Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jun 2020 00:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvis nu man nu ryger syrian rue/peganum harmala, skal der så tages samme forholdsregler med hensyn til faste og feks medicin?
På forhånd tak :D

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2020 10:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg har ikke haft tid til at faktatjekke, men ifølge det her link skulle det være en myte at ost og kød er farligt i kombinationen. Tilgengæld skal man ikke æde for meget inden et trip, og det tror jeg også gælder ved rygning.

https://wiki.dmt-nexus.me/FAQ#Is_a_MAOI ... raction.3F

I forhold til medicin er det præcis det samme, det er rigtig farligt at være på SSRI eller Stimulanser og indtage en MAO inhibitor! Serotonin syndrom kan man dø af eller få kontinuerlige negative effekter.

Kaffe går nok, men i den her tråd er der en der siger at han tror det gav lidt for meget alertness hvilket resulterede i et ubehageligt trip. https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=28023

Den her side siger tilgengæld at man skal undgå ost og andet mad der indeholder tyramine hvis du ofte får ondt i hovedet/migræne. https://psychonautwiki.org/wiki/MAOI

Det er jo ikke svært at undgå de ting på psychonauts liste i et par dage, så man kan jo også sige better safe than sorry, når der ikke er mere tydelig guidelines på området. De fleste hurtige google resultater er sgu lidt noget pseudovidenskab i hvert fald.

Synes tilgengæld det giver mening hvis rygning skaber færre problemer end ayahuasca, fordi at maden og DMTen ikke metaboliseres fra samme udgangspunkt i kroppen. Men igen jeg er ikke læge eller biolog. Og har kun røget changa 2 gange (hvor jeg ikke fulgte noget HR nogen af gangene).

Det allervigtigste er at du holder dig fra at kombinere med SSRI/lykkepiller!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2020 17:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg får associationer til udlevelse af mærkelige følelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2020 19:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Jeg er ikke på ssri, men er i behandling, så får en lille smule metadon, er der nogen som ved om det er et problem?

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2020 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Kæft jeg føler mig uoplyst, anede ik der var maoi i changa. Jeg troede egentlig bare at det var krystal dmt tilsat lidt blade for smagens skyld. Det virker ret dumt, nu hvor jeg tænker over det, for det smager jo ad røv.
Jeg har røget changa mange gange mens jeg har været på metadon, så det spiller åbenbart ikke den helt store rolle, i hvert fald ikke for mig, om ik andet
Jeg har lige sat og læst en opskrift på changa, hvor de anbefaler yage i stedet for syrian rue, det skulle være mildere at ryge. Nogen der har erfaring med dette?
Grunden til jeg spørger er, at jeg så noget med terence mckenna, hvor han foreslog, at man kunne ryge syrian rue i et svampetrip og få nogle ret syrede oplevelser. Så tænkte om man ik lige så godt kunne ryge yage i stedet for, eller det er måske ikke potent nok til, at man kan ryge det og få den ønskede maoi effekt?
.

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2020 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Jeg mener om bladene kan ryges som de er, eller om man skal lave udtræk af dem, lige som når man laver changa, før man får den ønskede maoi effekt. Før jeg kom på metadon, har jeg nemlig røget syrian rue, både på ayahuasca og på svampe, med helt fin virkning. Det er bare ik specielt rart, at ryge, så det kunne være fedt med et alternativ.
Vil da lige tilføje, at jeg ikke har tænkt mig og ryge hverken det ene eller det andet, før jeg er trappet helt ud af metadonen. Jeg har bare længe gået og tænkt om det var et totalt no go, når man var på metadon.

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2020 08:17 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg har god erfaring med at bruge Banisteripsis Caapi blade til at lave changa.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2020 08:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Er der nogen som har en forklaring på, hvordan jeg, når jeg får metadon, godt kan ryge maoi i feks changa, uden problemer, men hvis jeg drikker ayahuasca mens jeg er på metadon, så er det temmelig farligt?
Og tak for de gode råd

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2020 13:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
det har været diskuteret herinde før, men så vidt jeg husker, kom der ikke rigtigt noget svar, kun teorier om at når du ryger din mao-i så er den hurtigt ude af kroppen igen imodsætningen til når du drikker ayahuasca så vidt jeg lige husker.
Har selv undret mig over hvordan jeg ikke kom galt afsted da jeg røg changa, mens jeg var på meth og mdma

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2020 16:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Nej, jeg synes heller ikke rigtig jeg kunne finde noget info, som virkede bare lidt troværdigt. Det er vel også lige meget, bare så længe jeg ikke bliver syg af det. :) Jeg ville bare gerne have haft lidt viden om hvorfor og specielt hvor farligt det egentlig er, at ryge harmala frø, samtidigt :I

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2020 20:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Kan næsten med sikkerhed sige at der er et utal af tråde om det på dmt-nexus og bluelight :-) Jeg er tilhænger af Hectors mening mht better safe than sorry, selvom jeg sjældent formår at efterleve det :-D Derfor synes jeg at du ikke bør blande dmt/changa med medicin og stimulanter, ej heller ost og kød, bare for at være på den sikre side. Du kan sikkert godt slippe af sted med det, men man ved aldrig, og det er belastende at have sådan noget hængende i baghovedet når man tripper.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team