Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 mar 2024 06:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 feb 2019 06:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2019 06:30
Indlæg: 4
Hej allesammen :)
Jeg er helt ny hvad angår growing, og indtagelse af svampe. Jeg har prøvet magiske trøfler, men jeg går ud fra at der er en hvis forskel. :p

Jeg har prøvet at søge lidt rundt, men kan ikke finde et konkret svar på lige netop mit spørgsmål, så jeg håber i kan hjælpe mig. :)

Jeg har købt en variety pack fra Holland - indeholdende :

moby dick/ Big ( kan ikke lige huske hvilken en af dem )
Cambodia
Mazapec

Det er to uger og to dage siden jeg startede, og moby’erne er begyndt at blive rimelig grande, nogle af dem. Kan man eller skal man høste nogle af dem før tid? Eller skal jeg bare lade det gå sin gang her i den sidste uges tid?

Og når de er plukket, kan de så spises som de er, eller skal de være tørrede først?
Og jeg ved at det virker som et lidt dumt spørgsmål det her, men sådan en af de store, skal vel hakkes ud i mindre bidder, og så er det vel lige meget om, hvilken del af den man spiser, ikke sandt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 10:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Du kan godt plukke de store før de andre er færdige. Husk dog på jo mere du piller ved dine svampe jo større risiko er der for kontamination. Og når de største er færdige, går der ofte kun kort tid inden de lidt mindre også begynder at smide sporer. Pga. kontamination vil du gerne høste lige inden de smider sporer. Husk at du kan lave flere flushes i dit kit. Du skal bare lige smide kittet i vand i 12-24 timer, tømme for overskydende vand også bare fortsætte hvor du slap.

Jeg tror ikke du har en uge tilbage, hvis der allerede er svampe der er klar til høst.

Du kan spise dem friske, men husk at de fleste dose vejledninger er til tørrede svampe. Man siger at der ca. går 10 gram frisk = 1 gram tørrede. Det vil sige du skal spise 10-20 gram friske for en normal cubensis oplevelse. Men det er en tommerfinger regel og dosering er nok lidt lettere med tørrede svampe.

Effekten minder teoretiskt meget om magiske trøfler, men der er ikke mange der kan overskue at spise så mange magiske trøfler som man skal for at nå op på samme effekt.

Til det sidste nogen mener at der er mere psylocybin i svampens hat end i resten. Jeg tror dog at det er en minimal forskel, der primært er vigtig hvis man bruger svampen til mikrodosering og skal ramme samme dosis hver gang. Det er ikke fordi du kommer til at få en ud af kroppen oplevelse bare fordi du spiser 10 gram friske hatte kontra hvis du havde spist 10 gram frisk svamp generelt.

Nu du siger du er helt ny ud i det her med svampe, bliver jeg lidt nysgerrig på din alder? Bare lige husk på at psykedeliske oplevelser ikke er for sjov. Man kan ændre på signalstrukturer i hjernen og det kan altså både være positivt og negativt. Så hvis du er er under 21 år, så overvej lige at vent. Det vil jeg i hvert fald anbefale.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 13:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2019 06:30
Indlæg: 4
Tak for den hurtige respons :)

Jeg har læst meget og set mange dokumentare, prøvet lsd og magiske trøfler et par gange, så jeg har en fornemmelse for virkningen. Jeg er rundet de 26 :)

Jeg har høstet maz idag, og jeg er usikker på om de er blevet dårlige, da der er grøn mig i bunden på dem alle sammen, og går videre op inde i stilken.

På en af mine moby dicks, er hatten flækket i den ene side, har det noget at sige?
De har alle stået i den samme store pose, som jeg har sprayet med vandforstøver en gang om dagen.

Jeg prøver lige at se om jeg kan smide nogle billeder. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 13:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2019 06:30
Indlæg: 4
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 14:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis det ligner mug så ville jeg ikke spise det. Måske ville jeg skære det mugne område af også tørre dem og se om de holder sig
Mug fri. Men mug er sgu ikke sundt så lad være at tage chancer med det.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 18:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2019 06:30
Indlæg: 4
det var også min tanke
jeg ved ikke om du kan se billederne jeg har lagt op?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2019 21:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kan godt se billederne, men de er ikke skarpe nok til at jeg kan vurdere om det er mug eller bare bruising. Hvis det er blåligt skær, så er det fint. Men du siger grønt mug, så det er jo nok desværre mug.

Desuden så synes jeg du skal finde et andet miljø /plastik pose (hvis du bruger normal plastikpose så skal du lufte ud tit) til dine to andre growkits. Det er altså nemt at få mug i sine kits, så man skal ikke tage chancer. Ånd ikke i posen når du vander!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2019 18:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
hvis det er blå-grønt er det så ikke bare psilosybinen man kan se, det skulle være tegn på de er gode... men prøv og opload bedre billeder så det nemmere at svare på


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team