Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2018 15:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Hey allesammen,

jeg har her for nyligt prøvet at ryge hash (2 gange). Første gang skete der ikke så meget, men anden gang var det virkelig intenst.

Mit spørgsmål er egentlig bare, om jeg burde vente med at ryge det igen, da jeg kun er 15 år og har fået af vide det kan have konsekvenser på udviklingen af min hjerne.

Jeg har ikke rørt andre stoffer (eller jo, alkohol) og har ingen planer om det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 16:24 
Mærk efter hvad der føles rigtigt for dig. Som udgangspunkt ville man nok sige, at det er anbefalelsesværdigt at vente til du som minimum er 17-18 år. Sporadisk brug skader nok ikke så meget, regelmæssig rygning i den alder hæmmer ens personlige udvikling på det mellemmenneskelige plan.

Hav i hvert fald altid fornuften med dig, og ryg ikke bare fordi vennerne gør det :)

Og velkommen til boardet :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2018 16:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tak for det hurtige og brugbare svar. Da jeg lagde indlægget op, var jeg bange for at jeg kun ville blive kritiseret pga. min alder, men syntes kun det ville være rigtigt at spørge andre folk om deres mening.

Og tak skal du have <3

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 16:49 
Det er dejligt, du kommer herind og spørger. Det viser at du besidder en skøn sund fornuft. Så spørg bare løst, hvis der er noget du er i tvivl om.

De fleste mener nok, at 15 år er en for tidlig alder at starte i, men vi ved også, at der er rigtig mange af de gamle brugere herinde som røg førstegang der, inklusiv mig selv. Det var et sporadisk brug jeg havde, indtil jeg blev 19-20 år, hvor jeg begyndte at ryge lidt mere. Med sporadisk brug mener jeg 2-5 gange om året. Jeg føler ikke, at det har haft nogen negativ effekt på mig. Så pas på med mængden og hyppigheden, sund fornuft du ved :wink:


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2018 17:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tak for det, blev faktisk glad da jeg læste dine svar, er nemlig ikke stolt over jeg har prøvet det (ment på den måde, at jeg måske selv synes det var lidt for tidligt, efter jeg havde røget).

Men ja, har tænkt mig at vente nogle måneder, før jeg prøver det igen.

Udover det, hvad plejer du så at lave imens du er skæv? Jeg var til fest anden gang jeg prøvede det, og havde drukket en smule alkohol på tidspunktet (kunne mærkes, men meget mildt) hvilket også var derfor, det blev så intenst tror jeg. Det var ihvertfald en god oplevelse, jeg har dog hørt at man nemt kan få en dårlig oplevelse, hvis man blander hash og alkohol. Så jeg har tænkt mig at passe lidt på.

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 17:15 
Godt at høre.

Det er lidt forskelligt, hvad jeg plejer at lave. Nogle gange ryger jeg mig så skæv, at jeg ikke kan gøre andet end at ligge og kokse, det er ikke så sundt i din alder. Andre gange kan jeg lide at danse, ligge i solen og bage eller tage en svømmetur. Man kan også tegne, male eller spille på instrumenter, hvad hjertet begærer :)

Alkohol og Cannabis kan som du har erfaret nemt blive en intens oplevelse, som i værste fald kan resultere i svimmelhed, kvalme og opkast. Jeg elsker dog at ryge en splif, når jeg er kommet hjem fra en bytur.


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2018 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Her er hvad man gør når der er 40 år siden man røg den første.
Holder hash og alkohol hver for sig. Ok med en sovepind efter en bytur, aldrig før
Holder hash fra alt socialt samvær, med mindre at formålet med samværet er at ryge.
Hash er fedt til musik, men ikke til indendørs koncerter, det dur til festivaller hvor der er mulighed for at sidde eller ligge.
Lad være med at forsøge at danse ( Ø tripper ) :hjerte:
Det som jeg bruger hash til er afslapning og meditation. Velforberedt, afskærmet fra forstyrrelser, alene eller nogle få andre og med the, musik og citronmåne inden for rækkevidde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 20:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tak for jeres respons <3

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 20:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Halløj og velkommen til.

Jeg synes du burde vente med at ryge de fede.
Du lyder som en rimelig fornuftig teenager, der tænker sig lidt om.
Den fornuft kan dog hurtigt vende, og forsvinde lidt hvis man bliver glad for at ryge.
Det kommer ikke over en måned eller 2 men måske mere et års tid eller to, hvor man finder interesse for rusen og måske selskabet.
Det er ikke for at generalisere overhovedet!
Jeg vil dog bruge lejligheden til at advare dig.

Har set og oplevet den slags i flere vennelag, men ja mennesker er forskellige.
Vil anbefale dig at vente til du er blevet voksen, har fået styr på dit liv og ved hvad der skal ske fremadrettet.
Der vil helt sikkert komme massere af lejligheder, hvor du kan få rullet og røget hvis det er til den tid.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Har set en veninde komme ind i et misbrug før, hvilket er grunden til jeg er så forsigtig med hash (også grunden til jeg spørger om hjælp herinde).

Hun er clean nu, men jeg kan tydeligt se hvordan det har haft en negativ effekt på hende (hun brugte dog også hårdere stoffer, som MDMA).

Igen, tak for jeres svar. Tager dem til mig!

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 22:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Godt at høre at du i det mindste har så fornuftig en tilgang til det. Noget af det bedste jeg ved at lave når jeg er skæv er at spille computer og æde enorme mængder mad og fråder. Man har sgu ikke levet rigtigt, hvis man ikke har prøvet at spise til man brækker sig

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 23:21 
Buttkraken skrev:
Godt at høre at du i det mindste har så fornuftig en tilgang til det. Noget af det bedste jeg ved at lave når jeg er skæv er at spille computer og æde enorme mængder mad og fråder. Man har sgu ikke levet rigtigt, hvis man ikke har prøvet at spise til man brækker sig


Og spille Kendama, det elsker du også, når du er skæv. Det elsker du måske altid :rocking: :hjerte: :mrgreen:


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2018 23:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Ø Tripperen! skrev:
Buttkraken skrev:
Godt at høre at du i det mindste har så fornuftig en tilgang til det. Noget af det bedste jeg ved at lave når jeg er skæv er at spille computer og æde enorme mængder mad og fråder. Man har sgu ikke levet rigtigt, hvis man ikke har prøvet at spise til man brækker sig


Og spille Kendama, det elsker du også, når du er skæv. Det elsker du måske altid :rocking: :hjerte: :mrgreen:


Det elsker jeg altid ! Men hellere ædru eller på syre fremfor cannabis. Føler mine sanser bliver lidt hæmmede når jeg er skæv, især mit syn har lidt sværere ved at følge med, men det hjælper dog på koncentrationen :rocking:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 23:35 
Man bliver bedre til alt på syre, og syre er altid til at foretrække fremfor Cannabis 8)


Top
  
 
Indlæg: 10 aug 2018 00:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Spørger sikkert dumt, men hvad for noget syre? Og på hvilken måde giver det en rus?

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2018 00:49 
Det er LSD vi snakker om, men det bør man absolut vente med, indtil man er +20 år, synes jeg. Både for at få noget udbytte, men også fordi det kan give nogle meget overvældende oplevelser, som potentielt kan være destruerende. Her er det vigtigt, at man har fået udviklet et robust fundament i det kollektive liv, hvilket tager tid.


Top
  
 
Indlæg: 10 aug 2018 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Nå ja, LSD. Har hørt om det, og set videoer om hvilken rus det giver. Og tak for tippet, selvom jeg har lovet mig selv at hash er det sidste jeg kommer til at røre.

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2018 12:51 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er vild med fornuftige teenagere og mennesker der spørger/tænker før de handler. Thumbs up!

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 15:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Frugthat skrev:
Jeg er vild med fornuftige teenagere og mennesker der spørger/tænker før de handler. Thumbs up!


I Agree !
Flere af dig issajoke :)

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2018 13:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Tak for det gutter<3

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team