Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2020 17:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
userx skrev:
Jeg fik altid ustyrlig æder på. Specielt efter is. Men efter jeg er startet på carnivore diet/zero carb, så er det ikke så slemt og jeg kan holde mig til at spise flæskesvær (ingen kulhydrater) og diverse kødsnacks. Så det er lykkedes mig at tabe mig 5kg på en måned trods røg :)


Zero carb? Overvej at fylde dine glukogendepoter op en gang i mellem. Det kan ikke anbefales at køre zero carb over længere perioder.
Find info fra Anders Fabricius Nedergaard hvis du tænker jeg snakker BS

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 07:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Hvis du undersøger lidt omkring carnivore diet, så er der folk, der har kørt det i over 10 år og har det super.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 10:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Altså man har jo set folk der har levet hele deres liv og kun levet af en enkelt lorte ting uden de store problemer, så jeg tror tit vi overvurdere hvor vigtige en blandet kost er

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 13:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Der er også folk som storryger 30-40 smøger om dagen og alligevel bliver 90+ år. Dog ryger størstedelen nok i svinget langt før.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 19:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
spaffeh skrev:
userx skrev:
Jeg fik altid ustyrlig æder på. Specielt efter is. Men efter jeg er startet på carnivore diet/zero carb, så er det ikke så slemt og jeg kan holde mig til at spise flæskesvær (ingen kulhydrater) og diverse kødsnacks. Så det er lykkedes mig at tabe mig 5kg på en måned trods røg :)


Zero carb? Overvej at fylde dine glukogendepoter op en gang i mellem. Det kan ikke anbefales at køre zero carb over længere perioder.


At genopfylde glukogendepoterne ville desværre nok også betyde, at han instantly tager det meste af de 5kg på igen :/

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 10:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
? Da ikke hvis vi snakker om 1 eller 2 gange om ugen, hvilket anbefales af flere mennesker med forstand (Anders Nedergaard bl.a.).
Og instantly? Tvivler stærkt på at 2-400g kulhydrater 1-2 gange om måneden medbringer en vægtøgning på 5kg, instantly, selvom indtag af kulhydrater beviseligt gør celler større grundet større mængde væske optaget (mener jeg).

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 23 maj 2020 13:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 12:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Carnivore diet - en ny dum kost trend...

Carnivore diet, altså en kost, hvor man KUN spiser kød, nogle mælkeprodukter og æg har vundet indpas det sidste år, særligt blandt mænd med alt right tilbøjeligheder.

Det er for alvor eksploderet efter at Jordan Petersen, har promoveret denne diæt og Dr. Shawn Baker har ligeledes tidligere været på Joe Rogan podcast hvor han har gjort det samme.

Det ændrer bare ikke på at en diæt, der udelukkende består at kød og æg nok bare ikke er særligt sund i det lange løb....

Hvorfor er det så at folk oplever at det "virker"? Det kan der være to forklaringer på:
-en kost meget høj i protein fører som regel til energiunderskud fordi det mætter så meget og når man kommer i energiunderskud taber man sig og stort set alle målbare biomarkkører for sundhed bliver bedre. Det handler bare ikke om en effekt af kød eller protein, men om effekten af energiunderskud.
-endelig er der jo rigtigt mange, der døjer med fødevareintolerancer og relaterede irritabel tyktarms problematikker. Fødevareintolerancer skyldes ofte malabsoprtion af forskellige typer kulhydrater i kosten. Al den stund at de ikke findes i kød, æg og mælk, vil carnivoire diet give en bedre fordøjelse for mange, der døjer med oppustethed og lignende.

MEN, det vil efter alt at dømme også øge risikoen for en lang række kræftsygdomme, og sandsynligvis risikoen for blodpropper og metaboliske sygdomme, Dernæst er det også en stor klimabelastning og så er der jo det her med om det er meningsfuldt i et mere overordnet dyreetisk perspektiv med vilje at spise meget mere kød end teknisk nødvendigt.


Citat:
Det er stensikkert usundt slet ikke at spise planter. Stensikkert. Det tyder ALT vitterligt på. Det er med nogen sandsynlighed usundt at spise vildt meget kød, men det er mindre sikkert.


Sakset fra Anders Fabricius Nedergaard.
men selvfølgelig, hvis det virker for en person at spise carnivore diet fuldt ud, så gør man vel det. Men der er ikke meget videnskabeligt hold i det.

Men det kommer selvfølgelig an på hvad ens mål er. Er det at tabe sig, er carnivore diæten sikkert fint. Men tvivler på, at det er pga man kun spiser kød. Det er nok mere en reduktion i samlet kcal indtag og noget psykologisk ift hvad man har lyst til at spise, der er i spil.
Citat:
Carnivore diet - Nej, kostfibre og grøntsager ER faktisk sunde

Tilhængerne af carnivore diet påstår at grøntsager slet ikke er nødvendige, ja faktisk slet ikke sunde, ligesom kostfibre. Kostområdet er fagligt set utroligt komplekst, og der er mange gråzoner, men noget af det som den samlede fagstand er mest sikker på, på tværs af hele kostområdet er, at det er godt at spise grøntsager og kostfibre.

Bevares, det er ikke "nødvendigt", det er der vitterligt stort set ingen fødevarer der er, og det står folk frit for om de vil vælge at lade være med at spise kød, planter, ikke-nedfalden frugt eller homøopatisk uran. Men når man nede i Carnivore diet kaninhullet, begynder at udbrede den slags standpunkter, så udbreder man faktisk folkesundhedsskadelige myter, og DET skal man satme stoppe med lige med det samme

Tror ikke nogen plæderede for carnivore diæten i tråden her, men ja..

Citat:
Der er også folk som storryger 30-40 smøger om dagen og alligevel bliver 90+ år. Dog ryger størstedelen nok i svinget langt før.

Lige præcis. Dét virker sikkert vildt godt nok for nogle at ryge 40 smøger om dagen, de fleste har nok ikke godt af det. Vi snakker måske 2% mod 98%. Der er ikke lavet meget forskning på mennesker der kører carnivore diets, især ikke over længere tid, men kunne forestille mig at det er lidt samme scenario, vi er ude i.

Anygays, er ved at afspore tråden i dette ellers sprudlende, superaktive forum med semi-relevant/ligegyldig info.

Den bedste fråder er altid Kims sur creme og løg.

mvh
and yes, I DO love anders nedergaard (no homo)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 23:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Alt jeres food science ødelægger min vibe drenge

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 23:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
spaffeh skrev:
? Da ikke hvis vi snakker om 1 eller 2 gange om ugen, hvilket anbefales af flere mennesker med forstand (Anders Nedergaard bl.a.).
Og instantly? Tvivler stærkt på at 2-400g kulhydrater 1-2 gange om måneden medbringer en vægtøgning på 5kg, instantly, selvom indtag af kulhydrater beviseligt gør celler større grundet større mængde væske optaget (mener jeg).


Det er almindeligt kendt at bodybuildere der carbloader efter at have levet på nocarbs stiger lynhurtigt i vægt, pga. væskeophobningen i lever- og muskelcellerne, der kommer af at genopfylde glykogendepoterne. Det går pænt stærkt, du stiger et par kg på ét enkelt døgn. Ca. 3 gram vand pr. 1 gram glykogen, det er ikke vægten af glykogen i sig selv der gør det så dramatisk.
Men ja, det er jo bare væske som man har smidt, som man så tager på igen. Det jeg ville sige med det var bare at man ikke altid kan regne med 1-1 kropsvægt ift. afbrændt fedtmasse

PS. SRY BUTT! couldn't resist

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 23:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
ok hold lige mund,

Nogen der proevet Doritos Flamin' Hot Nacho?
De kunne koebes til 10kr./posen forleden i Rema1000.
Er du saa faerdig en snack!wowowowoww


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2020 00:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Lyder guf, sidder faktisk selv med Santa Maria chili nachos og Mex&Co hot salsa sauce, heller ikke værst tbh

.. Bare alt for lidt salsa ift nachos, buuuh

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2020 00:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Shambhala skrev:
spaffeh skrev:
? Da ikke hvis vi snakker om 1 eller 2 gange om ugen, hvilket anbefales af flere mennesker med forstand (Anders Nedergaard bl.a.).
Og instantly? Tvivler stærkt på at 2-400g kulhydrater 1-2 gange om måneden medbringer en vægtøgning på 5kg, instantly, selvom indtag af kulhydrater beviseligt gør celler større grundet større mængde væske optaget (mener jeg).


Det er almindeligt kendt at bodybuildere der carbloader efter at have levet på nocarbs stiger lynhurtigt i vægt, pga. væskeophobningen i lever- og muskelcellerne, der kommer af at genopfylde glykogendepoterne. Det går pænt stærkt, du stiger et par kg på ét enkelt døgn. Ca. 3 gram vand pr. 1 gram glykogen, det er ikke vægten af glykogen i sig selv der gør det så dramatisk.
Men ja, det er jo bare væske som man har smidt, som man så tager på igen. Det jeg ville sige med det var bare at man ikke altid kan regne med 1-1 kropsvægt ift. afbrændt fedtmasse

PS. SRY BUTT! couldn't resist


Den vægt forsvinder vel igen efter kort tid, da den, som du siger, er vandvægt langt hen ad vejen. Og når det kun er carbloading 1-2 gange om måneden, så lyder det mærkeligt, hvis man går fra 70-75kg og bliver ved den vægt. Min pointe var, at man nok ikke kommer til at tage nævneværdig vægt på, og hvis det er, så er det vandvægt, og så kom jeg til at tanke ift muskelopbygning. Der er ketodiæter inferiøre. Men ved ofc ikke hvad hans formål er.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2020 03:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Shambhala skrev:
Lyder guf, sidder faktisk selv med Santa Maria chili nachos og Mex&Co hot salsa sauce, heller ikke værst tbh

.. Bare alt for lidt salsa ift nachos, buuuh

Jeg synes ikke, at Santa Marias produkter er saerligt gode.
Discountvarianterne af salsa saucer og tortilla chips, som supermarkederne udbyder, er faktisk bedre, synes jeg - og billigere :D


Senest rettet af Hindbaerroulade 24 maj 2020 03:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2020 03:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team