Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2020 12:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Synes det kunne være spændende at høre hvad folk herinde har af politisk overbevisning. Jeg har en fordom om at næsten alle herinde kan placeres til venstre fra midten, pånær hindbærroulade der er ultraliberal.

Jeg selv er antidemokrat (voluntarist), og mine værdier er så splittede mellem diamentralt modsatrettede partier, at det ikke burde give mening. Hvis der fandtes et parti der hev det bedste ud af enhedslisten, nye borgerlige og liberal alliance, ville jeg kunne repræsenteres sådan nogenlunde. Men er modstander af selve konceptet med at stemme sig til magt.

Anyways, hvad stemmer du og er du tilhænger af en bestemt ideologi?

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 13:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg har aldrig været nede for at stemme. Ikke som en protest eller fordi jeg ryger joints hver dag og skal flexe på folk at jeg brænder valgkort. Simpelthen fordi jeg ikke kan finde ud af hvor jeg ligger. Jeg har det ligesom dig, spredt ud over hele spektret. Folk fortæller mig altid, at så "kan jeg jo bare tage sådan en test og så stemme på xxx som testen viser". Det synes jeg bare er fucking whack, for når man tager sådan en test og der dukker en eller anden makker/makkerinde op, som man så åbenbart er delvist enig med... så er jeg altid mindst ligeså uenig i mange af deres ting, som jeg er enig i. Jeg er åbenbart ikke voksen nok, mentalt, til at vurdere hvad jeg vægter mest og så er det jeg synes det er lettere bare helt at ignorere politik, ikke bruge energi og tid på det og lade nogen andre styre lortet.

Så, den korte af den lange; Som det hele står nu, er jeg ligeglad hvem der er foran. Det kan være der på et tidspunkt sker noget vildt og jeg pludselig kan identificere mig med et parti, det må tiden vise... Længe leve apati!

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 14:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Måske halv ignorant, men har prøvet at stemme på partier jeg har troet har haft størst chance for legalisering af cannabis, da jeg tror det kommer til at bringe meget mere godt med sig end bare ren legalisering, så anden sidste gang LA, sidste gang Enhedslisten.

Synes det hele virker ret pyramidespils-agtigt i sidste ende alligevel, så jaer.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 15:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Intet sted, det 2talt ikke-dem0kratisk at stemme!!

Har aldrig været fan af måden systemet kørte på. Har én gang da jeg var 16 eller sådan noget stemt på Radikale Venstre LUL, ellers aldrig stemt.
Læste den her bog for et par år siden, og blev sådan rimelig låst på, at det bare ikke er nice at stemme.
Billede

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Helt sikkert til venstre for midten, men er også stoppet med at stemme fordi jeg lagde for meget i det og derfor altid blev skuffet over de såkaldte kompromiser.
Nu kan jeg læse politiske nyheder uden at blive i dårligt humør, hvilket er en dejlig ting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 17:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Rigtig gode svar indtil videre, keep em comming

Jer der ikke stemmer pga. politikerlede eller at i ikke føler jer repræsenteret (jer allesammen lol); ville i kunne finde på at stemme på veganerpartiet? Hvis ikke i har hørt om dem, er der et rigtig fint interview med dem her: https://www.youtube.com/watch?v=aMnyrrs8FLs&t
De betegner sig selv som et oplysningsprojekt, og de vil kun stemme på de ting der fremmer veganismen (hvilket de så vidt muligt ikke vil lade gå ud over den personlige frihed). Alle de ting der ligger udenfor disse interesser, vil de lade vælgerne selv stemme sig til, inde på deres partihjemmeside. På den måde fremmer de også det direkte demokrati, så man kan sige at de er mere demokratiske end vores nuværende politikere.
Jeg selv ville self ikke. Men jeg kan godt lide at der kommer partier til med enkelte interesser, og så bare lader vælgerne om at stemme sig til resten. Det fjerner også en del lobbyisme i guess

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 18:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg er slet ikke enig med alt de siger og gør. Men synes Enhedslisten agere vagthund overfor overvågningstendenser i samfundet. De kæmper imod rascisme og for klimaet. At deres økonomiske politik er mere eller mindre utopisk er lidt ærgerligt, men tror stadig de er dem det kæmper mest for dem det slider deres krop mest. De rige skal sku nok klare sig med en 100.000 lap mindre om året. At det så ikke rigtig harmonere med globaliseringen og markedskræfter er en af grundene til jeg også beskriver mig som markedsanarkist. Det er dog rimelig modsatrettet ideologi, men markedsanarkismen er bare heller ikke realiserbar i det politiske system der er idag. Tror mest på teknokrati som fremtidens redning. Corona har vist hvordan at mennesker godt gider adlyde magten, hvis magten har videnskaben på sin side. Men demokratiet forpurrer lidt den strategi i f.eks. Klimaproblemstillingen, fordi at folk ikke dør idag men om 50 år. Derfor er politikerne upopulære hvis de handler Nok på problemstillingen. Det ville ikke være et problem i et teknokrati. Så det korte af det lange er at jeg ønsker en ny styreform, men er venstreorienteret indtil det kunne være en realitet. Videnskaben burde regere og ikke folkestemningen!!!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Meget liberal, men med visse forbehold.
Jeg er ikke meget for yderligere indvandring og islamisering af samfundet.
Det er ikke en religion, der er i bred forstand er forenelig med vestlige vaerdier som f.eks. demokrati, ligestilling og personlig frihed.
En undersoegelse fra Justitsministeriet vedroerende ytringsfrihed viser, at 76% af de adspurgte muslimer mener, at det boer vaere ulovligt at kritisere islam.
https://www.justitsministeriet.dk/sites ... egelse.pdf

Jeg ville vaere splittet mellem LA og NB, hvis jeg skulle stemme i dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 20:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvor placere man sig, hvis man er nihilistisk misantrop? Fuck hele det politiske spektrum :nus:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2020 21:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Anarko-kollektivist/marxist.
Frie midler - fælles økonomi, basisdemokrati og frihed. Vi skal vækste mod det kollektivt højest opnåelige, og selv forvalte kommunen. Går også ind for et skolefrit samfund med åbne arbejdspladser, hvor børn kan udvikle deres egenskaber ud fra deres nysgerrighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 00:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 16:59 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg er en af dem ikke rigtig er politisk aktiv, dog stemmer jeg, og derfor tager testen på nettet, læser på de 3 kandidater der matcher mig bedst og stemmer på en af dem. Plejer at ligge til højre for midten.

Går ind for: lidt højere skat, mindre bureaukrati, flere afgifter på alt der sviner/forurener og er usundt for menneskekroppen, flere penge til psykiatrien og ældreplejen, gratis offentlig transport, lavere afgift på elbiler, udfas fossile brændstoffer, flyt alle statens arbejdspladser (der ikke er afhængig af geografisk placering) til udkantsdanmark, hjælp flygtninge i deres nærområder.. og self. stats styret salg af cannabis produkter, som man ser i sverige med alkohol.

Og sikkert også nogle andre ting, hvis jeg lige tænker mig lidt mere om

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 20:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Koalabjørnen skrev:
og self. stats styret salg af cannabis produkter, som man ser i sverige med alkohol.


Det er meget sjovt. Er det det eneste rusmiddelrelateret du synes bør ændres? :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 01:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis der var noget ala Piratpartiet i Danmark, så havde jeg nok stemt på det lul.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/pirat ... -paa-dansk

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 10:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Non-politisk. Stemmer ikke, og lytter ikke til de børn, der på nutidens jordklode er politikere. Mange er som uforskammede og forkælede børn i alderen 0-10. Det er sgu ikke så smart at have sådan en flok til at træffe beslutningerne.

Jeg har nok en masse idéer og holdninger, men har fuldstændig droppet at kategorisere det ud fra de begreber og udtryk der bliver brugt. Så jeg kobler mig på dén i tråden her, der virkelig får min klokke til at ringe:

Alf'n skrev:
Anarko-kollektivist/marxist.
Frie midler - fælles økonomi, basisdemokrati og frihed. Vi skal vækste mod det kollektivt højest opnåelige, og selv forvalte kommunen. Går også ind for et skolefrit samfund med åbne arbejdspladser, hvor børn kan udvikle deres egenskaber ud fra deres nysgerrighed.


Spot on, stemmer helt overens med den åbning og komplette omlægning af hele systemet, jeg synes er nødvendig.

Jeg ser det lidt som at vi mennesker (både lokalt, kommunalt, regionalt, nationalt og globalt) er som en myretue. Men fordi vi har bygget vores myretue ovenpå et mudret fundament (kapitalisme, imperialisme, snæver vestlig livsanskuelse), så skrider vi rundt og kan ikke rigtig enes eller forenes. Vi løber ind i hinanden og tumler rundt, i stedet for at være en streamlinet myretue, hvor hver enkel myre kender sin plads og sit formål. Derfor er idéen om "det kollektivt højest opnåelige" genial og nødvendig.

Ellers læste jeg for nogle år siden om en form for flydende demokrati, som jeg grundet manglende interesse ikke har sat mig ordentligt ind i, men som på overfladen lyder ret genialt.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fælles økonomi lyder som den perfekte vej til at gøre alt værre, tbh.
At komme hinanden mere ved lyder godt. Tænk hvis Sjælland fx var langt mere selvkørende. Lets go

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 16:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
spaffeh skrev:
Fælles økonomi lyder som den perfekte vej til at gøre alt værre, tbh.

Hvordan? Hvert individ varetager en rolle der fordrer kollektivetsfremme. Altid - men ikke nødvendigvis, hverken godt eller skidt.
Det er lidt ligesom at være til fest med fri bar.

Vi er alle empatiske, intuitive, rationelle og selvregulerende individer, der i et inkluderende samfund, ikke vil forbryde sig med kollektivets overordnede interesser. Gøres det, ender det med udstødelse.
Selvfølgelig vil de sårede "mig-mig'ere", migmigege den, i tilfælde af, at det pludseligt blev besluttet, men det er ikke tilfældet. Det er en indreprocess med afsæt i det gensidige afhængighedforhold vi har til hinanden, vores evne til at tage ansvar for artens overlevelse, vores handlinger og behov.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 17:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg er "oplyst centrist" (https://www.reddit.com/r/enlightenedcentrism). Hvis den ene fløj mener at vi deler for meget og den anden at vi deler for lidt må sandheden vel være et sted i mellem. Ligesom det der eksperiment hvor de bad de deltagende om at gætte på antallet af glaskugler i en beholder. Jo flere der gættede, jo nærmere kom gennemsnittet af gættene på det rigtige svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 00:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg stemmer altid. Jeg mener ikke systemerne er perfekte, men det er det vi har.

Jeg kan ikke finde ét parti der dækker alt jeg mener, men så stemmer jeg på det parti der ligger tættest på mine mærkesager. Fx er miljøet og solidaritet vigtige ting for mig, og derfor er det altid venstrefløjen jeg stemmer på. Det har tidligere været socialdemokraterne, men de er blevet for fremmedfjendske, og er for mig at se tættere på at være et borgerligt parti. Jeg er nu derfor længere ude på venstrefløjen - nok Enhedslisten næste gang, nu hvor det eneste parti der turde tænke frit stort set er gået i opløsning.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 06:56 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Leah skrev:
Koalabjørnen skrev:
og self. stats styret salg af cannabis produkter, som man ser i sverige med alkohol.


Det er meget sjovt. Er det det eneste rusmiddelrelateret du synes bør ændres? :)


Næ næ, som jeg også skrev, så er der sikkert også andre ting hvis jeg gad sætte mig ned og bruge meget mere tid på at tænke og derefter skrive :)

Jeg mente før i tiden at alle stoffer burde lovliggøres, men i løbet af det sidste års tid, har den skiftet lidt, nok grundet folk tæt på mig, som er blevet involveret i noget heroin misbrug, med dertil personlige følgeskader. De fleste personer kan godt styrer det, men for dem der ikke kan går det bare hamrende galt. Og i lovens øjne er vi (næsten) alle ens, så derfor må man bare skærer over en kam. Og den eneste måde man kan holde et samfund kørende med fris stoffer ville være at 10 dobble ressourcerne på psykiatri og terapi for at fange de folk som har det skidt og alternertivt ville selv medicinere med stoffer, inden det gik helt galt for dem. Så ville dem der havde det godt og tog stoffer som et event/ en oplevelse nok kunne styre det selv. Men det er self bare et udkast til en teori.

Jeg går ind for en fuld legalisering af cannabis, og for accepten af planten som et lægemiddel.

Måske kan der findes en vej hvor besiddelse af små mængder stof til eget forbrug kan lovliggøres. Ser ud til at det virker fint i Portugal.

Derudover kunne jeg godt ønske fri stats udleveret kemisk ren heroin, administreret på specielle klinikker. Ligesom de vist også har i et andet land. Mener det er Holland eller Portugal. Har ladet mig fortælle at stressen omkring at skulle skaffe penge til næste fix, er noget af det der gør det nær umuligt for en narkoman at holde et almindeligt 8-4 job, da det meste tid bruges på at skaffe penge her og nu.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team