Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2017 19:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2017 19:11
Indlæg: 2
Hey! kan se du går meget op i groening af disse planter!
har selv fået fat i 50 frø fra peru, koka planten peruvian
har prøvet at få dem til at spirre i næsen 2 uger nu, uden held! håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål og setups.
er også interesseret i om du vil dele din leverandør på frøene, da jeg ikke helt ved om min er pålidelig

setup:
akvarie
vand i bunden, planterne står ikke direkte i vandet men på en bakke højere oppe, for at få fugtighed og temperatur
plantet i så- prikkejord, med NPK gødning
har plantet dem 0,5-1,0 cm dypt, dog ikke med spidsen nedaf som du skriver,endnu
10 timers LED akvarie lys, hvilket burde være godt
70 procent i luftfugtighed
omkring 26-28 grader

forvirringen:
det eneste jeg ikke har gjort, endnu, som du gør, er at bruge osmose vand, plantet med spidsen nedaf, og så er mit 2 grader varmere.
tror du frøene er dårlige, eller er det, det som gør det... håber på svar, mange tak! :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2017 22:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Bare brug demineralisret vand. Det burde være ok. Og spiring kan godt tage op til 4 uger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2017 05:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ideen med så og-priklemuld er jo, at det er stort set ugødet jord, netop for at skåne de små spinkle spirer fra at blive brændt. Hvis du allerede tilføjer en slags NPK gødning, som jeg læser mig til at du har, så ender du meget vel ned at dræbe eller i det mindste gøre det meget svært for de små frø til at blive til noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2017 22:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 aug 2017 19:11
Indlæg: 2
well tak for hurtige svar, har afskaffet NPK og er begyndt at bruge osmose vand. har i nogle måder at se om et frø er iorden på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2017 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Det kan man ikke se på dem. Giv det et par uger eller tre mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2017 15:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2016 14:04
Indlæg: 16
Geografisk sted: Lige her
Du skal plante dine frø med spidsen nedaf da roden kommer ud derfra, den vil derefter vokse med frøet på til den ca er 5cm, så smider den frøet og du vil se 2 blade

De har først brug for lys når de er kommet igemmen jorden

Ingen gødning de første 3måneder, den første gødning brug kun lidt derefter mere og mere.

_________________
Dansk Coca Entusiast


Vodka og Cola viewtopic.php?f=85&t=52850
Erythroxylum Novogranatense var. Novogranatense viewtopic.php?f=1&t=52849

PB for andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2017 21:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2017 03:58
Indlæg: 2
Kunne vildt godt tænke mig at få fingrene i nogle frø er der venlig sjæls der kan sende mig i den rigtige retning ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2017 22:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det er vist bedre med stiklinger eller frøplanter, da spiringsevnen er relativ lav

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2017 22:56 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
De fleste af dem har det ganske fint :) Jeg fandt frem til at de 3 største af mine planter godt kunne tåle at stå i vindueskarmen, og stadig trives ok. Så mit gro skab blev ret hurtigt dedikeret til opdyrkning af en anden slags plante ;)
De små planter er pt. i pleje hos min fine ven DCE herinde fra, som er gået all in og har lavet et kæmpe setup til dyrkning af koka planter, og der stortrives de. Dog er der for mit eget vedkomne begyndt at vise sig tegn på for lidt lys hos de 3 store koka planter jeg har i vindueskarmen, så de bliver nød til at få noget kunstigt lys her i den aller mørkeste tid. Men mit ultimative mål er at de kan blive så tilvante, at de i praksis kan fungere som normale stueplanter, uden behov for specielle forhold.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 18:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Kan ikke se dine billeder? Er nysgerrig :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team