Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spytprøve
Indlæg: 18 maj 2018 00:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2018 00:12
Indlæg: 2
Hey Alle..;)

Jeg ved ikke om det er totalt malplaceret et sted at forespørge, men here goes:

Vi ved alle at de blå drenge kører rundt og tager prøver af os - ikke mindst mig selv. I mandags blev det min tur til at måtte vente 4 uger på at finde ud af om jeg er købt eller solgt (Thank you, NY lovgivning - at least I have a chance) I forhold til at måtte køre bil de næste 3 år.

Jeg er bruger af cannabis, og ikke andet - men alligevel gav jeg mig til at undersøge, hvilken maskine de blå drenge bruger - og hvor jeg kan købe en tilsvarende - og den er ret pebret i pris, ligesom selve cassetterne til selve testen også er. Mit spørgsmål er, om hvorvidt folk ville betale en beskeden sum, for at blive testet efter en vild weekend, eller hverdag - med henblik på at kunne føle sig sikker i en eventuel kontrol?
Jeg leger med tanken - men giv mig endelig lidt feedback..:)

På forhånd tak - og beklager hvis jeg er helt forkert på den, rent location-wise;)

God aften..:D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 00:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg synes det lyder som en fin idé - i samme boldgade som at købe et alkometer til hjemmebrug, som er kalibreret på samme måde som smølfernes. Det kan især være brugbart dagen derpå, hvor man føler sig klar i hovedet, men ikke ved om den stadig er over 0,5.
Som generhverver (fik generhvervet kortet for en måned siden, efter 10 år uden) passer jeg nu meget på hvad jeg foretager mig omkring bilkørsel. Og princippet i at man kan straffes så mange dage efter indtagelse af diverse sager, ærgrer mig helt vildt.
Jeg slår på ingen måde et slag for at sætte sig påvirket bag rattet, men at man kan straffes f.eks. 2-3 dage efter at have røget en buddhasmøg i festligt lag, irriterer mig helt vildt.
Hyppigheden af rygnigen påvirker selvfølgelig også hvor længe man slår ud på testen.
Jeg ryger nærmest aldrig selv længere, men jeg indtager andre ting der også testes for i sådan en bandit.

Hvad koster sådan et apparat og hvor vil det i så fald komme til at stå henne, rent geografisk? Eller kommer du til at køre du rundt i landet med narkotesteren, som en service mod betaling, hvis du altså får lov til at beholde pappet nu her? :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 07:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hej
Jeg har gået og følt mig sikker mandag, iflg denne tekst, da jeg holder mig til kun at ryge fredag aften:
____________________________________________________________________________

https://testdig.dk/information/spyttest ... ore-10102/

Hvor lang tid kan Hash spores i en spyttest?
Der er stor forskel på hvor lang tid hash kan spores i en spyttest og i henholdsvis urin, blod og hår.

Nedenfor kan du se nogle ca. angivelser vedr. måling af THC i spyt.

Politiets udstyr 5 ng/ml måler ca. op til 8 timer tilbage- læs forklaring nederst*
Oratect III 40 ng/ml måler ca. op til 4 timer tilbage
Laboratorietest 24 timer ved 1 ng/ml i spyt

*Dräger selv hævder at THC kan spores i op til 8 timer i spyt på deres udstyr. Undersøgelser viser dog at enkelt kroniske misbrugere har testet positiv i op til 22 timer.

___________________________________________________________________________

Er der nogen som er blevet testet positiv i politiets spyttest, som vil fortælle hvor lang tid der var gået fra sidste røg til test, er der nogen som er testet positiv efter 24 timer?
Det ville lette hvis man var sikker på at være sikkert negativ efter et døgn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 08:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2018 00:12
Indlæg: 2
Halose: Ja, lige præcis - umiddelbart bør der rent lovgivningsmæssigt, ikke være et problem i at tilbyde sådanne services - men som sagt er det en pebret omgang - det koster ca. 25.000 at komme igang, så der skal gerne være et grundlag for det, inden man kaster penge efter sådan en bandit ;)
Vi er helt enige om, at det er brandhamrende æregerligt, at kunne nappes en tid efter - på trods af Ryhudaso' post. Jeg følte mig også sikker, men var det sgu desværre ikke - selvom jeg vil mene at man kan føle sig sikker hvis man følger hans opskrift - dog er der en del som ikke gør ;) Ligesom det kan være en falsk tryghed at "føle sig sikker" - her kommer det sort på hvidt - eller blåt på en LCD-skærm :) Ligeledes når vi snakker musikfestivaler, hvor rigtig, rigitg mange kommer til at stå i en ret skidt situation når de skal hjem, hvis de blå bjørne står og venter (som de gør, traditionen tro)
Jeg er på ingen måder fortaler af, at man kører påvirket bil - og mener bestemt at man må tage sin straf, hvis man kører spirituspåvirket, bankeskæv eller coked out of your mind, men på samme tid skal jeg ikke dømme folk, og vil gerne "give en hånd" til mine medborgere :)

Rent geografisk befinder jeg mig i Jylland, midt/vest - og derfor vil jeg også lige sondere terræn'et inden, da jeg er ret sikker på, at det ikke kan betale sig med en stationær position i en by, da det ødelægger enhver form for anonymitet for brugeren - samtidig med at man ikke kan valfarte mellem de 3 øer hver dag - med mindre du kan nå en del de forskellige steder. Så var ideen måske nærmere at man have en maskine flere steder i landet og lavede det til en momsregistreret virksomhed - lovgivningen forbyder det ihvertfald ikke :)

Til jer begge: Tusind tak for jeres feedback! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 09:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ryhudaso skrev:
Er der nogen som er blevet testet positiv i politiets spyttest, som vil fortælle hvor lang tid der var gået fra sidste røg til test, er der nogen som er testet positiv efter 24 timer?
Det ville lette hvis man var sikker på at være sikkert negativ efter et døgn.

Jeg er vidne på at en af mine venner (der dog ryger tjald som en skorsten), er blevet testet positiv langt over et døgn efter sidste joint.
Det er voldsomt!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 10:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
MikkiLL skrev:
Halose: Ja, lige præcis - umiddelbart bør der rent lovgivningsmæssigt, ikke være et problem i at tilbyde sådanne services - men som sagt er det en pebret omgang - det koster ca. 25.000 at komme igang, så der skal gerne være et grundlag for det, inden man kaster penge efter sådan en bandit ;)
Vi er helt enige om, at det er brandhamrende æregerligt, at kunne nappes en tid efter - på trods af Ryhudaso' post. Jeg følte mig også sikker, men var det sgu desværre ikke - selvom jeg vil mene at man kan føle sig sikker hvis man følger hans opskrift - dog er der en del som ikke gør ;) Ligesom det kan være en falsk tryghed at "føle sig sikker" - her kommer det sort på hvidt - eller blåt på en LCD-skærm :) Ligeledes når vi snakker musikfestivaler, hvor rigtig, rigitg mange kommer til at stå i en ret skidt situation når de skal hjem, hvis de blå bjørne står og venter (som de gør, traditionen tro)
Jeg er på ingen måder fortaler af, at man kører påvirket bil - og mener bestemt at man må tage sin straf, hvis man kører spirituspåvirket, bankeskæv eller coked out of your mind, men på samme tid skal jeg ikke dømme folk, og vil gerne "give en hånd" til mine medborgere :)

Rent geografisk befinder jeg mig i Jylland, midt/vest - og derfor vil jeg også lige sondere terræn'et inden, da jeg er ret sikker på, at det ikke kan betale sig med en stationær position i en by, da det ødelægger enhver form for anonymitet for brugeren - samtidig med at man ikke kan valfarte mellem de 3 øer hver dag - med mindre du kan nå en del de forskellige steder. Så var ideen måske nærmere at man have en maskine flere steder i landet og lavede det til en momsregistreret virksomhed - lovgivningen forbyder det ihvertfald ikke :)

Til jer begge: Tusind tak for jeres feedback! :D

Ja, det kræver da lige noget opstartskapital så.
Hvornår havde du sidst røget, inden du blev taget i mandags?

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team