Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 maj 2018 20:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2018 19:30
Indlæg: 2
Hej alle,

Jeg fik en grim en på opleveren :? :cry: . Jeg mødtes med en dude, for at købe galar for 100. Jeg sad i bil og ventede (jeg er doven), og fyren dukkede op og vi udvekslede penge og hash gennem den åbne bildør (ikke top-diskret, indser jeg nu). Da jeg skulle derfra, så jeg en fyr ca. 25-30 meter derfra stå med sin telefon og skule. Jeg tror, han har fotograferet os, mens handlen stod på, eller da jeg kørte derfra.

Mit spørgsmål er, hvis han fik billeder af mig/nummerplade og går til politiet, kan jeg så forvente de kommer og banker på med en bøde og en ransagningskendelse?
Jeg er familiefar, bor på stille villavej og er ellers 100% lovlydig - så det ville være ganske ubehageligt med en masse opmærksomhed fra ordensmagten.

Altså vil et sådant billede være nok? Og hvad er straffen for besiddelse af 2 gram?! Kan jeg risikere de sociale myndigheder ville gå ind i en sådan sag og fjerne ungerne (jeg ryger to gange om måneden ca. og aldrig foran dem).

Jeg er lidt paranoid, hvis det ikke fremgår tydeligt af ovenstående og vil sætte meget pris på erfaringer, gode råd og tips fra alle!

På forhånd tak - og undskyld, hvis jeg med denne post overtræder forummets regler.... (Jeg er ny!)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Tvivler virkeligt stærk på at det er noget politiet gider følge op på, da det bliver ekstremt svært for dem at bevise noget som helst. At han har filmet eller taget billeder burde ikke betyde noget, ved mindre han har stået lige ved siden af jer, som i helt op af jer. Det er jo ikke ulovligt at udveksle en glemt nøgle eller lignende og tvivler på at hans telefon kan filme særligt præcist på den afstand.
Udover det vil 2g hash aldrig eller en "mulig handel" nok aldrig være nok til en dommerkendelse, så de kommer nok ikke og ransager dig, ved mindre du lukker dem ind selv.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det er nok meget random om de vil reagere på sådan en anmeldelse. Jeg tror der er en langt større chance for de dukker op uden rensagningskendelse og bare spørger om de må komme ind, hvilket du bare kan nægte dem, men jeg tror der skal være ret kedeligt på politistationen den dag hvis de skal gide arbejde med at sandsynliggøre for en dommer at det er nødvændigt at rensage dit hus. Hvis billederne tydeligt viser hvad og for hvad der bliver handlet, så viser de at det er meget lidt. Og viser billederne ikke rigtig noget, så har de ikke rigtig noget at gå efter.

Og nej, det burde ikke være noget de sociale myndigheder blander sig i, med mindre du har en børn med en eks som hader dig og alt det der drama der kan opstå.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Købte du din tjald på et sted der er kendt for salg af den slags? Var du nervøs da handlen udspillede sig?
En person der står med en telefon fremme og skuler, kan skabe alt for mange irrationelle forbindelser i hjernen, hvis man i forvejen er oppe at køre/paranoid.

Det er slet ikke sikkert at det var det der skete, og selv hvis det var, så er der nogle gode, brugbare pointer i de 2 beskeder før mig.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2018 22:28
Indlæg: 9
Helt sikker på fotografen tror han er en ren superhelt. Sørgeligt.

Held og lykke med det herfra. Tvivler på politiet følger op på det, hvis du bliver anmeldt.

_________________
- Riget!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Der sker højst sandsynligt ingenting! Tror du er paranoid :)

Hvem siger det var en hash handel? Du kunne have betalt 100kr du skyldte en ven, et glemt dankort du skulle hente osv.

Der skal mere til før myndighederne griber ind. Du skal ikke frygte noget ;)

Og lad os lege med tanken at nogen skulle opdage du havde købt for 100kr hash, så er det virkelig en bagatel. Der foregår tusindvis hash handler hver dag i DK.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 20:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2018 19:30
Indlæg: 2
Tak for jeres fine besvarelser - det får mig til at slappe lidt mere af. Ville I smide de to gram ud, jeg lige har købt, eller vurderer I, at det er for urealistisk at politiet dukker op og derfor bare spild af røg?!

@Buttkraken: Min frygt er, de tror, det er noget mere alvorligt (ala Coke/heroin) og at det er mig, der er dealeren.

@Bubber: Tak for nogle dejlige programmer ;-) ! Og dertil; kan jeg nægte dem at komme ind? Må de kigge i mit skrald uden kendelse - og hvad hvis en af mine unger åbner døren, kan de så lukke dem ind?

@Halose: Jeg er altid lidt noia, når jeg køber - det værste ved dette sted er dog, at det er faretruende tæt på, hvor jeg bor. Tankerne kører derudaf - så hvor meget, der er rationelt og hvor meget der er paranoia er svært at sige.

@Riget: Jeps - jeg er dødfarlig, jo :-) Er sikker på, han ser sig selv som en rigtig helt, der gør sin borgerpligt, ja...

@Bl0dpump: Jeg er paranoid - men nogle gange, kan det jo være velbegrundet... Det er nok, at politiet kommer og vil sludre, så kører sladderen på vejen. Og konen bliver nok lidt småsur :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 21:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Ja, hvis de ikke har en rensagsningskeldelse eller begrundet mistanke, så kan du bare sige nej. Begrundet mistanke kunne være en joint i et askebæger i entréen eller noget tilsvarende. Jeg ved ikke om det med skraldet, men jeg ved der findes nogle fine artikler om hvad de må og ikke må og jeg er sikker på nogen poster et link lige her under. Det med om børnene må lukke dem ind er faktisk et virkelig interresant spørgsmål. Som jeg heller ikke aner svaret på.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 21:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvis det vitterligt er en af 'hverdagens helte'/mønsterborgerne der har taget et billede af handlen, så skal der som Bubber nævner godt nok være stille på Gården, hvis de skal rykke ud på så spinkelt et tip.
Hvis der skulle fotograferes, hver gang en person på gaden har interageret med en chauffør igennem en bildør, så skulle alle borgere gå og fotografere hinanden hele tiden, alle steder i byen.
Og igen, selv hvis I er blevet fotograferet, så er det jo tydeligt at der ikke er tale om at I flytter et kilo, eller en plade.
Jeg havde ikke smidt de 2 g. bøllehø ud pga. det der :)
Men omvendt ville jeg, hvis jeg var i dit sted, lige vente med at ryge det til den værste ængstelse har lagt sig.. Det er spild af god røg, at have brugt så mange kræfter på bekymringer og noia, og så få en rystende skælveskævert i tilgift.. Det har du sgu ikke fortjent.
Men hvis du er meget bekymret, kan du så gemme klumpen udenfor, i nærheden af hvor du bor? Det kan være at det ville fjerne noget af dit pres.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 21:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror sgu ikke der sker noget. Jeg har en enkelt gang været i en situation med en nettovagt der legede helt, der kom politiet, men de virkede til at synes at nettovagten var en nar for at spilde deres tid på sådan en lille forseelse. Og der var min ven endda tilbageholdt med plantematerialet. Her er der tale om en situation hvor der er så mange usikre faktorer at jeg tvivler på at politiet gider spilde deres tid på det. Hvis de alligevel gider, så tror jeg langt de fleste er venlige nok til at bede et barn om at hente deres forældre. Du kan altid bede dem om at gå igen, hvis de ikke har en ransagsningskendelse og kommer ind i din lejlighed, de får ikke ret til at kigge i dine skabe, bare fordi dit barn har lukket dem ind i lejligheden. Tror sku bare du er lidt paranoid.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team