Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2020 20:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2019 18:03
Indlæg: 4
Hej allesammen,

Jeg er gået i gang med mit første grow efter længere tids indsamling af viden, redskaber, spore osv.
Jeg har købt B+ og Golden Teacher sporesyringes fra en trusted e-butik, som jeg så har startet op påført i alt 16 petriskåle med agar maltekstrakt som jeg købt færdig blandet fra en dansk butik.
Jeg følger Gordo TEK's 2020 anvisninger ned til mindste punkt, da jeg før har haft stor succes med hans andre TEK's...

Enten er jeg ramt af ganske normal dårlig tålmodighed/uvidenhed eller også er det noget der driller mig.
Jeg har fulgt producentens anvisninger på flasken med agar og blot varmet den op til den var flydende, der stod specifikt at den ikke måtte koge, ville ellers have autoklavet den i 15 min tid, men den må være steril eftersom de skriver sådan, tænkte jeg.

Dernæst fordelte jeg den flydende agar ud i petriskålene i en still-air-box og efter at agar var kølet ned igen og næsten stiv igen så tilføjede jeg en dråbe af både B+ og GT i de 16 petriskåle. (de 2 første kom der en del mere i da jeg lige skulle ha føling med at klemme en enkelt dråbe ud af sprøjten)
Jeg pakkede så petriskålene i par af 4 i ziplock poser og puttede dem i en flamingo kasse med konstant 27 grader hvor de nu har stået i 9 dage.

Jeg kan ingen vækst spotte endnu og udfra hvad jeg kan google mig til så mener nogle at der kan gå op til 3-4 uger før man ser noget....

Spørgsmålet er om jeg blot skal være tålmodig og vente eller har jeg gjort noget forkert, jeg har selv tænkt over et par mulige faldgruber:

1. Inden jeg drypper på petriskålene får jeg ikke rystet sprøjterne, kan dette gøre en så stor forskel?
2. Jeg havde udlånt mig infrarød termometer så jeg var ikke 100% sikker på at temperaturen var langt nok nede inden jeg dryppede spore på agar'et, agar'et var næsten helt fast igen og skålene føltes ikke varme. (hvad er en for høj temperatur?)
3. Det er selvfølgelig en mulighed at de spore jeg har købt simpelthen ikke virker eller er døde, men det er fra en af de største vendors og så tænker jeg det lyder usandsynligt eftersom jeg har 2 forskellige strains.?!

Håber der er nogen som kan hjælpe en noob videre :)

Peace!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2020 16:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg er selv noob og er i gang i mine første petriskåle, men her er mine $0,02:

1) Er du sikker på at Agarblandingen ER med "føden" i? Nogle af de færdigblandede jeg har set skal mam selv tilsætte honning eller hvad man nu bruger.
2) Agar stivner ved ca 42 grader. Det har nok ikke været langt over det hvis den næste var stiv, men du kunne også bare have ventet til den var helt fast - og afkølet. Det har jeg gjort. Jeg ved ikke hvor høj temp. sporene kan klare.
3) Det er ikke din sterile procedure der fejler, for så ville du se vækst med "alt muligt" + dine sporer ville vokse.
4) Det kan godt være et problem hvis du ikke har rystet din sporesprøjte.
5) Der gik under 1 uge før jeg kunne se vækst omkring mine sporer i mine skåle. Jeg har dem bare liggende tæt på min radiator.
6) Du kan teste én af dine skåle ved at sætte en uvasket finger på agar'en, eller lægge et lille stykke svamp på den. Jeg fik synlige resultater på 2 dage med små stykker mycelium.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2020 17:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, du er nødt til at være tålmodig. Personligt havde jeg smidt MEA'en i trykkogeren. Men nu er det jo for sent at gøre noget ved. Enten så kommer der mycelium eller også kommer der mug eller bakterier. Der skal nok gro et eller andet før eller senere. Men 3 uger et ikke uhørt.

1) Hvis sprøjten er lavet ordentligt, så er der så mange sporer i, at det ikke skulle betyde noget.
2) Du burde nok have ventet til de var kølet helt ned til stuetemperatur, men igen, det er for sent at gøre noget ved nu.
3) Det er en mulighed, ja. Men vent lige et par uger inden du begynder at blive nervøs over det.

Men væbn dig med tålmodighed. Se tiden an. Nogen får et hurtigt resultat, andre venter 3 uger.

Derudover, så er det fedt at du er gået i kast med agar. Fuck growkits. DIY ftw. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2020 18:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2019 18:03
Indlæg: 4
Hej igen,

Lige en update, jeg ser nu vækst i en af B+ petriskålene og udfra hvad jeg kan tyde så ligner det mycelium eller hvad?

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2020 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2019 18:03
Indlæg: 4
Tog lige et bedre billede... jeg har sprugt på et andet forum og har fået svar fra en enkelt bruger, han mener ikke det er cubensis mycelium, hvad siger i?

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2020 01:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Der vil jeg nok give den anden gut ret. Det ligner ikke mycelium. I hvert fald ikke cubensis mycelium. :?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2020 12:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2019 18:03
Indlæg: 4
Pestilence skrev:
Der vil jeg nok give den anden gut ret. Det ligner ikke mycelium. I hvert fald ikke cubensis mycelium. :?


Ok, men det er selvfølgelig fordelen ved så at have lavet rigeligt med petriskåle, så er der da stadigvæk en chance for at nogle af de andre kan blive til noget. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2020 15:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Congame skrev:
Pestilence skrev:
Der vil jeg nok give den anden gut ret. Det ligner ikke mycelium. I hvert fald ikke cubensis mycelium. :?


Ok, men det er selvfølgelig fordelen ved så at have lavet rigeligt med petriskåle, så er der da stadigvæk en chance for at nogle af de andre kan blive til noget. :)


Som almindelig amatør tror jeg man skal være tilfreds hvis man kan bruge over halvdelen af sine petriskåle :shock:

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team