Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 321  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2019 22:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Snissel.. Jeg har også lige set en video på YouTube med en der har fundet enorme mængder i september. Jeg har dog været ude siden der og intet før nu og stadig i meget små mængder... Men rigtig flot fangst .. Tør dem lige indendørs på papir eller i en ovn ved ca 50-60° .. Synes IMO det er nemmere at regne med .. 10g friske giver ca 1 gram tørret svamp. Samme styrke men synes det er nemmere at regne med.


Jonasjj5 skrev:
slidtelis skrev:
Tænkte det nok :) Har hørt om mange gode fund i midt og Nordjylland. Her på Falster er temperaturen stadig omkring 15-16°, så tænker det er grunden .. Jeg ved jeg har 3-4 steder omkring der plejer at give svampe men sidste år fandt jeg 4 i alt på over 20 ture og i år har jeg fundet 5 inden for de sidste 4 dage.. Hvordan har det været med regn og temperatur hos dig den sidste måneds tid? Tror nemlig det skal under de 10° et par dage i forhold til vækst.
Jonasjj5 skrev:
Tak, og ja det var fedt endelig at finde nogle. Jeg fandt dem omkring Esbjerg området. Men tænker jeg var heldig med den mark jeg fandt


Det har regnet af h til. Hele sidste uge og starten af denne. Det skulle sådan set heller ikke have regnet idag men det gjorde det alligevel. Næste år vil jeg starte med at lede i september efter første regnskyl og så håber jeg at jeg finder guld ved det her sted. Tror såmænd også der var flere men det var på min vens gård så kunne ikke blive der længere end den time vi faktisk fandt svampene i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2019 07:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lad vær og bruge ovn ingen grund til de ekstra grader - en flækket plastic pose med noget vægt i kanten og en blæser så tørre de hurtigt.
Det allertidligste jeg har fundet er sidst juli, har haft en mark som kom tidligt og som regel var færdig med at give september.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2019 11:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Dejligt at se der stadig er gang i markerne. Var en tur ude i går, men fandt kun snydere. Nu har jeg endelig fundet brillerne igen, så nu kan jeg bedre se de små detaljer på afstand :) glemte dog støvler, så det var begrænset område jeg kunne søge.

Fso: dejligt at høre du stadig er i gang - håber alt er vel

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2019 19:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 nov 2018 17:28
Indlæg: 5
hey Slidt, så kigger du alle de forkerte steder. Jeg har plukket 30-50g (tørret, 2 mand 2 timer) hver weekend de sidste 5 uger. på Falster.



slidtelis skrev:
Hold nu op en flot fangst. Har selv været ude virkelig mange steder og har fundet 5 haha. Må jeg høre hvor geografisk i landet? Er selv på Falster og temperaturen er stadig høj .. Tror måske det er derfor de ikke er gået rigtig i gang hernede ..

Jonasjj5 skrev:
Så har jeg da vist endelig fundet nogen efter et par dages jagt. Det havde lige givet et skyld en time inden og det gjorde dem virkelig svære at finde. Men da vi først fandt den første gik det ellers hurtigt efter da og det blev til en lille sjat.

https://imgur.com/a/yJBODrR

Hvor mange vil i anbefale man spiser for at få et godt trip? Nu er de jo heller ikke de største svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 01:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2017 06:54
Indlæg: 34
[quote="JohnnyJab"]hey Slidt, så kigger du alle de forkerte steder. Jeg har plukket 30-50g (tørret, 2 mand 2 timer) hver weekend de sidste 5 uger. på Falster.



Er der andre der kan bekræfte det her? En lidt ældre bruger måske? Har virkelig svært ved at tro at det er i tørret gram. Mine spots har kun givet 5g tørret i år og var ude og kigge siden juli. Først slut september var der lidt. Men overhovedet intet nu her. Det skal lige siges at det er spots der plejede at give mig 130-160g tørret hvert år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 06:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det skal nok passe.
Nu har jeg ikke selv plukket i år, men jeg har før fundet enorme mængder, hvor svampene voksede som ukrudt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 15:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2017 06:54
Indlæg: 34
Det var mere for i år. Hvis man finder så meget, så er sæsonen fuld i gang, men det kan jeg ikke bekræfte.
Ved ikke hvor lang tid vi har endnu for i år, men november plejer også at være en god måned.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 15:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg tror det er meget forskellig fra mark til mark hvornår sæsonen topper - de seneste års megen nedbør i efteråret oversvømmer lavtliggende marker også er sæsonen slut.
Nye marker opstår hurtigt hvis bonden flytter sit kræ imens sæsonen er i gang, så skider de svampesporene ud på den nye mark og vupti.
Det oplevede jeg på en mark som var pløjet - 4 år senere stod der godt med svamp, fordi bonden flyttede på køerne fra svampemarken som ikke blev pløjet, hver år.
I år valgte han så og pløje igen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 16:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2017 06:54
Indlæg: 34
Jeg har 3 steder. Det mærkeligt, at det er alle 3. Derfor jeg godt ville have lidt flere til at bekræfte, om sæsonen er fuld i gang hos dem. Eller om det bare er mine spots der er noget galt med. Der er kun 1 herinde der siger han har fundet så meget på så kort tid i år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 16:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Alle mine spots har også været døde indtil videre .. 1 overdrev, 3 moser og 7 store enge med køer .. har fundet 5 spids fra september og til nu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2019 17:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2017 06:54
Indlæg: 34
Præcis. Har også kun fundet det der svare til 5g.
Men vi har stadig november endnu. Så lidt håb har jeg stadig. Sæsonen i 2016 skød i den grad i vejret omkring 20. Oktober og varede godt 1 måned. 1 måned senere end 2015 der startede omkring 15. September.
2016 er mit seneste guld år. Tror jeg kom for sent i 2017 pga. Det Mega våde år vi havde. Sidste år fandt jeg kun 1 lonely spids.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2019 16:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2018 22:11
Indlæg: 4
Dagen fangst i trekantsområdet..... Fucking 1 stk.!!! Har heller ikke fundet det store siden 2016.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2019 13:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Ja mit bedste år var også 2016 .. 17 var for våd og sidst var det tørke .. håber virkelig på november


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2019 15:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
2016 var fucking crazy, yo. Der var svampe over det hele - man behoevede ikke engang at lede. Svampen skulle nok selv finde frem til en.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 05:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2013 22:38
Indlæg: 16
Det har været lidt sløvt i år, 2018 var super år for mig. https://imgur.com/a/CWg7UY8 var for en dags høst ca 6 timer sidste sæson. har nok fundet hvad der svarer til en kasse på hele sæsonen iår, så ca en 400-500 stks.
tror at tørken har været med til at gøre det lidt sløjt i år. og så er der stor variation fra år til år, nogle marker der var på sidste år er helt dry i år, men det er jo også charmen ved svampe pukkeri, og man har en unskyldning for at ta ud i skoven og forlade sit tastatur i et par timer.

go resten af november måned - hvis det bliver mere vådt kan vi måske godt stadigvæk få held derude...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 16:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
Har været ude og kigge på marker og enge, men endte med at finde dem lige ved en sti i et villakvarter. Meget mærkeligt, men tror der er ved at ske noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 16:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
--- skrev:
Har været ude og kigge på marker og enge, men endte med at finde dem lige ved en sti i et villakvarter. Meget mærkeligt, men tror der er ved at ske noget.

Er du sikker på det er SN du har fundet. Prøv at ligge et billede ind af dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 23:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
Psykofreak skrev:
--- skrev:
Har været ude og kigge på marker og enge, men endte med at finde dem lige ved en sti i et villakvarter. Meget mærkeligt, men tror der er ved at ske noget.

Er du sikker på det er SN du har fundet. Prøv at ligge et billede ind af dem.


De har ligget til tørre i lidt tid, også hjælper det heller ikke at jeg har et elendigt kamera. Det havde regnet natten forinden https://imgur.com/a/7i8iGaY

Syntes selv at de lignede dem på dette billede: https://www.google.com/search?q=spids+n ... K1bf0T6LGM:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 23:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har de nippel svært og se på billedet? De sku gerne lysne når de tørrer og ende i en “gylden” farve.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 23:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
Fso skrev:
Har de nippel svært og se på billedet? De sku gerne lysne når de tørrer og ende i en “gylden” farve.


Det er ikke så lang tid siden at de blev lagt til tørre og de er lidt smadrede da jeg ikke havde det bedste at samle i. Sender et billede imorgen når de har ligget til tørre så vi kan se om de får den hvide farve igen. Ved spottet var der dog flere der var hvide, da de havde nået at tørre i løbet af dagen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team