Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2014 04:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Tillykke med det, nyd følelsen, så længe det varer, og vend så tilbage hertil om en måneds tid eller to med en status ;-)

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2014 01:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Nice Pierre, jeg tror du har helt ret i at ketamin oplevelsen er hvad man gør den til. Lad os ikke kimse af hvor meget forventninger og overbevisninger fylder med hensyn til "sære" bevidstheds-oplevelser.

John C. Lilly, den amerikanske professor som bl.a. udviklede flotation/isolation tanken, og studerede om hvorvidt kommunikation med definer er en mulighed, havde mange oplevelser med lsd og ketamine og har skrevet bøger om hvordan man under trips kan "meta-programmere" ens egen "biodatamat".

Spændende omend lidt far-out læsning.

Måske var det gud? måske aliens? måske var det spøgelser? eller måske var det din egen livagtige fantasi - din slambert.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Nice Pierre, jeg tror du har helt ret i at ketamin oplevelsen er hvad man gør den til. Lad os ikke kimse af hvor meget forventninger og overbevisninger fylder med hensyn til "sære" bevidstheds-oplevelser.

John C. Lilly, den amerikanske professor som bl.a. udviklede flotation/isolation tanken, og studerede om hvorvidt kommunikation med definer er en mulighed, havde mange oplevelser med lsd og ketamine og har skrevet bøger om hvordan man under trips kan "meta-programmere" ens egen "biodatamat".

Spændende omend lidt far-out læsning.

Måske var det gud? måske aliens? måske var det spøgelser? eller måske var det din egen livagtige fantasi - din slambert.


Mit K-hole handler om livets cyklus og mig, har ramt det samme k-hole over 20 gange og kan huske rigtig meget selv om det nu er 3 måneder siden.
Den måde jeg så mig selv på var i rubrikker, mine lunger i en rubrik og hjernen / personlighed i en anden rubrik osv.

Jeg så mig selv blive genfødt og alt gav menig, det hele var uhyggelig simpelt og kunne ikke forstå at jeg ikke havde tænkt i de baner før.
Det K-hole var så kraftigt at jeg isoleret mig i 4 dage hvor den kun stod på tudekiks til den helt store guldmedalje, efter jeg havde revurderet mit liv fik den fuld skrald.
Havde fået ny stærk personlighed som havde en menig omkring tingene, var ikke bange for hvad andre mente mere så beslutte mig for at slette min vennekreds face to face da jeg ikke kunne fordrage deres utroskab over for hinanden.
Det er blot en lille del af mit eventyr og synes det illustrerer hvad k-hole er i stand til da mit sind er i balance nu.


K-hole fik gjort det godt, er idag lykkelig, selvsikker, ikke ryger og alkoholfri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014 01:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hvis andre har en oplevelse i k-hole er jeg meget interesseret i den


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2015 17:44 
Jeg bliver helt vildt spændt og nervøs når jeg læser det her:D
Jeg har nemlig ikke prøvet k-hole eller ketamin før men jeg lige fået fingrene i en god mængde så der skal eksperimentere i weekenden:)
Jeg vender tilbage efter weekenden!


Top
  
 
Indlæg: 19 feb 2015 03:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Bare husk at tage den med ro. Kroppen stopper heldigvis ikke med at trække vejret, bare fordi du lige rejser ud for en stund ;) Og husk nu at nyde den tryghed du bliver indhyllet i! Blødere vattæpper findes ikke! :P

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2015 22:53 
Jeg må desværre sige at det ikke blev som jeg havde håbet. Jeg tog den helt sikkert med ro, jeg nåede knapt nok at blive begejstret, men jeg kedede mig faktisk.


Top
  
 
Indlæg: 23 feb 2015 21:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Med et hav af k-hole oplevelser igennem en del år efterhånden, har jeg stadig svært ved at beskrive hvad det er der sker..
Men ved den rette dosis og i kombination med cannabis, bliver jeg opløst og suget ud og ind i alting, ikke bare her på jorden, ALT! Det er meget som en rutchebane for mig, hvor jeg glider ud og er helt opløst, vægtløs - tyngdekraften er sat ude af spil...
Det kan sagtens blive forvirrende, men stadig trygt og langsomt kobles jeg sammen igen og lander lettere rundforvirret... Åh, men der er SÅ meget mere i det, end det! Jeg føler ofte, under trippet, at jeg er lige ved at nå en sandhed, som jeg kan beskrive - men det er noget nært umuligt for mig bagefter - udover, at alt er underlagt en beslægtet og familiær energi...

@ Ø Tripperen! - Jeg tror ikke har oplevet et fuldt k-hole, hvis du har kedet dig... og dine sammenligninger med fx svampe, som jeg har set dig omtale i en anden tråd, er i min verden helt fint, men som substanser, er der jo en verden til forskel!

Jeg kan klart anbefale dig, at afmåle 120mg rent racemisk ketamin (den mest normale), ligge dig i din seng i dunkelt eller mørk belysning, enten alene eller sammen med meget få mennesker.. ingen alkohol!! Tjald er et must i min bog - men jeg er hashoman, skal det lige siges!
Af musik, kan jeg varmt anbefale: Alpha Wave Movement og især Higher Intelligence Movement - det er lavet til dybe k-holes! =)
Mine huller, foregår stort set altid med lukkede øjne under det meste af sceancen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2015 21:37 
HopIFjordeN
Jeg er godt klar over at svampe og ketamin ikke skal sammenlignes men det var mere for at påpege hvor meget jeg kedede mig til sidst.
Du har sikkert ret i at jeg ikke har oplevet et ordentligt K-hole, men det er jeg også ked af ikke at have oplevet efter al den mængde pulver jeg sugede.
Den første gang var lækker, men så var det lidt som om at jeg ikke kunne få mere ud af det. Jeg tror bare at jeg har forventet for meget af stoffet. Tjald er et must som du siger, men jeg er som dig også Hashoman:D
Det skulle være S-Isomer som jeg havde.
Jeg vil faktisk gerne give det en chance mere da jeg syntes at stoffet er meget lækkert, men det er ikke helt udfordrende nok så det bliver ikke der jeg lægger mine næste narkopenge:(


Top
  
 
Indlæg: 24 feb 2015 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg syntes du skulle få fingerene i noget racemiks! Jeg har prøvet begge isomer for sig, og det er bare ikke det samme!

I min verden, er ketamin et egostof - altså, du kan sagtens rejse med andre, men jeg foretrækker at k-hole alene...

Det du nævner med at kede dig, er mig uforstående må jeg indrømme - men temperament og smag og behag har jo noget at sige..
Men jeg vil vove at påstå, at du endnu ikke har oplevet hullets fuldet potentiale... Og i den sammenhæng, for mig, er musikken altafgørende!!!! Ingen lyrik! rolige amibiente bølger... tjek evt lidt ud, med de kunstnere jeg nævnte ovenover =) ...Det vil muligvis kede dig ved første lyt - men i hullet, giver det så meget mening.. det skal måske nævnes, at musikken er lavet af k-hoveder.. Og faktisk, har især de to navnte navne, været mine tro følgesvende i hullerne gennem de sidste 7-8 års tid... =)

..tror jeg vil skrive mere i denne tråd en anden gang - men skal lige have det formuleret, så det blir forståeligt... Vi har længe manglet en k-hole tråd som denne..

Hvis du er interesseret, har jeg for 5 års tid siden, skrevet en rapport viewtopic.php?f=48&t=31596 det er et af mine klart mere forunderlige trips!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2015 15:53 
Ja det kan være jeg skulle prøve racemiks, men lige nu føler jeg mig lidt snydt af stoffet så det er lagt på hylden for denne gang. Så må vi se om muligheden for en omgang mere tilbyder sig i fremtiden, eller om det skal opsøges.

Sikke en tur du har haft, jeg kom ikke i nærheden af det du beskriver i rapporten!
Jeg er desværre også et hard head når det kommer til doser på psychedelika som svampe, lsd og hash for den sags skyld så det kunne være at jeg også er det til ketamin.
Til start var det 50-100mg striber og efter et par stykker af dem var jeg tæt på at komme i hullet (hehehe) men der efter blev striberne bare større og større men intet hul desværre.


Top
  
 
Indlæg: 25 feb 2015 18:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Ø Tripperen! skrev:
Ja det kan være jeg skulle prøve racemiks, men lige nu føler jeg mig lidt snydt af stoffet så det er lagt på hylden for denne gang. Så må vi se om muligheden for en omgang mere tilbyder sig i fremtiden, eller om det skal opsøges.

Sikke en tur du har haft, jeg kom ikke i nærheden af det du beskriver i rapporten!
Jeg er desværre også et hard head når det kommer til doser på psychedelika som svampe, lsd og hash for den sags skyld så det kunne være at jeg også er det til ketamin.
Til start var det 50-100mg striber og efter et par stykker af dem var jeg tæt på at komme i hullet (hehehe) men der efter blev striberne bare større og større men intet hul desværre.


du er ikke blevet snydt af stoffet, men af dine settings og din pusher

som jeg ser det kan ketamin bruges til 2 ting, til at hygge i små doser i sociale settings, eller til at komme i hullet på store doser i rolige settings, uden forstyrelser fra omgivelserne og med noget passende musik

har selv prøvet at blande de 2 ting et par gange og det ender ikke godt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2015 02:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Tiden er non-lineær: Jeg føler at ketamin er en slags hukommelses katalysator, som på sin vis gør det muligt at føle ens krops bevidsthed og minder tilbage til før man var en person - så det vækker en slags cellehukommelse - hvis sådan noget da findes :P "Der er aldrig helt stille": Fik jeg tænkt på vej ud af et dybt hul jeg havde tage alene og uden musik på. Var egentlig ikke min mening at komme i hullet, men når man sidder og redoserer ligeså stille kan man godt nogle gange tage røven på sig selv :P Man læser tit om folk der har "set lyset".. Det tror jeg ikke jeg har, men jeg hørte helt sikkert lyden den dag :D

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2015 18:34 
Crime
du er ikke blevet snydt af stoffet, men af dine settings og din pusher.
Det er noget du mener, det kan godt være at jeg ikke har været i et full on K-Hole men det synes jeg også er mærkeligt efter de flere hundrede gram der blev suget!
Jeg føler mig dog stadig lidt snydt af stoffet, præcis på samme som jeg var skuffet over amfetamin første gang det blev prøvet. Dengang havde jeg kun prøvet alcohol og hash, og jeg forventede den helt store tur. Det skete bare ikke, og jeg har vidst ikke prøvet amfetamin siden, det er nok 8-10år siden.
Kvaliteten tror jeg ikke fejlede noget.
Ketamin skal dog have en chance mere, det bliver bare ikke foreløbigt.


Top
  
 
Indlæg: 26 feb 2015 23:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...jeg vil gerne lige understrege, at musikken er noget nær altafgørende for mig - at rejse med en lyd, der bryder ud i flere osv - genialt! Ingen vokal til mig og hurtige rytmer heller ikke...

Den her skive (blandt mange andre) er helt og aldeles genial som følgesvend, i nogle dybe huller =)
phpBB [video]


Eller, hvis det skal endnu mere flydende, så det her - det lyder muligvis kedeligt nu, men i hullet giver det så meget mening.. det skal opleves =)
phpBB [video]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2015 00:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg kan anbefale Ishq og Sinepearl til K-holes. Det har virket vildt godt for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2017 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 sep 2017 13:57
Indlæg: 4
Jeg har altid været modstander af keta, da det virkelig kan skabe nogle akavet situationer hvis ikke selvskabet, omgivelserne og stemningen spiller maks! Kunne aldrig finde på at planlægge et keta trip dage i forvejen, da man ikke kan forudse hvordan man selv har det den dag, eller hvordan stemningen generalt ville være. Hvis ikke jeg føler den, så takker jeg pænt nej tak.

Men det er også klart det stof der har givet mig de vildeste trips, kort for at ridse nogle af dem op, så har hele verden vendt sig 180 grader, endte så også med jeg brækkede mig på det trip. Har været den røde power ranger der gik op i lvl for hver bane jeg sniffede og kunne mere og mere. Taget vennerne med på forskellige oplevelses ture, siddende i en sofa. Og også bare lagt i en sofa og haft det for underligt, men det siger mig intet.

Vi var nogle gutter til festival her i sommers, hvor vi mødte nogle dansker der havde keta. Som altid ligger jeg ud med en bette streg for at føle stemningen, inden jeg kaster mig langt ud.
Efter vi havde fået 2 streger ren keta og 1 streg blandet med coke, var alle godt påvirket. Jeg beslutter mig for at skal have en streg mere og finder gutten med keta coke blandingen midt på dansegulvet. Han giver mig sugerøret (3 gange så store som dem man normalt kender) og rækker dåsen frem med blandingen i. Jeg udser mig et hjørne i den store bunke og tænker det vil være passende, stikker røret i den korrekte placering og suger til. Men lige som jeg suger, flytter han dåsens placering og jeg får suget alt alt for meget i forhold til hvad jeg kunne finde på selv at tage. Det svært at sige hvor meget, men jeg kunne smage ketaen hele dagen og det føles som en ordentlig mundfuld!

Jeg tænker hurtigt fuck og bliver naturligt lidt nervøs for hvor det her ender henne.
Jeg smutter hurtigt hen til gutterne som står og danser, hvilket jeg også begynder på, men går derfra hurtigt, da jeg blev meget forvirret. Kort tid efter stopper jeg op. Der sker noget inde i mit hovede som jeg knap nok kan huske eller forklare, men der var ingen tvivl om at der er noget der virkelig begynder at virke.
Der sker det at hele mit liv bliver spolet tilbage. Det ses tydeligt hvordan mit liv køre som en film igennem mine øjne, bare baglæns og med maks spolning. Min øjne begynder og reager på det og køre rundt i hovedet på mig med fuld hastighed. Derefter begynder min krop at reager på det og laver samme nummer. Jeg står og drejer rundt om mig selv og det går hurtigere og hurtigere hvorefter jeg falder direkte ned i jorden med god fart på. Det føles som at ryge i et stort hul, da synet blev så snævert. Mens jeg ligger der tænker jeg kort, fuck er det K-hole? Har altid forbundet K-hole med noget negativt, indtil jeg læste i dag at det bare er den tilstand man kommer i, når man rykker tilstrækkeligt. Det hele kørte stadig rundt for fulde fart, selvom jeg lå på jorden, det virkede som en umulig opgave at komme op og stå igen og det var super ubehageligt jeg ingen kontrol havde over hverken min krop, tanker eller syn. Et kort øjeblik troede jeg mit trip skulle ende her på jorden i fosterstilling og gøre mig fuldstændig sindssyg.
Jeg måtte reager hurtigt og komme op på benene igen, selvom det virkede umuligt. Jeg begyndte og prøve at dreje mit hovede i modsatte retning af den vej som det hele snurrede rundt i. Det var ikke let, der skulle virkelig bruges nogle kræfter, da alt den drejen rundt, var en modstand af den vej jeg vil bevæge mit hovede. i takt med jeg drejede hovedet, prøvede jeg at få kroppen med ved at rejse mig fra jorden og efter en sej kamp, lykkedes det mig til sidst at komme op og stå og fik drejet hovedet på plads til normal position.
Det var som klikket på en momentnøgle, det hele satte sig lige på plads!
Jeg brølede som et eller andet vild dyr og alt rundtossen og snurren rundt forsvandt med det samme. Jeg var omringet af 3-4 mennesker der åbenbart havde prøvet og hjælpe mig med at komme op og var en del nervøse for mig.

Jeg så verden på en helt ny måde, selvom den lignede sig selv, jeg var sikker på jeg havde fået syre. Sagde til mig selv at jeg havde fået syre og troede selv fuldt og fast på det. På det tidspunkt havde jeg aldrig prøvet syre, kun svampe, men havde et ønske om at prøve det nede til festivallen, hvilket jeg også gjorde et par dage senere.
Ved ikke hvorfor jeg bildte mig selv det ind, men måske fordi det hele pludselig blev så ekstremt, både syn, følelser, bevidstheden, selvopfattelsen, musikken, mm havde ændret sig. Var et nyt forbedret menneske i en ny verden som jeg selv ejede.
Følte mig som gud.
Var heldigvis placeret på et stort dansegulv med hård elektronisk musik, hvilket passede mig perfekt i denne situation.
Jeg var hurtige ude med de store armbevægelser og gav den fuld gas til musikken, samtidig med at jeg havde det grimmeste ansigt på hele festivallen. Min tunge kørte på fuldtryk ud og ind af munden, mens jeg kiggede folk i øjnene, det ville helt sikkert have været rigtig skræmmende at se på hvis ikke jeg havde været til en hippie festival. I takt med dansen havde jeg et par samtaler med mig selv højlydt, hvor jeg er sikker på det var nogle dybe ting som jeg søgte svar på og jeg fandt svaret. Det var faktisk det jeg havde håbet at få ud af et syre trip, måske det der triggede det, da jeg sjovt nok troede jeg havde et syre trip. Husker desværre ikke samtalerne. Og var bedøvende ligeglad med hvad folk tænkte, når man havde højlydte samtaler med sig selv og masser af folk omkring sig.

Resten af trippet foregik egentlig rundt på hele dansepladsen. Jeg var henne ved samtlige flotte piger og "vise mig frem" med masser af øjenkontakt og flirtende undertoner også selvom de stod med deres fyr ved siden af. Følte jeg kunne nedlægge hvem som helst, hvis jeg vil. For mig handlede det pludselig om at få vist mig frem foran alle og bare have en fest med dem alle!

Husker ikke længden på trippet og vennerne havde opgivet mig for længst, men da det engang slutter går jeg fra festpladsen ned mod en lille plads hvor folk mediter og laver yoga. På vejen der ned tager en fremmede mand fat på mig og var stor fan af mig, han sagde "you was like a super star from a movie" :D Jeg sluttede trippet af med at sidde i en rundkreds og mediter hvor jeg prøvede at sluge hvad der lige var sket og nyde en følelse af alt for høj selvtillid og selvværd. De resterende dage var der flere som kom hen til mig, som om var vi venner, men huskede dem slet ikke, sjovt nok fordi de kendte mig fra trippet. Kunne efterfølgende genkende rigtig mange ansigter af pigerne jeg gik forbi, men uden at kunne referer til hvorfra. Der gik også lige en dag før jeg indså at jeg ikke havde fået syre som jeg troede.

Det var et noget anderledes trip end hvad jeg normalt har oplevet. Det havde nok noget at gøre med omgivelserne, at jeg var solo og måske også coken havde en effekt. Men det er det mest skræmmende trip jeg har prøvet nogen sinde og det mest fantastiske trip jeg har prøvet.

Min egen konklusionen er stadig, hav respekt for ketaen, for havde jeg ikke kommet på benene i en helvedes fart, så ville jeg ikke ture drømme om hvordan det var endt. Og jeg tror ikke på alle ville være i stand til at komme på benene igen! Men jeg fik svar på noget jeg søgte! Et eller andet sted er jeg nok blevet klogere, bare uden at vide hvad jeg præcis er blevet klogere på.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team