Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2018 16:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2018 15:57
Indlæg: 3
Hej allesammen.

Kort fortalt, er Jeg smertepatient efter en bilulykke i 2016.

Jeg får fast mandolgin 50 mg “efter anvisning”.

Jeg tager 6- 8 50 mg kapsler om dagen.

Jeg er nu “løbet tør” for min medicin fordi jeg har mistet min taske med medicinen i, i et tog i tirsdags .

Min læge er selvfølgelig gået på ferie i 3 uger og jeg har ikke mulighed for at få min medicin hos anden læge, eftersom jeg tidligere har haft en kæreste som misbrugte mit navn og cpr nr til at bestille medicin hos forskellige læger :(

Det betyder så er jeg “under ingen omstændigheder” må få udskrevet pågældende medicin hos andre end egen læge.

Jeg ligger nu i abstinenshelvede og er ved at gå til.

I min søgning herhjemme efter mulig glemte piller et sted, fandt jeg nogle fentanyl plastre på 25 mg.

Det er nogle som min eks har fået et sted fra tidligere vil jeg tro.

Mit spørgsmål går så på om det vil hjælpe mig at sætte sådan et plaster på?

Aner Intet om det, men er bare så dårlig, så er næsten villig til alt som måtte afhjælpe disse abstinenser som jeg ligger med.

På forhånd tak for svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 16:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
https://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6271
“Konvertering til og fra andre opioider bør foregå gradvis.”
Dette har du ikke mulighed for desværre.
Dosis lyder til at være den høje ende, men du har jo noget tolerance.
Jeg ville give det et forsøg - husk det er hver 3. Dag de skal skiftes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 16:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2018 15:57
Indlæg: 3
Fso skrev:
https://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6271
“Konvertering til og fra andre opioider bør foregå gradvis.”
Dette har du ikke mulighed for desværre.
Dosis lyder til at være den høje ende, men du har jo noget tolerance.
Jeg ville give det et forsøg - husk det er hver 3. Dag de skal skiftes.


Tak for hurtigt svar.

Så det er ikke noget jeg vil falde død om af? Kan man evt klippe det over og så sætte et halvt på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 17:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ville klart starte med så lidt som muligt - fentanyl er vold potent..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 17:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Plasteret må ikke klippes over ifølge promedicin, går ud fra at det har noget at gøre med udskillelsen. Vær i øvrigt opmærksom på at sætte plasteret et sted hvor du ikke sveder så meget, da sved kan øge udskillelsen og optagelsen, så den bliver mindre ensartet henover perioden, og du altså optager for meget i nogle perioder, og kan få det dårligt.
Fentanyl er helt sikkert ikke et særligt ideelt alternativ (ud over depotvirkningen, der i og for sig er smart nok i din situation), nu kender jeg ikke til din smerteskala, eller hvilken type smerter du har, men det er ikke noget du kan holde nede på et tåleligt niveau med forsvarlige mængder kodimagnyl (efter ansvisningen)? For hvis det er en mulighed, er den klart at foretrække imo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 21:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det er ikke særligt smarr. Ja, dine abstinenserne vil gå væk, men dine tramadol virker ikke mere efter kort tid på fentanyl. Det giver dig langt større problemer den vej du har valgt. Det er selvfølgelig ikke rart at slås med nogen abstinenserne, men det der er ikke smart.
En kold tyrker på fentanyl efter noget tid på det, er langt langt være end en fra tramadol.

Det er iøvrigt for dårligt at du ikke kan få dine piller af sundheds systemet, prøv igen.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2018 23:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2018 15:57
Indlæg: 3
Tak for jeres svar.

Ligger pt fuldstændig i en tåge af abstinenser og enkelte klare øjeblikke.

Synes det bliver værre og værre.

Jeg tager medicinen udelukkende grundet smerter og jeg har aldrig stået i en situation, hvor jeg ikke har haft min medicin.

Jeg har prøvet alle mulige forskellige løsninger de sidste par dage, men mine muligheder er meget små, da min Eks har smadret min troværdighed hos andre end min egen læge :(


Abstinenserne siger - prøv med de plastrer. Men er også bange for hvad det så kan ende ud i :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2018 11:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Som Bismann siger, prøv med en forsvarlig dosis Kodimagnyl, eller måske lidt mere end hvad der står, gør ikke den store forskel så længe du holder dig nogenlunde på et fornuftigt plan. Det ellers kontakt dit lokale misbrugscenter og forklar din situation med din eks og lægerne og sig at du gerne vil i noget substitutbehandling indtil du igen kan komme i kontakt med din læge. Hvis de ikke vil tage i mod dig så pres på og kræv din ret til behandling. Vil ikke love de kan hjælpe men er et forsøg værd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2018 18:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Historie tid:
Da jeg var yngre havde jeg lidt det samme problem med at løbe ud af tramadol.
Det var mere fordi jeg var blevet for glad for stoffet, end pga. smerter.
Det var samme tidspunkt, som nu og i kolonihaverne rundt omkring var opiums valmuerne ved at miste deres blade (de fleste havde stået 2 uger uden, som er det rekomenderet tidspunkt at høste).
Ser du, der er utrolig mange haveejer, om det er kolonihave eller have til huset, som planter opium valmuen, uden at vide det.
I mit tilfælde var der en have, hvor ejeren ikke havde gjort særlig meget ud af det, andet end at slå græsset.
Der hvor folk planter deres grøntsager, var der nok 100-150 opiums valmue.
Man tænker selvfølgelig til sig selv, at du lige har nakket høsten fra en anden gut, men da du så begynder at inspicere de andre haver, ser du at gamle mennesker bruger dem som dekorationer.
Jeg kunne forstille mig i år, at de er rigtig gode. Det er en del år siden jeg raided kolonihaver for opium, for at lave the på dem, men har allerede spottet nogle steder, uden at lede efter dem, hvor det helt sikkert er opium valmue.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 07:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 18:25
Indlæg: 12
Som der bliver nævnt.. er det en utrolig dum og farlig plan, du har lagt dig der..
Tramadol virker på nogle andre receptorer end fentanyl, og fentanyl er det stærkeste opioide stof, som man kan få på recept. Så hellere tage nogle kodimagnyler, og evt. overveje om du ikke "bare" skal svede det lort ud af kroppen og stoppe helt. Ved selvfølgelig ikke, om du stadig lider af smerte, hvis du ikke gør, må du jo også indse, at du er blevet misbruger og ikke bruger af stoffet.
Da jeg havde en meget høj tolerance (700 - 1000mg oxycodone om dagen) kunne TO af disse plastre lade mig komme igennem dagen uden de største abstinenser..
Er selv på udtrapning af metadon i øjeblikket, og jesus det er det rene helvede. Abstinenser af fentanyl skulle eftersigende være de aller værste at deale med, så pas på dig selv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 10:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
https://www.youtube.com/watch?v=KBJl0IDK3Jg (SE DENNE VIDEO)

Loperamid virker men tag ikke flere end nødvendigt.. (start med 4x 2mg)

Billede

får du meget hård mave så spis fiberholdig kost og tag "Magnesia DAK"

og har du adgang til CBD er det også meget effektivt på at dæmpe abstinenserne og hjælper til at falde i søvn.. (køb heated/decarb ikke RAW)

God bedring

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 10:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg vil også anbefale at du læser min Tramadol tråd (så slipper jeg også for at gentage det hele..)

viewtopic.php?f=18&t=52535 <- Min Tramadol tråd

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2018 15:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Kratom er helt fantastisk til opioid abstinenserne. Bare hold det lavt og kun tage 3-4-5 gram tre gange dagligt i 3-4-5 dage. Så stop. Ellers kan der komme afhængighed og abstinenser af det også.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2018 18:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
At ryge el. på anden måde indtage alm. cannabis hjælper også meget og er ikke fysisk afhængighedsskabende..

og det er ikke bare fordi rusen gør dig distret så du ikke fokusere på abstinenserne der sker noget kemisk der redusere el. eliminere abstinenser som fx. RLS

(jeg ved det virker på mig, men jeg har ikke set forsknings resultater der forklare hvordan..)

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team