Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2019 22:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Okay, okay, okay.

Velkommen Undermånen!!

Jeg har endelig fundet energien, magien og tiden til at starte et indendørs grow op.

Førhen elskede jeg at bygge skjulte gro skabe i det små, men jeg kom aldrig rigtig videre end et færdigt skab, også mange spolerede grows gennem årene.
Shit, nu jeg tænker tilbage er det nok 13 år siden jeg startede med at ombygge mit første skab, og jeg har endnu ingen succesfuld høst haft!! hæhæh :mrgreen:

Nu sker det sgu!!

Jeg har et skur, som jeg for et par år siden isolerede med mellem 100-200mm isolering, vindpap, dampspærre, gipsvægge og lavede mig et lille gro rum, gemt væk bag skurets oprindelige udseende, så det kunne blive så stealh som overhovedet muligt.

- desværre har jeg ingen billeder af opbygningen af skuret, eller udefra.


Oven på skuret har jeg bygget et par kasser som indeholder følgende ventilator

Billede
Systemair ventilations boks 710cbm/h

og

Billede
Lyddæmper Ø160mm L60cm

Der gror sygt mange vindruer op omkring hele sommeren og gør det hele endnu mere stealth.



Undermånen :joint:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

På pladen hænger

1 x 250 W EVSG Lucilu MH - timer sat til 24/0 for varmens skyld
1 x 600 W EVSG Lucilu HPS - timer sat til 12/12

Jeg har en hurtig hånd i paint, som i skal se inden jeg ruller plastikken op.

Billede


Teknik/moder/stiklinge rum
højde 50cm
bredde 48cm
dybde 82cm

Indsug og udsug går igennem her
Dimmer til udsugning
3 luftpumper som ikke er i brug. (til senere hydro)
Et par 60 cm lysstofrør armaturer med TL-D 865 18W rør vil blive sat op.
Billede

Vegge rum
h 108cm
b 48cm
d 82cm

Nubret reflektor 40x40cm
250 W Philips HPI-T Plus MH
BLT Box-Ventilator
Billede

Billede

Billede

Blomst rum
h 164cm
b 96cm
d 82cm
Adjust-A-Wings reflektor
160mm cooltube
600 W Philips SON-T Plus HPS
Kulfilteret kan jeg ikke lige finde info på.
Ventilator Honeywell HT-900E ø18cm
Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg spirede 10 Shiva skunk feminized frø fra Sensi seeds for omkring 20dage siden, og satte yderligere 5 Shiva skunk og 5 Purple bud frø til spiring for 6 dage siden.

Billede

Blomst
Billede

Vegge
Billede

Billede

Billede

Som i kan se går det ikke ret godt, der er alt alt for koldt hvis begge lys ikke er tændt,
den passive indsug er direkte ude fra, og jeg kan ikke rigtig finde en mulighed for at trække det fra et varmt sted.
Derfor valgte jeg at rykke 7 meget unge hunner over i blomstrings rummet for at hps´en kunne hjælpe på kulden, det er lidt øv for strøm kontra udbytte lige nu.

temps:

Vegge rum
min. 12,8°c
max. 20,9°c

Blomst
min. 8,3°c
max. 23°c

Jeg kører 600w hps´en i tidsummet 19.00-07.00, som er den koldeste tid på døgnet.
250W mh´en har jeg sat til at kører konstant for at få noget varme hele døgnet, men det er bare ikke nok :?
Jeg har netop ændret så alt ventilation stopper de 12 timer som der er mørkt i blomster rummet, og den kører på lavest mulig hastighed når begge lamper er tændt, med mulighed for at skrue op hvis temperaturen (nogen sinde :roll: ) skulle blive over 25°c

Udover det er følgende på vej:
Sunhouse SHTTH2 80W Low Energy Tubular Heater 2ft Tube with Built In Thermostat
- som jeg håber ved at indstille den på 18-20°c vil kunne afhælpe mit kulde problem.

Jorden er Så og prikle jord blandet med vermiculite, perlite og leca i top og bund, og jeg har igår vandet med halv dosis Canna Terra Vega gødning.

Planen er at tage stiklinge af både Shiva skunk og Purple bud når de er klar til det, og finde en moderplante af hver, så jeg kan have et løbende grow kørende, jeg vil også rigtig gerne skifte til et hjemmebygget aeroponic eller hydroponic system som passer ind i rum størrelserne, men lige nu kører vi det så simpelt som muligt.

Alle råd, tanker, spørgsmål, whatever. fra jer gennem denne tråd, vil være med til at det forhåbentlig lykkes med mit første succesfulde grow!!! og gerne flere!!

Billede

Må de overleve indtil varmeblæseren kommer!!!
Dummeste årstid jeg overhovedet kunne starte op.. :joint:
Mvh. guldsky007


Senest rettet af guldsky007 11 jan 2019 06:49, rettet i alt 4 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 23:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Syntes du er lidt for vovet, når du viser billeder af dit letgenkendelige skur set udefra - folk kan hurtigt få ondt i røven, eller komme og rippe dine planter - skynd dig at slette de afslørende billeder =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 23:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Hey HopIFjordeN!

Tak for rådet, jeg er ikke super god til at skjule mig på nettet, men jeg føler mig nu rimelig rolig. De få der nogensinde skulle kende billederne, har jeg fuld tillid til.

måske skal jeg lige nævne, at der aldrig aldrig bliver noget salg, kvalitet over kvantitet!!

fuck mand, du gjorde mig alligevel lidt paranoid, jeg redigere lidt og de vil komme op igen! :D

Tak HopIFjordeN!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 05:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Fjern alle udvendige pics ja, ellers ser det hyggeligt omend lidt koldt ud :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 06:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Læbepomaden skrev:
Fjern alle udvendige pics ja, ellers ser det hyggeligt omend lidt koldt ud :)


Tak, jeg bliver måske lidt blændet af gerne at ville vise frem. Sikkerhed frem for alt. Det er endnu et aspekt af at dyrke, at man nøje skal overveje hvem og hvor mange der skal have kendskab. Det kan hurtigt blive en god historie.

God morgen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 15:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Det ser sgu prof ud, og er vild med at du har givet dit grow room et navn :lol:
Jeg har samme problem med temperaturen, jeg har gjort det at jeg har sat en elradiator til en temperaturcontroller så jeg kan holde temperaturen uden alt for store udsving. Det er en anelse billigere i strøm, end at skulle bruge HPS'en til at varme op med.

Har du tænkt dig at benytte nogle bestemte teknikker, når du når så langt? LST/HST?
Glæder mig til at følge med :)

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 15:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Fedt, det er sku godt at se! Kan godt huske nogle af dine tidligere forsøg, og dit groudstyr som jeg har savlet over flere gange, så det bliver godt at se dig komme i mål!

Mht. de lave temperaturer, har du så overvejet at dyrke autoer her i kulden? Så kan 600W'eren stå tændt 24 timer i døgnet, med blomstring og merudbytte til følge. Så kan du altid blomstre almindeligt blomstrende planter henover forår-efterår, hvor problemet nok i højere grad bliver at holde temperaturen nede.
Hvis du så samtidig sætter planterne over i veggeskabet, kan du holde dem nede med LST nedbinding/(modular)Scrog, du kan blomstre senere, eller lave klar til at kunne høste en masse kloner fra, så du kan fylde grundarealet ud i blomstringsrummet når temperaturen er klar til dem.

I forhold til kulden generelt, så er rødderne, der hvor det først bliver et problem for planterne. En form for 'gulvvarme' er den mest hensigtsmæssige måde at sørge for at de trives, så varmemåtter, varmt vand der føres gennem rør (som gulvarme) eller lignende løsninger er ret velegnede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 15:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Tak for tilbagemeldingerne venner!

Jeg tror ikke jeg vil beskærer eller nedbinde, fordi de første planter allerede kom under 12/12 fra uge 2, pga. kulde problemet. Derfor tænker jeg at kører SOG(See of green) metoden, hvor jeg for nygeligt har set en video, der beskriver hvordan at SOG i sin reneste form, handler om mange planter, store enkelte skud og ingen beskæring der forsinker processen.

- Spørgsmålet er om jeg overhovedet kommer til at kunne tage stiklinge, fra så små hunner i blomst?

Bismann, fedt du kan huske mine gamle forsøg!! Jeg har for et par dage siden læst nogle af mine gamle grow tråde igennem, det er sjov læsning for mig, lærerig periode. :)
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med autoer indendørs (er det samme udbytte? kvalitet? gro tid?), men mere at min 600w skal kører 24/7 da det vil blive næsten en dobling af min el regning.

Så første grow bliver udført, med den succes det nu engang må blive. :wink:

Jeg har fået installeret varme røret:

Billede

- Det fungere sgu indtil videre.
Temperaturen er sat til 18-20g, og den tænder umiddelbart kun når blomster rummet er slukket i dag timerne.

Billede
Små Purple bud og Shiva skunk planter.

Billede
Blomster rummet, Shiva skunk

Billede
De ser tørstige ud, de blev vandet straks efter.

Det er en langsommelig og kedelig periode de er igennem nu, hvor de sikkert stadig er ved at komme sig over kulde chokket.

Update følger.. :joint: :joint: :joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2019 16:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Nu er det 8 dage uden en opdatering..

Desværre har jeg ikke fået skrevet spiring af frø, blomstrings dato osv. ned i en kalender, så ved dette grow kan jeg ikke gi så meget info om alder.
Samtidig gik det lige hurtig nok da Purple bud og Shiva skunk skulle i jiffys, så jeg fik blandet rundt i nogle af dem. :mrgreen: :mrgreen:

Vegge rum
Billede

Blomst rum
Billede

Det er lidt syndt at der ikke er flere, eller større hunner under hps´en lige nu, jeg kunne så flytte de små fra vegge over i blomster rummet, men der er brug for varmen fra vegge pæren, så jeg har sat 10 Purple bud auto frø til spiring. Flere planter!!"!"

Billede
Der var ingen tallerkener, så det et et lille forsøg med toiletpapir og ikea pose.

Jeg lavede forresten min første tilfredsstillende udendørs høst i sommers, så jeg går og åbner og lukker for Early skunken.. fandt netop ud af at de små 8g fugtigheds poser passer i låget på Ikea´s høje patentglas. 2 stk i hver. :-D :-D

Billede

Den dufter ikke af meget.. først når det bliver grindet, kommer en lækker sød citrus duft. mmm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2019 17:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Tillykke med udehøsten, ser ud til at der er til et par dage, for at sige det på jysk!

Mht. autoer indendørs, så er mit indtryk/erfaringer at man på kort tid kan få et stort udbytte, pga flere lystimer. Kvaliteten er generelt under det bedste som ikke-autoer kan præstere, men de ligger generelt i godt mellemniveau ift. ikke-autoer. De er også brugbare til at smække ind i veggerummet til uudnyttet plads, så man kan få sig lidt auto-røg imens de andre blomstre - det er mest sådan jeg har brugt autoer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2019 22:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Det vil være helt perfekt, hvis auto´erne kan vokse og blomstre i vegge rummet under 24/0, samtidig med det andet rum.

men så skal jeg måske ha´ fundet mig en anden vegge pære, der har mere rødt spektrum?
- Jeg må lige læse op på hvad auto´er elsker. !! :)

Jeg har egentlig ikke rigtig skænket omplantning så mange tanker, før nu.. og jeg har åbenbart forlagt mine tidligere 6,5L potter, de står nemlig kun i 2,5L alle sammen, og det er vel langt fra optimalt, med en masse vanding til følge.

Jeg håber de her kommer hurtigt!
17stk. Gronest Smartpot 8L
- som der er planter lige nu.
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2019 06:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Man kan godt blomstre under MH. Imo. er MH bedre at blomstre under, end HPS er at vegge under. Mere optimalt ville en CMH pærer være, men de duer kun med analog ballast og er ikke nemme at få fat på. Mine autoer i veggeskabet får bare de 6500K CFL som resten vegger under, og det fungere fint nok, men selvfølgelig langt fra ideelt. Men det er bare bonus røg i mit hoved. Jeg kan dog godt finde på at skifte ét af rørrerne så de også får 2700K samtidig, men er i tvivl om det gør den store forskel.

Jeg tror nu fint de kan stå i 2½ liter lidt tid endnu, uden at tage skade, så det skal nok passe med når de nye potter når frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2019 18:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Hey psy..

Nu er alle hunnerne i blomster rummet sat i 8L smartpots.. 16 styk kunne der blive plads til.

Billede

- det kræver lidt mere påpasselighed at omplante i stof potter, men jeg tror det bliver opvejet af mere luft til rødderne og muligheden for at udnytte alt plads til jord/rødder, kontra almindelige potter der som regel er lidt konisk formet.

Som underpotte/bund har jeg altid drømt om bassinfolie i hele gulvets areal, og det er nu gået i opfyldelse. :mrgreen:

Bassinfolie er dejlig nemt at arbejde med, jeg har lagt dobbelt lag og skåret det 5cm op af kanterne og limet det fast hele vejen rundt med "no more nails".

Fordi stofpotterne står så tæt vander jeg fra oven, men har jeg et par ekstra liter vand blandet hælder jeg det i rummene imellem potterne, så potterne kan suge resten fra bassin folien.

Det blir nogle små damer denne gang.. :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 08:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 09:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
som hopifjorden nævner er der vist ikke meget "stealth" over at smide afslørende billeder op på nettet så alle kan se det.

jeg ville også råde dig til at bare lade være med at tage billeder af sådan noget selvom jeg har fuldt ud sympati og forståelse for du gerne vil dyrke til eget forbrug men helt ærligt lad være med at tage billeder af det og lad være med at fortælle andre om det.

ellers et dejligt projekt og jeg ville ønske jeg selv kunne dyrke til eget forbrug men det kan jeg ikke. der ville gå tre dage så har folk regnet ud hvad der forgår der så det kan jeg ikke.

jeg kan dyrke kryddderurter og den slags og det gør jeg også hvert år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 15:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Må give ovenstående ret. Ville egentlig lave en tråd selv med mit setup, men en ven frarådede mig det. Og fik lidt nøjer over det efterfølgende. Og en ting ang. billederne, hvis de er taget med mobil, kan der vist være GPS-lokationer smuglet med i detaljerne, som kan spores direkte til dit grow. Hvis jeg skulle lave en log herinde (hvilket ikke er utænkeligt, da jeg nok får brug for lidt hjælp til mit hydro setup), så tænker jeg at gøre det fra en anonym bruger, med VPN på og hele svineriet, og billeder taget med digikamera.
Har fulgt med i din tråd, synes det er fedt og inspirerende, men ville bare lige dele lidt ud af min paranoia :D

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 21:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
https://thesweetsetup.com/remove-gps-information-photos-macos-ios/

nu er det bare lige på mac, men det er satme værd at overveje.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2019 22:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
Hey..

Jeg kan sagtens følge jer..

Alle billeder er selvfølgelig taget fra digital kamera, eller gps lokationer og anden info er slettet..

Jeg savner nok en grow buddy til at sparre med, som kan være med til at holde min gnist ved lige.. jeg tror det har været medvirkende til min tråd her.. men egentlig er min personlighed/hverdag nok heller ikke helt til at skulle holde liv i en tråd..

Der jeg er mest urolig ved at lægge billeder på nettet, er at den dag stedet skulle blive raided, vil computeren jeg bruger blive beslaglagt, og man vil finde info til min bruger her, samt billeder fra alle grows jeg i fremtiden ville lægge op.. det er for dumt at gemme beviser.
Jeg har også en anden kunstnerisk hobby som måske også kunne være medvirkende til et raid.

Man kunne helt sikkert undgå det med vpn, kryptering eller gemme computeren ad vejen, men det kender jeg mig selv godt nok til ikke vil blive overholdt.. og er det besværet værd.

Så jeg tar alle jeres råd til mig og kører videre på 600 watt fuld smadder, men uden at logge ;)

Rigtig god aften, og ryger :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team