Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2020 14:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 sep 2020 13:54
Indlæg: 2
Er der nogen, som har erfaring, eller ved noget om Trold Nøgenhat? Kan ikke finde særlig meget info online.

Hvor "stærke" er de? Hvad er den bedste fremgangsmåde, osv.?

Jeg påskønner alt info. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2020 15:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det latinske navn er psylocybe cubensis som sten larris kalder troldnøgenhat. De er svagere end spids nøgenhat, men oftest meget større. Derudover kan du forholdvist nemt gro dem selv, hvilket er en noget større bedrift med spids nøgenhat (har ikke hørt om nogen hvor det er lykkedes).

Alt efter hvor erfaren du er så ligger dosis mellem 1,5-3 gram tørret svamp (eller 10 gange det for frisk svamp, altså 15-30 gram frisk svamp) for et normalt trip. Hvis man aldrig har trippet før burde 1,5 g være rigeligt til at forstå hvad det handler om. Personligt er mit sweetspot dog lidt højere. Så hvis du er vant til weed eller andre semipsykedeliske substanser (som mdma) ville jeg godt turde at anbefale dig 2 gram. Jeg kender dog folk der får det lidt for vildt på den dosis, så hvis du er i tvivl, så start stille ud! Better safe than sorry, det er jo ikke legetøj.

Jeg plejer enten at drikke dem i the med ingefær, citron og honning, eller i orange juice. Men man kan også bare spise dem. Fordelen ved at drikke det med syreholdig frugt, er at effekten indtræder hurtigere og mere effektivt. Tilgengæld varer det længere hvis man spiser dem.

Jeg anbefaler også at faste nogen timer inden et trip. Især hvis man vil spise dem, kan man riscikere at få lidt ondt i maven, og der er min erfaring at faste hjælper imod dette. Derudover mener nogen at man bliver mere "alert" når man er sulten og dermed tripper på en anden måde. En ting er sikkert det er nice at glemme man er sulten i trippet også æde løs på comedown.

Husk at gør det i trygge omgivelser = derhjemme, hos en meget god ven eller ude i naturen. Og de første gange skal man som minimum være to (gerne en der æddru). Solotrips kan hurtigt blive wierd på en meget ufed måde, hvis man ikke ved hvad det handler om. Det er vigtigt at dem du er sammen med er indforstået med hvad det vil sige at trippe/at i er enige om at følge gruppens behov.

I skal have adgang til vand, komfort og musik.

Det kan være rigtig nederen, hvis der er en der laver helt uskyldige jokes. Man kan blive meget følsom af svampe.

Håber at du kan bruge det til noget og passer på dig selv! Svampene er en gave under de rette omstændigheder og det er det allervigtigste i jeres fremgangsmåde at skabe de omstændigheder.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2020 17:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
+1! Stærkt Hector det kunne ikke siges bedre HR-mæssigt. God jagt/tripning!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2020 20:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 sep 2020 13:54
Indlæg: 2
Tak for den lange besked, Hector. Meget hjælpsomt. :-)

Jeg har 10G svampe som jeg har tænkt at tage med en ven (set og setting er taget i betragtning). Selvfølgelig har vi ikke tænkt os at tage alle 10G, men hvis de er svagere Spids, burde jeg så ikke tage mere end 2G? Jeg kunne godt tænke mig og opleve en "mystical experience/ego desolution". Jeg har tideligere prøvet svampe én gang + LSD to gange, men det er omkring 10 år siden. Jeg har prøvet MDMA utalige gange, også for nyligt. Jeg har altid haft en høj tolerance for de stoffer, som jeg har prøvet, så jeg tænker, at jeg skal starte højt. Eller måske 2G først og så 2G senere, hvis alt går smooth?

Tak igen. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2020 19:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
TerryFolds skrev:
Tak for den lange besked, Hector. Meget hjælpsomt. :-)

Jeg har 10G svampe som jeg har tænkt at tage med en ven (set og setting er taget i betragtning). Selvfølgelig har vi ikke tænkt os at tage alle 10G, men hvis de er svagere Spids, burde jeg så ikke tage mere end 2G? Jeg kunne godt tænke mig og opleve en "mystical experience/ego desolution". Jeg har tideligere prøvet svampe én gang + LSD to gange, men det er omkring 10 år siden. Jeg har prøvet MDMA utalige gange, også for nyligt. Jeg har altid haft en høj tolerance for de stoffer, som jeg har prøvet, så jeg tænker, at jeg skal starte højt. Eller måske 2G først og så 2G senere, hvis alt går smooth?

Tak igen. :-)

hvordan gik det ?
det meget forskelligt fra trip til trip og fra person til person hvor meget der skal til for at prøve at få ego desolution ;) jeg prøvede det første gang jeg tog lsd på 100 ug men min makker der først der opdagede jeg var havde taget et mærke fik hevet mig lidt retur og ødelagt det lidt da han ville hjem og så stod jeg midt på en vej med lukkede øjne og snakkede. efter har jeg taget 200 ug uden at være tæt på har taget svampe mange gange og der har jeg ikke været i nærheden af det ;) jeg tripper faktisk gerne alene ellers gør jeg det kun med venner. har prøvet at tage med en ven ud i byen for at være sammen med andre udenfor mens de drak øhhm det gør jeg ikke igen det dræber ligesom trippet og men bliver meget over vældet af ting.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team