Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2021 13:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2018 21:36
Indlæg: 30
Mine venner og jeg har nu taget forskellige psykedeliske stoffer i nogle år, med jævne mellemrum, og vi kunne godt tænke os at prøve opioider.
Jeg har læst lidt om forskellige opioider og har også skrevet SRP om morfin i sin tid, så jeg kender godt en smule til det.
Mit spørgsmål lyder så på hvilken opioid i vil anbefale når det nu er første gang vi skal prøve det?
Vi forventer ikke at det er noget vi kommer til at gøre ret mange gange igen, så vi kunne godt tænke os at det ikke bliver alt for mildt.
Jeg har overvejet Tramadol men er bange for at det bliver for mildt. Jeg har også overvejet Oxycodon men er i tvivl om hvorvidt dette måske bliver for voldsomt til første gang?
Håber i kan hjælpe mig da jeg som sagt ingen erfaring har med opioider.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 13:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvad har du mulighed for at skaffe?
Jeg ville nok starte i den “milde” ende, men i sidste ende er det helt afhængelig af de dosis om det er mildt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 16:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Jeg er selv lidt bange for, at jeg kunne blive lidt for glad for rusen, så jeg har besluttet, at vente til jeg er blevet gammel (sådan rigtig gammel, 70-80 år, så er det ligesom lidt lige meget, om man bliver for glad for det. Jeg er 42 år nu, så der er lid tid til, men jeg skal nok skrive om det herinde, hvis forummet stadig findes til den tid....). Jeg forestiller mig, at det til den tid vil være opium, morfin eller heroin. -Men det er nok mest bare fordi jeg er en romantiker, der helst vil prøve de "klassiske" stoffer, pga. af deres historiske og kunstneriske forankring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 16:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2018 21:36
Indlæg: 30
Jeg tror umiddelbart også helst jeg ville prøve morfin men det er bare relativt svært at få fat på.
Jeg har lige kontaktet min sædvanlige dealer og han kan skaffe oxycodon. Tror i det er udemærket selvom det er første gang?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 19:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Oxycodon er vidst det der er mest eftertragtet, også dobbelt så potent som Morfin. Pas på jer selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 20:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Du ved jo godt teoretisk set hvor vanvittigt et afhængighedspotentiale den stofgruppe har. Men ét er at vide det rent logisk, noget helt andet er at opleve det på egen krop og sind. Pas på jer selv, det er ikke for sjov at nogle folk mister alt de ejer og har, efter at morfika er blevet en del af deres liv.

Jeg forstår udemærket godt hvorfor det er interessant at ville prøve opioider. Forstår udemærket hvad det vil sige at være et nysgerrigt væsen. Men ikke alting er værd at opleve på egen krop og sind.
Hvis én eller flere af jer i forvejen er klar over at I har tendens til misbrug, måske I allerede er i kløerne af et misbrug, så ville jeg kraftigt fraråde jer at introducere opioider i jeres liv. Det samme gælder hvis I har nogle dybt seriøse skeletter i skabet/indre dæmoner som påvirker jer negativt.
Hvis I alle er velfungerende "normale" mennesker uden store psykiske problematikker kan I muligvis godt prøve opioider, dog kun på visse betingelser.
Du siger I forventer ikke at tage det ret mange gange. Det er noget jeg ville gøre meget mere klart. Præcis hvor mange gange vil I indtage det? Er det bare denne ene gang, er det 5, 10? Eller er det præcise antal ikke så vigtigt, og du tænker mere i retning af "hvis vi gør det 1-2 gange om året så kommer vi nok ikke til at prøve det så mange gange"?
Uanset hvad så vil jeg på det kraftigste råde jer til at sætte jer ned og grundigt reflektere over hvorfor I vil prøve det her stof, hvad forventer I det kan give jer kontra de risici det indebærer (og om det er det værd). Derudover så find ud af præcis hvor jeres grænse ligger hvor et forbrug går hen og bliver et misbrug. Er det 1 "session" med minimum 3 måneders pause imellem? (Og definer gerne hvad en session er, så I ikke ender med at omgå jeres egen regel ved at fortælle jer selv at 1 session sagtens kan være 1 uges binge lol). Er det noget I KUN vil indtage sammen som en gruppe, eller er det ok at indtage selv (eller kun med nogle af de andre i gruppen osv)? Skal I være i godt humør og tage det sammen, eller må I gerne tage det hvis I fx har haft en rigtig skod dag og gerne vil slappe af og dulme smerten med lidt narko til en hyggeaften med drengene (eller selv)?(don't do that btw, I må fandme aldrig lade opioider blive jeres sutteklud!)
Det er bare utrolig vigtigt at I gør disse ting fuldstændig klare overfor jer selv, så I så fucking tidligt som muligt kan fange jer selv I at måske gå den forkerte retning. Og så SNART I fanger jer selv eller jeres makker i at bryde jeres grænse, så er det på tide at fuldstændig lægge opioiderne på hylden for good (eller ihvertfald i laaaang tid). Husk nu, I snyder kun jer selv ved ikke at være ærlige, og det er KUN jer selv (og jeres pårørende) det går ud over. Kan godt fortælle at det på ingen måde er sjovt når man først er hooked.

Nu er det her heldigvis ikke USA, så vi har ikke det samme problem med fentanyl, men medmindre I virkelig fucking stoler på jeres dealer med jeres liv så ville jeg investere i nogle fentanyl tests. Just to be sure, hvis det alligevel er noget I bare vil eksperimentere lidt med så er det sgu worth it IMO.

Hvilken skal I så vælge? Jeg vil næsten sige det bedste ville være farmaceutiske præparater der stadig er i blisterindpakning for at undgå pressede tabletter. Hold jer fra heroin da dosis er umulig at vide, og det er psyko vanedannende at ryge. Hold jer også fra fentanyl, uhyggeligt nemt at OD og desuden findes der andre opioider der er mere euforiske. Hold jer fra nåle og at ryge jeres narko, idet afhængighedspotentialet er så meget større.
Hvis I vælger metadon så fucking pas på med den lange halveringstid! Ved ikke hvordan det ser ud nu, men visse år slår metadon flere narkomaner ihjel end heroin. Indtag ~10-15mg (max 20, men mange oplever det er lige i overkanten) og stop så der - hvis det ikke var nok så øg KUN med 5-10mg til jeres næste session, lad være med at gå over den dosis. Hvis I ikke følger det råd så vent i det mindste 2 timer før I redoserer!
Det samme gælder depot medicin, pas på den lange halveringstid ikke snyder jer.

Selvfølgelig lad være med at blande det med andre depressanter medmindre I da har et dødsønske lol (cannabis er dog OK).

Hvis muligt så hav naloxone ved hånden.

Lad være med at indtage opioider alene! Dét at have andre til stede er det bedste HR råd når vi snakker opioider.

Det er virkelig ikke legetøj, og I skal bruge alle de resourcer I har til rådighed for ikke at komme galt afsted.

Haha beklager mit rodede indlæg, men det var lidt tilfældige råd fra min side.

Mvh
Én af mange der har mistet job, lejlighed, kæreste, kørekort, pletfri straffeattest, venner og en uhyggelig sum penge pga misbrug, som nu møder dagligt op for at få metadon. Please don't be me.


Senest rettet af T-1337 24 feb 2021 09:09, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2021 21:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Fuck opioider. Det er ren selvdestruktion. Tak for gode og ærlige indlæg omkring emnet, T-1337.
Min første rigtige stofoplevelse, var IV-morfin ifbm. en hospitalsindlæggelse, da jeg lige var fyldt 16.
Tre uger med minimum tre daglige indsprøjtninger - ødelagde mig fysisk og psykisk. Den rus som IV-morfin gav, kan cirka sammenlignes med forelskelse og orgasme x5. Ja, fik også fentanyl - det døde jeg næsten af - no shit.

Lad være med at prøve det, medmindre du har virkelig stærk rygrad, og det vitterligt kun er for eksperimentets skyld.

For nogen er det røvkedeligt - for andre er det ren lykke, som bliver svær at slippe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 00:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2018 21:36
Indlæg: 30
Mange tak for det meget uddybende svar. Det var lige præcis den form for personlige erfaringer jeg ledte efter.
Jeg forventer kun at det bliver noget vi prøver en enkelt eller to gange i vores liv, netop pga. den høje risiko for afhængighed.
Ingen af os har stor tendens til afhængighed. Vi studerer alle tre på uni og har udelukkende stofbrug som en slags hobby som, indtil nu, har bestået af psykedelikatrips ca. hver tredje måned.
Netop pga. af den højhe risiko for afhængighed har jeg været meget i tvivl om hvilken opioid der ville være velegnet men har under alle omstændigheder ikke planer om at tage en stærkere opioid end oxycodon. Jeg har heller ikke tænkt mig at købe noget der er hjemmelavet men går kun efter receptpligtige opioider.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 00:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg kan godt huske første gang jeg prøvede morfin fx, der tænkte jeg "er det virkelig dét?" - det er der sgu ikke noget særlig vildt ved - det samme gjorde sig gældende for heroin, som jeg har sniffet 15-20 gange (har aldrig røget det eller injiceret).. Men alligevel har der været noget i mig, de ville have det igen - især heroin har lavet genklang faktisk, og det er selvom jeg ikke syntes det er særlig fedt eller noget særligt - det er ret underligt.. Jeg har gennem årene prøvet de fleste opioider og med nød og næppe sluppet godt fra det - men har desværre oplevet på tæt hold, hvordan gode venner og bekendte blev fanget, og stadig bliver fanget - og aldrig kan fanges igen...:(

I lyder til at have noget indhold i jeres liv, det er et plus for at jeres oplevelse ikke skal være startskudet til noget der langsomt udvikler sig til en kummerligt liv - jeg tænker at du er i start tyverne, det er en farlig alder.. Ideen med en pagt er rigtig fin - i skal passe på hinanden, der kan sgu ske så meget, og livet er op og nedture - det er især i nedturene, at morfika ikke skal blive symptombehandling, det er en farlig fælde man nemt kan falde i - hold hinanden i ørene - opioider kan virke så harmløst, lad jer ikke snyde!

Jeg ville btw vælge oxycodon - men metadon syntes jeg også ret godt om faktisk (råopium allerbedst) - læs op på lektierne! Metadon fx tager 4 timer om at peake og virker meget længe (over 24 timer), og alle præparater har hver deres virkningsprofil..

Rigtig god vind!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 09:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Tak for de pæne ord Hindbaer.

Super gode indlæg, specielt kæmpe +1 på HiFs indlæg!
Kan tydeligt selv huske hvordan jeg selv stod tilbage med den der "var det virkelig det?" følelse efter jeg prøvede heroin. Der var dog alligevel noget der trak i mig til at blive ved, så det gjorde jeg selvom jeg var fuldstændig ganske klar over hvilke konsekvenser det ville få. Det er fandme uhyggeligt, vidste 100% jeg ville smadre mit liv, men jeg var ligeglad.
Selvom jeg var utrolig skuffet over rusen da den på en eller anden måde har en form for subtil karakter, så blev jeg klar over at selvom rusen i mit tilfælde ikke umiddelbart er totalt in your face med eufori og glæde, så var det alligevel som om at jeg sad tilbage med en følelse af at "det er SÅDAN her et menneske burde føle og være - det her burde være baseline, den normale menneskelige eksistens". Fordi man kan jo alt man kunne før, og er ikke beruset nok til at vække mistanke hos folk, og faktisk klarer jeg mig bedre på arbejdet og i sociale sammenhænge - jeg er faktisk over hele linjen et bedre menneske. Alt er faktisk bare lidt nemmere, sjovere og sex er 100 gange federe, og fuck det er sgu da egentlig også overraskende billigt hvis jeg skulle have det sådan 24/7 (lol yeah right).
Skuffelsen over rusen forsvandt lige så stille, og rusen går fra at være en skuffelse til pludselig at være livsnødvendigt "på linje med"(faktisk mere vigtig end) mad og vand - og den overgang er laaangt mere diffus end man lige skulle tro, det er ikke sikkert du lægger mærke til det, men lige pludselig er du sgu bare fanget og så er det fandme for sent!
Langsomt men sikkert overtog opioiderne mine naturlige coping mekanismer, så til sidst SKRIGER hjernen efter dope hver gang jeg oplevede den mindste form for ubehag/smerte/modgang i livet. Altså til sidst er det næsten som om at det er den eneste måde hvorpå jeg kan kapere livet, og tanken om ikke at have opioiderne til at dulme og håndtere stress og smerte er angstprovokerende as fuck fordi "hvordan fanden kan man leve livet uden, det' da umuligt?".
Så det er fuldstændig rigtigt hvad HiF skriver, I må fandme aldrig nogensinde lade opioider blive jeres mentale sutteklud på nogen måde.
Og selvom I bliver voldsomt skuffet over oplevelsen, så lad jer endelig ikke snyde - det er langtfra så harmløst som det føles.


Umiddelbart virker det da til at jeres risikoprofil er ganske tilforladelig, men I skal fandme have respekt for den her stofgruppe. Det er mindst en lige så skelsættende og kritisk beslutning i jeres liv, som den I tog første gang I havde en psykedelisk oplevelse. Omend på en helt anden måde.

Bare pas på jer selv, og husk at laaaaange pauser er guld værd, selvom det kan krible helt ustyrligt efter at få en lille "uskyldig" snævert på igen lol.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 10:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Uh, vil lige her på falderebet sige at jo mere I kan gøre det her til en fælles oplevelse, som ikke er "lovlig" at udforske på egen hånd, jo bedre stillede er I hvad angår afhængighed.
Det begynder nemlig først at blive rigtig farligt hvis I eksperimenterer på egen hånd (både hvad afhængighed og andre akutte farer angår).

Og selvfølgelig jo færre gange I eksperimenterer med det jo mindre er risici det er klart.
Men det kan godt være en god idé virkelig at fastsætte jer på at det her er en engangs oplevelse I har sammen. Bare for at prøve det du ved, for at se what the deal is, hvorfor vælger nogle at smide hus,job, familie og venner væk for at sidde på gulvet på et offentligt toilet med nålen i armen - forstår udemærket nysgerrigheden.

Har haft samme fremgangsmåde når det gælder freebase kokain - at det kun er noget jeg ville prøve en enkelt gang for at se what the fuck the deal was, hvorfor alle mine mednarkomaner brugte flere penge på coke end på dope.. Og jeg er lykkelig for at jeg havde den indstilling, og jeg kan godt forstå den fanger folk. Hvis jeg ikke havde haft den der "only once no matter what" mentalitet, tør jeg slet ikke tænke på hvor jeg var endt, idet jeg er blevet tilbudt det 1000 gange bagefter, selv uden jeg skulle betale.

Så det jeg prøver på at sige er at hvis I vitterligt har en "only once and that is it!" mentalitet, mindsker I risici for at det går galt. 2 gange er nok også fint, det vigtige er bare at I har et bestemt antal I må prøve det, for så derefter at gøre det fuldstændig ulovligt at eksperimentere med efterfølgende no matter what. Og her er det så pisse hamrende vigtigt at I ikke bryder jeres løfte uanset hvad, ingen undskyldninger, intet pis! Så snart I bryder det første gang, er der intet der holder jer fra at gøre det igen - så her gælder det fandme om at være standhaftig, det gælder seriøst jeres liv og lemmer! Når først man er hooked kan ens livskvalitet blive forringet på måder I slet ikke har fantasi til at forestille jer medmindre I har prøvet det. Det er totalt ubeskriveligt, så for guds skyld pas på jer selv og hinanden som galdt det jeres liv (for det gør det fandme)!


PS: Undskyld hvis jeg gentager mig selv og kommer med flere rodede indlæg haha, er ret træt og orker ikke lige at sætte alt ordentligt op så det kommer sgu bare som én lang tankestrøm istedet:D


Ønsker jer alt held og lykke med jeres foretagende! Pisse fedt at I researcher det grundigt inden I springer hovedløst ud i det! Udover jeg selv er blevet kneppet af opioiderne, har jeg desværre set hvordan den stofgruppe har ødelagt mange andre mennesker. Det er bestemt ikke et kønt syn, så please gør ALT I kan for ikke at nå dertil - den form for narkomani er simpelthen spild af liv, det er ganske forfærdeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 09:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2018 21:36
Indlæg: 30
Mange tak for alle jeres svar. Især mange tak til @T-1337. Det er virkelig fedt at du ville give dig tid til at beskrive dine personlige erfaringer med opioider så detaljeret. Jeg har ihvertfald planer om at være meget forsigtig med dem efter at have læst jeres svar.
Jeg tror det ender med at blive oxycodon jeg prøver. Hvilken dosis vil i anbefale?
Er det bedst at undgå depotpiller eller er det bare et spørgsmål om hvor længe de virker?
Har læst lidt op på virkningsmåde på depotpiller men er lidt i tvivl om hvordan det fungerer i praksis. Har i nogle erfaringer med dem kontra almindelige piller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 11:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Depotmedicin bliver kort fortalt optaget over et længere tidsrum end instant release, virkningen er en ikke så kraftig, men længere effekt - jeg ville til enhver tid knuse depotmedicin for at bryde depotvirkningen.
Og hvis det var mig, der stadig havde tid til det, ville jeg sniffe 10mg oxycodon og så løbende redosere med 2-5mg - personligt ville jeg ryge en masse cannabis samtidig og høre noget lækkert musik, men ellers ville jeg ikke blande andre substanser ind i billedet - alkohol og især benzoer er et mega no-go!! Hvis ikke i vil tage det i næsen, kan i fint bare sluge pulveret, alternativt op i numsen med det ;) Hvis i sprøjter det op i røven, så hold doserne lidt lavere end ellers - det optages meget hurtigt den vej =)

Hvis i kan finde oxynormkapsler, så vil det være at foretrække, men ellers kan en depottablet knuses ret let mellem to spiseskeer eller i en morter =)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team