Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 mar 2019 00:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2016 10:39
Indlæg: 15
Hej Psychedelia
Ville bare lige høre, om nogle har samme erfaringer, og hvad det eventuelt skyldes?
Jeg har efterhånden prøvet MDMA en 7-8 gange fordelt over 2 år. Nogle af gangene har jeg i slutningen af mit roll, oplevet at min hukommelse er kraftig svækket! Det er pænt noyeren når det sker (selvom man stadig er for blæst til at tage det mega seriøst i momentet :o ). Det sker kun i slutningen, og er væk dagen efter.
Vi snakker en slags svækkelse af hukommelsen som gør at man kan sidde midt i en samtale, og lige pludselig siger man "ej hvad er det vi snakker om", og har absolut ingen idé om hvad man snakkede om. Dette sker cirka i hver samtale nogle gange, jeg får nok sagt "øhh hvad snakker vi om" en 10-12 gange på 5-6 min .. :shock:

Ekstra info: Doserne har været omkring 250mg fordelt over 2-3 doser (Mand: 70kg)

Vil gerne vide lidt mere om hvad dette skyldes? Har længe spekuleret over der


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 00:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2016 10:39
Indlæg: 15
Nåå ja, glemte også at sige at der også er blevet drukket alkohol i sammenhæng med MDMA indtaget. Det har dog ikke været dødsdruk, da jeg har været bevidst om at de 2 ting sammen ikke ligefrem forbedrer hinanden. Men pga. festligheder og stemning, har jeg fået nogle drinks indenbords samtidig - hvis det har nogle betydning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 08:32 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
En stor dose MDMA + alkohol er sandsynligvis svaret. Naturligvis har alkohol betydning for især hukommelse. I kombination med en større mængde MDMA bliver det ikke ligefrem bedre. Du skriver det jo selv selv.
Benhård skrev:
jeg har været bevidst om at de 2 ting sammen ikke ligefrem forbedrer hinanden.

Hvis du vil undgå det, så kan du jo prøve at tage stoffet uden at blande, og jeg vil også anbefale at du reducerer MDMA-dosen til det halve eller lign. Redoseringer har det også med at svække hukommelsen lidt - så vidt jeg husker :P

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 08:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er normalt og især sammen med alkohol. Jeg gav en gang mit nummer til en jeg mødte under en mdma tur. Han skulle så ringe til mig lige bagefter, så jeg også fik hans nummer. Jeg tager bare telefonen “hej det er mig, hvem der?”

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 12:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg har flere gange siddet og tabt tråden og/eller snakket sort ved en lidt højere doser end hvad var passende for mig :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 14:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det er helt normalt. Det er en naturlig del af det at være skæv eller høj, uanset hvilket stof vi taler om. Man lever i nuet, og tænker hverken på fortiden eller fremtiden. Det er en del af charmen ved at tage stoffer. Det undrer mig dog at du først mister hukommelsen hen imod slutningen af trippet. Det er lidt mærkeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 16:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
2-3 doser af 250mg.. Der har du svaret, du kan sagtens drikke og tage MDMA uden de der glitches men du kan snildt få dem uden alkohol i de mængder der.

Har selv engang været uforsvarlig og taget MDMA i store doser og oplevet lignende, men tag mit råd ig vær lidt mere påpasselig for din egen skyld i det mindste. Det snart flere gange om året at vi skal lægge øre til alt den panik grundet en eller anden ung gut som har hældt 800-1500 mg MDMA indenbors som var det shots og han havde fødselsdag.

Det er bedre at tage mindre doser medmindre du vejer 200kg. og din hjerne vil takke dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2019 21:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har flere gange været så påvirket af MDMA at jeg ikke kunne kende forskel på tanker og virkelighed, og nogle har sagt de ting jeg tænkte højt osv.
Helt klart din høje dose der har indvirkning på din hukommelse. Vil anbefale dig at skrue ned, tror også du vil få en bedre oplevelse overall med 150 mg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2019 10:24 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Nafets skrev:
2-3 doser af 250mg..

Han skriver 250mg fordelt over 2-3 doser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2019 13:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ah ja, I see. Det er egentlig ikke slemt så, hvilket nok peger på alkoholen og måske fatigue oveni hatten som årsag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 09:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2016 10:39
Indlæg: 15
Tusind tak for svar alle sammen!
Jeg var egentlig bekymret for, at det var et faretegn. Men heldigvis viser det sig at det er normalt, og kan skyldes alkohol og træthed.
Ja jeg mente at de 250mg var i alt fordelt over 2-3 doser. Jeg ville ikke turde at indtage 250mg i én dose 2-3 gange shiiiit

Igen, tusind tak for inputs alle sammen:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2019 12:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2019 12:28
Indlæg: 2
Det er, som andre nævner, udpræget at have hukommelsessvigt under et rul. Både korttidshukommelse og langtidshukommelse syntes at blive påvirket ved brug af MDMA. Selv ned til mængder på 75mg. Dette er én af de negative bivirkninger ved MDMA (og andre stoffer). Man forsker på at finde biokemiske inhibatorer der kan forhindre hukommelsessvigt ved MDMA da der er mange positive ting at nævne omkring psychoterapeutisk brug af MDMA. Heriblandt kan nævnes en om-modelering af din måde at bruge hjernens "afdelinger" på, frigørelsen af seretonin der gør dig super empatisk, og ibrugtagning af nye synapser (brodannelse af nervebaner). MDMA bruges i stigende grad i psychoterapeutisk behandling af soldaterveteraner med PTSD, eksempelvis.
Forskning har også vist, at hukommelsessvigt syntes mere udpræget hos erfarne polydrug users (multi-brugere), end de helt nye MDMA brugere når man sammenligner med kontrolgrupper. Så pt. - hvis du er ret afhængig af din hukommelse syntes MDMA og eksempelvis cannabis ikke lige at hjælpe på sagen.
Se eksempelvis: https://www.zora.uzh.ch/id/eprint/13959 ... _final.pdf
https://link.springer.com/article/10.10 ... 016-8087-2
Der er også studier der ikke har fundet svigtende hukommelse som følge af MDMA - men disse studier kritiseres også for deres validitet.
Måske en længere pause i dine rul kan hjælpe?
Og så syntes jeg måske lige jeg vil nævne, at forskning med rotter og intensivt indtag af MDMA har vist at overordentlig mange nervebaner i deres hjerner helt forsvinder! Det vil sige at MDMA har en giftig effekt på dine nerver (tanker) i hjernen. MDMA har desværre også en neorotoxic effekt.
Se for eksempel:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29445689
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20616555
og det må du tolke som du vil :roll:

:peace:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team