Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 apr 2018 06:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Ved der er mange opslag om emnet iso vs butane

Jeg er mere interreseret i fremgangsmåde.
Har trukket på trim og blomst igennem tyk rør med kaffefilter i bunden.
Kan man gøre det på samme måde med Hash?
Hvor fint skal hashen nuldres?

Skal jeg gøre det af flere omgange eller hele lortet på en gang

Har også set medtoder med iso i glas som rystes og filtreres.

Hvad er din erfaring og hvad ville du have gjort?
Vh linø go dag vener ;)

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2018 07:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det har været oppe nogle gange, men frys hashen ned, riv på fint rivejern, tilbage i fryseren og så træk som du ville gøre med pot, men lad være med at pakke det for tæt. Hvis du trækker med ipa så smid flasken i fryseren også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2018 08:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Når man trækker med IPA på urt, gør man det koldt for at reducerer klorofyl. Det er meget svært at opløse hash i -18 C kold IPA, og da der ikke er meget klorofyl giver det heller ikke mening at forsøge. varm det op til kogepunktet, ca 70 C, hak pladen groft, smid i, og rør rundt. Der skal kun lige netop bruges så meget IPA at man kan opløse klumpen.
Hvis du prøver med gas vil du nok løbe ind i at hashén bliver meget hård og ikke vil opløses ved de lave temperaturer som er i røret med flydende gas, så med minde det er ekstremt findelt vil der skulle bruges meget gas. Fordelen ved gas til urt er at der ikke udtrækkes klorofyl, Så IPA er nok bedste metode,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2018 12:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Første gang jeg prøvede at lave bho af hash ved at bruge et rør, der stoppede filteret til. Ret nederen og ubehageligt at stå med, så det er ikke en metode jeg vil anbefale. Tværtimod.
Få dig noget ordentligt glassware der kan holde til de lave temperaturer. Borosilicate f.eks pyrex eller lignende.
Jeg river hashen som Bismann siger og kommer det i en pyrex skål. Så tømmer jeg mine butan dåser i en erlenmeyer flaske og hælder det forsigtig over hashen og lader det trække i 10 min eller sådan noget. Så filtrerer jeg det igennem et buchner filter med vakuum. Derefter gør jeg som man skal med urt. Over i et fad og damp butanen af og så i mit vakuumkammer.

Alt skal foregå udenfor. Helt udenfor. Ikke i carporten eller sådan noget. Det skal være velventileret. Lad være med at fucke med butan hvis du ikke har styr på dit shit.
Så hellere hold dig til iso hvis ikke du har evner og grejet i orden. :)

Edit: Jeg kan se du har prøvet det før, så jeg vil ikke belære dig om faren ved butan. Jeg lader dog advarslen stå i tilfælde af at andre finder tråden i fremtiden.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2018 17:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Ryhudaso
Det var ikke fordi, at det ikke skulle opløse klorofyl, at jeg foreslog at fryse IPA. Det var mere fordi at hashen nemt klumper sammen igen, når man river det fint og giver det en smule varme. Jeg havde lidt en QWISO lignende tilgang i tankerne, hvor IPA risler ned over en smal cylinder, med filter for enden, så selvom der skal brugen del IPA så er det i berøring relativt længe, så at begrænse opløsningen med kulde, er for mig at se en god ide, så det ikke stopper til, og så det ikke trækker for meget med, som man forsøger at ekstrahere fra.

@Pestilence
Puha, nej det lyder godt nok som en ubehagelig situation at stå i, godt der ikke skete dig noget! Også godt med rådet om at gøre det udendørs, uanset hvor mange gange​ man har gjort det, er det godt at have i tankerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2018 23:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Tak for svar. Startede med 20gni pulver, koldt iso i glas(halvfyldt),! 1 min Shaking, vand bad i halvt døgn og 2 dage senere fik jeg et yeald på 3 stenhårde og kulsorte klumper. Det nog næsten længere tid at skrabe faddet rent end resten SF processen

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2018 00:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Stenhårde? Det kunne godt lyde til, at du har givet det for meget varme ved inddampning i vandbad. Det lyder også ret voldsomt med med to dages inddampning, hvis du kun har fyldt et almindeligt vandglas halvt op med IPA. Når jeg har inddampet lignende mængder har det taget en 3-4 timer, hvor vandbadet er udskiftet nogle gange under vejs.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team