Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 apr 2018 20:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Hej, jeg har ikke kunnet holde nallerne fra det coke jeg fik hjem, og søger virkelig alternativer til stoffer som giver en form for rus udover træning som jeg allerede gør 5-6 gange i ugen..
Vil ikke ende ud i endnu et misbrug så ville være glad hvis i havde nogle metoder til at undgå at tage stoffer da jeg har meget svært ved at tage rationelle beslutninger pga min sygdom


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2018 21:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Hej Psycha,
Jeg synes, at det er super fornuftigt, at du henvender dig herinde. Herinde kan man regne med at få banket lidt fornuft ind i hovedet - om det så er på grov eller kærlig vis.
Stærkt, at du erkender, at du har et mindre problem.

Jeg tror, at jeg ved hvorfor, at du er faldet i igen. Så vidt jeg kan forstå, har du fået kokain tilsendt til din adresse. Det er klart, at det er for fristende for dig. Det ville være fristende for mange mennesker.

Nu har du fejlet, og jeg får indtrykket af, at du fortryder dit indtag af kokain i dag. Mit råd er: undlad at købe stoffer eller hænge ud med nogen, der kan tilbyde dig stoffer.
Ikke slå dig selv i hovedet over din mistake, men prøv at arbejde med dig selv.

Og lad vær med at overtræne. I min optik kan alt misbruges - så træn moderat.
Alternativt kan du gå en tur i det gode vejr - det kan også give dig et naturligt high :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2018 21:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Prøv at træn sammen med andre, gerne holdsport, det kan give et godt sammenhold og at man mødes med nogle mennesker man normalt ikke ville have været sammen med. Man skal slet ikke undervurdere hvad det kan give, selv om det kan kræve at man mander sig op, især i starten.

Ellers hobbyer i øvrigt, det at fordybe sig i noget og lykkes med nogle projekter giver et kæmpe boost. Hvad gør dig glad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2018 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg ville overveje døgnbehandling.. Men jeg aner desværre ikke, hvad man skal gøre med unge med skizofreni. Jeg ville formode, at du er i stor risiko for at ende i dårlige situationer, hvis der ikke tages seriøst fat om problemet og igangsættes en langsigtet plan.
Har du selv reflekteret over, hvorfor du føler et behov for at tage stoffer forholdsvis ofte?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 01:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2011 20:43
Indlæg: 48
for mig er arbejde den eneste mulighed pt. Bliver nødt til at arbejde aften vagter for at få tiden til at gå. Har jeg et 8-16 job går der for lang tid før jeg skal sove og mere frihed end jeg kan håndtere. Arbejde på lager, så der er både nogle at snakke med og mulighed for musik i ørene hvis det er det man er til :) kunne evt. være en mulighed?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 18:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Tak for de gode ord. :hjerte:
Jeg går hjemme på kontanthjælp så har masse af tid der skal bruges, derfor jeg bl.a. overgiver mig til stofferne engang imellem.
Jeg skal måske snart i praktik, kunne være fedt hvis jeg fik en læreplads hos dem jeg skal i praktik hos for så kan jeg få noget at bruge min dagligdag på. Tror det kunne hjælpe mig.
Får hjælp fra psykiatrien men vil ikke i døgnbehandling, det kan komme på tale hvis jeg engang ikke kan se mig selv for mit misbrug mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 18:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Synes måske også døgnbehandling er lidt overkill, ved mindre du sidder hver eneste dag og sniffer stimulanser.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 21:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det lyder til at ledighed for dig ikke er smart (er det ikke for nogen). Håber du kommer i den praktik der, tror det vil være super godt. Så keder du dig ikke, og det kan ofte være roden til alt ondt.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 21:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Har smidt dig en pb, svar gerne hvis du kan :)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 06:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Kan du li at lave mad? Madlavning kan være en temmelig stor hobby hvis du bare går hjemme, der kan dyrkes planter til det, gåes op i vitaminer og hvad der ellers er sundt. Synes på nogen måder det kan minde lidt om at tage drugs, idet at man søger lækre kombinationer, bare at det er sundt istedet (fuck coke alsså :D), og det kan man blive høj af på den fede måde.

Prøv at tjek Kvalimad på youtube, hvis du mangler inspiration til at komme igang (lav din livret, men lav den bedre). Ellers så bare et eller andet andet du kan lave derhjemme, tegne, male, spille computer, programmere osv. der kan tit komme nogle fede ting ud af at udtrykke de tanker man har, med "skizofreni".

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 06:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
+1 Max fra kvalimad er awsome!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2018 22:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
spaffeh skrev:
Jeg ville overveje døgnbehandling.. Men jeg aner desværre ikke, hvad man skal gøre med unge med skizofreni. Jeg ville formode, at du er i stor risiko for at ende i dårlige situationer, hvis der ikke tages seriøst fat om problemet og igangsættes en langsigtet plan.
Har du selv reflekteret over, hvorfor du føler et behov for at tage stoffer forholdsvis ofte?


+1

Hvis du vil undgå at tage stoffer, så hold dig fra folk der tager stoffer og lad være med at have dem liggende.
Det er sgu svært at gøre en pige gravid hvis ikke man knepper hende.

Den samme logik kan bruges omkring stoffer. Omgås du dem ikke, så er det fandme svært at tage dem.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team