Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2019 02:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2019 02:23
Indlæg: 9
Hej alle.
Jeg er 24 idag, og samlet set har røget hash i ca. 10 år siden 13 års alderen. Jeg har været stoppet af flere omgange, og har alle gange de første 14 dage haft nogen underlige oplevelser. Jeg syntes engang at have læst noget herinde give en forklaring på det, men kan ikke finde det.
Lige for at uddybe, så kender jeg alle de sædvanlige kendte symptomer.

Flere af gangene har jeg i dage været meget euforisk og ekstremt positiv, hvor jeg først har bemærket det uger efter.
Hvad der altid hører til et ryge stop for mig, er også at jeg i dagene lige efter, føler jeg kan "se" ting jeg ikke havde lagt mærke til. Det er småting og ikke decideret syner- fx lagde jeg engang mærke til en mursten i min væg var meget lysere end de andre, og blev forbavset over hvornår det var sket, selvom jeg ser der hver dag. Det kan være alt muligt mærkeligt.

Er der nogen der ved lidt om det her, som kan forklare hvad der sker med mig? Eller nogen som har oplevet lignende? Syntes at have støvsuget nettet uden held.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 14:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Du skriver ikke HVOR meget du ryger, men jeg tænker at du måske render lidt halvbedøvet rundt i din dagligdag, og når du så stopper med at ryge, så "vågner du op", og lægger så mærke til ting i et stykke tid, indtil de bliver hverdag for dig.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 15:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2019 02:23
Indlæg: 9
Tak for svar :) Jeg ryger ca. 10g god hash om ugen. Men da jeg var yngre, ved mine første par stop, mener jeg slet ikke jeg røg så meget, men havde dog "symptomerne" alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 15:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Hej Snickers :) Jeg er også lige holdt op med at ryge, har ikke røget smøger eller tjald siden nytårsaften.

Jeg har prøvet at stoppe flere gange før, og kan godt genkende det med at lægge mærke til ting man ikke har bemærket før. Det er vel heller ikke så underligt, for som BluePill siger er man halv-bedøvet hele tiden. Fedt at du føler dig euforisk når du er sober :)

Hvis jeg skal komme med en af de overhovedet ikke videnskabelige vrøvleforklaringer som vi stofbrugere tit udveksler, så kan man sige, at du tænker langsommere når du er påvirket af hash. Hvis du så bliver sober og derfor tænker hurtigere, så skal du pludselig finde en masse nye ting at tænke over, for ikke at tænke på ingenting. Så griber hjernen hvad der lige er, som f.eks. den mursten i væggen der er lysere end de andre. Samtidig kan ting også virke mere "virkelige", fordi du når at behandle mange flere indtryk bevidst. Jeg håber det giver mening.

Det værste jeg har det med at opleve i forbindelse med rygestop, er at mine nerver kommer helt ud at sidde et par centimeter over hudens overflade. En enkelt gang, da en ven stod i døren til mit værelse på min gamle højskole og sagde "Hej!", snurrede jeg rundt om mig selv, faldt om og begyndte at græde. Det var ret vildt. Andre gange har jeg oplevet at høje lyde kan få mit hoved til at dykke og mine skuldre til at hoppe, i et sæt, hvis I da kender den fornemmelse :) Lidt som et brain-zap for rygraden. Heldigvis er det ikke slemt med nerverne denne gang, det er mere kedsomheden der er et problem. Særligt fordi jeg også lige har sagt mit job op. Dårlig timing :P

Jeg er ærligt talt ret skuffet over at være sober. Jeg troede at jeg pludselig ville have lysten og energien til at rydde op, gøre rent og sælge min lejlighed. At jeg ville få skrevet 1000 jobansøgninger og løbe mange ture. Indtil videre har jeg ikke lavet andet end at stene på nettet, være til et enkelt møde i a-kassen og tage amf (kun et par gange, ønsker ikke at bytte et misbrug ud med et andet.) Hvad gør I andre når skal motivere jer selv?

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 16:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2019 02:23
Indlæg: 9
Hej Lim3. Mega fedt, godt klaret herfra! :) Jeg er ved at lade op til stop, efter jeg "faldt i" igen her i december.

Kender også lige præcis det du snakker om, jeg plejer at beskrive det som "sanserne er ude på huden" - Ved mig forstærker det også den måde jeg ser mine omgivelser på, jeg bliver total ræd når jeg læser om drab eller lignende i nyhederne. Det slutter omkring 14 dagen her.

Jeg plejer at gøre ting, der ikke nødvendigvis er dejligt at udføre, men som giver en tilfredsstillelse, da den tilfredsstillelse ligeledes bliver forstærket i forbindelse med "sanserne på huden"
En masse hårdt løb, hvor man bliver ved flere gange helt til grænsen, det hjælper enormt for mig - evt "genoptager" jeg gamle fremtidsplaner/visioner som motivation, det har også virket rigtig godt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 17:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg tror mere det bunder i skift i sindstilstand, end at man bliver mere opmærksom/optager flere indtryk som ædru. På samme måde som man oplever musik, farver mm. anderledes i påvirket tilstand, så gør skiftet i sindstilstand (denne gang skæv til ædru) at man opfatter ting anderledes. Den forandrede sindstilstand fører simpelthen til et ændret fokus.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 19:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2011 21:51
Indlæg: 40
Geografisk sted: Århus
Hej Eatasnickers -
Dengang jeg var ved hash rygestop, fik jeg denne folder:
Billede
jeg syntes den virker meget troværdig, i forhold til´de ting man går igennem .
håber du kan bruge den til ikke at blive alt bange for abstinenserne, som du går igennem . Læs den godt igennem , mvh

_________________
Ret mig hvis jeg tager fejl, Jeg prøver bare at hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 21:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Eatasnickers skrev:
Hej Lim3. Mega fedt, godt klaret herfra! :) Jeg er ved at lade op til stop, efter jeg "faldt i" igen her i december.

Kender også lige præcis det du snakker om, jeg plejer at beskrive det som "sanserne er ude på huden" - Ved mig forstærker det også den måde jeg ser mine omgivelser på, jeg bliver total ræd når jeg læser om drab eller lignende i nyhederne. Det slutter omkring 14 dagen her.

Jeg plejer at gøre ting, der ikke nødvendigvis er dejligt at udføre, men som giver en tilfredsstillelse, da den tilfredsstillelse ligeledes bliver forstærket i forbindelse med "sanserne på huden"
En masse hårdt løb, hvor man bliver ved flere gange helt til grænsen, det hjælper enormt for mig - evt "genoptager" jeg gamle fremtidsplaner/visioner som motivation, det har også virket rigtig godt :)


Kunne ikke sige bedres :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 02:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2019 02:23
Indlæg: 9
Godt at høre jeg ikke er den eneste der får det sådan :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team