Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hashkvaler
Indlæg: 03 mar 2018 20:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Kære Psychedelia.

Jeg nyder godt af mit hjemmedyrk, men elsker også en fed hashjoint i ny og næ. Nu har jeg købt hash på staden i en del år, og synes det er lidt af et lotteri om man får noget ordenligt. Det virker lidt som om god hash efterhånden er blevet en sjældenhed.
Jeg mangler derfor noget viden om hvordan man kan bestemme kvaliteten af det man ser på bordet.
Hvad er der overhovedet af kvalitetsindicier inden man har prøvet det? Er blødhed/hårdhed tegn på god eller dårlig kval? Lugtintensitet? farve? osv.
Flere gange har jeg bare spurgt efter den dyreste, og følt mig lidt snydt alligevel, så mangler nogle redskaber til at kunne se om jeg skal skynde mig videre til næste bod og kigge.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2018 20:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lugten må gerne være go grøn og ikke af det der snyde henna som rigtigt meget hash er begyndt og lugte af de seneste 10-15 år det smager af lort og er et trælst cutstof.
Kommer ikke på staden længere så kan ikke rigtigt byde ind med mere konkret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2018 09:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hold en ligter flamme til klumpen, den skal smelte/boble i overfladen ( så er THC indholdet er ok ) og ikke bare begynde at gløde. Hvis det er en seriøs pusher, med et ordentligt produkt, så gør han det for dig. Hvis røgen så har den, for din næse den helt rigtige duft - så køb en ordentligt klump.

Men hvis du har hjemmedyrk, hvorfor så ikke lave din egen hash. Hold til max. at ryste 5 - 10 % af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2018 13:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Simpelt og enkelt - det kan du ikke før du har røget det.

Du kan hverken lugte, brænde eller mærke på blødheden om det er godt.
Der er gået sport i at cutte hash op, der bruges et hav af cut midler I dag, som alle ændrer på konsistens, lugt og hvordan det brænder. Jeg undgår det så vidt muligt, men tester altid på lugt inden jeg skal ryge det - men nu kun fordi det er gammel vane, ikke fordi jeg kan konkluderer noget med sikkerhed udfra det..


Senest rettet af Endorfiner 05 mar 2018 01:13, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2018 20:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det er ret svært. Duften er en god indikator, men når det er koldt som nu og al hashen er sten hård, kan det være svært at lugte noget, før man kommer hjem med det. Jeg plejer at handle i den samme bod når jeg er derude, men det tog også et par måneder at finde 'den rigtige' igen (hvor kvaliteten var i orden), efter det lukkede halvt ned for et par år siden. Jeg køber den dyreste i den bod hvor jeg handler og får 5-6 gram for 300 - bagmandens natryger hedder det. Blander det ofte med lidt skunk, hvis jeg ikke vil sovse helt ned i sofaen.
Ellers synes jeg, hvis man går efter navnet, at det de kalder ketama sjældent har skuffet mig, selvom navnet er en lorte-indikator. :P

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2018 02:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Få en fast pusher.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2018 02:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tak for jeres svar.
Jeg må vel uddrage at der ikke er ret meget man kan gøre..
Der må opfindes et testkit til hash!

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2018 04:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg synes lidt kvalitetstjek sker ud fra et helhedsindtryk, hvis man lære de forskellige hashtyper at kende og hvordan de agere, når de er bedst. Nu er det længe siden jeg besøgte staden, men de gange jeg har været der, synes jeg altid det har været besværligt at tage hashen i nærmere øjesyn, så mit bud der ville nok være at shoppe lidt rundt, finde en dealer du stoler på og holde dig til vedkommende.
Det er i hvert fald lidt et shot in the dark, for mig, hvis jeg kun skal gå efter udseendet af en klump. Flamme testen kan være fin, men kan som sagt snyde, jeg plejer at presse tommelfingeren mod et hjørne og mærke hvor meget den giver efter for let varme og presset. Derudover åbner jeg hashen en smule op og dufter, til der hvor jeg har åbnet og ser hvordan trikomerne ligger. Hvis konsistens, farve, porøsitet, fugtighed, duft og reaktion på varme og tryk harmonerer med den type hash det virker til at være, er jeg sjældent gået galt i byen. Ved godt det lidt er et dårligt råd i din situation, nu hvor du ikke kan lave den slags test på staden, men det kan være en god måde, at få en bedre fornemmelse af, hvilken typer hash man har mellem fingrene.

Edit
Lav dit eget, ud af dit trim. Ghetto ice, med en ren spand, rigeligt isterninger, vand og trim fra et par høste og så ellers tæske løs med en grydeske til du ikke orker mere, lad blandingen falde til ro, fjern trim (evt over i en gryde til chai/smør for at få resten med). Lad det falde til ro igen og opøs vandet, først kan man godt give los i overfladen, men til sidst skal man være varsom. I bunden har man så sin ice/trikomer, som man kan tørre det sidste vand væk. Laver man nol af noget af trimmet (det bedre) kan man blande de to og få en hash der er nemmere at håndtere end ice og nol hver for sig, og som sparker noget så gevaldigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2018 13:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Skyggen skrev:
Tak for jeres svar.
Jeg må vel uddrage at der ikke er ret meget man kan gøre..
Der må opfindes et testkit til hash!

Jeg tester det selv. Først køber jeg 1 gram, og går hjem og prøver det. Hvis det er godt, så vender jeg tilbage og køber en større mængde. Hvis det er dårligt, så køber jeg et gram af noget andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2018 16:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Enspænderen skrev:
Skyggen skrev:
Tak for jeres svar.
Jeg må vel uddrage at der ikke er ret meget man kan gøre..
Der må opfindes et testkit til hash!

Jeg tester det selv. Først køber jeg 1 gram, og går hjem og prøver det. Hvis det er godt, så vender jeg tilbage og køber en større mængde. Hvis det er dårligt, så køber jeg et gram af noget andet.

Dette ville jeg også gøre.

1) Fast pusher, be cool og prøv at kunne blive genkendt uden at være træls.
2) Køb for 50, og sig du lige tester om det skal være den eller anden anden, og at du kommer tilbage efter jointen med 500kr. Something like that.
3) ????
4) Forhåbentlig profit.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2018 20:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Således konkluderer vi:
Der er ikke meget man kan få at vide ved bare at se på hashen. Hvis man har noget erfaring kan man dog godt få en ide om kvaliteten ved rigtigt at granske den. (Lugt, flammetest, konsistens mm. ift type). Det kan man desværre bare ikke på staden, så den bedste løsning er at finde en fast dealer efter at have prøvet sig rundt omkring.
Og tak for din ghettovejledning Bismann, det bliver måske aktuelt den kommende sensommer.;)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2018 21:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
No problemo, noget af det fede ved ice (ift. at bruge det til høsten) er at man ikke behøver at tørre planterne før man går løs. Så hvis man trimmer før man tørrer, giver det noget at ryge på til 'høstfesten'.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2018 23:21 
Hvad med at finde en pusher udenfor Staden? I min kreds har der været rigeligt med kvalitets hash i lang tid. Jeg har nærmest ikke set andet. Pris pr. plade har været ca 3500-4200kr for det bedste hash, jeg selv nogensinde har prøvet.


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2018 10:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
^ also this.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team