Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 aug 2019 14:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2011 18:16
Indlæg: 87
Jeg bryder mig ikke om at miste kontrollen, og jeg drikker mig aldrig fuld, kun tipsy. Jeg ryger en pind af og til, jeg har prøvet coke og amf, never again brød jeg mig ikke om.

Jeg har derfor overvejet at prøve MDMA, men hvad har i af gode råd, samt kan i anbefale at bruge det til byture i stedet for at drikke sig stiv eller tage coke. Jeg går i øvrigt kun i byen max 1 gang månedligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 15:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Kan ikke anbefale at bruge det til byture, synes man er for tydelig påvirket. Samtidig synes jeg, man får mere ud af rusen, ved at sidde hjemme i hyggelige omgivelser, hvor man kan ligge ned, kramme, snakke, vælge sin egen musik osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 16:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså synes man mister ret meget kontrol på MDMA. Ikke på samme måde som ved alkohol eller på samme måde som på psykedeliske substanser, men man mister dog stadig en hel del kontrol.

Hvis du f.eks. vil synes det er pinligt dagen efter, at du har krammet alle omkring dig, så skal du ikke tage MDMA offentligt. Første gang jeg tog mdma, var jeg ved at give alt mit festival weed væk, fordi en fremmed gav mig et sug af hans joint. Med andre ord, man mister kontrol over ens empati. Man kan i hvert fald blive et empatisk monster. Det føles rigtig rart, men det kan resultere i akavede situationer.

Men jo man kan helt sikkert godt bruge det nogen steder i byen. Personligt kan jeg dog meget bedre lide at bruge det et par gutter i en lejlighed, hvor man selv kan styre musikken og at folk ikke kigger skævt til en når man begynder at nusse hinanden på maven.

Du siger du tager i byen en gang om måneden, så ofte skal man ikke tage MDMA. Jo oftere man gør det, jo større risiko er der nemlig for kroniske følgevirkninger såsom depression. En tommelfingerregel er at man minimum skal vente 3 måneder mellem MDMA trips. Dosis anbefalingerne svinger lidt, men tror den generelle konsensus i HR brug er man ikke skal overstige 120 mg MDMA på en aften. Min personlige erfaring er dog at man godt kan redosere en enkelt gang, så man maks når op på 200 mg i alt løbet af en aften. Der skal helst kun være en redosering, så det er bedre med 150 mg + 50 mg, end 100 mg+ 50 mg + 50 mg
Hvis man vil redose, anbefaler jeg at gøre det indenfor 1,5 time. Så får man et trip på ca. 4 timer med maksimal eufori og ofte er de mest fremtrædende tømmermænd for mig at jeg har ondt i kæben. Denne bivirkning kan modvirkes af cheleteret magnesium, derudover vil jeg anbefale at læse op på MDMA supplementer på rollsafe.org.

MDMA er neurotoksisk og man kan minimere en del af de negative effekter på hjernekemien. Men så længe du holder til de her doser og holder de rigtige pauser imellem, så skulle man være nogenlunde homesafe.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 16:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis du ikke kan lide at miste kontrollen, er MDMA nok det eksakt modsatte af hvad du mangler. Jeg tager det meget sjældent i byen/til trance, og i så fald er det meget lave doser (under 100mg). Får fuldstændig gummiben og orkelse på festen, vil hellere ligge og sovse ud.

Hvad er det du føler, at du mangler, når du er i byen? - siden du leder efter et drug der kan gøre <et eller andet>

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 18:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Som de andre skriver, så er det meget afhængigt af hvor og med hvem du har tænkt dig at bruge det.

Jeg tog MDMA her for en lille måned siden, for første gang i 6-7 år og for anden gang i mit liv, så det var nærmest ligesom en førstegangs oplevelse for mig.
Men det var også til en relativt intim techno fest, godt nok hovedsageligt folk jeg ikke kendte, og en lille dose på 70mg. Men det spillede perfekt sammen. Jeg tror ikke nogen ville løfte et øjenbryn, selv hvis jeg stod og skejsede ud på en højere dose, men på den lille dose tror jeg ikke der var nogen der tænkte "han har taget MDMA ham der". Dosen var alligevel stor nok til jeg fik god energi i dansebenene og det hele var lækkert, men jeg mistede på ingen måde kontrollen.

Så set og setting er helt bestemt vigtig her. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2019 23:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej!
hvad kunne du ikke li i forbindelse med coke og amf rusen?..
( MDMamf ;) )

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2019 00:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Er man bange for at miste kontrollen så kan MDMA hurtigt skaber nogle grænseoverskridende situationer. Var engang til en psy trance fest hvor jeg fik øjenkontakt med en pige jeg ikke rigtig kendte men havde hilst på, vi kiggede på hinanden, connectede på en eller anden måde og krammede i over er minut. Ingen af os sagde noget og vi var nok lige blæste.

En anden gang, på min første festival i nord Tyskland. Der havde jeg fået fat i noget jeg troede der var MDMA. Til at starte med så var jeg 100% på at en af mine venner stod med en frugtkurv og da jeg skulle tage et stykke frugt så så forsvandt kurven og så stod 3-4 venner og kiggede undrende på mig. Det meste af aftenen havde jeg åbentbart stået alene og kiggede op i himlen.

Jeg hallucinerede for vildt og fulgte efter tilfældige tyskere fordi jeg var sikker på at det var mine venner. Lige så snart jeg stod helt foran dem eller at de stoppede op så kom jeg til mig selv. Jeg mener at have fulgt efter en grupp næsten hele vejen til camping før jeg fandt ud af at det ikke var mine venner.

Da jeg skulle sove så troede jeg at jeg lå i min sove pose i teltet. Jeg vågner og pissefryser og er helt våd fordi det regner. Jeg ligger så åbenbart med halvdelen af kroppen uden for teltet i min sovepose.

Set i bakspejlet så tror jeg det var MDA som var blevet solgt som MDMA.

Jeg har også haft en kæreste i 3 måneder fordi jeg troede jeg var forelsket da jeg ved et uheld havde slugt et halvt g MDMA. Det er en anden historie :lol:

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2019 06:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Synes mdma mindede om en beskidt rus på meth, men tog self os alt for meget, jeg var aldrig god til begrænsningens kunst.
Edit i og med det ik var testet ved jeg jo faktisk ik hva vi indtog.

Så hvis du skal prøve det hold det lavt og lad vær med at eyeball redosering.
75 mg først og 50 mg senere også stop der.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team