Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Skal psychedelia indføre en like-funktion?
Ja
Nej
Blank
Du kan vælge 1 mulighed

Vis resultater
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2018 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Kunne det ikke være meget brugbart?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 apr 2018 18:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det har været oppe at vende for nyligt, er lidt i tvivl om det var i medlemsforummet eller det var en "offentlig" diskussion. Det var vidst meget 50/50 om folk synes det var en god ide. Personligt synes jeg det kunne være fantastisk

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 apr 2018 18:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Så længe at vi ikke får like-huntere på boardet :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 apr 2018 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 11:03, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 apr 2018 21:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Lille Rødhætte skrev:
Så længe at vi ikke får like-huntere på boardet :D

ærligt tror jeg at det her er et af de få forummer, hvor det ikke ville ske :D

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 13 apr 2018 23:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2009 00:59
Indlæg: 149
Et "like-system" lignende stackoverflow, hvis nogle er bekendte med det herinde, ville være meget passende her på psy. :-)

_________________
http://prinsgemalen.tumblr.com/


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 14 apr 2018 14:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Friedrich Gauss skrev:
Hellere et reputation system, hvor brugerne kan "reppe" hinanden, hvis de kommer med gode indspark


:rocking:

Prinsgemalen (rip) hvad er det?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 apr 2018 17:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 maj 2015 13:48
Indlæg: 9
Geografisk sted: København
Det er en vildt god ide!

_________________
"it's all about the drugs, man"


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 apr 2018 18:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 apr 2018 00:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg forstår ikke hvad folk har imod like huntere.
Hvis der bliver posted alt muligt bullshit for at farme likes, kan mods jo bare lukke det, hvis indholdet er upassende.
Hvis ikke indholdet er upassende og folk får en masse likes, så må det jo være fordi det er noget brugerne gerne vil se mere af og dermed ingen skade sket... :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 apr 2018 11:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:19, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 apr 2018 16:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Der er ingen grund til at diskutere det, det sker nemlig aldrig.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 apr 2018 04:40 
Skyggen skrev:
Der er ingen grund til at diskutere det, det sker nemlig aldrig.


+1 :hjerte: :lol: Likes, Likes, Likes...


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 22 apr 2018 17:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Ø Tripperen! skrev:
Skyggen skrev:
Der er ingen grund til at diskutere det, det sker nemlig aldrig.


+1 :hjerte: :lol: Likes, Likes, Likes...


+2 :cheers:

Er selv fortaler for likes.

Det hander lige så meget om synelighed og udspredelsen af god information lige så vel som det er rart at kunne give sin støtte for et godt stykke arbejde.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 apr 2018 21:57 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Mr. Gone skrev:
Skyggen har ret :D

Jeg savner ikke en like-funktion herinde. Den største grund jeg kan se til at vi skulle have en, er at det *måske* appellerer mere til nye unge brugere.


Det synes jeg egentlig er et godt argument. Jeg synes i grunden, det vil være overflødigt med en "like" funktion og at det gennemgribende er ærgreligt, at internettet bevæger sig mere og mere i den retning. På den anden side, bør vi måske også erkende, at det er den vej tingene går og at vi bør appellere lidt mere til yngre mennesker. Vi har jo ofte diskuteret, i løbet af den seneste tid, hvordan vi kommer lidt mere ud til de yngre brugere og gør os mere synlige. Vi har jo heldigvis allerede gang i nogle projekter. Men jeg føler desværre fra tid til anden, at vi blot bliver nogle gamle mænd, der sidder rundt om et bål og snakker om røverhistorier mens verden farer forbi derude. Måske er det ikke sådan, tingenes tilstand egentlig er. Men nogle gange føles det sådan for mig :lol:

Jeg elsker de her old school phpBB boards. Men vi må nok også indse, at der er mange stofbrugere derude, der ikke engang ved, hvad phpBB er.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 apr 2018 23:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg har også været imod likes, men det er ret meget fordi, der nærmest intet godt er i et likes. Opslag fra fx Avocadoen på fb kan få hundredetusinde af likes, og den mand er en reinkarnation af djævelen.

Derimod kunne jeg snildt være frisk på noget som 'karma' fx. Point man kan give, hvis man finder opslag brugbare/nice. Tingen ved hele like funktionen tho, er vel på et eller andet plan, at det bliver sværere for folk at navigere i, hvem der siger noget "korrekt". Altså, hvis nu to diskuterer et emne, og begge har lige mange likes, men den ene af dem siger noget faktuelt forkert, så vil et like være ekstremt misvisende. Derfor ser jeg det bedre med noget, som på en måde vurderer andres indlæg.
Hvis der var et andet system, hvor man kunne give en post fx 2/5 stjerner, eventuelt med uddybende kommentar som man selv kunne vælge at få vist, ved at klikke på noget i posten, måske ved "citér" knappen hvor der var en "karma" knap knap i stedet, så ville jeg være en langt større fan af det. Det opfordrer mere til en nødvendig forståelse for andres skriv, man vil kunne give ros, kritik etc. som samtidig kunne være til gavn for skribenten.
Måske kunne der være to former, en form for karmapoints og en "fårk jeg elsker det her indlæg" (så de unge også kan være med).

Karma er bare lige et navn, jeg er nok mest fan af det ikke hedder karma, eller andet der referer til noget der kunne have med chakraer at gøre.
fucking hippier

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 23 apr 2018 00:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Men sandheden er ikke en popularitetskonkurrence, og at begynde at lave anmeldelser vedrørende brugbarheden af andres indlæg, virker bare arrogant. Jeg synes man taber meget i et forum, herunder indhold, hvis argumenterne dør ud til fordel for like-tilkendegivelser. Hvis det giver mening at erklære sig enig eller give kredit for et godt indlæg kan man skrive det, er man uenig kan man argumentere imod det, er det der er skrevet imod reglerne eller opfordrer til noget der er usikkert, eller ligefremt dumt/farligt kan det anmeldes til en mod/admin, så det kan fjernes.

Derudover tror jeg ikke man vinder noget, ved at standardisere internettet ud fra en opfattelse af, hvad ungdommen vil have. Vil ungdommen have junkfood, betyder det ikke at alle de rigtige restauranter​ skal servere det. Det er i og for sig fint at folk med trang til sociale medier kan få deres fix stillet på facebook, instagram, snapchat mm., men det betyder ikke at resten skal laves om til sociale medier. Med alle de skandaler, der er med sociale medier, ikke mindst i forhold til hvordan det regulerer adfærd, som gradvist bliver afdækket, virker det heller ikke som vejen at gå. Jeg mener vi skal insistere på saglighed, og ikke lade os reducere til ligegyldigheder, bare fordi det er der efterspørgslen forekommer at være.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 23 apr 2018 10:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det er jeg fuldstændig enig i, prøvede at argumentere for hvordan en like-funktion kunne være brugbar.
Sandheden burde nemlig ikke være en popularitetskonkurrence, men er i store træk blevet det på diverse sociale medier (FB fx). Jeg er langt mere fan af en fx en guide, man lige læser inden man går igang her. "How to respond nice" eller sådan noget, altså hvor man lige hjælper folk til at huske at reflektere over det, der bliver sagt. Men sådan synes jeg altid det har været herinde, og 9/10 der opsøger forummet, dedikerer ret meget tid af til deres skriv i forvejen.
Så enig.
Måske nogle ligegyldige kærlighedspoint kunne gives til hinanden? I don't know. Tror det andre i tråden gerne vil have, er at psy bliver mere interaktivt brugere imellem?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 23 apr 2018 10:55 
Enig med Bismann. Boardet ville også miste sin Spirit, hvis det blev standardiseret som facebook og lign. Det der gør psychedelia specielt, er at her er så meget god viden, fordi det kræver at skrive ordentligt og læse meget for at kunne være med.

Men en ordentlig søgefunktion kunne hjælpe nye brugere at finde rundt. Det hører jeg mange brokke sig over, hvilket jeg også synes er rigtigt.

Måske man kunne give et point til en bruger, hvis han skrev et godt og velformuleret indlæg. Er det sådan noget du tænker på Spaffeh?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 23 apr 2018 21:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ja, det kunne fx være en mulighed, hvis det endelig skulle være. Men som jeg også har skrevet før, er jeg som udgangspunkt modstander af noget der minder om like-funktion eller sårn, indtil jeg ser et eksempel fra et andet sted, hvor det virker fint. Synes netop det fede ved psychedelia altid har været, at det har været så direkte, og at man selv stod for sin egen indlæring (med mulighed for at spørge ofc) osv..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team