Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2017 14:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jan 2017 14:04
Indlæg: 2
Hej, vi har projektuge i 9. klasse og vi vil gerne have et indblik i en stofforbrugeres hverdag.
Hvis I kan svare på nogle af vores spørgsmål ville det være perfekt.
Det er okay at springe spørgsmål over, bare svar på dem I vil.

1. Hvor gammel er du?
2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
10. Hvordan skaffer du dine stoffer?

Tak på forhånd for hjælpen med projektet.

//Svampebobby


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 16:43 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
1. Hvor gammel er du?
36
2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
En meget bred vifte fra alle stofgrupper. Jeg vil skyde på 50 forskellige.
3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Ingen. Normalt tager jeg stoffer ca. 1-2 gang om måneden. Noget mere i festivalsæsonen. Holder lige nu alkohol og stofpause indtil juni.
4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Effekten.
5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Der kommer ikke noget godt ud af stigmatiseringen af stoffer. Behandling fremfor straf til dem som skulle have problemer.
6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Nej. Holder pause for tiden.
7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Jeg ville opfordre til at vente til jeg var i starten af 20erne (hvilket jeg også har gjort)
8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej.
9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Cannabis. Det giver ikke noget mening at det er ulovligt.
10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Dyrker selv eller køber på nettet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 16:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jan 2017 14:04
Indlæg: 2
leaf skrev:
1. Hvor gammel er du?
36
2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
En meget bred vifte fra alle stofgrupper. Jeg vil skyde på 50 forskellige.
3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Ingen. Normalt tager jeg stoffer ca. 1-2 gang om måneden. Noget mere i festivalsæsonen. Holder lige nu alkohol og stofpause indtil juni.
4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Effekten.
5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Der kommer ikke noget godt ud af stigmatiseringen af stoffer. Behandling fremfor straf til dem som skulle have problemer.
6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Nej. Holder pause for tiden.
7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Jeg ville opfordre til at vente til jeg var i starten af 20erne (hvilket jeg også har gjort)
8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej.
9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Cannabis. Det giver ikke noget mening at det er ulovligt.
10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Dyrker selv eller køber på nettet.

Tak for svaret.
Lige det sidste spørgsmål. Når du har købt stoffer over nettet, har det så været på silkroad og ligende sider?.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 18:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
1. Hvor gammel er du?
21

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Alkohol, Hash/Pot/Skunk, MDMA, LSD, 2c-b, 2c-i, Psilocybinsvampe, Ketamin, Tramadol

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Jeg tager ikke længere stoffer, men jeg har tidligere været hashmisbruger og røget hver dag.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Da jeg blev interesseret i stoffer, var det fordi, at jeg var nysgerrig på at prøve anderledes sindstilstande. Jeg syntes det var spændende, at man kunne opleve virkeligheden anderledes under påvirkning af stoffer, og så var jeg meget interesseret i de åndelige oplevelser, som nogle folk oplever på stoffer som LSD og svampe. Derudover syntes jeg hash var sjovt at ryge sammen med mine kammerater, men også alene. Og det med at ryge hash alene var nok en måde at komme væk fra mine problemer på.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg ser ikke ned på stoffer, eller folk der tager stoffer. At der er risiko for at komme galt afsted, når man tager stoffer, det er der ingen tvivl om, og jeg er også selv kommet galt afsted med dem. Men hvor meget stoffer bliver dæmoniseret af samfundet, og hvor hårdt der kæmpes i 'krigen mod stoffer', så vil der altid være et marked for dem, for der vil altid være folk, der tager stoffer.
Vi ser beklageligvis rigtig mange, og især unge mennesker, der kommer galt afsted med stoffer - og rigtig mange, hvor det meget let kunne have været undgået, hvis de rent faktisk vidste noget om, hvad det var de lavede. Men de fleste 'gængse' stofbrugere ved så godt som ingenting om de stoffer, de putter i kroppen. Den eneste information de har fået om dem hele livet er netop, at de er farlige. Jeg tror, at det ville være i hele samfundets interesse, hvis man tog en anden tilgang til stofspørgsmålet, hvor, i stedet for at bruge tiden på at dæmonisere og skabe voldsomme skræmmebilleder, man lagde en langt større vægt på at bringe saglig oplysning om stoffer ud til folk med henblik på skadesreduktion. Dvs. hvad gør de (mest udbredte) forskellige stoffer ved kroppen, hvor meget kan jeg tage, hvad skal jeg være ops på under rusen, hvordan renser jeg mit stof for giftige urenheder. Det er det arbejde, der blandt andet foregår inde på siden her, hvor folk kan udveksle erfaringer og ikke mindst give hjælp til nybegyndere, så vi ikke kommer galt afsted. Denne her side, psychedelia.dk, gør et arbejde, som der netop ikke er en ævkivalent til i det offentlige, og det redder altså en del menneskeliv, er jeg overbevist om.

Foruden det, så er det efter min helt egen mening sådan, at stofmisbrug ikke er et kriminalproblem, det er et sundhedsproblem. Naturligvis er der kriminalitet forbundet med manufakturen og distributionen af stoffer, og nogle stofmisbrugere er måske nødt til at begå kriminalitet for at få råd til deres fix. Men jeg mener ikke, at stofforbrug i sig selv skal være en kriminalsag, og jeg mener det er med til at bringe flere folk ind i en kriminel løbebane, at de bliver sidestillet med hårdkogte kriminelle. I stedet skulle man udvikle bedre social- og behandlingstilbud og man skulle bruge langt mere tid på at informere om korrekt stofbrug. H

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Jeg har været afhængig af hash, og jeg kunne ikke bare stoppe med det. De andre stoffer, har jeg aldrig været afhængig af, og der kunne godt gå tid i mellem, at jeg tog dem.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Nej, det ville jeg ikke. Men på den anden side, så var jeg jo nok ikke den jeg var i dag, med det perspektiv på livet som jeg har, hvis jeg ikke havde haft de erfaringer jeg har haft.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Jeg fortryder nok alt den MDMA jeg tog i alt for store doser, alt for ofte - det fuckede simpelthen min hjerne op i et godt stykke tid. Og så fortryder jeg da, at jeg røg hash på hverdagsbasis i mine sene teenageår. Jeg kunne have brugt tiden meget, meget bedre.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Jeg synes ikke nødvendigvis, at man skal legalisere alle stoffer, men jeg mener, at man skal dekriminalisere brugerne. Og så mener jeg da, at der kan argumenteres for, at stoffer som hash og svampe burde være lovlige.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Da jeg tog stoffer, skaffede jeg i gennem de lokale pushere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 18:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
1. Hvor gammel er du?
24

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Amfetamin, kokain, ketamin, psilocybin, hash, benzodiazepin, MDMA. (Jeg går ud fra I kun er interesseret i ulovlige?)

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Ingen.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Det varierer. Nogle gange er en selvudforskende tur målet, andre gange er det for sjov og ballade. Jeg har klart flest ture i sjov og ballade delen.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg synes det er ærgerligt og jeg ved ikke hvad jeg skal mene om det. Måske er stoffer ulovlige og tabuiseret så meget fordi der for nogle mennesker er penge i det, måske er det fordi folk oprigtigt tror det er den bedste løsning, at sige fy og skræmme. Jeg ved ikke helt hvad jeg hælder mest til og jeg tror der er folk i begge lejre + imellem.
Jeg er selv uenig i, at stofferne er ulovlige som de er og at vi skræmmer de unge fra stoffer i stedet for at informere. Jeg er mestendels enig med plejadestjerne, han rammer mange gode punkter ret godt. Dog synes jeg selv at en legalisering af alle de stoffer vi kender og har undersøgt gennem mange år, såsom hash, MDMA, kokain, heroin, LSD osv., kunne være vejen frem. Altså ikke kun legalisering af psilocybin og hash.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Jeg røg engang joints hver dag, men oplevede, at det ikke gavnede mig noget og kun påvirkede mig negativt, så jeg lagde hashen på hylden. De sidste par år, har jeg kun taget stoffer 1-2 gange om måneden, dog hyppigere i festivals sæsonen.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Opfordre lyder lidt voldsomt. Jeg synes jeg har haft en ret fornuftig tilgang til stoffer, men jeg ville nok foreslå mig selv at gennemrode min barndom og unge teenage år inden jeg gav mig i kast med svampe.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Ikke direkte. Jeg ville ønske jeg havde lært mig selv lidt bedre at kende, inden jeg tog på et svampetrip da var jeg omkring 20.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Se svaret på spørgsmål 5.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 18:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
1. Hvor gammel er du?
Jeg er 22.
2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Cannabis, alkohol, MDMA, amfetamin, kokain, svampe, LSD, 25i-nbome, og krydser et par gange.
3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Jeg ryger cannabis og cigaretter.
4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Virkningen, og det fællesskab der er omkring det ved almindeligt brug.
5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg synes det er dybt åndssvagt, når portugal har bevist at deres model med at afkriminalisere det, har vist sig og være overraskende positiv.
6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Hvis jeg selv satte mig for det, ville jeg godt, men jeg bruger rusmidler med måde, så det ser jeg ingen grund til, på nuværende tidspunkt.
7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Nej, jeg ville tvært imod have sagt til mit yngre jeg, ar jeg nok burde have ventet en 2-3 år med at eksperimentere med andet end alkohol.
8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej. Jeg har haft et par dårlige oplevelser på et par ting, men det var jo min egen skyld, da jeg selv havde indtaget stoffet, så jeg red rusen ud, bearbejdede den bagefter, og har det ganske fint i dag ;)
9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Alle sammen (henviser til portugals model). Men mest cannabis, da der er næsten lige så mange der benytter cannabis som nydelsesmiddel som dem der bruger alkohol. Udbud og efterspørgsel. Hvorfor ikke?
10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Gennem venner, bekendte, og andre pushere til nødstilfælde :D

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 21:23 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Svampebobby skrev:
Tak for svaret.
Lige det sidste spørgsmål. Når du har købt stoffer over nettet, har det så været på silkroad og ligende sider?.

Det har stort set kun været på clearnet. Det er først indenfor det sidste års tid at jeg er begyndt at bruge darknet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 02:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
1. Hvor gammel er du?
23

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Alkohol, nikotin, cannabis, koffein, ketamin, kokain, MDMA, svampe, kratom, LSD, n-bome, salvia, tramadol, benzodiazepiner, morfin, amfetamin, MXE, 2c-b, ephenidine, opium te, metadon, ritalin, lyrica og nogle morfin lignede piller, i den rækkefølge ca

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Hash, alkohol, koffein, og nikotin

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Det er meget forskelligt, ofte er det så simpelt som virkningen af det stof jeg tager, og så se hvad jeg kan bruge det til. I første omgang var der også noget spændende over at gøre noget, som samfundet har sagt man ikke må. De ting jeg gør på daglig basis, er for at dulme mine problemer, til jeg kommer på en bedre løsning (det er kompliceret)

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg synes ikke det er fair, når nu så mange folk bruger dem, så synes jeg det var bedre at rumme den kultur/tendens i samfundet, så man ikke så let blev ekskluderet, og får endnu flere problemer

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Ja, jeg er afhængig. Jeg ville gerne være mindre afhængig, og især alkoholen er jeg ked af er kommet til, men jeg har ikke noget ønske om ikke stadig at bruge et eller andet engang imellem

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Opfordre nej, men rådgive hvis det alligevel skulle være, ja - men det kommer an på hvor meget yngre, hvis vi snakker 10 år siden, så ville jeg have snakket med mig selv om nogle helt andre ting, hvordan jeg havde det, og hvordan med forældre og andre autoriteter i mit liv

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nogle af dem var ikke særlig behagelige, og igen alkohol afhængigheden var jeg gerne sluppet udenom. Fortryder også lidt at jeg forsøgte at følge med de garvede cannabisrygere, fordi det meget hurtigt rykkede nogle grænser, som jeg måske ikke selv havde rykket. De psykedeliske stoffer havde også været bedre at vente med, men det havde krævet et mindre mirakel at tale mig fra det, når jeg først var blevet opsat på det, ligesom med de fleste andre på min liste. Resten har jeg ikke fortrudt

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Ja, af samme grund som er nævnt i 5.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Forskelligt

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 03:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
1. Hvor gammel er du?
23

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
rivotril, rohypnol, morfin, hash/pot/skunk, salvia, lsa, lsd, 2c-b, mdma, amfetamin,
kokain, ritalin, svampe, ketamin, alkohol,
nikotin, koffein, 25?-nbome, mxe, mxp,
lisdextroamfetamin, alpha-php, dmt, opium,
meth, changa
3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Højest hash/pot, men har tidligere brugt amfetamin på hverdagsbasis

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Mange forskellige ting, kommer meget an på stoffet og sammenhængen.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Det er virkeligt dobbelmoralsk, i forhold hvordan resten af samfundet fylder sig med stoffer, men så snart de kalder det medicin i stedet for narko, så er det sjovt nok ikke et problem, selvom det er præcis de samme stoffer.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Jeg er klart afhængig af hash/pot, og nej ville ikke stoppe, hvis jeg kunne, jeg ville højest skære ned.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Jeg ser ingen grund til at opfordre. Hvis man er nysgerrig er man nysgerrig, om man bliver opfordret eller ej.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Jeg fortryder helt klart min uansvarlige omgang med rivotril for en del år siden.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Alt alt for mange.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Hovedsageligt igennem folk og pushere som jeg kender og stoler på.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 11:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
1. Hvor gammel er du?
Lige blevet 28 år.

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Hash, Pot, Skunk, MDMA, LSA (trip raport: Ind I Den Moderlige Matrix), Psilocybin, Mescaline (trip raport: Sanseforvrængende Tur På Kaktus)

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Elsker en god kop urtete hverdag :D

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Godt spørgsmål: Først og fremmest er jeg et nysgerrigt menneske, der fra en ung alder havde svært ved at 'acceptere' den givne virkelig som jeg blev præsenteret for. Cannabis var med til grundlæggende at ændre mit syn på mig selv, samfundet, naturen & kosmos, og jeg ville ikke være den samme person idag uden den 'åbning' til spiritualitet og årvågenhed som stoffet vidste mig. Ved Cannabis er det afslappelse og den styrkede connection imellem kroppen og sindet jeg primært i dag bruger det til, jeg bruger det ofte som et supplement til Yoga og Meditation idet det hurtigere får mig ind i det rummelige meditative mind-space, som jeg har brug for ofte at være i.
Ved MDMA er det primært den totale følelse af accept og fred som er tiltrækkende, jeg får lidt den samme følelse når jeg er ude at rejse hvor hjertet er åbent, og sindet er i 'flow', derfor kan MDMA være godt, som et afbræk til den stressede og planlægnings-orienterede hverdag, jeg er dog opmærksom på den, i min optik, for voldsomme comedown, og jeg tager det derfor højst 1-2 gange om året.
Nogle af de vildeste oplevelser jeg har haft har været på klassisk psykedelia, specielt svampe, hvor jeg følte at jeg smeltede sammen med omverdenen og blev suget ned i et vortex. Psykedelia tog kernen i min sjæl/personlighed/center og tydeliggjorde den for mig i alt dens sublime skønhed og grufulde afgrund. Psykedelia har tydeliggjort mit center og jeg kan derfor bruge det som kompas eller rettesnor til at finde tilbage til, når jeg bliver forført af omverdenens spirituelle tomhed. Jeg har haft et langt afbræk fra det, fordi jeg tog det for meget i en periode, men er så småt ved at finde tilbage til de usynlige landskaber igen, og tænker at den snart står på noget 2-cb, som jeg glæder mig til at udforske.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Det korte svar: er at det er ved at vende og stoffer kommer, forhåbentligt, over de næste par årtier til at blive re-integreret ind i samfundet(her mener jeg videnskaben og psykoterapien) igen. jeg fornemmer en enorm stor åbenhed specielt blandt den yngre generation til bevidsthedsudvidelse generelt. Når det er sagt så er der stadig mange mennesker der sidder i fængsel (eller værre) pg.a. krigen mod stoffer, og specielt et land som Mexico er praktisk talt imploderet, som følge den stadig førte forfejlede politik, der har ført til en af de største humanitære katastrofer i det 20/21 århundrede. Men når det så er sagt, så ser jeg at det vender, også hurtigere end man ville have forudset for bare 10 år siden i tråd med sneboldmetaforen, og jeg er derfor grundlæggende optimist på dette punkt.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Jeg vil ikke sige at jeg er afhængig eller har en afhængigheds-personlighed/udvikling, det var et punkt for ca. 5 år siden hvor jeg var ved at udvikle en psykologisk depens på cannabis, men den fik jeg registreret og moderet sådan at jeg idag har det helt rigtig afbalancerede forhold til planten.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Hvis jeg kunne ville det lyde nogenlunde sådan her: Jeg forstår godt din søgen efter mening, jeg forstår godt at du har brug for at komme op af hulen og se lyset, men hvis du presser den for hårdt kan du komme til at få oplevelser som du ikke er klar til. Alt vil afslører sig... in time.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej faktisk ikke, selv svampe som gav mig for voldsomme oplevelser, har hjulpet videre i min menneskelige udvikling.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Ja i princippet alle, Kriminalisering burde erstattes af regulering, oplysning & Harm Reduction paradigmet (og det bliver det!)

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 13:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Sjov tråd, om ikke for trådstarter men bare at få lidt indsigt i de forskellige brugere herinde :-)

1. Hvor gammel er du?
27

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Cannabis, Psilocybin svampe, LSD, 2C-B, MDMA, Amfetamin, Kokain, Ketamin, Oxycontin, Fentanyl, Morfin, Benzodiazepiner: Diazepam, Oxazepam, Triazolam, Midazolam, Flunitrazepam, Temazepam, Alprazolam og Zolpidem.

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Tager ikke noget på daglig basis længere, men ryger cannabis et par gange om ugen.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Det er meget forskelligt, det har været for at dulme smerte, fysisk som psykisk, det har været for fest og farver, det har været medicinsk og sidst men ikke mindst har det i den grad været for personlig udvikling.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg kender til medaljens bagside, har familie og venner som har været ude i rigtig slemme misbrug og det har jeg også selv været for den sags skyld, men jeg syntes det er forkert at stigmatisere det, vi burde hjælpe i stedet for at straffe.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Det stof jeg havde sværest ved at stoppe med var alkohol, det skulle jeg have hjælp til.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Nej, jeg startede først rigtig med at udforske stoffer da jeg var midt i 20'erne, syntes det er fornuftigt at vente til man er lidt mere moden.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Ikke nogen af de ulovlige stoffer nej, men jeg fortryder at jeg proppede mig med receptmedicin.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Alle stoffer burde være lovlige, den nuværende politik skader mere end den gavner. Kunne uddybe men kan se der er en masse der allerede har nævnt de væsentligste pointer.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Lokalt eller internettet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 16:02 
BasicReality
Zolpidem er ikke rigtig et Benzodiazepin, det er et Hypnotica, sammen med resten af stofferne i Z-drug klassen.

1. Hvor gammel er du?
26 år

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Jeg har prøvet stoffer i alle stofgrupper. Har prøvet over 30 forskellige stoffer. Stimulanser, Depressanter, Psykedelika, Hypnotica, Natskygger og dissociativer. Det eneste udbredte stof jeg ikke har prøvet, er Heroin.

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Proteiner og kulhydrater. Alt er stoffer.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Det Shamanistiske aspekt. Jeg går efter de healende egenskaber, men jeg har også brugt det til fest og farver, som jeg stadig gør engang imellem. Jeg har også brugt dem til at dulme smerte i de perioder, hvor jeg ellers ville være død af smerter, hvis ikke jeg havde noget bedøvende.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Det går mig ikke særlig meget på. Jeg ved hvorfor de gør det, pga. magt og uvidenhed, og de mennesker der styrer er så ubevidste, at de ikke kan beskyldes for deres deres dumhed, og deres drifter. Så de er tilgivet herfra. Jeg får uden problemer fat på min hellige medicin, og det gør alle rundt omkring mig også, så jeg oplever ikke problemet, i min dagligdag.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Nej. Jeg har haft en periode på omkring 5 år, hvor jeg røg Cannabis hverdag, dog med 2-3 pauser om året, på ca 4-6 uger ad gangen. Jeg elskede mit forbrug, men i dag kan jeg godt se, at det har været fordi at jeg har manglet noget i livet. I dag ryger jeg en til to gange hver anden uge, da jeg ikke har behov for at ryge mere. Jeg er så høj og smertefri i min daglige bevidsthedstilstand, at Cannabis virker som en downer for mig, hvis jeg ryger flere gange ugentligt. Jeg ryger også kun pot nu, hvor imod jeg før i tiden røg stærk skunk, nol, budder og Hash.
Jeg havde også en periode på omkring et halvt år, hvor jeg røg DMT hverdag, og tog Ketamin ca. 1-3 gange om ugen. Det havde intet med misbrug at gøre, det var ren healing. Jeg blev dog lidt for glad for Ketamin´n tilsidst, og stoppede med det forbrug, da det nærmest bare fik mig til at køre i ring. Ketamin er det eneste stof jeg nogensinde har haft svært ved at styre, hvis jeg har det, tænker jeg på det hele tiden. Hvis ikke jeg har det, tænker jeg slet ikke på det, det er et mystisk stof.
Nu bruger jeg kun ren psykedelika, som man på ingen måde kan blive afhængig af. Jeg tager 1-3 rejser om måneden, alt efter behov. Jeg tager en rigtig høj dosering med Shaman på, for at behandle smerter, traumaer, perinatalt materiale og transpersonligt materiale. Også tager jeg 0-2 rejser alene på mindre doseringer, for at opretholde det høje energi flow. Derudover har jeg microdoseret LSD hver tredje til hver fjerde dag i 1,5 år.
Nej jeg vil ikke stoppe, jeg kan sagtens. Jeg kan ikke se det for mig, at jeg nogensinde stopper med at tage i særdeleshed DMT, LSD, Svampe og Meskalin. Men heller ikke pot. Hvis jeg skulle vælge en enkel substance resten af min tid, ville det uden tvivl være DMT/Ayahuasca. Men Aya er jo minimum 2 forskellige substancer.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
Ja i sammen alder som jeg gjorde. Jeg startede mit rigtige Cannabisforbrug som 20 årig, som jeg synes er meget passende. Min psykedeliske indvigelse startede som 22 årig, som var helt perfekt.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej. Der var en periode, hvor jeg fortrød rigtig meget Zopiclone og Amfetamin. Men i dag er jeg rigtig glad for min oplevelse med Zopiclone, da det har ført mig herhen, hvor jeg er nu. Men jeg anbefaler ikke Zopiclone til nogle mennesker, det er et skørt stof, hvor jeg personligt foretrækker natskygger, og det siger ikke så lidt. Jeg anbefaler heller ikke natskygger til nogle.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Ja alle burde i hvertfald afkriminaliseres, andet giver ikke mening.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Jeg køber og gror dem.


Top
  
 
Indlæg: 31 jan 2017 17:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
1. Hvor gammel er du?
-24

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
-Tror det er nemmere at nævne stofgrupper. Er ret velbevandret indenfor cannabioder, phenetylaminer (både de psychedeliske og de stimulerende), tryptaminer, opiater, cathinoner, dissociativer og en masse andre, listen er efterhånden ret lang.

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
-Koffein og nikotin af de lovlige, derudover ryger jeg hash stortset dagligt, og drikker nok en øl eller tre, næsten hver dag, er lidt på vej ud på et sidespor, det svinger dog en del.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
-Følelsen, euforien, tidsmaskinen (stoffer dræber tid som bare fanden), kammeratskabet omkring dem, muligheden for at lære om sig selv og muligheden for at bruge dem som værktøj til at arbejde med sig selv.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
-Helt uenig. Jeg græmmer mig over at vores samfunds ledelse er så snævertsynede at de ikke kan se det grundlæggende moralsk forkerte i at holde dem ulovlige og dermed stigmatiserede.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
-Ja, jeg er nok dybt afhængig når det kommer til stykket, men det gør egentlig ikke så meget når man ikke har tænkt sig at stoppe.

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
-Ikke opfordre, men vejlede. Jeg ville helt sikkert også advare mig selv om at den idolisering af cannabis og cannabiskultur jeg havde gang i som 16-18 årig ikke kom til at bringe noget godt med sig.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
-Niks. Måske de gange man har dummet sig i en Boing 747 brændert, fortryder nogen af de handlinger, men ikke nogen stoffer i sig selv.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
-Dem alle. Fordi det ikke rager andre hvad jeg gør med min krop. Har jeg lyst til at drikke mig fuld, skyde heroin, trippe svampe eller sniffe citronsyre, så er det alles fødselsret selv at bestemme om de har lyst til det.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
-Venner, pushere, tilfældige på gaden og internettet.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 19:29 
Mr. Gone skrev:
Ø Tripperen! skrev:
BasicReality
Zolpidem er ikke rigtig et Benzodiazepin, det er et Hypnotica, sammen med resten af stofferne i Z-drug klassen.



Bare lige for at kneppe fluen helt igennem, så er benzoer (nogle mere end andre) også hypnotika. Et "hypnotikum" er blot et søvninducerende middel. Zolpidem er ikke et benzodiazepin, men et imidazopyridin.


Der kan man bare se, det vidste jeg ikke, tak for det :P

EDIT: Ved i hvertfald, at der er verden til forskel på virkningen, af et benzodiazepin og Z-drug stofferne. Men i lave doseringer, er det ikke så nemt at mærke.


Top
  
 
Indlæg: 01 feb 2017 01:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
1. Hvor gammel er du?
25

2. Hvilke stoffer har du prøvet at tage?
Alkohol, Cannabis, MDMA, Svampe, LSD, AL-LAD, DMT(Changa), Amfetamin, Methamfetamin, Coke, Ketamin, MXE, 2c-b, Morfin og GHB

3. Hvilke stoffer tager bruger du på daglig basis?
Ingen, tager stoffer 3-5 gange om året. Men har tidligere været i et hashmisbrug hvor jeg røg næsten dagligt for at distancere mig fra mine problemer/ubearbejdede følelser.

4. Hvad er det ved stoffer der tiltrækker dig?
Effekten er fasinerende.. nysgerrighed, oplevelser.

5. Hvad synes du om at samfundet ser så meget ned på stoffer? Er du enig?
Jeg synes det er en skam at brugere/misbrugere bliver kriminaliseret, og at man i det mindste burde afkriminalisere at være i besiddelse af stoffer til eget forbrug.
Det er meget mere "accepteret" at søge hjælp og være åben omkring et alkoholmisbrug - det er synd at det ikke er på samme måde med andre rusmidler.

6. Vil du selv sige at du var afhængig? Ville du stoppe hvis du kunne?
Nej. Har tidligere været i et hashmisbrug, men er kommet ud af det. Kunne selv stoppe - men der skulle et terapiforløb til før jeg fik bugt med lysten til at tåge væk, og mere lyst til at leve :)

7. Hvis du kunne tale med dit yngre jeg, ville du så opfordre dig selv til at prøve stoffer?
I bagklogskabens lys ville jeg råde mig selv til at vente med andre rusmidler end alkohol til starten af 20'erne, og mere afgørende så ville jeg tage en snak om selvværd, min fars forkerte opførsel/negative påvirkning på mig og min mor - og gøre det helt klart for mig at det var ham der var galt på den, og ikke mig - og at jeg ikke skulle være bange for at snakke med andre voksne om det.

8. Er der nogen stoffer du fortryder at have taget?
Nej, men fortryder i perioder af mit liv mængden og hyppigheden af cannabis.

9. Synes du at der er nogle stoffer som er ulovlige, som burde legaliseres? Hvorfor?
Alle rusmidler burde legaliseres - eller i det mindste afkriminaliseres for forbrugere.

10. Hvordan skaffer du dine stoffer?
Gennem venner, og på nettet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team