Hej alle sammen.
Fredagen inden nytår indså jeg at jeg gik med et alkoholmisbrug, som har stået på i flere år efterhånden.
Tidligere har jeg talt herinde omkring mit hashmisbrug som jeg heldigvis er ude af nu. Har været røgfri i 3½ måned nu uden problemer og det kører bare
Mit hashmisbrug kunne jeg længe ikke erkende eller indse og i længere tid har jeg ikke set tegnene på alkohol-overforbrug, som nu er endt i et mere direkte misbrug.
Jeg har i 3½ måned boet på et slags socialaktivt bosted, som tidligere har været misbrugshjem med døgnbehandling - nu er der en anden model. Der er i hvert fald misbrugskonsulenter og andre fagpersoner til at støtte op omkring alt i dagligdagen.
Den fredag fik jeg erkendt overfor personalet at jeg havde et alkoholproblem, hvor erkendelsen kom fra en ubehagelig oplevelse. Har i 1½-2 ca haft en klemmende, ubehagelig følelse omkring leveren som er blevet mere og mere mærkbar i hverdagen. Særligt i forbindelse med at drikke alkohol og dagene efter. Den fredag aften, efter en 8-12 genstande(øl) fik jeg et ordentlig tryk i højre side, nærmest som at blive sparket og var ved at ryge af stolen. Blev naturligvis meget skræmt og gik derfor til personalet for at få hjælp og snakke.
Har været ved læge samt hospitalet for at få taget leverprøver og de viste intet, udover han kunne se et minimal infektionstal pga. jeg har været meget forkølet denne uge. Skal dog tale med egen læge når han er tilbage fra ferie.
Jeg besluttede mig for at stoppe helt med alkohol fra det punkt samt at få hjælp. Har siden da haft en god snak med min behandler, fået luftet min dårlige samvittighed og lagt kortene på bordet.
Der blev foreslået antabus men det afviste jeg, da jeg ikke bliver syg/dårlig af ikke at få alkohol. Men så blev jeg fortalt kort om Campral og Naltrexon til "symptomsbehandling", da jeg som regel får lyst til at drikke mere efter en enkelt øl eller til at booste humøret på gode/dårlige dage.
Har læst lidt på nettet omkring disse 2 typer medicin og behandlingsområderne passer umiddelbart godt til mine behov/problematikker fysisk/psykisk. Skal tale med husets læge på onsdag omkring medicin og behandling, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der har erfaring med medicinsk behandling af alkoholisme/misbrug.
Jeg er 100% opsat på at holde mig fra alkohol og meget gerne til den dag jeg dør, da det generelt har skabt mange problematikker i mit liv.
Ser frem til at høre om jeres erfaringer - også hvis det er omkring venner/familie
Mvh og god aften