Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2021 13:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Psych

Jeg har læst at flere sammenligner Kratom med Tramadol. Jeg er godt klar over det ene er syntetisk fremstillet og det andet naturligt. Jeg ved også at begge påvirker opioid receptorerne. Men mit spørgsmål går på:er det samme eufori, oplever man også et serotonin boost instantly på Kratom? Jeg har fundet en hjemmeside indenfor EU der påstår at have god og hurtig levering og på kapsler og ikke kun pulver. Ser frem til at høre om erfaringer
Også gerne om hvilke sorter. Rød, grøn hvid mv. Det lyder meget kompliceret. Gør de forskellige ting?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2021 13:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Gør de forskellige ting?


Uden at have prøvet kratom, mener jeg at der er ligeså stor forskel som du finder på fks. skunk. Der er sorter med en blanding af højt/lavt THC/CBD og alle mulige forskellige terpiner, så det korte svar må være ja. Du burde også kunne finde folks erfaringer med forskellige strains, hvor der bliver snakket om at de føler sig mere stimuleret eller dvask afhængig af hvad de har indtaget af sort.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 00:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg har indtaget ret meget kratom og burde kunne svare dig på de fleste spørgsmål omkring det - men lige præcis tramadol virker ikke så vildt på mig som det lader til at gøre på mange andre - men for mig virker kratom meget mere som morfin.. Den grønne er klart den kraftigste, og hvis jeg tager bare en lille smule for meget, bliver jeg let lidt svimmel - rød kan jeg bedst lide, den er lettere opkvikkende, mens den hvide er super smooth og forholdsvis mild - de to sidste er klare favoritter, hvis det skal gøres i dagtimerne, mens den grønne er god hvis der skal stenes på sofaen.. Nogle sælger også gul, men det er bare en blanding af hvid og rød.. Jeg køber aldrig kapsler - pulveret opløses let i en kop kaffe fx, det smager ikke særlig godt - men har klart drukket klammere ting, så det går ret let for mig - det kan være lidt svært at opløse i kold vand, men smager af mindre - hvis du lader pulveret blive mættet over et par minutter, kan du derefter ret let røre det ud i kold vand, men kaffe går hurtigt og tager toppen af smagen samtidig.. Cannabis, hvis du er vandt til det, og kratom går super godt sammen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 00:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hopifjorden - tak for info. Det lyder godt nok spændende må jeg sige.. Lige som noget for mig! Jeg ville af en eller anden grund have det bedst med kapsler. Hvad er en "nybegynder" dosis på hhv grøn og rød?

Og super ærgerligt man ikke må snakke vendor.. Der er nemlig én der ligger ret tæt op af navnet på selve substansen som synes meget populær, med gode ratings og kort levering indenfor EU. Man vil jo gerne have med så "professionelle" at gøre som muligt, da jeg ved kratom er ulovligt (nok også det der holder mig mest fra det pt).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 01:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej igen - har lige studeret lidt

Ifølge denne side som er en oplysningsside omkring kratom: https://www.kratomscience.eu/kratom-legality/

Stater den at det er okay at bestille Kratom i udlandet, så længe det er lovligt i det land det bestilles fra og det land også er medlem af EU.. Kan det passe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 08:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Styrken varierer alt efter hvilket oprindelsesland det er og hvornår bladene er høstet osv, men lær det at kende ved at starte med 0,5-1g og byg det op der fra - jeg plejer at tage en teske eller to hvis jeg bruger det til smertelindring med lidt ekstra :P

Kan godt se at det er hvad den side siger, det er lidt interessant og kunne være rart at få bekræftiget af en lovkyndig - men jeg har skrevet med en, der fik en bøde, men han havde muligvis bestilt uden for EU.. Jeg har selv fået opsnappet en forsendelse sendt fra et EU-land, hvor anklageren droppede sagen helt af sig selv - dog fik jeg ikke udleveret mit kratom og spurgte heller ikke mere ind til det..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 11:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej - nå øv. Det lyder somom det ikke er helt rigtigt hvad siden påstår så. Men kan det have noget med den volume at gøre, man bestiller? Tænker hvis man bestiller 20-30 kapsler, er der så mindre chance jo mindre en ordre, eller er det bare ønsketænkning? Det er iøvrigt iforlængelse af denne snak "sjovt" at Tramadol ikke er ulovligt, når noget som Kratom er.. Underligt land..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 21:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det meste post fra udlandet scannes i dag for medicin, og kapsler bonger ud derpå desværre. Har jeg opdaget flere gange ved import af urter bl.a. som forsinkes derved.
Nogle gange kan du bede vendoren om at skrive noget andet på pakken som matche te, hennapulver eller bare alger whatever. fordi det er rigtigt nok ulovligt og der er givet bøder og pletter før selvom de må slippe de fleste sager hvor folk benægter mm.

Hvis du vil over på Kratom fra Tramadol så vil jeg anbefale dig at gøre det ifm. med 5htp, Rosenrod og Bacopa da alle øger serotoninen så du ikke bliver for deprimmeret og rastløs den første tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Nafets

Tak for info. Når jeg har Tramadol som måske Max er en 4-6 gange om året har jeg aldrig mere end 30 piller. Rekreativt er det for mig væk i 4-5 omgange/aftener og derefter holder jeg en naturlig pause. Så det er ikke fordi jeg som sådan har udfordringer med det vil jeg sige. 5-htp er en sjov størrelse. Det er sådan en vagt kosttilskud jeg er i tvivl om gør noget som helst.. Og dog er det lidt somom at det sørger for man ikke ryger ned humør. Men det er også snarer det end noget man ryger op i humør af. Jeg kan hvertfald ikke mærke at jeg tager 5-htp og jeg har taget det meget "kur" agtigt 100mg 3 gange dagligt over en måneds tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Har læst at det er en myte at forskellige kratomtyper virker forskelligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...fin myte - men det passer ikke! Det er lidt ligesom skunk, det virker forskelligt, men alligevel same same


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 02:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Freddy90 skrev:
Hej Nafets

Tak for info. Når jeg har Tramadol som måske Max er en 4-6 gange om året har jeg aldrig mere end 30 piller. Rekreativt er det for mig væk i 4-5 omgange/aftener og derefter holder jeg en naturlig pause. Så det er ikke fordi jeg som sådan har udfordringer med det vil jeg sige. 5-htp er en sjov størrelse. Det er sådan en vagt kosttilskud jeg er i tvivl om gør noget som helst.. Og dog er det lidt somom at det sørger for man ikke ryger ned humør. Men det er også snarer det end noget man ryger op i humør af. Jeg kan hvertfald ikke mærke at jeg tager 5-htp og jeg har taget det meget "kur" agtigt 100mg 3 gange dagligt over en måneds tid.


Det er rigtigt nok med virkningen ikke gør en høj på nogen måde men forebygger underskud af forskellige årsager eks. en MDMA tur. Det skal man heller ikke kimse af da underskudet her kan betyde månedslange sindsoprivende depressioner.
Men som man siger med urtemedicin "It won't get you high, but it won't let you down" og kan i mange tilfælde være udfaldet der gør forskellen på flere parametre i ens liv, for mange bække små gør en stor å. (Ja nu skal jeg nok stoppe citatsmøren her)
Folk havde samme skepsis dengang multivitaminen kom frem, men vi er akkurat i samme position i dag, det er bare andre problematikker som gør at vores system nu ikke restituerer, regenererer og tilpasser sig nok til de udfordringer vi står overfor i dag. Dengang var det industrialiseret og ensformig kost, i dag er det stressorer på flere fronter som kun vokser i hast med globaliseringen og stigningen i depression og angst er nu ekspotentiel, hvilket peger på at det er tid til at se på strategiske kostændringer igen da vi ellers overbebyrder samfundet hvilket vi allerede ser tegnene på.

Du kan sagtens øge dosis der, medmindre du får andet medicin eks.SSRI mf. For meget 5htp kan også omvendt give serotonin-syndrom, og det er ikke nødvendigt eller anbefalelsesværdigt at tage det dagligt medmindre man har behov for det, da man også til dels udvikler tolerance og kan blive depressiv efterfølgende. Det er derfor bedst hvis man trapper ned skulle det være man ville havde en pause. Har du ingen effekt kan du også øge dosis, eller prøve Mucuna Pruriens i stedet, den virker i stedet for på dopamin og er på sin vis i samme klasse som 5htp da de er ret potente og kan interagere med mange lægemidler (Mucuna er faktisk et godkendt lægemiddel til Parkinson's bare kaldet L-dopa) Bruges også som en "natural adderal" i stedet for alm. AHDH medicin men har selvfølgelig ikke samme intensitet men er bestemt mærkbart, også eks. efter en stimulanstur til at tage comedown er den også ret god.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 14:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Nafets. Tak for input igen. Det kunne være jeg skulle prøve det :) altså "mucuna Pruriens"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team