Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2019 06:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Noget med nedtrapningen tænker du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2019 17:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Ja, men ved det sgu ikke om det er noget om det, syntes det er mærkeligt- Det er sket 3 gange nu, men nogle gange glemmer jeg at tage min sovemedicin som er Promatazine, i lang tid, da jeg altid falder i søvn uden, men troede ikke det kan give abstinenser. Men i skal alle have tak, især dig Fso, for at hjælpe

Kommer nok en milliard flere spørgsmål, så er glad for alt hjælpen .

.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2020 17:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Okay, stenede lige over mine indlæg. Så vil egentligt gerne komme med en hurtig opdatering.

Har fået skiftet læge, som er mega støttende med hensyn til mit sidemisbrug med clonazepam. Er p.t på 3x5mg(diazepam), det har ikke været let. Var ved at begå selvmord et par gange, under nedtrapningen. Men Jeg er lige pt fast på diazepam fra lægen. Og jeg er kommet ned på 0.5 mg clonazepam. Angsten er steget lidt, men ikke så voldsom på det sidste, hvilket ikke var tilfældet før, tror det var dengang jeg var nede på 7 valium om dagen, det var værst.

Men hey fuck it- Det er fandeme gået over alt forventning, ved godt det med selvmordstanker, men dem vidste jeg også ville komme. Men lærte min hjerne at bekæmpe dem. Mærkeligt nok steg mit sidemisbrug ikke, som jeg troede. Men desværre er jeg ikke egnet til at begynde på psykiatrisk på Skejby igen. Har fået et mega mærkeligt brev fra dem, om at de ikke kunne hjælpe mig, da jeg er ikke var psykotisk.

Tror problemet med at udtrappe sig ud af et kæmpe benzomisbrug, er at man skal altså lige hive et år eller to ud af kalenderen. Tak for Danmark.

Så kort historie- Fra 14x5mg diazepam til 3x5. Og 8 mg clonazepam til 0.5. Samt holde mit alkohol misbrug på 6 øl MAX om dagen.

Det er et helvede at nedtrappe, men jeg har fundet ud af jeg ikke kan huske et helt år. Det er spild af liv at tage benzoer hverdag, ihvertfald hver dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2020 18:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det går den rigtige vej sådan!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 00:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fantastisk at høre! Har selv haft stor glæde af Kava som substitut for alkohol da det også rammer GABA-receptorerne bare uden at give tolerance eller tømmermænd. Nogle har også succes med at bruge det til nedtrapningen af Benzoer af selv samme årsag. Derudover kan man i den sidste svære fase samt efter man har taget de sidste små doser supplementere med Adaptogener som Ashwagandha, Passionsblomst, Bacopa, Rosenrod mf. hvor flere af dem også styrker og medvirker til et sundt GABA system så man også tager cravings og undgår at relapse.

Til Goose89 store doser Bacopa er for mig 3-5g pr. dag men det er mest som en kur på en måned eller 2 hvorefter man kan køre vedligeholdelse doser på 3-500mg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 16:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
crazym skrev:
Tusind tak for svar.STWOD. nej dem jeg tager om morgenen er fordi, jeg har mega angst, og henter medicin hverdag, da jeg ikke skal have det til at stå ved mig, da jeg ikke kan styre det... Har nu sagt til min bostøtte at jeg tager dem, jeg bliver nødt til at ligge kortene på bordet. Jeg vil videre i mit liv- men jeg har taget så mange rc-benzos. som har ødelagt mit hoved. Det er fint med lyrica, men får allerede 600 mg af det om dagen...

Får også concerta, 54+18- og 14x5 valium om morgen- mens jeg får til middag 18 mg- og aften 18 mg- og 50 mg phernagan (stavet forkert) og samtidig får jeg lamitrogin 200 mg om dagen, da jeg også har epilepsi. og Jeg er ved at være træt af alle dem piller, men har brug for dem. Men det er forfærdeligt- og ved ikke hvordan jeg kommer ud af benzoerne. det ved jeg vil blive et helvede... og de er begyndt at tale om det, og jeg er pissebange for det. har taget dem 14xvalium(diazepam) da det skulle rettes haha...men har taget dem i omkring et år.... så hvad kan jeg bruge til at hjælpe så jeg ikke dræber mig selv. For selv den tanke er en af de eneste jeg har.

Jeg har ikke så meget at tilføje til alle de fornuftige råd som folk allerede har givet. Men synes at jeg ville tilføje to ting i forbindelse med dit indlæg.

For det første synes jeg du bør droppe den ide du har om at et tidligere forbrug/misbrug har ødelagt dit hovede, som du skriver. Det er en enormt hæmmende tanke, og den er ikke sand.
Der skal ekstremt meget til at gøre permanent skade i dit hovede, i en grad der vil gøre det umuligt for dig at komme dig over det.
Jeg havde selv tanken i lang tid om at jeg havde ødelagt min hjernekemi med massivt forbrug at MDMA over en årrække, og at jeg ikke længere var i stand til at føle glæde.
Da jeg kom ud på den anden side af en svær tid, fandt jeg ud af at der var massere af glæde i livet. Den så bare anderledes ud end den ubetingede lykkerus som MDMA giver en.
Og bare fordi du på nuværende tidspunkt, hvor du gennemgår en svær tid, føler at dit hovede er ødelagt, betyder det ikke at det er sandheden. Det perspektiv du har på dig selv og livet på nuværende tidspunkt er i den grad farvet af de svære følelser du gennemgår, og den situation du er i. Jeg skriver kun dette for at opmuntre dig og fordi det er sandheden.

For det andet vil jeg på det kraftigste råde dig til at droppe Concerta hvis du døjer med angst. En af bivirkningerne ved Concerta er angst. Det positive du får ud af Concerta, tror jeg ikke på, er alt det negative værd. Da jeg selv fik Concerta og Ritalin blev mit humør så påvirket at jeg til sidst måtte stoppe med det, og jeg har med tiden fundet ud af at jeg sagtens kan fungere uden. Prøv eventuelt en periode uden Concerta og se om det ikke hjælper på din angst. Det vil måske ikke fjerne din angst helt, men højst sandsynligt gøre den betydeligt bedre.

Til sidst vil jeg bare sige at jeg har respekt for at du tager kampen op. Der er ingen skam i at synke dybt, men derimod rigtig meget selvrespekt at hente ved at kæmpe sig selv ud af en svær situation som du gennemgår.
Det at du tager kampen op og til sidst kommer til at vinde den, vil vise dig en helt ny side af dig selv, med styrker som du slet ikke vidste at du havde. Du har de bedste år foran dig, og den kamp du nu gennemgår, vil give dig noget du kan tage med dig resten af livet. Du har det i dig, også selvom du måske ikke selv tror at du har. Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 21:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
MitLivMitValg skrev:

For det andet vil jeg på det kraftigste råde dig til at droppe Concerta hvis du døjer med angst. En af bivirkningerne ved Concerta er angst. Det positive du får ud af Concerta, tror jeg ikke på, er alt det negative værd. Da jeg selv fik Concerta og Ritalin blev mit humør så påvirket at jeg til sidst måtte stoppe med det, og jeg har med tiden fundet ud af at jeg sagtens kan fungere uden. Prøv eventuelt en periode uden Concerta og se om det ikke hjælper på din angst. Det vil måske ikke fjerne din angst helt, men højst sandsynligt gøre den betydeligt bedre.


Tusind tak allesammen for de pæne ord. Det er sgu rart med både ros, og med nogle forslag, med hensyn til GABA problemet. Tusind tak for det, vil prøve at undersøge det. Men tror sgu, det er bedre at trappe ud af mine benzoer, og alkohol. Alkohol var slemt før, men at gå fra 2 flasker vodka om dagen til 6 øl MAX om dagen er sgu godt.

Og du har fuldstændig ret med at concerta giver angst(MitLivMitValg), men med Pregabalin, og dem 3 valium om dagen, og med at jeg har vænnet mig til dem, er det ved at være begrænset efterhånden. Men du har ret i det stadigvæk gør det. Nogle gange glemmer jeg også at tage dem, så har et helt arsenal af dem liggende i pakker overalt. Men har fået at vide jeg har ADD- Ved ikke om det er helt sandt, da jeg for snakkeren på, hvis man kan sige det. Og kan bruge dem til at holde mig vågen. Tænker lidt, det måske har været min blanding af benzoer-alkohol-40-50+RCs sammen i mange år, der har skabt min opførsel. Faldt ned fra et tårn, tror det var 7-8 meter jeg faldt. Endte på hospitalet i halvanden måned. Og især når jeg for social angst, begynder jeg at svede, hvilket concerta vel ikke helt hjælper på....

Men håber også det er en reminder for andre med benzoer. Tag det seriøst, det er det værste drug, du kan blive hooked på. Pludselig er du altså fanget i fælden. Og så er du virkelig, virkelig fucked. Coke plejede jeg at skyde, indtil jeg så hvad det gjorde ved mine venner. Død-vold for penge-og vold mod hinanden. De lånte fra pushere, jeg lånte fra masse kviklån i stedet. Men kunne stoppe med det, uden tilbagefald. Benzoer kan hjælpe ingen tvivl om det, men der bliver nødt til at være en anden end dig der styrer dem(lægen).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 22:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Cheleret magnesium skulle være en GABA-inhibitor - jeg tager 2 piller inden søvn = goddlike sleep. Overvej at investere i sådan nogle, kan anbefale Dr. Swanson.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 22:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
spaffeh skrev:
Cheleret magnesium skulle være en GABA-inhibitor - jeg tager 2 piller inden søvn = goddlike sleep. Overvej at investere i sådan nogle, kan anbefale Dr. Swanson.


Tak for anbefaling, jeg har rent magnesium til at ligge, ved ikke om det kan bruges på samme måde, med en højere dosis? Har lige undersøgt det kort, hvor der står "Desuden er vigtigheden af ​​chelaterende magnesium, at chelering giver passage fra maven til tyndtarmen. På denne måde kan vores krop absorbere mere magnesium i tarmen end ikke-chelateret magnesium."

Virker som om de virker lidt på samme måde. Men det kan jo ikke siges får det bliver prøvet, tusind tak. Tror jeg vil prøve Dr. Swanson. Virker ikke som noget man skal undersøge så meget om, virker relativt harmløst. Da jeg pt ikke har overskud til hundrede sider bluelight eller lignende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2020 22:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det er ikke for noget du kan få for meget af, som sådan. Altså, det kan give dårlig mave men ikke nødvendigvis forgifte dig.. så skal du virkelig op i dose. Så det er ret harmløst. Og du kan ikke få mere end 100% af hvad din krop kan optage anyway, så hvis du får fra kosten og spiser pillerne oven, så får du ikke mere end som sådan. Magnesium oxid kan give rigtig dårlig mave, derfor cheleret (+ den grund du skrev)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team