Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 apr 2018 06:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2018 11:59
Indlæg: 12
Jeg er konstateret med ADHD (siden 7 års alderen) men har aldrig modtaget medicin før i dag.

Personligt selv, har jeg ikke set noget behov for det, da jeg har lært at håndtere min ADHD manuelt og kan sagtens fokusere uden - MEN.. Min privat psykiater synes det kunne være spændende at observere min udvikling (skole mæssigt) hvis jeg gik med til en måneds prøveperiode hvilket som sådan er okay med mig, det kunne jo være interessant at se om det ville hjælpe mig.
Jeg fik derfor, udskrevet 100 ADHD piller på 10mg, med en hyppighed indtagelse á 1x3 dagligt - med mit ADHD burde det jo gerne trække mig ned, men det skubber mig kun op. Endda så meget, jeg følte eufori og en masse af de ting det netop ikke burde gøre for mig.

Hvad kan dette skyldes?
Er jeg groet fra min ADHD? For mig, er den stadig synlig (alle de småting jeg har lært mig selv, som du måske ikke ville ligge mærke til)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 06:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
ADHD eller ej, så får man vel en vis eufori af 30mg ADHD medicin. Det er det øgede fokus der svjv får folk med diagnosen til at falde til ro, og blive mere fokuseret.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 09:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu er "ADHD piller" jo et meget vidt begreb. Hvad får du helt præcist? Snakker vi lisdexamfetamin eller methylphenidat?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 16:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Oliver413!
Måske er det en for stor dosis til dig?.. snak med din psyk. eller læge om det er normalt at føle eufori, under opstart af det stof du har fået udleveret!..
kan du mærke om det hjælper direkte på din adhd?
VhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 16:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det lyder lidt til, at dette forsøg har skabt mere forvirring end gavn? Eventuelt prøv det et par dage endnu, og så prøv en uge uden for at lægge mærke til hvad der føles bedst..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2018 03:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2018 11:59
Indlæg: 12
STWOD skrev:
Hej Oliver413!
Måske er det en for stor dosis til dig?.. snak med din psyk. eller læge om det er normalt at føle eufori, under opstart af det stof du har fået udleveret!..
kan du mærke om det hjælper direkte på din adhd?
VhS


Altså, jeg føler i hvert fald en del mere energi. Men den energi (samt mit ADHD) har jeg intet problem med at tøjle og bruge til min fordel. - Om det direkte hjælper? Svært at sige. Jeg har endnu ikke været i skole, påvirket af legale stoffer på nuværende tidspunkt - men jeg tror det til en hvis grad, kan have sine fordele jeg må nok bare se en del skræmmende ud, eftersom jeg åbner mine øjne en del mere haha. (lidt ude af kontekst) but still - svært at sige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2018 04:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2018 11:59
Indlæg: 12
Mr. Gone skrev:
Jeg synes det lyder som om din psykiater er en idiot.
At starte med 30 mg (methylphenidat) er helt hul i hovedet vil jeg sige. Min personlige erfaring var, at 10 mg én gang om dagen, til tider næsten var for meget.

Desuden, hvorfor vil han så gerne have dig på piller, hvis du ikke selv føler et behov? Det er sgu da forrykt.

En måned med daglig brug af 30 mg methylphenidat, er sgu ikke legetøj, og det kan være du vænner dig til effekten i sådan en grad at du kommer til at føle et behov, som ellers aldrig var opstået.

Pas på med det, hvis jeg var dig ville jeg gemme pillerne væk.



Der ligger en mening bag ved galskaben, men det er en længere forklaring - kort sagt, har jeg oplevet en del koncentrations besvær de sidste par måneder (blandt andet pga. mistrivsel og sådan) og han vil gerne se om præparatet kan gavne mig, i essensen af at jeg gerne skulle kunne vende ''tilbage'' til min uddannelse (EUX) og ikke falde alt, for langt tilbage - hvilket jeg egentlig synes, lyder rationelt nok. Jeg kan sagtens se de flaws der er sønderspredt, men jeg kan også godt se hvordan det skulle hjælpe mig.

Jeg har også overvejet at gemme dem i skabet. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team