Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 jun 2018 11:11 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Citat:
Blot få måneder efter at verdens femtestørste økonomi, Californien, valgte at legalisere cannabis til rekreativ brug, har Canada nu valgt at gå samme vej.

Dermed bliver Canada det første land i G7-klubben af verdens største økonomier, som fuldstændigt legaliserer cannabis til både medicinsk og rekreativt brug. To markeder, der i mange stater i USA og Canada allerede nu boomer med tocifrede vækstrater og sætter både alkohol- og medicinalbranchen under pres.
Premierminister Justin Trudeau fik med 52 stemmer mod 29 held med at få opbakning til sit lovforslag C-45 i det canadiske parlaments øvre kammer, og nu skal loven blot symbolsk føres til protokols, og om 12 uger kan loven implementeres.

I mellemtiden er Canadas mange cannabisproducenter i gang med at forberede sig til den dag, det lovlige salg af rekreativt cannabis åbner. Målet med legaliseringen er at få mere kontrol med et ellers ureguleret milliard-marked, hvor indtægterne ryger i kriminelles hænder i stedet for i skattekassen, og hvor det illegale marked gør det lukrativt at sælge til unge, der har svært ved at få fat i alkohol, fordi dette rusmiddel er gennemreguleret.

Profit til staten ikke kriminelle

"Det har været alt for let for vores børn at finde marijuana (andet ord for cannabis red.) og alt for let for kriminelle at score profitten. I dag ændrer vi dette," lyder det på Twitter fra Justin Trudeau, som dermed vælger en diametral anden retning end Danmark, der i disse uger vælger at slå hårdt ned på især det københavnske milliard-cannabismarked med daglige razziaer på Christiania, hvor bander og forskellige grupperinger styrer hash- og cannabis-salget.

Legaliseringen kan ifølge eksperter skabe et marked til en værdi på 5,4 mia. us dollar og canadiske aktieselskaber som Canopy Growth Corp. Aurora Cannabis Inc. har det seneste år begge opnået en markedsværdi over en milliard dollar og aktiestigninger på mange hundrede procent.
Den canadiske justitsminister Jody Wilson-Raybould valgte I forbindelse med vedtagelsen at tage de historiske briller på.

"Dette er en historisk milepæl for den progressive politik i Canada i og med at vi skifter vores politik over for cannabis."
Pape står fast på forbudspolitik

Fem danske partier går i dag i en eller anden udstrækning ind for en hel eller delvis legalisering af cannabis, men Danmarks justitsminister Søren Pape (k) har en helt anden holdning.

Ifølge Søren Pape skal man fortsætte den førte forbuds-politik, og dermed holde det danske cannabis marked på det sorte, uregulerede marked.

Den 26. maj i år udtalte Søren Pape til TV2 at han var "stolt" af de mange politiaktioner på Christiania og sagde, at "det her er en ting, der vil virke, hvor man gradvist, stille og roligt får strammet grebet mere og mere om dem, så det bliver meget, meget svært for dem (pusherne red.).

TV2 kunne dog konstatere, at handlen med cannabis hurtigt var etableret igen efter udtalelsen, hvilket har gentaget sig efter hver eneste politiaktion mod hash-handlen på Christiania.

Streng kontrol med nyt marked

Detaljerne i Canads nye cannabis-lovgivning lyder blandt andet, at de nye, lovlige cannabis-butikker bliver underlagt streng kontrol i forhold til en nultolerance over for markedsføring mod unge.

Man skal desuden være fyldt 18 år for at forbruge cannabisprodukter, og man må kun opbevare eller bære op til 30 gram tørret cannabis.

Det meste import af cannabis vil stadig være ulovligt, ligesom det vil være ulovligt at føre et køretøj, mens man er påvirket af cannabis. Skatteindtægterne fra salget af cannabis skal fordeles med 75 pct. til provinsen og 25 pct. til staten.

http://borsen.dk/nyheder/politik/artike ... n=nyhed_02

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 03:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Hvis man rent faktisk læser den lov (som canadiske hampeaktivister, kalder prohibition 2.0), er det kun en legalisering for big bussiness ikke menig mand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 08:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man rent faktisk læser den lov (som canadiske hampeaktivister, kalder prohibition 2.0), er det kun en legalisering for big bussiness ikke menig mand.


Jeg kaster lige op, altid for stor kapitalen aldrig for den enkelte føj!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 08:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man rent faktisk læser den lov (som canadiske hampeaktivister, kalder prohibition 2.0), er det kun en legalisering for big bussiness ikke menig mand.

Har også flere venner i canada, som siger at det faktisk var bedre da det var helt forbudt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 08:40 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Buttkraken skrev:
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man rent faktisk læser den lov (som canadiske hampeaktivister, kalder prohibition 2.0), er det kun en legalisering for big bussiness ikke menig mand.

Har også flere venner i canada, som siger at det faktisk var bedre da det var helt forbudt

Hvordan det?

En legalisering vil alt andet lige reducere et sort marked, som giver vold i gaderne, og samtidig give penge i statskassen. Desuden sandsynligvis en bedre kvalitet for brugeren. Jeg kan ikke umiddelbart se det dårlige? Enlighten me.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 09:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Så vidt jeg har forstået så bliver det kun store firmaer der kommer til at kunne sælge det pga. regler og udgifter, priserne bliver meget højere end på det sorte marked og kvaliteten skulle vidst ikke være det bedste. Men det er bare hvad jeg har fået fortalt af nogle venner derovre fra.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 12:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
det kan da også være mine venner der har misforstået noget eller at der er kommet nogle ændringer omkring det. det er nogle måneder siden de brokkede sig alligevel

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 20:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
JA det er sådanne regler vi endnu kun kan drømme om herhjemme. Gad vide hvad der menes med " from licensed seed or seedlings"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2018 00:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
https://www.youtube.com/watch?v=CyqRTfRdpJU


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2018 01:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Der er meget jeg ikke forstår. Hun siger de mister deres arbejde, ikke må rejse ud af landet m.m? Det giver da ikke mening hvis det er en legaliseringen i mine øjne? Altså, det er da fremskridt, men jeg er forvirret nu. MEN er det ulovligt med de 30 gram hvis det ikke er fra en butik? Det er jo helt latterligt?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2018 04:52 
Læbepomaden skrev:
MEN er det ulovligt med de 30 gram hvis det ikke er fra en butik? Det er jo helt latterligt?


Det er overhovedet ikke latterligt, det er sådan staten gør. Det er gennemsyret ubevidst korruption, og ikke et Canadisk problem men et globalt fænomen :)


Top
  
 
Indlæg: 17 jul 2018 15:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ja, det lyder godt nok korrupt ala USSR.

EDIT: Nogen der har en officiel lovtekst? Jeg er lidt skeptisk i forhold til Emery, da de sgu er en smule for personlige og skæve til min smag, og mon ikke at de provinser, hvor det endnu er ulovligt, nok skal få rettet op på det inden for nærm fremtid, og hvad er kravene helt præcist for at gro til eget forbrug, og mon ikke man finder en løsning på hjemløseproblemet, således at de kan undtages fra reglen eller sætte afskærmede rygekabiner op til dem? Synes hun maler fanden på væggen lidt for hurtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2018 07:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
http://www.canada.ca/en/health-canada/s ... tions.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2018 17:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Det er da ok regler, så er hjemmedyrkningen på plads. Vi må håbe at DK følger med.
Har lige været i Californien og Oregon, fik besøgt et par butikker med godt udvalg, men priserne er høje ca 15-20 $ pr gram. Så det er ikke konkurrence man giver pusherne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 08:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Der er fandeme penge i weed fra Canada. Holy shiiit.
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 16:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
phpBB [video]


http://youtu.be/rrJ-k2-HADs?t=6402


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 09:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Craig Needles interviewed Jodie Emery about why legal cannabis is so expensive


https://www.youtube.com/watch?v=vv9amFqXRg8

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 09:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Ryhudaso skrev:
Det er da ok regler, så er hjemmedyrkningen på plads. Vi må håbe at DK følger med.
Har lige været i Californien og Oregon, fik besøgt et par butikker med godt udvalg, men priserne er høje ca 15-20 $ pr gram. Så det er ikke konkurrence man giver pusherne.


Utroligt at de kan sælge det til de priser - men ok, det er vel sammenligneligt med at give 25,- for ½l cola i den lokale pizzajoint :D

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 15:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det er jo lidt det samme i Amsterdam - priserne er en del højere end herhjemme. Så det er mere udvalget end priserne, der trækker imo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Det er utroligt at en mand så dum som Søren Pape kan besidde en minister post. Hvordan kan han dog tro at taskforce PS' indsats har nogen virkning udover at koste os alle en masse penge?

Der er vagter over det hele, du ser dem ikke altid men fra første sekund osten sætter fod på staden ved de det og så spreder alarmen sig som en steppebrand.

Det er sjældent at de får fat på varene og en pusher med mindre pusheren er eller minder om dovne Robert.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team