Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298 ... 321  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 okt 2019 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 02:15
Indlæg: 8
Hej alle

Jeg var ud og lede efter SN venner i Odense sammen med min kammerat. Vi håber, at i vil hjælpe os med at identificere vores fund:

https://imgur.com/a/no2Mt9U

Tak på forhånd :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2019 21:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det er SN.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2019 22:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 02:15
Indlæg: 8
Tak for svaret og hjælpen Hindbærroulade

Jeg har et ekstra spørgsmål, som du eller andre måske kan hjælpe med også.
Min kammerat og jeg valgte, at putte SN'erne i en plastikbøtte også i fryseren. Vel at mærke uden at vi havde tørret dem. Efter jeg har prøvet at læse lidt op på opbevaring hertil aften, så tænker jeg, at vi skulle have tørret dem først.

Har vi lavet en fejl?

På forhånd tak :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2019 22:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har aldrig frosset svampe ned. De plejer at holde sig fint i en lufttaet boette ved stuetemperatur, naar de er toerrede.
Jeg ville personligt vaere bekymret for, at de tilegner sig fugt og mugner i fryseren. En anden med erfaring kan nok byde ind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2019 22:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 02:15
Indlæg: 8
Endnu en gang, tak for hjælpen. Det er værdsat


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2019 07:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva endte det i tog i svampene ud af fryseren og fik dem tørret før de frøs?
Min erfaring er at frosten nærmest smelter sn, så i vil skulle ud i og give den et skud med 2 kopper te


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 11:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Har aldrig før været på svampejagt på disse kanter (Nordsjælland), og synes kun jeg kan finde glanshatte, bortset fra to stk det mest uventede sted hvor jeg ikke engang ledte efter SN (den ene var så lille at jeg lod den stå). Er bange for at jeg leder et af de mest populære steder :D

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 11:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 02:15
Indlæg: 8
hej Fso

Ja, min kammerat tog dem ud af fryseren og lagde dem til tørring på nogle aviser ovenpå en radiator.
Han sagde, at de næsten var frosne.

Planen er at tage på rejse i næste uge.

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2019 15:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
Er der nogle der kan sende et billede af et godt spot? Jeg har læst alt det her med marker osv, men uden held. Tænker at hvis jeg kan få set et spot der er godt, kan jeg nemmere identificere hvor jeg skal lede!

tusinde tak på forhånd, og god jagt til jer alle!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2019 16:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Alabat skrev:
Er der nogle der kan sende et billede af et godt spot? Jeg har læst alt det her med marker osv, men uden held. Tænker at hvis jeg kan få set et spot der er godt, kan jeg nemmere identificere hvor jeg skal lede!

tusinde tak på forhånd, og god jagt til jer alle!


1 siden her ikke til anskaffelse, det må du selv stå for, så din request er liiidt på kanten.

2 folk har det med at være lige nærige med deres spots for at de ikke bliver rippet

3 fortsat god jagt

Mvh Mod

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2019 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Alabat efterspørger et billede, der viser, hvad der karakteriserer en god svampemark, og altså ikke et billede af en konkret mark, så vidt jeg forstår

Steen Larris har lagt det her billede op på sin side om spids nøgenhat, det kalder han 'en god svampemark': http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/silomark.jpg

Nogen mere kyndige end mig kan måske påpege, hvorfor den mark er god


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2019 15:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
stubbe, græsknolde og de små gryder/fordybninger er IME meget bedre SN-habitat end en flad græseng..
en god gammel mark gerne med flere længder græs osv, ingen skov og spor/stier fra klovdyr er gode indikatorer :)
ass down, head up thats the way to find the sopp! :D

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2019 17:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
En mark, hvor mange koeer gaar og graesser, plejer at vaere en sikker vinder.
Alternativt kan du ogsaa have held med golfbaner og parker, der ofte goedes massivt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2019 20:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:47
Indlæg: 161
Geografisk sted: The final frontier
STWOD skrev:
stubbe, græsknolde og de små gryder/fordybninger er IME meget bedre SN-habitat end en flad græseng..
en god gammel mark gerne med flere længder græs osv, ingen skov og spor/stier fra klovdyr er gode indikatorer :)
ass down, head up thats the way to find the sopp! :D


Jeg har scoret den første jackpot i en rum tid på en lille mark i nærheden af hvor jeg bor som du beskriver. Der går der får om sommeren. Jeg var egentlig ude og lede efter spiselige svampe i skoven ved siden af - men jeg kunne se nogle træer i udkanten der havde uld hængende på sig og efter lidt gåen rundt, fandt jeg en god samling. :wink:
Jeg fik dog kun en lille håndfuld til en lille "test run" - de fleste af dem var ret små endnu, men om en uge eller to skal de nok være vokset hvis vejret holder som det har gjort :D

_________________
Define normality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2019 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
Buttkraken skrev:
Alabat skrev:
Er der nogle der kan sende et billede af et godt spot? Jeg har læst alt det her med marker osv, men uden held. Tænker at hvis jeg kan få set et spot der er godt, kan jeg nemmere identificere hvor jeg skal lede!

tusinde tak på forhånd, og god jagt til jer alle!


1 siden her ikke til anskaffelse, det må du selv stå for, så din request er liiidt på kanten.

2 folk har det med at være lige nærige med deres spots for at de ikke bliver rippet

3 fortsat god jagt

Mvh Mod

damn, forståeligt nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2019 15:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2019 14:44
Indlæg: 17
lykkeli skrev:
Alabat efterspørger et billede, der viser, hvad der karakteriserer en god svampemark, og altså ikke et billede af en konkret mark, så vidt jeg forstår

Steen Larris har lagt det her billede op på sin side om spids nøgenhat, det kalder han 'en god svampemark': http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/silomark.jpg

Nogen mere kyndige end mig kan måske påpege, hvorfor den mark er god

Mange tak, det var lige det jeg ledte efter!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2019 19:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:47
Indlæg: 161
Geografisk sted: The final frontier
Har været ude igen efter vejret har været ret vådt, de spidse kommer frem som gale - ca 5 gram spidse i dag på ca. en lille times tid :D
Bedste jagt jeg har haft i en del år nu :wink:

lykkeli skrev:
Alabat efterspørger et billede, der viser, hvad der karakteriserer en god svampemark, og altså ikke et billede af en konkret mark, så vidt jeg forstår

Steen Larris har lagt det her billede op på sin side om spids nøgenhat, det kalder han 'en god svampemark': http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/silomark.jpg

Nogen mere kyndige end mig kan måske påpege, hvorfor den mark er god


Det er et godt eksempel - Marken er ret "gammel" - den har ikke været brugt til hvede og andre afgrøder i mange år. En kreaturmark der har været brugt til afgrøder har ofte ikke "knoldene" af vilde græs- og plantearter.
Jorden ser umiddelbart ud til at være "gået til" - der er ikke super fladt i smålandskabet - der er rig mulighed for at svampene kan vokse i skyggefulde og rolige områder.

Inde i græstotterne er der god chance for at finde SN - der er ikke for meget sol, der er ofte roligt og fugtigt (selvom der er dyr) og der er tit rigeligt med næring... Det virker heller ikke "overgræsset" som nogle kreaturmarker kan være.

Er der ellers ro til det, så kan de også dukke op hvor de kan spottes nemt - de er meget nemme at finde hvis man kommer ud lige efter et regnvejr og solen står lidt lavt ved solopgang eller solnedgang :)

For at være sikker, kan det betale sig at spejde efter gode steder om sommeren - går der især får eller køer om sommeren, så er der god mulighed for at finde de rigtige om efteråret. :wink:

- det er i hvert fald min erfaring :D

_________________
Define normality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2019 15:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2015 17:44
Indlæg: 89
Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Hej folkens :-)

Var ude i en skov hvor jeg ikke har været før og fandt lidt svampe, er rimelig sikker på de alle er gode nok på første billede. Men syntes ikke de ser spidse nok ud på nr 2 billede alle sammen. De var hvidlige/blålige i toppen af stokken da jeg tog dem op. Har tjekket svampeguiden men er altså nødt til at få en pro til at kigge på dem her. Håber i vil hjælpe.
Bedste tanker herfra :D

PS: Det har regnet helt absurd dagene inden hvis det hjælper.

Billede 1
https://m.imgur.com/a/E9rULI2

Billede 2
https://imgur.com/a/aymrfWn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2019 15:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
I min optik er de alt for tykke i stikken, findestedet skov tyder heller ik på psyller.
Jeg kan ik se lameller det jeg kan se ser for lyst uf og billederne er lidt sløret.
Ligner overfladen er stribet frem for nubret men svært at sige.
Jeg siger nej


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2019 18:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er et nej - ud af skoven med dig og søg på mark og eng i stedet for =) Du vil ikke være i tvivl når du finder dine første..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6405 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team