Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 13:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: LIBERALISME?!
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Psyko -> Jeg er ikke overbevist om den canadiske succes.

Problemet med genopdragelse er at det koster penge, dsv. vi andre skal betale mere fordi en eller anden idiot er kriminel + at det ikke kommer offeret til gode. Og offerets interesser er det eneste der gælder.

;Men selvfølgelig har du ret i at det ikke afholder alle fra at begå kriminalitet. det tror jeg sådan set heller ikke, for der vil altid være nogen der er nogen idioter. Men NÅR det sker, så er det altså bedst at det der følger efter fokuserer på offeret i stedet for at fokusere på voldsmanden. ( selv om jeg godt ved at i synes at voldsmanden bare skal have et kram fordi det er sååå synd for ham [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jamen hallo hvordan vil du selv se samfundet hvis man stoppet med at straffe folk med fængsel,

la os så høre dit syn på livet i dette land
eftersom du ikke menere det har efekt at straffe folk,

den kriminæle underverden vil gå amok og efter et stykke tid så ville hjemmeværnet også og så har vi somalia om igen,
dit teripi virker ikke på alle bruger gruppere,

hvis en galning slår folk ihjel på stripe, og han for 16 år hver gang hvor mange hange skulle han have lov til det,
før man sagde okey psykopaten skal i fængsel om det hjælper ham eller ej så har et moderene samfund brug for at holde sådan nogle væk fra gaden,

ligeledes med andre små kriminæle

de skal kende reglerne inden de gøre det og hvis ikke de ved hvad de gør med så er de en flok fucking amatør og så de ihvertfald for tjent det så skal de sku ikke stå og hyle over at de har det hårdt mens der står et fjensyn og en bool bord i baggrunden,
fuck mand jeg har ingen gang et pool bord
så hvis jeg kom i spjællet så ville min leve standart automatisk hæves op
fra mit lønslave job tilværelse,
og hvor skulle min motivasion være til at være en royal skatte borger,

men systemet virker da man skal bare uddane nogle folk til at suterre psykoerne fra starten, og vi måske skal de være bedere og flere men der bliver tænkt på alle fronter og man straffer en person efter hver enkelt tilfælde i dette en

det danske politi er ikke n flok radniks fra jylland med en masse våben bag på en pickup truck,
det er jo i bund og grund det de lever af lige som den underbetale kasse dame

en goé tinke pause vil virke for nogen så hvorfor ikke prøve det,

og som system er i dag bliver man ikke smidt ind i et skab med en tændt cigare i røven som fks affrica, det er jo måden det bliver gjort på,
det er jo også forskælige stadiere af krimminæle sprit belister kommer jo heller ikke til at side sammen med fks,rocker

og menneskeheden har lige siden abe dagene udskældt individere der ikke kunne ordenligt væk fra flokken ,

det er en del af vores natur og prøv så at bekæmp det med en blomst i dit hår

der er jo 1000 vis af mennesker der har tænkt på dette problim i generationer og som vi har udviklet os så er vi kommet på denne løsning om det hjælper folk eller ej solen står stadig op,
og folk bliver ikke udsat for kriminælitet hvis de kriminæle sad isoleret vel,det er jo logik.

hvordan er det nu de løsere det problem i de "FRIE" kummonistike lande,
1. rusland er ikke et kommunisk land men bund kuropt
2. china er et kummonistisk land og de har tilsyneladne fundet en løsning til hvordan man påvirker stadistikkerne,

sammel byens narko handler og stil dem op af en mur og la militæret skyde dem foran befolkningen,

den blødsødne venster fløj er vist heller ikke så politisk korekt når det kommer til stykket

[ 06 September 2003: Besked ændret af: NOSTALGIC ]

Dedikeret medlem

stjæler man en cykel for man en bøde
udsætter man andre for farre og laver hård krimminælitet kommer man i spjællet efter en advarsel og en betinget dom,

det er jo ikke offerts skyld at personen er sindyg så den med at sige at når forbrydsel er sket er det forsent,
det er at opgive,
offeret har stadig sin ret til retferdig hed som skatte betalene borger i dette land,

systemet fungere da fint der bare nogen der er et problim med og det kan ikke være samfundet skyld at en person ikke vil ind ordne sig efter reglerene,

jeg thor entlig at venster fløjen blødsødne politik på dette område er en simpel u igennem tingt modsætning til den borlige model,

havd er der konkret galt med vorres fængsel politik i dette land,???

du har stadivæk ikke kommet med noget "BEDERE" alternativ og så er det da for ringe af dig at bare kritisere samfundet,

jeg er entlig også forrviet angåne din post,
hvem vil du entlig straffe og hvem mener du det ikke nøtter at straffe som bare skulle have lov til at gå roundt

det er da et rimlig reffineret retssysten,

det er et moderne samfund med mobil telefoner ovs, og ikke en bannan republik hvor folk rander roundt med en bog i den ene hård og en sten i den anden,

nogen mennesker passer bare ikke ind i sådan en verden måske skulle man lave en straff der hed samfunds udstødele hvor folk fik et stykke papir i hånden hvor i der stod at du ikke fortjener at være sammen med os andre og så sæt dem ud på en øde ø og så kan de arbejde for med eller selv prøve kræfter med natuen,
eller også kunne man lave en aftale med nødhjælp for udstøtte med et mindre moderene samfund hvor disse mindre priviliget mennesker ville passe ind og hvis de heller ikke kan opføre sig ordenligt der så kunne de bliver stenet uden for byen,

hvorfor fanden skal jeg betale skat til peter lundin,
send da ham til congo der vil han sikkert også kunne hjælpe landes regering

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Jeg synes kun der bør være to formål med straf:

1) Hovedformålet: At hindre voldsmanden fra at begå nye kriminalitet. Hvis rehabilitering ikke virker så ved fængsling (selvom det koster penge).

2) Det sekundære formål: Hævnfølelsen, dvs. at offeret får lov til at glæde sig ved den viden at der sker voldsmanden noget ubehageligt (fængsel er ubehageligt, hvis du skulle være i tvivl).

Evt. kunne man forestille sig økonomisk erstatning, som du også selv har foreslået.

Forresten har jeg lidt svært ved at se hvordan du kan betvivle sucessen med det canadiske system, eftersom statistikkerne taler deres eget tydelige sprog. Jeg tror bare du er bitter, fordi det vil koste flere penge [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh. Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Hej Psyko,
link til statistikkerne tak. Jeg er altid interesseret i sådan noget. Men ja, du har ret, jeg synes det er et problem at man skal tvangsopkræve penge hos offeret, så forbryderen kan genopdrages...det er du så ligeglad med...

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Jeg ville ønske jeg var så tjekket at jeg kunne smide et link op, men nu stammer statistikkerne fra et tv-program jeg så om kriminalitet for et års tid tilbage.

Nu kræver man jo ikke penge direkte fra offeret, men fra alle dem der bor i staten. I fremtiden vil offeret netop risikere at hænge på regningen fra en evt. retssag, i tilfælde af at han/hun ikke vinder den.
Det er langt værre IMO.

Mvh. Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Du snakker uden om. Du forholder dig ikke til det urimelige i det ved at sige at det går ud over alle.

Du synes altså at bare fordi alle andre også bliver udsat for metodisk røveri, så er det i orden at det også går ud over offeret?

Jeg siger ikke at jeg har GULD-svaret på de her problemer, men du lukker øjnene for en del af problemstillingen. Jeg derimod siger bare at jeg er LIGEGLAD med forbryderen, for det er ikke hans interesser der tæller.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af NOSTALGIC:
offeret har stadig sin ret til retferdig hed<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad er retfærdighed?
(Jeg svarer på dine andre spørgsmål lidt senere, jeg vil lige overveje dem lidt.)

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af NOSTALGIC:
fuck mand jeg har ingen gang et pool bord
så hvis jeg kom i spjællet så ville min leve standart automatisk hæves op
fra mit lønslave job tilværelse,
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har heller ikke et pool-bord [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Bli'r din leve-standard virkelig hævet hvis du går i fængsel?

hvordan er det nu de løsere det problem i de "FRIE" kummonistike lande,<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er ikke kommunist [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

den blødsødne venster fløj er vist heller ikke så politisk korekt når det kommer til stykket<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad mener du? Jeg har da aldrig sagt man ska' være politisk korrekt [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Jeg har heller ikke påstået man ska' være blødsøden, men kun at man ska' behandle mennesker ordentligt. Jeg har heller aldrig sagt man ikke ka' være nødt til at spærre nogen inde, men kun at jeg synes det ska' gøres humant, hvis det gøres.

Relativistisk båthorn

det er jo ikke offerts skyld at personen er sindyg så den med at sige at når forbrydsel er sket er det forsent,
det er at opgive
<HR></BLOCKQUOTE>

Du misforstod mig. Jeg mente det var for sent at _forhindre_ den kriminelle handling, når den først _var_ blevet begået.
Derfor er der ingen grund til at slå forbryderen i hovedet _bagefter_ for at straffe, men man ka' godt være nødt til at spærre dem inde af sikkerheds-hensyn. Men hævn er meningsløst (også selvom lysten til hævn sagtens ka' være forståelig nok)

offeret har stadig sin ret til retferdig hed som skatte betalene borger i dette land<HR></BLOCKQUOTE>

Alle har vel ret til retfærdighed. Men hvem ska' afgøre hvad der er retfærdigt? Det ka' jo i sidste ende kun blive dem med størst magt.

systemet fungere da fint der bare nogen der er et problim med og det kan ikke være samfundet skyld at en person ikke vil ind ordne sig efter reglerene<HR></BLOCKQUOTE>

Hvem er samfundet? Det er da os alle sammen, selv forbryderen.

jeg thor entlig at venster fløjen blødsødne politik på dette område er en simpel u igennem tingt modsætning til den borlige model<HR></BLOCKQUOTE>

Mine meninger er skam mine egne, og de er hverken bygget op over venstre-fløj eller højre-fløj, men over hvad jeg synes er rigtigt og forkert.

havd er der konkret galt med vorres fængsel politik i dette land,???<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har ikke sagt der var noget galt med det. Jeg si'r bare man ska' behandle kriminelle ordentligt selvom de er kriminelle.

du har stadivæk ikke kommet med noget "BEDERE" alternativ og så er det da for ringe af dig at bare kritisere samfundet<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg ved ikke lige hvilken kritik du hentyder til, så citér mig, så ska' jeg gerne svare på det.

jeg er entlig også forrviet angåne din post,
hvem vil du entlig straffe og hvem mener du det ikke nøtter at straffe som bare skulle have lov til at gå roundt
<HR></BLOCKQUOTE>

Det har du altså misforstået. Jeg har aldrig sagt voldsmænd bare sku' 'gå rundt' og ikke straffes. Jeg har kun sagt jeg synes de ska' behandles anstændigt selvom de er voldsmænd. Jeg har aldrig sagt man ikke ku' spærre folk inde hvis det var nødvendigt, kun at man ska' behandle dem ordentligt til enhver tid, Uanset hvad de har lavet.

nogen mennesker passer bare ikke ind i sådan en verden måske skulle man lave en straff der hed samfunds udstødele hvor folk fik et stykke papir i hånden hvor i der stod at du ikke fortjener at være sammen med os andre og så sæt dem ud på en øde ø og så kan de arbejde for med eller selv prøve kræfter med natuen<HR></BLOCKQUOTE>

Det ville jo så også ramme dem der blev Uskyldigt dømt. De er jo rigtige _Uskyldige_ ofre.
Hvis man ikke interesserer sig for dem, så ka' man jo ligeså godt putte alle i fængsel med det samme, for så er alle jo sikret mod de kriminelle.
Eller vi ka' lave kaos og skyde alle dem vi ikke selv ka' li', og så bare håbe at vi ikke selv bli'r upopulære og skudt af nogen der ikke ka' li' os.
Eller vi ka' prøve at få folk til at behandle hinanden ordentligt, så flest muligt ka' leve de liv de selv ønsker.

hvorfor fanden skal jeg betale skat til peter lundin<HR></BLOCKQUOTE>

Det ska' du ikke spørge mig om. Jeg tvinger dig ikke til at betale skat. Alt hvad jeg si'r er; at jeg synes man ska' behandle alle mennesker ordentligt. Selv de kriminelle.

Enhver kriminel handling er en slags politisk handling, i og med at moral ka' diskuteres. I et samfund hvor mord feks er lovligt, er der jo intet forkert i at være morder. Så om noget er kriminelt eller ej, er noget man afgør politisk. Og derfor synes jeg dybest set at alle fanger bør behandles som var de politiske fanger. Dvs de ska' behandles med mindst mulig brug af magt, og kun for at sikre sit eget samfund, men ikke for at straffe eller hævne sig på fangen.

Jeg si'r ikke man ikke må spærre folk inde, men kun at jeg synes det ville være smartest hvis man forsøgte at få bedre folk ud af de kriminelle (hvis voldsmanden var syg, ku' man jo prøve om man ku' helbrede personen feks), istedet for bare at smide dem i en sort gryde og stege dem fordi man hader dem. Hvis man selv en dag blev Uretmæssigt dømt for noget man ikke havde gjort, så ville alle vel gerne behandles humant? (og vi lever jo i en farlig tid hvor alle der skriver på psy-dk, snart ka' risikere at blive anklaget for støtte til terror og måske sendt på guantanamo [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det er jo i den retning det trækker med de strammere og strammere, og mere og mere ud-vandede, anti-terror love osv. Retssikkerheden er ved at blive degraderet til en by i rusland, hvor fanger feks ska' trækkes igennem pøblen til bespottelse (det hørte jeg policen havde gjort i sunayma mord-sagen [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] ))

Vi ska' ikke dømme andre mennesker, men kun sikre os selv og vores fællesskab i nødværge.
Hævn er jeg imod, men jeg ka' sagtens forstå hvis en der er blevet voldtaget gerne vil klippe pikken af ham der gjorde det. Men tænk nu hvis hun kommer til at udpege den forkerte, så begår man jo et _nyt_ overgreb på en Uskyldig person. Og så er man ikke meget bedre end peter lundin.

Vi ska' ikke bruge tid på at hævne forbrydelser der _er_ sket, men på at forhindre dem i at ske overhovedet. Så godt man nu kan, og uden at gå amok med fråde om munden.
Og hvis det gør mig til en blødsøden venstre-orienteret at mene dét, ja så er jeg gerne en blødsøden venstre-orienteret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (det må partiet Venstre da være glade for at høre, hehe, eller har jeg misforstået noget der? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] )

Dedikeret medlem

jamen men så er vi kørt helt skort af hihannen,

fængsels standarten i danmark er jo ikke som i uganda,

folk bliver jo behanlet pænt ihvertfald af personalet og hvis ikke så har den enkelte sikkert også selv været uden om det.

hvad jeg mente med ?
om du selv havde et bedere alternativ,

jeg forstod det bare sådan at du var i mod at bruge straff, (sådan rent idologisk)

og at du ikke selv havde noget bedere alternertiv til hvad man ellers skulle være ved hårdtkrimminæle men bare at brokke sig over sig over samfundet i alt almindlighed,
fordi evt var/er vensterorienteret???

[ 15 September 2003: Besked ændret af: NOSTALGIC ]

Relativistisk båthorn

jeg forstod det bare sådan at du var i mod at bruge straff, (sådan rent idologisk)<HR></BLOCKQUOTE>

Det er jeg også. Jeg synes det er ok at forsvare sig selv, og altså spærre folk inde hvis de absolut udgør en trussel mod andre, men jeg er imod at man straffer dem. For mig er det nok bare at sikre sig imod dem.

Hvis det er straf at putte folk i fængsel, så ka' du godt sige jeg ikke har så meget imod straf. Men jeg ser det ikke Umiddelbart som straf at komme i fængsel. Men mere som en sikring af samfundet mod den person der måske er voldsmand eller hvad det nu er.
For mig er straf hvis man stener en person der har haft sex uden for ægteskabet, som man feks gør nogle steder i afrika. Den slags synes jeg er forkert. Men at spærre folk inde ka' godt være nødvendigt tror jeg, for der vil nok altid være nogle der vælger vold som middel, ligegyldigt hvor socialt godt samfundet ellers måtte være.

fordi evt var/er vensterorienteret???<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg stemte på enheds-listen sidst der var valg, så må du selv afgøre om jeg er venstre-orienteret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (jeg har dog også haft stemt på både fremskridts-partiet og venstre, men dengang var jeg både ung, dum og grim, brugte briller og havde aldrig haft samleje, så jeg er vist lovligt undskyldt der [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] )
Jeg er ikke enig i alt hvad enhedslisten si'r, men sådan er det jo med alle partier, men jeg synes der er stor brug for dem.
Jeg har iøvrigt engang, det er en del år siden nu, set søren søndergård i toget (men det er dog ikke derfor jeg stemmer på dem altså) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Jel, hvis du er imod straf i det hele taget. Hvad så med en der stjæler, f.eks. Hvad skal afholde ham fra at stjæle, når der ikke er nogen straf?? Jeg mener, hvis han bare skal betale tilbage, så har han jo ikke noget at miste, for i værste fald så har han det bare ligesom før. Hvad foreslår du?

Dedikeret medlem

ja hvis ikke der var nogle love så ville jeg heller ikke holde mig tilbage med at gå ned og plønder en butik og hvis jeg bare skulle betale så ville jeg bare stjæle det igen intil varene blev forældet så ville jeg bare stjæle de nye ting og følge med udviklingen,

jeg siger det igen
iff you can´t do the time dont do the crime,

hvad er det der er så svært ved at fatte det,
samfundet (os alle sammen selv dem der ikk har gjort noget for samfundet)
har sat et sæt spille regler op og hvis ikke man kan huske reglerne og samvitigheden svigter jamen så har man fortjent hvad der kommer, og det burdte man vide inden man gjøre det
ellers er man et fjols,
og så har man ekstra meget for tjent det,
så man kan lære det,

og hvis det er en afstumpet psykopat der ikke har gjort noget for samfundet hverken økonomisk eller mentalt,

så har samfundet ikke noget at bruge det individ til og burdte med exponere folk eller henret dem,

jeg går ind for dødstraf,
og gerne ved hængning eller med strøm,og dødlig indspørtning,

men en der har toturet mennesker ihjel eller den dur de burdte selv mærke smærten,
og så er det vel fære nok at brænde dem levne med benzin/napalm

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Jel, hvis du er imod straf i det hele taget. Hvad så med en der stjæler<HR></BLOCKQUOTE>

Jamen principielt vil jeg mene der ikke er nogen forskel på om det er en tyv eller morder, når det drejer sig om måden man behandler dem på.
Ka' de ikke tales til 'fornuft', og kan/vil de ikke forlade landet frivilligt, så må de spærres inde som en slags nød-løsning. Det mener jeg ikke ska' være i et bangkok-agtigt fængsel, men i ordnede forhold og humane rammer (det er dét jeg mener med at de ikke ska' straffes. Altså; fint nok man spærrer dem inde, men det ska' ikke være med hævn (for mig er straf=hævn) for øje, det ska' kun være for at sikre de almindeligt 'lovlydige' borgere. Altså ikke straf, men selv-forsvar)

Det er ihvertfald princippet, men jeg synes det er mere vigtigt at finde ud af hvorfor tyven overhovedet bli'r en tyv, så man måske ka' forhindre nogen i at bli'e det _inden_ de bli'r det. Straf er for mig det samme som hvis man først prøver at rette en bil i skred op _efter_ man er kørt i grøften, hvor det jo så er for sent at gøre noget. Derfor synes jeg man bør kigge mere på hvordan man overhovedet undgår at ryge i grøften.

Og så ska' man jo også ku' tilgi' en forbryder på et eller andet tidspunkt. Man gi'r jo heller ikke sit barn stue-arrest resten af det's liv, selvom det har lavet et eller andet dumt, så der ska' altså også noget 'eftergivenhed' til i befolkningen, hvis man vil undgå et lynch-samfund.

Jeg ved ikke hvad der virker bedst, men hverken super-fængsler eller døds-straf har gjort at der ingen tyve eller mordere er i usa, så derfor må der være andre bedre løsninger (jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder at der er nogen der tjener store penge på de der super-fængsler. En svag person ku' vel ikke fortænkes i at ville ønske mere kriminalitet, hvis det får personen's aktie-værdi til at stige? Eller hvis det gør at personen ka' beholde sit job? (jo større og mere omfattende man bygger disse super-fængsels-komplekser, jo flere vil jo også være afhængige af at der konstant er en tilgang af kriminelle. Hvem er mest til aktier og kapitalisme? de højre-orienterede! Hvem ønsker mere politi og større fængsler? de højre-orienterede! Ku' det hænge sammen på nogen måder måske? Hvis der er penge i de kriminelle, så er der ikke noget incitament i at bekæmpe kriminalitet) Der ka' godt være nogle problemer der, mener jeg, der måske gør at man ikke tænker på hvad der egentlig hjælper både den kriminelle og samfundet bedst, men istedet kun hvad der hjælper personen's egen penge-pung bedst. Men det er jo usa, så det er selvfølgelig en anden snak)

Når man straffer nogen, så gør man sig jo faktisk til moralsk dommer over dem. Uanset om man ka' li' deres handling eller ej, så er det at straffe nogen, jo helt klart at tvinge dem til at underordne sig ens egne regler. Der er jo ingen natur-lov der forbyder tyveri, så om man synes det er go' eller dårlig moral at stjæle, er jo individuelt. Derfor mener jeg kun selv-forsvar er acceptabelt, men ikke hævn/straf. Man ka' ikke straffe nogen bare fordi man ikke bryder sig om deres moral, ku' man også sige. En sulten der stjæler mad feks, er det moralsk forkasteligt?

Jeg synes der er mange spørgsmål, men retfærdighed handler ikke, for mig ihvertfald, kun om at man ska' 'nakke svinet' (som nostalic så nydeligt putter det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), men mere om hvordan man overhovedet undgår at folk kommer i sådanne situationer hvor de ska' i spjældet (så meget det nu kan undgås)
Jeg ka' sagtens forstå den vrede der ka' være mod en forbryder, men jeg synes bare man ska' overveje grundigt hvor konstruktiv den vrede nogensinde ka' være. Hvad man ka' få ud af den vrede. Jeg tror ikke man ka' få meget ud af den, samlet set.

EDIT: gremlin-jagt

[ 28 September 2003: Besked ændret af: JEL ]

Dedikeret medlem

[QUOTE]Originalt postet af JEL:

[B]Jamen principielt vil jeg mene der ikke er nogen forskel på om det er en tyv eller morder, når det drejer sig om måden man Det er ihvertfald princippet, men jeg synes det er mere vigtigt at finde ud af hvorfor tyven overhovedet bli'r en tyv, så man måske ka' forhindre nogen i at bli'e det _inden_ de bli'r det. Straf er for mig det samme som hvis man først prøver at rette en bil i skred op _efter_ man er kørt i grøften, hvor det jo så er for sent at gøre noget. Derfor synes jeg man bør kigge mere på hvordan man overhovedet undgår at ryge i grøften.

Og så ska' man jo også ku' tilgi' en forbryder på et eller andet tidspunkt. Man gi'r jo heller ikke sit barn stue-arrest resten af det's liv, selvom det har lavet et eller andet dumt, så der ska' altså også noget 'eftergivenhed' til i befolkningen, hvis man vil undgå et lynch-samfund.

Jeg ved ikke hvad der virker bedst, men hverken super-fængsler eller døds-straf har gjort at der ingen tyve eller mordere er i usa, så derfor må der være andre bedre løsninger (jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder at der er nogen der tjener store penge på de der super-fængsler. En svag person ku' vel ikke fortænkes i at ville ønske mere kriminalitet, hvis det får personen's aktie-værdi til at stige? Eller hvis det gør at personen ka' beholde sit job? (jo større og mere omfattende man bygger disse super-fængsels-komplekser, jo flere vil jo også være afhængige af at der konstant er en tilgang af kriminelle. Hvem er mest til aktier og kapitalisme? de højre-orienterede! Hvem ønsker mere politi og større fængsler? de højre-orienterede! Ku' det hænge sammen på nogen måder måske? Hvis der er penge i de kriminelle, så er der ikke noget incitament i at bekæmpe kriminalitet) Der ka' godt være nogle problemer der, mener jeg, der måske gør at man ikke tænker på hvad der egentlig hjælper både den kriminelle og samfundet bedst, men istedet kun hvad der hjælper personen's egen penge-pung bedst. Men det er jo usa, så det er selvfølgelig en anden snak)

hvad er det for noget af sige,
har du lært det på communist skolen eller hvad ???

forbygne arbejde og straf er 2 forskælige ting

og psykopaten bliver ikke et bedere menneske af at kunne gøre sine handlinger uden der kom en konsikvens,

der er sat regler op og hvis ikke man følge dem så må man tag hvad der kommer.
tilhælvede med om en person bliver et bedere menneske hvis personen er en trusel for samfundet så skal vedkommende bare væk.

om det hjælper psykopaten eller ej
skatte borgeren har krav på at kunne gå i kvickly og købe ind uden at blive voldtaget eller slået ihjel,

fordi nogle krimminæle har stemt på en pati der holder hånden over de krimminæle så
så de kan slippe af sted med deres forbrydelser fordi de ikke gider at indordne sig efter samfundet normere,

hvad ville du fks sige hvis mig og de andre bonde røve kørte igennem staden med en m60ér og skød hele lortet i stykker

skulle vi så bare have lov til at gå frit fordi vi ikke blev bedere mennesker af at komme i fængsel.

Dedikeret medlem

[QUOTE]Originalt postet af JEL:

[B]Jamen principielt vil jeg mene der ikke er nogen forskel på om det er en tyv eller morder, når det drejer sig om måden man Det er ihvertfald princippet, men jeg synes det er mere vigtigt at finde ud af hvorfor tyven overhovedet bli'r en tyv, så man måske ka' forhindre nogen i at bli'e det _inden_ de bli'r det. Straf er for mig det samme som hvis man først prøver at rette en bil i skred op _efter_ man er kørt i grøften, hvor det jo så er for sent at gøre noget. Derfor synes jeg man bør kigge mere på hvordan man overhovedet undgår at ryge i grøften.

forbygne arbejde og straf er 2 forskælige ting

og psykopaten bliver ikke et bedere menneske af at kunne gøre sine handlinger uden der kom en konsikvens,

der er sat regler op og hvis ikke man følge dem så må man tag hvad der kommer.
tilhælvede med om en person bliver et bedere menneske hvis personen er en trusel for samfundet så skal vedkommende bare væk.

om det hjælper psykopaten eller ej
skatte borgeren har krav på at kunne gå i kvickly og købe ind uden at blive voldtaget eller slået ihjel,

fordi nogle krimminæle har stemt på en pati der holder hånden over de krimminæle så
så de kan slippe af sted med deres forbrydelser fordi de ikke gider at indordne sig efter samfundet normere,

hvad ville du fks sige hvis mig og de andre bonde røve kørte igennem dit nabolag med en m60ér og skød hele lortet i stykker

skulle vi så bare have lov til at gå frit fordi vi ikke blev bedere mennesker af at komme i fængsel.
<HR></BLOCKQUOTE>

Dedikeret medlem

hvis man straffer folk over hele verden er det så ikke et klart tegn på at man bliver nød til det,

emnet er også gået off post for længst.

det handlet om hvor vidt man bør kunne straffe folk for hvad deres børn går og laver,
jeg thor på iden til en vis grænse,
hvis forælderene ikke vil/gider at lære deres børn hvordan man skal opføre sig ordenligt, så må de kunne mærke en økonomisk konsikvens fra det øvrige samfund fordi deres afkom er nogle banditer

de børn KAN blive et samfunds problim
på et eller andet tidspunkt,

og så mener jeg det ville virke at gokke sløset forældere oven i før man sender børn på dyre institosioner,eller i ungdoms fængsel,

Relativistisk båthorn

<HR></BLOCKQUOTE>

Yep, jeg sad i lære hos Stalin og Marx, og synger altid "internationale" mens jeg barberer mig omsvøbt af et rødt flag der smælder (næ, det er vist social-demokratiet der bruger den. Nå skidt; alt til venstre for venstre er jo kommunistisk vil du sikkert sige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), hehe.

psykopaten bliver ikke et bedere menneske af at kunne gøre sine handlinger uden der kom en konsikvens<HR></BLOCKQUOTE>

og hvor er det jeg si'r der ikke ska' være nogen konsekvens? Læser du overhovedet hvad jeg skriver, din amiga-freak [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

skulle vi så bare have lov til at gå frit fordi vi ikke blev bedere mennesker af at komme i fængsel.<HR></BLOCKQUOTE>

Det har jeg vist aldrig påstået. mennesker ska' generelt ikke ha' lov til at gå frit rundt. Faktisk ville jeg indføre en lov, hvis jeg blev præsident, som sagde at alle der stod til højre for de radikale, sku' i sibirisk vand/brød arbejds-lejr, med mulighed for bad 1 gang hvert 3. år. De sku' ikke ha' nogen løn, udover måske et beløb på størrelse med SU'en, som de sku' tvinges til at bruge på socialistisk propaganda, som jeg ville tvinge dem til at læse som godnat-historier. Iøvrigt sku' de arbejde fra kl 4 om morgenen til kl 3:45 om morgenen, og ku' de ikke nøjes med 15 minutter's søvn pr døgn, så ville jeg tvinge dem til at holde vejret i 20 minutter. Hvis de mod forventning overlevede det, så ville de blive skudt og hejst op i 1 af storebælt's broens beton-piller til offentlig skue for fæ, får og andet godt-folk.

Kommunisme er ikke kommunistisk nok til mig!!
Jeg er SUPER-ULTRA-DELUXE-PRIMA-RÅKOMMUNIST!!!

Eller noget

Nå, jeg kammede vist lidt over i socialist-kammerateri her.
Oh well [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Iøvrigt sku' de arbejde fra kl 4 om morgenen til kl 3:45 om morgenen, og ku' de ikke nøjes med 15 minutter's søvn pr døgn,

juhoooooooooooooooo
venter fløjen lover skatte lættelser.....
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

jow jeg læser hvad du skriver,men du bliver ved med at køre stilen, (hippi sucks!!! hydro rocks)

godt så har vi fået på plads at du er tilhænere af hård straff og jøde onani,
kan vi så vende tilbage til topic.

er det ikke rimligt at hvis forældere har ansvaret over deres børn intil de er 18,
så må de bære byrden over for dem selv og for samfundet ved at opdrage deres børn ordenligt og betale erstatning hvis ungen ødelægger noget,
og så er det fammiljen der har et problim ikke samfundet.

ja eller nej
kom dit svar :

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]