Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 nov 2013 12:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Hej!

Jeg har anskaffet mig en lille "klat" opium, som skal nydes med et par kammerater i weekenden. Dog har ingen af os erfaring med opium, så jeg vil derfor lige høre, hvordan i foretrækker at indtage den slags? Jeg tænker selv at lave noget the, men hvad vil i foreslå? Og hvad er en god startdosis, og hvordan er det med redosering?

Jeg håber i kan hjælpe lidt!

Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 13:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Dosis afhænger af kvaliteten som svinger ret meget. Hvordan er konsistens, farve og så videre? Hvad siger forhandleren?

Hvis kvaliteten er god, ville en kop the med 70-80 mg være ok. Vent en time og se hvordan du har det, og så kan du evt. redosere ved at ryge 50 mg hvis du har lyst til det. Det er vigtigt at gå langsomt frem, specielt hvis det er potent. Der er en reel risiko for at overdosere hvis du ikke er vant til opiater, så pas på dig selv

Der er en tråd nærmest lige under din, der også handler om opium, og flere hvis du søger.

PS opium the smager klamt, men er klart vejen frem - rygning er imo ikke nær så spændende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 14:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
Jeg har før drukket det i te, og kan ikke anbefale det.
Vi overdoserede ikke i den forstand, at vi var i livsfare, men vi fik for meget og blev nærmest bevidstløse.
Så hellere ryge det, hvis du kan anskaffe dig rygeudstyr. Måske en vaporizer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 14:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Dosis afhænger af kvaliteten som svinger ret meget. Hvordan er konsistens, farve og så videre? Hvad siger forhandleren?

Hvis kvaliteten er god, ville en kop the med 70-80 mg være ok. Vent en time og se hvordan du har det, og så kan du evt. redosere ved at ryge 50 mg hvis du har lyst til det. Det er vigtigt at gå langsomt frem, specielt hvis det er potent. Der er en reel risiko for at overdosere hvis du ikke er vant til opiater, så pas på dig selv

Der er en tråd nærmest lige under din, der også handler om opium, og flere hvis du søger.

PS opium the smager klamt, men er klart vejen frem - rygning er imo ikke nær så spændende


Tak for svaret! Den klat jeg har ligner rigtig meget den der er afbilledet på erowid. Jeg tvivler lidt på hvor god kvaliteten er, da min forhandler sagde at 0,2-0,3 plejede at være de doser der blev brugt. Ganske vidst over en hel aften.

Jeg har nu læst et par andre tråde, så jeg er blevet lidt klogere nu :D

Jeg hælder klart mest til the, da jeg tænker, at det her er langt nemmere at styre dosering. Er det muligt at redosere, hvis vi bruger the?

Jeg tænker lige umiddelbart at lave en samlet omgang the, med 0,25g i, og så dele det i 3 til en start. Ville det være en okay fremgangsmåde?

Og har du evt. en opskrift på noget the, der smager knap så meget af røv? er det bare noget med massere af sukker og citron?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 14:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Jeg har før drukket det i te, og kan ikke anbefale det.
Vi overdoserede ikke i den forstand, at vi var i livsfare, men vi fik for meget og blev nærmest bevidstløse.
Så hellere ryge det, hvis du kan anskaffe dig rygeudstyr. Måske en vaporizer?


Hvilke doser brugte i her?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 16:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Det er en smule sikrere at ryge det og giver fin effekt.

Fold et stykke sølvpapir på midten, lig en lille klump, sæt ild under og sug det med et sammenrullet stykke papir, sølvpapir, metalrør eller lignende. Et sugerør kan også gå, men der skal du i sagens natur passe på ikke at ophede plastikken, da det næppe er en PVC-rus (findes det?) i leder efter :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2013 17:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Jeg ville starte ud med 70 mg i the. Det burde kunne mærkes uden at være for meget. Rygning er som sagt ikke ligeså euforisk, men hvis du forsøger dig med det, vil jeg anbefale at bruge metoden jeg skriver i den anden tråd. At ryge det på sølvpapir smager ekstra ulækkert, er ret besværligt hvis man ikke er vant til at chase, og så giver det bare en bedre virkning at ryge en større mængde på een gang, fremfor at bygge rusen op


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2020 23:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2020 22:47
Indlæg: 1
Kan man "skyde" rå opium??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2020 01:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det tror jeg bestemt ikke man skal give sig i gang med.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2020 08:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
lyri skrev:
Kan man "skyde" rå opium??

Nej!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2020 14:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Buttkraken skrev:
lyri skrev:
Kan man "skyde" rå opium??

Nej!


Sådan kæmpe nej. Du vil formentlig dø af det, så please lad være.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2020 19:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Langt det meste af det opium jeg har haft fingrene i, var der ca 5-6-7 gode kopper the i.. Altså max 200mg pr kop - men altså, gode stærke kopper.. Man kan også sagtens sluge en lille klump - det tager lidt øvelse at ryge det, men det kan sagtens lade sig gøre, enten i en crackpipe eller på sølvpapir ala brun heroin..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2020 10:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Alt opium jeg har haft, har virket bedst Oralt. Jeg har generelt altid været skuffet over euforien fra opium. Til gengæld har det en effekt, jeg vil perspektivere til ketogan. Det giver sådan en drømme-agtig stener, som kan være virkelig lækker at tåge rundt på. Når det er sagt, så er det nok det mest over-hyped opiat stof hvis du spørger mig.

Hvis du vælger at ryge det, så opløs dit "opium" i vand 1g:7ML under langsom opvarmning, vent til væsken er honning gul, og filtrerer det så med et kaffefilter.
Hæld den gule olie ud på en tallerken og lad den tørre. Skrab krystallerne med et barberblad, du vil få gule krystaliseret glasskår (cooked opium) som glider fantastisk i pibe eller på sølvpapir.

Omkring dosis så start med 50mg, og redoser med 50% hver anden time indtil du finder sweet spot. Opiums kvalitet svinger ekstremt, og 70mg kan være tilsvarende til 350mg af noget andet opium. Det tager langtid før den fulde effekt træder ind, lidt ala metadon, så træd varsomt.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2020 11:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis man skal lave te af opium, hvor længe koger man det så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2020 12:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Enspænderen skrev:
Hvis man skal lave te af opium, hvor længe koger man det så?


Du kan spise det rå, så bare til det er opløst :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2020 12:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Nå, det går i opløsning når man koger det. Så giver det jo sig selv. Tak for svaret.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team