er at tage den kolde. Jeg krydser fingre for projektet igen igen igen ig...... Det var først i det sene 18/ tidlige 19, at jeg stiftede bekendtskab med denne form for medikamenter, så det er “kun” lidt over to år jeg har været hooked, hvor jeg i måneder sagtens kunne afholde mig. Det seneste år - halvandet har dog været meget beskidt og det er her jeg for alvor er kommet i deroute og har skruet sindsygt op for mængden af mit indtag.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 04 maj 2021 08:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hepper på dig.
For din egen skyld så brug misbrugs centret til noget ambulant samtale terapi når du er over den fysiske del. Der kan du lærer og være opmærksom på dine mønstre og forebygge tilbagefald, hvilket jo typisk kommer fordi de psykiske abstinencer har lagt nogle små håb ind.
Fx man siger til sig får jeg corona så er det iorden og lamme mig den værste uge, eller hvis mor dør, ah det var jo lækkert nok om et år så er jeg klar til at gøre det en gang i måneden osv.
Disse små “løgne” gør man/jeg hopper i uden stop klods når lignende situationer rammer.
Alt den skyld og skam- raseri og had/selvhad jeg bar rundt på var rigtigt sundt og få set på sammen med en terepeut og det har været med til at dreje mit liv i en positiv retning ikke fra dag et self men over årene.
Når det smutter for mig så husker jeg på at der er lige så langt ud af skoven som ind og jeg ser på hvor meget mit liv har ændret sig til det bedre.
Jeg overtræder sjældent mine egne grænser og gør ting jeg skal gå og hamre mig for i hovedet og lamme mig for at være i - snakker helt lavpraktisk nede i at når min hund skider nede i byen samler jeg det op i stedet for at skynde mig videre og håbe ingen så det.
Kommer der en med tilbud som er for godt til at sige nej til - så siger jeg nej og slipper for stress over let tjente penge.

Hold fast i din tanke om at lukke din forbindelse til pillerne!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 05 maj 2021 23:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har tænkt på dig i dag håber du klare den igennem.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 08 maj 2021 03:46 
Fso skrev:
Har tænkt på dig i dag håber du klare den igennem.


Takker for omsorgen. Er så småt begyndt at være igennem det værste. Af de nævneværdige ting, der genere mig nu er det mest mine ben, der ter sig og så følger søvnen ikke ordentligt med. Men for fanden da en omgang. Utroligt man overhovedet starter på det pis igen, når man ved hvad der venter en, når man kvitter. :?: For så lige at gøre ondt værre er jeg ved at blive syg. Ikke abstinenser men rigtig syg. Det kan selvfølgelig være svært at skelne mellem abstinenssymptomer og sygdom, men det føles som om jeg sluger en god blanding af glasskår og barberblade, når jeg synker og bare symptomer på influenza, da jeg i mit svedhelvede har ligget i træk. Skal da ikke udelukke at der er en sammenhæng, men har bare en følelse, som jeg ikke forbinder med stoppet. Så det bliver nok yderligere nogle dage på langs. Jeg skal nok give lyd fra mig igen. Ses på den anden side (af min kolde tyrker og influenza/halsbetændelse eller hvad det er) Men hav lidt tålmodighed min ven. Jeg vil godt vente med at melde ud, så jeg ikke skriver clean på mandag og falder i igen onsdag.
God weekend!
Mvh


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 08 maj 2021 10:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er helt forståeligt god bedring til dig.
Ligger med ny opereret skulder så bliver en kort melding.

Mvh


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 maj 2021 16:31 
Ja så gik den ikke længere. Efter godt en uges elendighed smed jeg håndklædet i ringen for lige at få mig en pause fra elendighederne. Jeg ser det ikke som et nederlag men som et “nødvendigt onde”. Jeg er stadig fast besluttet på at denne gang skal være sidste gang jeg skal opleve abstinenser og jeg kræver mit liv tilbage! Har egentlig gjort brug af denne metode før hvor jeg så har haft held til at fuldføfre (kun fir at falde i nogle måneder senere). Hvorfor er det abstinenserne bliver så forbandet meget hårdere for hver gang man tager den kolde? Anyway jeg er ved godt mod og vil ikke dunke mig selv oven i hovedet. Jeg ved jeg kan klare den. Ellera hedder det behandling!


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 13 maj 2021 17:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Fra mit synspunkt er det stadigvæk en overall sejr. Selv hvis man slipper up og roder sig ud i noget dumt igen, er det stadigvæk fremgang hvis det er mindre dumt end sidst trodsalt.

Hvordan står det til med sådan noget som den daglige kost, motion og hobbier i daglidagen? :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 maj 2021 17:33 
Læbepomaden skrev:
Fra mit synspunkt er det stadigvæk en overall sejr. Selv hvis man slipper up og roder sig ud i noget dumt igen, er det stadigvæk fremgang hvis det er mindre dumt end sidst trodsalt.

Hvordan står det til med sådan noget som den daglige kost, motion og hobbier i daglidagen? :)


Har altid været meget aktiv med styrketræning, svømning, boksning mm. 6 gange ugentligt, men efter Covid gjorde sit indtog på fitnesscentre og andre træningsfaciliteter gjorde jeg det samme på sofaen, så jeg har det sidste år sovset den rigtig godt og grundigt. Mandag bliver opstart med træning igen uanset tilstand. Om træning så bare bliver en tur rundt om blokken er det en start. Jeg skal klare det denne gang.
Fso: konen er blevet gjort bekendt med det og pakker sit grej hvis ikke det er slut nu. Så det er sidste chance. Det skal nok lykkes denne gang.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 13 maj 2021 18:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder helt sikkert som det er tid til at komme igang og skrue op for træningen igen - det er en af vejene ud af misbruget som har en god chance for at lykkes.
Endorfiner er sku nice for en misbruger.
Få stoppet med pillerne så hurtigt som muligt og lad det være en svipser i dag, så starter kampen igen i morgen.
Det er jo nok også den indstilling som vil gøre at konen gir det det ekstra skud igen igen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 maj 2021 03:54 
Du skrev tidligere at du kendte nogen, der havde taget den kolde fra heroin IV? Hvis man siger at hero er 5 gangestærkere/mere potent end morfin kan man så regne at 1000 mg morfin er lig med 200 mg heroin eller fungere det ikke sådan? Bare noget jeg havde tænkt over?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 maj 2021 07:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg kender ikke styrke forholdet - du har ret i det er der, men den faktor som er vigtigst i dette er i mine øjne IV på grund af den instans release som giver suset.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 maj 2021 22:38 
Fso skrev:
Jeg kender ikke styrke forholdet - du har ret i det er der, men den faktor som er vigtigst i dette er i mine øjne IV på grund af den instans release som giver suset.


Beklager hvis jeg spørger dumt, men hvordan forholder det sig så i forhold til at kvitte kold? Er det sværere ved IV eller ved oralt indtag, hvis spørgsmålet giver mening?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 maj 2021 07:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Godt spørgsmål pga suset vil den psykiske del nok være svære og slippe og dosis stiger nok også som regel hurtigere ved iv så nej iv heroin er ikke vejen at gå når man har brugt alle sine penge på dyre piller.
Økonomi spørgsmålet har givet USA en voldsomt stigning i stiknarkomaner, som mange har det til fælles at de er startet med rundhåndet uddelt recept medicin efter operation og lign.
På et tidspunkt stopper lægen med recepter, og folk vender sig til det sorte markede for primært oxi, når pengene bliver små så er heroin vejen.
Hvordan går det med dine tanker i forhold til at få noget hjælp til din situation på misbrugscentret? Det er der ingen skam i?

Kh


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 28 maj 2021 23:59 
Fso skrev:
Godt spørgsmål pga suset vil den psykiske del nok være svære og slippe og dosis stiger nok også som regel hurtigere ved iv så nej iv heroin er ikke vejen at gå når man har brugt alle sine penge på dyre piller.
Økonomi spørgsmålet har givet USA en voldsomt stigning i stiknarkomaner, som mange har det til fælles at de er startet med rundhåndet uddelt recept medicin efter operation og lign.
På et tidspunkt stopper lægen med recepter, og folk vender sig til det sorte markede for primært oxi, når pengene bliver små så er heroin vejen.
Hvordan går det med dine tanker i forhold til at få noget hjælp til din situation på misbrugscentret? Det er der ingen skam i?

Kh


Lige nu holder jeg i og er stadig fuldt ud overbevist om at jeg ikke skal tilbage i det helvede igen. Skulle det ske så står den på prof. hjælp, men lige nu lader jeg tiden arbejde for mig. Har en dejlig kone, der er blevet forsømt alt for længe som fortjener min opmærksomhed nu. Jeg er ved godt mod og tænker end ikke på lortet (endnu...) Tak for svarene og omsorgen :-) Håber dette var mit sidste indlæg herinde med dette tema!!


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 29 maj 2021 08:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Stærkt at du holder ud jeg frygtede at din smutter havde gjort du startede op igen.
Brug tiden på konen og få gang i din træning igen.
Go sommer.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 29 maj 2021 11:17 
Fso skrev:
Stærkt at du holder ud jeg frygtede at din smutter havde gjort du startede op igen.
Brug tiden på konen og få gang i din træning igen.
Go sommer.


Mange tak. Jeg nåede lige at falde i nogle dage hvor jeg overskred 1000 mg og ned igen på 600, men nu er jeg en uge inde i forløbet o har det ikke videre spændende, men kommer ud af døren og ved at for hver dag, der går bliver tingene bedre.


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team