Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2018 23:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Har hørt en lille fugl synge om at meskalin holddige planter ikke skulle være ulovligt her i danmark? passer det? eller er det bare røverhistorier?

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 23:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=137169

"Kaktus og frø af arterne Echinopsis pachanoi og Echinopsis peruviana eller andre, der indeholder stoffet meskalin "

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 09:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Trist men så er jeg da ja klogere

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 10:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Har lige et extra spørgsmål omkring meskalin. Meskalin skulle vist være et slags psykedelisk empathogen vil det sige at der osse kan komme en slags MDMA love indover eller er det langt fra?

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 16:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Hej Superpower
Til dit spørgsmål, vil jeg svare både ja og nej.
I min optik skal man altid være varsom med at sammenligne forskellige substansers virkningsmekanisme. Meskalin og MDMA er grundlæggende to forskellige substanser og jeg kan se nogle oplagte risikoer ved at gå ind til et meskalin trip og tro at det er ligesom MDMA, det er det ikke.

Meskalin er et ægte psykedelikum, og det betyder at det kan manifesterer alle det af ens psyke, også de dele, som man af forskellige grunde, kunne have fortrængt.
Hvis vi alligevel skal forsøge at trække nogle tråde imellem de to substanser så kan visse dele af come-uppet i meskalintrippet godt minde om en lille smule om MDMA. Stimuleringen, empatien, og den elektriske følelse er også tilstede ved meskalin come-uppet.
Dog er der alligevel klare forskelle. For mig er meskalin euforien mere 'ren' og føles, som om den bliver generet naturligt indefra kroppen. Euforien er samtidig akkompagneret af begyndende visuals og spatiale forvrængninger som simpelthen ikke er tilstede på MDMA, med mindre der er tale om kraftige overdoseringer. Man får heller ikke kæberaslen, og nystagmus på Meskalin.
Begge stoffer kan være rekreationelle, terapeutiske og spirituelle, men vejen dertil er meget forskellig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 16:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Hej Superpower
Til dit spørgsmål, vil jeg svare både ja og nej.
I min optik skal man altid være varsom med at sammenligne forskellige substansers virkningsmekanisme. Meskalin og MDMA er grundlæggende to forskellige substanser og jeg kan se nogle oplagte risikoer ved at gå ind til et meskalin trip og tro at det er ligesom MDMA, det er det ikke.

Meskalin er et ægte psykedelikum, og det betyder at det kan manifesterer alle det af ens psyke, også de dele, som man af forskellige grunde, kunne have fortrængt.
Hvis vi alligevel skal forsøge at trække nogle tråde imellem de to substanser så kan visse dele af come-uppet i meskalintrippet godt minde om en lille smule om MDMA. Stimuleringen, empatien, og den elektriske følelse er også tilstede ved meskalin come-uppet.
Dog er der alligevel klare forskelle. For mig er meskalin euforien mere 'ren' og føles, som om den bliver generet naturligt indefra kroppen. Euforien er samtidig akkompagneret af begyndende visuals og spatiale forvrængninger som simpelthen ikke er tilstede på MDMA, med mindre der er tale om kraftige overdoseringer. Man får heller ikke kæberaslen, og nystagmus på Meskalin.
Begge stoffer kan være rekreationelle, terapeutiske og spirituelle, men vejen dertil er meget forskellig.[/quote]

Tjek evt. min meskalin trip rapport helt tilbage fra det 2010:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 51&t=34115


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2018 10:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Beklager min lidt langsomme reaktion :D

Er fuldt klar over at det er et psykedelisk middel. Så jeg har forstået det rigtigt at det godt kan være mere socialt og mindre mindfuck ind F.eks. svampe?

Har tænkt det til en sommerhus tur med 3 gutter og en pige.

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2018 13:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Det er helt afhængig af din intention med trippet, gruppens sammenspil, og dosen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team