Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 30 jul 2018 02:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
Jeg skal nok komme på rette spor igen, da jeg har været meget ude og skide de sidste 4 måneder. Jeg har en kæreste og nogle rigtige venner som også har tilbudt at hjælpe mig ud af mit misbrug, så det er det jeg gør nu. Jeg ville bare gerne vide om de her hjerne zapps er tilstede i mere end 1 uge på den her måde, ellers så dør jeg af søvnmangel....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 02:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det er svært at sige. Hvis du er heldig, kan det være, at det er ovre om nogle dage. Er du derimod uheldig, kan der gå uger eller måneder.

Det eneste du kan gøre nu, er at spise og leve så sundt som du overhovedet kan, og så lyt til din krop og hvad lægerne eventuelt har at sige.
Måske er 5-HTP værd at undersøge. Det er en forløber til serotonin, og kan måske derfor hjælpe til humøret, søvnen og endda brain zaps.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 11:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
De gange jeg har haft zaps har de aftager i løbet af et par uger. De første dage var det slemt, men det blev hurtigt bedre. Dog har jeg slet ikke været i nærheden af at indtage samme mængder MDMA som dig,så du kan nok desværre regne med at det kommer til at tage noget tid

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 17:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
De der brain zapps blev så voldsomme igår aftes, at jeg måtte lade mig indlægge hele natten indtil imorges. Jeg har heldigvis ikke taget nogle skader på mit fysiske heldbred. Men det var bekymrende sagde de, da jeg fik et kæmpe ryst hver gang jeg prøvede at lukke øjnene. Har fået sovet 7 timer her i idag, og føler ikke de der brain zapps længere på samme måde. Håber bare jeg kan nå at komme op med humøret inden de næste 7 dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 20:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Du har sikkert taget ret meget skade i din hjerne, altså dit fysiske helbred.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2018 09:01 
Det er i hvert fald ikke sikkert, at de er permanente. Godt at høre, det går dig bedre psy_jørgen.


Top
  
 
Indlæg: 31 jul 2018 22:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Du har voldtaget dit serotonin system med stil må man sige. Jeg (tror) stødene i hovedet er din hjernes måde at fortælle dig på, at den skal have en pause. Det bør gå over, men det tager nok mere end et par dage efter sådan en omgang.

En lignende historie med en som tog 25 extacy piller + alt muligt andet over 5 dage.
http://www.bluelight.org/vb/threads/765699-brain-zaps-and-mdma-use

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 00:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Flere kilder har nævnt den hypotese, at "brain zaps" slet ikke skyldes ubalance i serotonin, men noradrenalin. Kasuistikken i [1] omhandler en patient, der fik brain zaps af venlafaxin (antidepressiv, der både påvirker serotonin og noradrenalin, og som er kendt for at kunne udløse brain zaps), og som fik det bedre af atomoxetin (ADHD-medicin, der af lægerne betegnes "ikke-stimulerende", da det ikke påvirker dopamin men kun noradrenalin).

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3733524/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 08:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Da jeg stoppede med venlafaxin og sprang over den sidste del af udtapningen gav det de vildeste brain zaps, som forsvandt så snart jeg tog en lille dosis kendr flere som har oplevet et samme.
Måske man kunne bruge venlafaxin i en kort periode til at komme sig over de der modbydelig stød i hjernen.
go bedring


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 10:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg fik også brain zaps, da jeg stoppede Citalopram.
Ville aldrig råde nogle til at indtage SSRI/SNRI af nogen art, medmindre de er i en livstruende tilstand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2018 11:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
spaffeh skrev:
Du har sikkert taget ret meget skade i din hjerne, altså dit fysiske helbred.


Skærer stadig tænder over den dér, spaffeh. :rocking: :peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2018 12:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
Hey, jeg er så småt kommet på benene igen. Jeg oplever overhovedet ikke de samme brain zapps længere, dog er de der stadig hvis jeg får en følelse af glæde eller spænding...Jeg har dog stadig pisse ondt bag mine riben hvis jeg trykker dem, men det bliver også bedre og bedre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2018 12:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Smadderdejligt! Få noget sol, spis en masse god mad og ha' det nice med nogle computerspil, brætspil, pikspil eller whatever og bliv ved med at giv hjernen lidt ro, før du går til den igen :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2018 22:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
Tror fanme aldrig jeg rør MDMA igen... Det endte jo til sidst op med at blive en afhængighed af en eller anden art. Tror jeg for fremtiden vil holde mig til LSD, svampe og 2c-b, ikke noget som jeg kan blive afhængig af... Har dog altid fået fortalt, at MDMA ikke er tilbøjelig til at blive en vane som man kan holde ud, men det passer i den grad ikke. Det kan man sagtens Og det tog mig jo næsten 10 år at indse... Det håber jeg alle MDMA brugere forstår...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2018 23:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
psy_jørgen skrev:
Tror jeg for fremtiden vil holde mig til LSD, svampe og 2c-b, ikke noget som jeg kan blive afhængig af

synes det er en lidt dårlig tilgang til det. altså klart, man bliver ikke afhængig af de stoffer på samme måde, men kender op til flere, som har været aaalt for glade og på grænsen til hvad jeg vil kalde afhængig af de stoffer. de er mere sikre, helt klart, men at vælge at tage dem, fordi man ikke skulle blive afhængig af dem, er imo ikke en sund tilgang. synes du skal overveje hvor vidt du overhovedet vil tage stoffer fremover, især med din fortid betragtet.
men jeg er glad for at høre at du har indset, hvor usundt et forhold du har haft til mdma og diverse ting. håber du holder ved det og kommer helskindet ud på den anden side!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018 01:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg har spurgt før, men jeg spørger lige igen; har du ikke noget, som du gerne vil med dit liv, der ikke involverer stoffer? For det at du så vil holde dig til stoffer, du ikke nødvendigvis vil blive afhængig af, kan have langt større psykiske følger for dig, og tvivler på, at det udelukkende er optur at have en eller anden form for psykisk lidelse. Jeg siger ikke det vil ske for dig, men med din attitude, reflektion og historie omkring stofbrug så håber jeg du tager det hele meget seriøst.

Er der ikke noget du vil med dit liv? Lære et nyt sprog, få en kæreste og opfostre et barn, gennemføre en eller anden uddannelse som kunne lede til noget beskæftigelse du synes kunne være fed, rejse rundt i verden, være en del af et eller andet fællesskab? Eller handler det egentlig om næsten kun være sammen med dem, som du altid har kendt, blive lam sammen med dem og ikke rigtig komme videre? Der er rigtig mange fordomme i mit indlæg, men jeg skriver kun som jeg gør, for forhåbentlig at få et eller andet reflekteret svar ud af dig. Ellers kan det altså ende helt galt, når du, med din historik, siger "amen, A, B, C-stofferne holder jeg mig fra, og tager kun X-Y-Z stofferne" - hvad så når trippet bliver for meget? Så skal der måske en benzo til, og så skal der måske lidt mere benzo til, fordi der stadig sidder nogle tanker fast i et par dage efter. Jeg kender folk, som har været igennem den mølle, og det er bare ikke kønt - prøv at tænk langsigtet her, det er bare ikke særlig fedt at have det psykisk træls i flere år af gangen.
Du kan forhåbentlig se hvor jeg vil hen, og du må egentlig tage mit indlæg som du vil. Det er måske lidt for direkte og træls skrevet af mig, men jeg føler at du er en, som man bliver nødt til at gå på klingen med.

Alt det bedste.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 15:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2018 11:57
Indlæg: 69
Geografisk sted: Odense
spaffeh skrev:
Jeg har spurgt før, men jeg spørger lige igen; har du ikke noget, som du gerne vil med dit liv, der ikke involverer stoffer? For det at du så vil holde dig til stoffer, du ikke nødvendigvis vil blive afhængig af, kan have langt større psykiske følger for dig, og tvivler på, at det udelukkende er optur at have en eller anden form for psykisk lidelse. Jeg siger ikke det vil ske for dig, men med din attitude, reflektion og historie omkring stofbrug så håber jeg du tager det hele meget seriøst.

Er der ikke noget du vil med dit liv? Lære et nyt sprog, få en kæreste og opfostre et barn, gennemføre en eller anden uddannelse som kunne lede til noget beskæftigelse du synes kunne være fed, rejse rundt i verden, være en del af et eller andet fællesskab? Eller handler det egentlig om næsten kun være sammen med dem, som du altid har kendt, blive lam sammen med dem og ikke rigtig komme videre? Der er rigtig mange fordomme i mit indlæg, men jeg skriver kun som jeg gør, for forhåbentlig at få et eller andet reflekteret svar ud af dig. Ellers kan det altså ende helt galt, når du, med din historik, siger "amen, A, B, C-stofferne holder jeg mig fra, og tager kun X-Y-Z stofferne" - hvad så når trippet bliver for meget? Så skal der måske en benzo til, og så skal der måske lidt mere benzo til, fordi der stadig sidder nogle tanker fast i et par dage efter. Jeg kender folk, som har været igennem den mølle, og det er bare ikke kønt - prøv at tænk langsigtet her, det er bare ikke særlig fedt at have det psykisk træls i flere år af gangen.
Du kan forhåbentlig se hvor jeg vil hen, og du må egentlig tage mit indlæg som du vil. Det er måske lidt for direkte og træls skrevet af mig, men jeg føler at du er en, som man bliver nødt til at gå på klingen med.

Alt det bedste.


Jeg fortsår dit indlæg på den rigtige, men jeg tror ikke du ved hvilken fyr jeg er i virkeligheden. Jeg lyder sikkert som en tavs misbruger uden forstand og respekt for sit indtag af stoffer. Den nøgne sandhed er at jeg har en uddannelse og har haft fast arbejde siden jeg var 21 år gammel. Men jeg har altid været forelsket i den her verden siden jeg startede. Nu må jeg indrømme at min opvækst har været meget vandskelig med en vodlig skilsmisse da jeg var under 1 år gammel. Det gjorde at jeg boede på krise center i 1 år sammen med min mor og søster, indtil min mor rejste flaget og fik et godt job så familien på 3 kunne flytte i hus igen. Skilsmissen skete pga. min fars stofmisbrug som gik ud over mig og min søster som ganske små. Jeg begyndte at ryge tjald i en alder af 13 år, som var starten på den verden som jeg er ved at forlade. Det første hårde stof jeg lagde mig ud med som 15 årig, var en ecstasy pille fyldt med MDMA og meget andet. Det endte med at blive den bedste dag i mit liv. De første 4 år tog jeg kun MDMA 1 hver 2 måned, men det udviklede sig til 1 gang om måneden og til sidst flere gange om måneden med kæmpe doser. Selvom jeg fatalt overdoseret 2 gange, har den verden aldrig skæmt mig eller givet mig overvejelser om at stoppe, ikke før nu.

Selvom jeg har opnået en kæreste, arbejde og uddannelse så har MDMA'en aldrig været noget jeg måtte ligge på hylden.

Det er rigtigt jeg burde passe på de andre stoffer jeg nævner jeg ikke vil droppe, men jeg har aldrig haft lyst til at tage fx LSD og 2cb flere dage end 1 dag pr. 3 måned uden jeg bliver træt af det.
Der føler jeg dog at jeg har kontrol over mit forbrug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2018 21:18 
Det er godt at høre, at du stadig holder fast i beslutningen og er blevet bevidst om de ting som ligger i baggagen, og har trigget det destruktive forbrug. Lidt psykedelika engang imellem synes jeg er okey, så længe det har en positiv effekt på dig. Og det er kun dig, der kan vurdere det. Så her må du være opmærksom og ansvarlig :)

Hold os endelig opdateret omkring, hvordan det går dig.

God vind herfra.

EDIT: Og Spaffe mener det kun godt. Det er nogle fine vinkler han har, og vil dig alt det bedste :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 24 sep 2018 11:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2018 11:09
Indlæg: 13
Havde præcist det samme som dig i sommerferien, hvor jeg tog rigtig meget amfetamin, oveni mit misbrug af cannabis. Lavede en kold tyrker, og efter et par søvnløse nætter begyndte jeg stille og rolig at komme tilbage til mig selv igen og mærke at mit hoved var begyndt at kunne følge med igen.

_________________
Fuckt op på amfeta og diverse


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 01:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Lyt nu til din krops signaler om at den absolut ikke kan tage mere junk.

Og tillad mig at sige det næste: tal med nogen, tal med nogen, tal med nogen.

Når noget tager overhånd på denne måde er det fordi der er noget andet der ikke fungerer i et ens liv.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team