Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2018 09:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Hej!
Jeg er deltidsforfatter og skriver primært kriminoveller. I øjeblikket tumler jeg med en idé, som i korte træk går ud på, at gøre en person psykisk afhængig af et stof med meget små mængder. Og her er jeg helt på Herrens mark. Mængden af stof skal være så lille, at man kan "imprægnere" en tandstik med det. Personen, som skal indtage stoffet, tygger vanemæssigt tandstikkere konstant, får altså gennemgnasket en del i løbet af en dag. Personen skal ikke blive mere påvirket, end at han føler sig godt tilpas, men han skal samtidig over længere tid oparbejde en afhængighed af denne følelse.
Kan det overhovedet lade sig gøre med for eksempel kokain? Kan man ved at væde en tandstik i vand få den til at suge så meget af et stof, at der overhovedet kommer en (lille) virkning? Det behøver ikke, at være kokain, men gerne et stof, "folk" kender uden for mange kemiske betegnelser.
Jeg håber, at mit spørgsmål er O.K. i dette forum. Jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg ellers kan finde et ekspertpanel af denne kaliber.
Jeres svar vil være til STOR hjælp, og jeg kan selv undgå at falde i forfatterfælden, der gælder sjusket eller manglende research.
På forhånd tusind tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Man skal over i noget meget potent for at dosis kan skjules, måske tandstikke med metol smag også bruge fentanyl som stof har ingen praktisk erfaring mht smag, vandopløselighed og virkning men det er der sikkert andre som har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det bliver nok svært at finde et stof, der svarer til dine forventninger. Man skal have kokain i meget større mængder. Methamfetamin er bedre, men jeg ved ikke om det vil være stærkt nok. LSD er helt sikkert stærkt nok, men man opbygger ret hurtigt en tolerance, og så forsvinder virkningen.


Senest rettet af Enspænderen 20 maj 2018 11:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Du leder nok efter nogle potente opioder, som fks. Fentanyl eller carfentanil, eller som du selv siger kokain(eller meth).

http://www.reddirtreport.com/sites/defa ... k=oBjTV5zv

Overstående billede viser 3 eksempler på mængden af de forskellige stoffer, som vidst svarer til den samme (over)dosering. Som du kan se er det utrolige potente pulvere.

Tror du skal "satse" på opiaterne i en lav dose. Tror sagtens man kunne imprægnere med fentanyl, men med carfentanil kan du 100%. Uden at have erfaring med det, er doseringen også så lav på carfentanil, at jeg kunne forestille mig det er umuligt at smage, hvis det blev forsøgt i praksis.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jamen opioiderne bliver man FYSISK afhængig af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Intet problem hvis man får sit fix hver dag 8)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Prøv at researche Fentanyl slikkepinde som militæret bruger meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 12:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvis jeg skulle skive en roman eller bog om at være multi seriemorder, så ville jeg bruge fentanyl analoger som drabs midler. Der ville du let kunne forgive rigtig mange mennesker af gangen. Jeg har nok haft fingrene i mindst 10 forskellige og de er dødbringende i et omfang der er svær at forstå.
Det er langtid siden og de nyeste er ikke prøvet. Der er flere udgaver end på følgende link, der kommer nye versioner hvert år. Jeg vil ikke nævne de nyeste på nettet, da det er for farligt at lege med for nye brugere.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... _analogues

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 13:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Fentanyl og flunitrazepam (Rohypnol) er nok de mest alment kendte stoffer, der er potente nok til at påføre i euforiserende doser på en tandstik. De er begge afhængighedsskabende.

Men ellers, som andre nævner, er der adskillige mindre kendte stoffer i begge kategorier (opioider og benzodiazepiner), der er afskyeligt potente og afhængighedsskabende.

Selvom methamfetamin og kokain er ganske potente stoffer, så er de nok ikke potente nok til at påføre en tandstik i nogen afhængighedsskabende doser.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 23:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis personen tager fentanyl hver dag, så bliver han narkoman. Jeg tror ikke det er det, bogen skal handle om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 08:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Tusind tak for detaljerede og brugbare svar! Det er jo helt fantastisk dette her.
Jeg har et par tillægsspørgsmål og giver lige lidt mere info. Jeg sætter enorm pris på jeres tålmodighed, og håber ikke, at mit indlæg betragtes som useriøst. Det er vigtigt for mig, at historien bliver realistisk.
Min hovedperson (en ældre kvinde) er kommet i klemme økonomisk og er nødt til at sælge (kokain) for at kunne betale tilbage. Det er den tandstiktyggende bagmand, hun vil have ram på ... med fentanyl, tror jeg, det bliver ;) Men er det realistisk, at hun har adgang til det? Hun får leveret kokainen hjemme af bagmanden. Bliver kokainproduktet billigere, hvis det blandes op med fentanyl, og er det noget hun selv kan gøre - her mener jeg, om hendes bagmand kan beordre hende til at blande/cutte? kokainen, og at hun derved har adgang til ren fentanyl (som hun altså vil imprægnere disse tandstikkere med, se trådstart). Hun er ikke selv bruger og skal ikke ud at købe/skaffe stoffer på egen hånd, det ville smadre historien. Hun skal have det leveret til døren og har ikke adgang til laboratorieforhold eller lignende.
Håber at I kan finde hoved og hale på det her :)
Tak igen på forhånd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 10:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Lyder spændende! Fedt at du søger info for a gøre det så realistisk som muligt. Bliver personligt lidt træt i sjælen når jeg læser en bog eller ser en film hvor de ikke har undersøgt rusmidlers virkningsprofil ordentligt, og får skrevet noget værre vrøvl som følge deraf.

Fentanyl og dets analoger er ikke svært tilgængeligt, hvis du ved hvor du skal gå hen. Det er nok ikke realistisk at hun får det på gaden (dog måske af bagmanden). Hvis hun skal ud og skaffe det udenom hendes bagmand og ikke har andre kontakter, skal hun have en vis teknologisk forståelse. Fentanyl er nemlig som sådan frit tilgængeligt på nettet, enten igennem det almindelige internet fra laboratorier i Asien, eller fra hele verden igennem det vi kalder dark/deep web, som alle også kan tilgå med specielle browsere (f.eks. TOR browseren), på forskellige "gemte" markedspladser (f.eks. det tidlige Silkroad eller det nuværende DreamMarket). Altså ikke noget som almene mennesker ikke kan google sig til. Vil mene at fentanyl er en ret realistisk mulighed.

Det er mindre realistisk at bagmanden gerne vil have hende til at cutte/blande kokainen med fentanyl, da det er to forskellige stofklasser med meget forskellige virkninger, nærmest modsat hindanden. kokain er en CNS (centralnervesystem) stimulant, altså opkvikkende, hvorimod fentanyl er et opiod, altså sløvende. Så at cutte det ene med det andet giver ikke rigtigt nogen mening.

Held og lykke med projektet!

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 11:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Tak! Det er netop for at undgå at falde i "Uvidenhedens Mudderpøl", at jeg spørger her, og hold nu op, hvor har jeg lært meget allerede. Jeg har kun en gang tidligere fået så fyldestgørende svar, som af jer (jeg var på et tidspunkt nødt til at skrive til en for mig helt ukendt elektriker, hvordan jeg slog en mand ihjel med strøm. Han blev lidt forbavset, men gav et så uddybende svar, at jeg besluttede at køre mit offer over med en bil i stedet, fordi det andet simpelthen var for kompliceret ;))
Men en tilføjelse: Kan min hovedperson eventuelt ønske at udvide sin forretning, så hun både har kokain og fentanyl i "sin biks"? Er der efterspørgsel på fentanyl - hedder det Fentanyl? Er det et varemærke eller bare navnet på stoffet? Det står skiftevis skrevet med stort og småt, når jeg søger på det. Ville det være en mulighed, at hun så kunne få fingre i det evt. gennem sin bagmand, eller ville Rohypnol være mere salgbart? Kan Rohypnol eventuelt opløses og bruges på tandstikkerne? Vil det virke? Hovedpersonen har ikke mulighed for hverken at købe gennem nettet eller selv at opsøge salgssteder. Det SKAL ske gennem hendes bagmand.
Kæft, hvor jeg spørger, og kæft, hvor er jeg glad for, at I gider at svare!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 14:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Jamen, så er det afgjort. Det bliver Rohypnol. Kan de bare knuses og opløses i vand (mindst mulig mængde vand, kan jeg forestille mig), hvorefter tandstikkerne lægges i blød med efterfølgende tørring?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 14:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Tak for hjælpen til alle, der har svaret. Det bliver måske ikke en historie til Nobelprisen i litteratur, men I har hjulpet mig til at undgå at blive helt til grin med min uvidenhed, og det skal I have en STOR tak for. Fantastisk forum!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 16:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg stemmer umiddelbart for fentanyl. For det første giver det bedre mening at bagmanden har det liggende som cutmiddel til de opiater han naturligvis også sælger. Desuden vil jeg mene, uden at have prøvet hverken flunitrazepam eller fentanyl, at opioidet er lettere at blive afhængig af.

Og så lyder fentanyl bare sejere end rohypnol :hm: :offtopic: :peace:

Tilføjelse:
Enspænderen skrev:
Hvis personen tager fentanyl hver dag, så bliver han narkoman. Jeg tror ikke det er det, bogen skal handle om.

Tror ikke at man udvikler stereotype narkomantræk hvis man får stoffet uden at have kendskab til den.. udover fysisk afhængighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 20:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...vil godt lige tilføje, at flunitrazepam, ikke har en halvveringstid der er såå lang igen, sammenlignet med fx diazepam - flunitrazepam er på ca 14 timer, hvor diazepam er på ca 72... Derudover er flunitrazepam udgået og meget svært at få fat i, nu til dags - det er faktisk kun de, der meget længe har fået udskrevet det, der stadig får der - der er kommet meget streng kontrol på netop det stof og hele stofgruppen.. Så syntes jeg at fentanyl (evt carfentanil) og heroin passer bedre sammen - og det bliver jo også blandet sammen i stor stil allerede, for at gøre heroinen mere potent og heraf fatale konsekvenser...

Sidste tilføjelse; langt de fleste benzodiazepiner er ikke vandopløselige...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 09:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Jeg må i tænkeboks igen og overveje kombinationen heroin/fentanyl i forhold til kokain/Rohypnol. Jeg kommer sgu nok til at spamme jer med spørgsmål, jo længere jeg kommer med historien!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 09:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2018 08:50
Indlæg: 8
Og det var selvfølgelig forkert skrevet. Jeg mente ikke kombination men supplement til hovedpersonens "biks". HVIS jeg vælger, at hovedpersonen pålægges at blande heroin med fentanyl, kan hun så gøre det selv?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 17:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja hun kan, prøv og se netflix serien dope sæson 1 - der filmer de i det ene afsnit, en pusher som blander fentanyl i heroin og pusheren beskriver hvordan det bedst salgstriks er at der dør et par stykker pga det er for stærk for så vil alle de andre narkomaner have hans dope.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team