Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bitcoins?
Indlæg: 22 aug 2020 15:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2020 08:58
Indlæg: 9
Mit første tråd, så håber folk er hjæpsome☺️
Hvordan er nemmest at købe/konvertere fra dkk til BTC?
Modtager gerne råd til nogle apps hvor det kunne være nemmest at gøre det. Takker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 22 aug 2020 19:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Et par online eksempler:

Coinify.com
Copenhagenbitcoin.dk

Skal det være mere anonymt:

Køb fra en Bitcoin automat.
Køb af en anden person.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 23 aug 2020 10:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2020 08:58
Indlæg: 9
Rubeus skrev:
Et par online eksempler:

Coinify.com
Copenhagenbitcoin.dk

Skal det være mere anonymt:

Køb fra en Bitcoin automat.
Køb af en anden person.


Er godt klar over at dette er et meget omfattet emne angående btc.
Jeg skal bare bruge btc wallet hvor jeg kan nemt komme til at købe lidt btc og bagefter overføre den samme. Så jeg tænkte mere på om der var et app til android hvor dette kunne lade sig gøre på nemmest måde? Jeg havde aldrig prøvet det før.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 23 aug 2020 13:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Du kan som et eksempel oprette en wallet på Blockchain.info og samtidig købe dine bitcoins der. Jeg mener også at de har en App du kan tilgå.

Ellers prøv at Google lidt rundt omkring.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 23 aug 2020 18:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
I dit tilfælde vil det være nemmest at anvende en "exchange" kendt som en forhandler.
Brug coinbase.com - downlaod deres mobill app og køb dine btc med dit dankort, der medfølger en wallet du vil modtage dem I.

For the record, du har ikke brug for en wallet. Det er mest til folk der opbevarer coins eller bruger dem i højere grad til at købe/sælge. Du kan nøjes med at indtaste den adresse du gerne vil sende dem til, når du køber dine coins i stedet for angive din egen wallet-adresse. Men det er fint at bruge en wallet første gang, så lærer man nemmere principperne i blockchain.

Når du bruger offentlige forhandlere (exchange) så er du ikke anonym som Rubues er inde på, men det er klart den nemmeste og hurtigste måde.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 24 aug 2020 18:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Men altså man kan vel godt købe dem offenligt. Sende coins til en wallet ala electrum. Åbne wallet i tails og sende derfra til market. Tails gemmer ikke nogen password indtastninger eller andre midlertidige data, så det bliver rimelig svært for politiet at kæde den wallet sammen med dig. De skal vel bevise at det er mig der har styret electrum wallet, før at min anonymitet er brudt.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 24 aug 2020 19:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Hector Salamanca skrev:
Men altså man kan vel godt købe dem offenligt. Sende coins til en wallet ala electrum. Åbne wallet i tails og sende derfra til market. Tails gemmer ikke nogen password indtastninger eller andre midlertidige data, så det bliver rimelig svært for politiet at kæde den wallet sammen med dig. De skal vel bevise at det er mig der har styret electrum wallet, før at min anonymitet er brudt.



Ja det er helt sikkert at anbefale.

Men trådstarter søger en nem løsning og virker til at være en rookie. Det er måske uoverskueligt, der skal i hvert fald investeres lidt tid i det så.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 27 aug 2020 17:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Hector Salamanca skrev:
Men altså man kan vel godt købe dem offenligt. Sende coins til en wallet ala electrum. Åbne wallet i tails og sende derfra til market. Tails gemmer ikke nogen password indtastninger eller andre midlertidige data, så det bliver rimelig svært for politiet at kæde den wallet sammen med dig. De skal vel bevise at det er mig der har styret electrum wallet, før at min anonymitet er brudt.
Det ved jeg simpelthen ikke om de skal? Det er vel dig der skal redegøre for hvad overførslen er blevet brugt til eller tager jeg fejl?

Beløbet du har købt btc for matcher som udgangspunkt stadigvæk den forsendelse som der er taget i tolden. Alle overførsler fremgår offentligt på blockchain netværket, så med udgangspunkt i din start-node så kan de jo godt se hvor dine penge havner. Problemet ligger for mig at se, i det at du starter den finansielle transactions-kæde med dit eget dankort/bank som kan knyttes til dig.

Jeg tænker den nemmeste metode er at hæve et kontant beløb, finde en F2F der gerne vil af med sine coins og få ham til at sende dem direkte til din vendor. Det efterlader intet digitalt spor fra din side og kontant hævninger KAN være svære at redegøre for.

Siger ikke jeg har ret, langt fra - det bare lige mine tanker som udgangspunkt? kom endelig med noget diskussion.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 27 aug 2020 20:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
zero skrev:
Hector Salamanca skrev:
Men altså man kan vel godt købe dem offenligt. Sende coins til en wallet ala electrum. Åbne wallet i tails og sende derfra til market. Tails gemmer ikke nogen password indtastninger eller andre midlertidige data, så det bliver rimelig svært for politiet at kæde den wallet sammen med dig. De skal vel bevise at det er mig der har styret electrum wallet, før at min anonymitet er brudt.
Det ved jeg simpelthen ikke om de skal? Det er vel dig der skal redegøre for hvad overførslen er blevet brugt til eller tager jeg fejl?

Beløbet du har købt btc for matcher som udgangspunkt stadigvæk den forsendelse som der er taget i tolden. Alle overførsler fremgår offentligt på blockchain netværket, så med udgangspunkt i din start-node så kan de jo godt se hvor dine penge havner. Problemet ligger for mig at se, i det at du starter den finansielle transactions-kæde med dit eget dankort/bank som kan knyttes til dig.

Jeg tænker den nemmeste metode er at hæve et kontant beløb, finde en F2F der gerne vil af med sine coins og få ham til at sende dem direkte til din vendor. Det efterlader intet digitalt spor fra din side og kontant hævninger KAN være svære at redegøre for.

Siger ikke jeg har ret, langt fra - det bare lige mine tanker som udgangspunkt? kom endelig med noget diskussion.


I følge min logik, så kan man vel sige at man har købt nogen bitcoins og overført dem til en ven. Jeg tænker ikke man skal redegøre for hvem ens ven er og hvad han har brugt pengene til? Men det er måske ønsketænkning herfra. Det må være politiets opgave at bevise at det er mig der styrer handlen hele vejen, og det er svært for dem hvis man bruger tails.

Ved ikke om det er umuligt, men mit klare indtryk er at de kun orker at gøre arbejdet hvis det er store handler i spil.

Men altså det er da klart at man står bedre hvis man køber bitcoins kontant. Kan godt se pointen med at de jo ikke rigtig kan kigge på nogen bitcoin kæder, hvis der slet ikke er noget på kontoen der peger den retning. Men med din logik, kan F2F sælgeren så ikke blive dømt, hvis de kigger på selve markedspladsens transaktioner og ikke din specifikke ordre, hvis du forstår hvad jeg mener?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 07 sep 2020 22:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2020 08:58
Indlæg: 9
Det lykkedes mig at købe lidt BTC og jeg havde benyttet mig af Blockchain på min phone. Problemet er at jeg ikke kan overføre penge til den adresse jeg gerne vil, men pengene kan jeg sagtens se i min (bitcoin trading wallet) men når jeg skal til at sende BTC det ser ud som om min wallet er tomt? Det er mega forvirrende


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 07 sep 2020 22:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis din wallet er tom, er der jo ingen BTC på. Sikker på du har nogen bitcoins på? Og du er ikke ved at blive scammet eller noget, vel? (ie. sendt til en adresse mod at få Tokens eller et eller andet)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 08 sep 2020 09:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2020 08:58
Indlæg: 9
spaffeh skrev:
Hvis din wallet er tom, er der jo ingen BTC på. Sikker på du har nogen bitcoins på? Og du er ikke ved at blive scammet eller noget, vel? (ie. sendt til en adresse mod at få Tokens eller et eller andet)


Altså, jeg kan se at jeg har pengene under (total saldo) men intet står i min wallet?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bitcoins?
Indlæg: 19 sep 2020 08:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2020 08:18
Indlæg: 8
zero skrev:
I dit tilfælde vil det være nemmest at anvende en "exchange" kendt som en forhandler.
Brug coinbase.com - downlaod deres mobill app og køb dine btc med dit dankort, der medfølger en wallet du vil modtage dem I.

For the record, du har ikke brug for en wallet. Det er mest til folk der opbevarer coins eller bruger dem i højere grad til at købe/sælge. Du kan nøjes med at indtaste den adresse du gerne vil sende dem til, når du køber dine coins i stedet for angive din egen wallet-adresse. Men det er fint at bruge en wallet første gang, så lærer man nemmere principperne i blockchain.

Når du bruger offentlige forhandlere (exchange) så er du ikke anonym som Rubues er inde på, men det er klart den nemmeste og hurtigste måde.


Nej nej nej. Du må aldrig sende direkte fra en exchange til en market wallet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team