Fritzie skrev:
Mindfucker: Hvordan er det du har lavet de der fine huller i glasset? Vil vildt gerne lave min egen glasbong

For at lave huller i glas, bruger jeg selv en nødhammer, som du kan se på billedet herunder.
Jeg fandt den lidt uden for min lokale banegård, tyv-stjålet fra Regionstoget. Der fulgte endda også "sikkerheds wire" med, som der jo tydeligvis gør at man ikke kan stjæle dem...

Hvis du ikke ønsker at gøre dig som tyv, kan du også sagtens købe disse.
Her er et link til lidt af t-hansens sortiment!
https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/sikkerhed/nodhamre-og-lygter/n-463378235/Jeg blev faktisk en smule glad da jeg så din besked, da det er en virkelig fed oplevelse at lave de her bonger, og fordi jeg synes at alle skulle prøve mindst én gang at ryge på noget hjemmelavet noget.
Derfor gik jeg et lille smut i værkstedet, og lavede faktisk endnu en lille bongo..
Jeg optog hele forløbet, og har nu klippet en lille kort video sammen.
Den burde forklare det meste af forløbet, men jeg giver lige nogle tips i slutningen af denne post, og så er jeg altid villig til at svare på spørgsmål, hvis der skulle være nogle!
https://www.youtube.com/watch?v=U4C4k3YKJQMTIPS:- Sørg for at finde et godt sted at lave dit hul.
Symmetri kommer man langt med, så hvis din flaske har en label er midten et godt sted at starte.
- Brug altid briller når du laver dit hul.
Der kan springe små fliger af glasset når du hamrer, og det er ikke rart at få i øjet.
- Start indefra og arbejd udad, mens du konstant sørger for at centrere dit hul så godt som muligt.
- Slå altid forsigtigt.
Hellere 10 for bløde slag end 1 for hårdt. Slår du for hårdt i glasset kan du risikere at det splintrer, og at der kommer store flænger.
- Sørg for at slå med spidsen af nødhammeren.
Det kan godt være lidt svært at ramme præcist når hullet begynder at blive stort, men sørg altid for at ramme med spidsen, for at undgå flænger.
- Mål ofte med din vandslange.
Når hullet begynder at blive den passende størrelse, er det en god idé at konstant checke størrelsen med vandslangen.
Husk på at vi forsøger at få vandslangen til at passe stramt, for at undgå at skulle blive lim.
- Skær din vandslange skrå.
Som du kan se i videoen er den ende, der skal være inde i bongen, skrå. Det er for at den ikke klæber sig op ad kanten og slutter tæt.
- Skyld og rens efter udførelse!
Jeg fik ikke lige taget det med i videoen, men skyl for guds skyld din nye bong mange gange efter du har lavet den.
Sørg også for at skylle slamrøret, da der også kan sidde små glasskår derinde.
Held og lykke!