Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 771 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 apr 2014 11:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006 17:06
Indlæg: 44
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2014 10:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2014 12:15
Indlæg: 141
Et ældre billede jeg lige fandt.
Ryger kun joints, men går med oevervejelser om at investere i en vape.

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2014 19:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Min nye sukkermus
Billede

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2015 14:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 feb 2015 12:02
Indlæg: 11
Her er min bong & ynglings pibe :D
'og det skal lige siges at billederne er mine egne :) '

Billede

Billede

_________________
Why is marijuana against the law? It grows naturally upon our planet. Doesn’t the idea of making nature against the law seem to you a bit . . . unnatural?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2015 11:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2014 22:27
Indlæg: 58
Fik den igår og må sige den er sku for fed. Black leaf ved hvad de laver =)
Billede

_________________
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2016 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Har nu i aaaaaaalt for lang tid udsat min post i det her topic.
"Flash jeres rygeudstyr!" var faktisk den første tråd jeg læste herinde på Psychedelia, og en tråd jeg har haft i tankerne hver eneste gang jeg har lavet noget nyt grej.

I min vennekreds er jeg lidt kendt som ham der laver bongerne. Efter at have suget mit første hoved på en flasketjavs, begyndte min livslange mission på at lave den ultimative bong. Glæden ved at kreere noget selv, og så bruge det for første gang til sin skævert, er noget der er svært at hamle op med. Derfor har jeg også altid gjort en dyd ud af at lave rygergrej, og skulle det laves skulle det gøres ordentligt!

Som i nok allerede kan fornemme, så har jeg igennem min tid lavet en del bonger. Det ville derfor også være sindssygt at skulle lægge et billede op af alle og enhver,
men i skal alligevel ikke snydes for en god portion af, i hvert fald, mine ynglings.


Min aller første bong ses her til venstre. Jeg valgte at give mig i kast med glasbonger ud fra en simpel cocio-flaske.
Kort tid efter at jeg havde lavet cocio-bongen, faldt jeg over den fine vase til højre. Den kom også under 'kniven', og blev min kammerats nye faste bong.
BilledeBillede

Efter et godt stykke tid hvor Pirat-Bongen, som den var blevet døbt, havde været i brug, lavede jeg en bong ud af de nye-gamle-Faxeflasker. Den ses på begge billeder
Og som i nok kan se på billedet, så var min ven ikke den skarpeste til at rense sin bong. Jeg kan dog love for at det blev gjort fra tid til anden, desværre bare ikke førend jeg fik snuppet dette billede... ;)
BilledeBillede

Efter et godt stykke tid hvor vi havde suget på Piraten og Flaske-Bongien, blev det dog tid til at komme videre i teksten. Jeg havde i næsten hele mit liv haft sådan en coca-cola plastikflaske stående herhjemme, og den var nærmest bare blevet et fast inventar i mit hjem.
Jeg øjnede mig dog pludselig chancen for at lave en mega fed bong ud af denne, efter at have set et billede herinde.

Desværre har jeg intet billede af denne alene, men jeg har dog et billede af den sammen med vores stolte sorte satan.
Købt på et kræmmermarked, pruttet ned til halv pris, og suget til perfektion røg denne bong direkte ind på vores førsteplads. Dens liv var dog desværre kortvarigt, men for SATAN hvor kunne man slamme nogle sindssyge hoveder på den!
Billede

Efter at den sorte bong var ødelagt, Piratpartiet samt Faxe Bongien var smidt ud, og den røde coca-cola bong var i en noget slem standing, var det igen blevet tid til at lave en ny bong.
Dette blev min sidste rigtige bong til mine venner, da jeg på det her tidspunkt selv var stoppet med at ryge.
Denne bong har dog endnu mere historie end de andre, hvorfor jeg også synes at det er min klare favorit.

Jeg var for ca. et år siden ude at rejse i USA, og vores første stop på turen var i LA. Da vi var her gik jeg en sen aften, og besluttede mig for at dumpe ind i Whole Foods.
Ikke på jagt efter det store gik jeg og kiggede lidt, da jeg pludselig faldt over denne flaske. Mærket var Voss, og selvom jeg havde hørt om det, var det ikke indholdet jeg var interesseret i.
Jeg købte flasken straks, og drog så hjem for at drikke det, eftersigende, gyldne norske vand.
Efter at flasken var tom kom den ned i min baggage, og den rejste nu med mig fra LA til Las Vegas og til sidst til San Francisco.

Da jeg kom hjem var det tydeligt hvad denne skulle blive til, og efter en smule arbejde stod mit stolte værk nu klart.
Jeg er bange for at billedet slet ikke giver bongen den retfærdighed den behøver, for det var fandme en lækker bong.
Billede


Som i nok kan se, så elsker jeg virkelig at lave mine bonger selv. Jeg har to plastikbonger fra Prag og Amsterdam, men de er slet ikke lige så fede som mine hjemmelavede.
Glæden ved at kunne lave noget selv, og derefter bruge det, overgår virkelig følelsen af bare at købe noget. Nuvel er nogle af mine bonger mindre gode end hvad du kan finde på staden, men jeg vil våge at påstå at Voss-bongen slammer dig skæv mindst lige så godt som enhver Roor nu kunne.. :lol:

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2016 23:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jul 2015 03:23
Indlæg: 77
Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Fedt indlæg MindFucker.
Super gode historier og billeder. Min ynglings er nok din Cocio bong, især fordi at Congo er slang for Cocio, så du havde en Congo bong. (Det holder max. :gud: )
Hvorfor putter i pap-rør på jeres bong?

Har aldrig været til bong, kunne ikke slamme store hoveder, jeg hostede, spyttede og hakkede når jeg røg. (Jeg havde svage lunger sagde mine venner.)
Husker at jeg endda pustede/hostede i en så hovedet fløj af og der kom bongvand på min kammerats forældres tæpper :(

Engang blev jeg kaldt til samtale sammen med min mor, af min nye klasselærer; som påstod at jeg havde et hashmisbrug...
Det var i femte klasse og hun havde overhørt at mine klassekammerater kaldte mig "bong mongol".
Jeg havde så aldrig røget tjald, og mine klassekammerater kaldte mig altså "bold mongol"... (Fordi jeg var en spasser til bold. Senere fandt jeg så ud af at jeg også var en spasser til bong, så det var lidt en selvopfyldende profeti.)

Hold kæft hvor jeg ævler..
Fed tråd, det er top nice at se andres grej.
Har ikke en skid selv, ryger på tips og papir :(
Men kan da godt uploade et billede af det, hvis det har interesse :P

_________________
"Dem som munkerygeren røg, blev tænkt som tossede, af dem som ingen munkerygeren røg."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2016 05:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Mr. Gone skrev:
Haha de er sgu fede MindFucker ! Den VOSS ser umådelig god ud :P

Jeg lavede også bonger i perioder, dengang jeg brugte sådan nogen. Jeg købte en bong på staden som gik i stykker på Roskilde festival så da vi vågnede morgenen efter gik vi rundt og samlede affald i lejren, så vi kunne lave en bong. Vi endte med sådan en raket lignende bong, 2L kapacitet, den virkede rigtig fint!

Tror sgu jeg vil lave en bong, tak for inspirationen!! :D

Jeg kan også love for at den var god!
Volumen på den var 700ml, så den gav et dejligt boblende sug, uden at blive for slasket i det. Den var perfekt at suge i ét sug, men den var stadig rummelig nok til at man kunne bide den over og tage den i to. Og så var glasset utroligt tykt! Når du sad med den i hånden kunne du tydeligt mærke det var kval, og når du stillede den på et glasbord kom der et rigtigt smæld. Alt i alt en virkelig god bong. :)
Fed historie fra Roskilde forresten. Jeg kender alt for godt følelsen af ikke at have en bong, og så blive nødt til at lave noget ud af hvad man nu har. Her er et billede fra ca. 2 uger efter vores bong og bonghovede blev konfiskeret af politiet. Som du kan se er den lavet med lidt "alternative" metoder. ;)


Men nok om det, du må ud og lave nogle bonger, og så uploade nogle billeder herinde så vi alle kan se! :D


baldr skrev:
Fedt indlæg MindFucker.
Super gode historier og billeder. Min ynglings er nok din Cocio bong, især fordi at Congo er slang for Cocio, så du havde en Congo bong. (Det holder max. :gud: )
Hvorfor putter i pap-rør på jeres bong?

Har aldrig været til bong, kunne ikke slamme store hoveder, jeg hostede, spyttede og hakkede når jeg røg. (Jeg havde svage lunger sagde mine venner.)
Husker at jeg endda pustede/hostede i en så hovedet fløj af og der kom bongvand på min kammerats forældres tæpper :(

Engang blev jeg kaldt til samtale sammen med min mor, af min nye klasselærer; som påstod at jeg havde et hashmisbrug...
Det var i femte klasse og hun havde overhørt at mine klassekammerater kaldte mig "bong mongol".
Jeg havde så aldrig røget tjald, og mine klassekammerater kaldte mig altså "bold mongol"... (Fordi jeg var en spasser til bold. Senere fandt jeg så ud af at jeg også var en spasser til bong, så det var lidt en selvopfyldende profeti.)

Hold kæft hvor jeg ævler..
Fed tråd, det er top nice at se andres grej.
Har ikke en skid selv, ryger på tips og papir :(
Men kan da godt uploade et billede af det, hvis det har interesse :P

Congo-bong, hahaha, den havde jeg sgu ikke lige selv tænkt over! :D

Grunden til at vi propper tomme lokumsruller over vores bonger, er for at skabe et mere naturligt "mundstykke". Det er også for at give den lige det sidste stykke kapacitet, og så er det fordi vi altid propper papir i bongen når vi ryger. Jeg har dog altid haft siddende i baghovedet at papir er blevet bleget med klorin, og derfor nok ikke det sundeste at inhalere, men det er i hvert fald mere lækkert end at få bongvand i skrutten..

Sjovt du nævner at puste ned i bong, det gjorde jeg nemlig også den første gang jeg skulle suge bong. Vi havde røget en joint et stykke tid forinden, og jeg havde fået det sygeste grineflip. Da jeg var faldet lidt ned, og skulle lige til at suge mit hoved, kom jeg i tanke om et eller andet, og lo direkte ned i bongen. Det var her jeg lærte aldrig at puste ned i en bong. ;)

At du aldrig har været god til at suge bong, skal du nok tage som en fordel frem for en ulempe. Ud af mine venner der ryger hash, så er det dem der ikke kan ryge bong der ryger mindst, og dem der nærmest er professionelle til det der slammer hoveder som var det sug på en cigaret!
Men som alting her i livet, så er det trods alt muligt at "lære" at suge bong. En af mine rigtig gode venner var, ligesom dig, elendig til at suge bong for ca. 2 år siden. Han røg kun joints til hverdag, og når vi andre tilbød ham et bonghovede koksede han totalt i det. Han gik dog i intensiv træning med det i en periode, og efter en måned steg størrelsen på hovederne bare eksponentielt!

Anyway, tak for jeres komplimenter. Det er virkelig dejligt endelig at få lagt de her billeder ud, og i hvert fald få fjernet den byrde! :)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Senest rettet af MindFucker 20 okt 2016 01:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2016 12:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 aug 2011 20:26
Indlæg: 6
Ny pipe i arsenalet :gud:

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 11:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Min første hjemmelavede læderbang =)

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2016 01:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
HopIFjordeN skrev:
Min første hjemmelavede læderbang =)


Shiiiiit then ser godt ud! :gud:
Hvad er det grå der sidder på midten?

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2016 13:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
MindFucker skrev:
HopIFjordeN skrev:
Min første hjemmelavede læderbang =)


Shiiiiit then ser godt ud! :gud:
Hvad er det grå der sidder på midten?


Det er et lille stykke elefantlæder jeg har fået fat i - håber lidt at få hukommelse som en elefant når der tændes op! :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2016 15:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Du har simpelthen lavet et rygeinstrument af en truet dyreart? Du skulle jo have en fucking nobelpris for det der.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2016 10:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Bubber skrev:
Du har simpelthen lavet et rygeinstrument af en truet dyreart? Du skulle jo have en fucking nobelpris for det der.


Ja, kunne ikke lade være, da jeg så læderet... Sorry... =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2017 19:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Nyeste skud på stammen over hjemmelavede læderrør - 3-lag 40cm... Det skrider ret godt fremad og lærer hver gang jeg arbejder med læderet - mega dejlig hobby! =)

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2017 08:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Endnu et rør:

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2017 23:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
HopIFjordeN skrev:
Endnu et rør:


Igen, super lækker tjubang!
Man får sgu helt lyst til selv at gå i gang med de drilske læder.. ;)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2017 23:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Mindfucker: Hvordan er det du har lavet de der fine huller i glasset? Vil vildt gerne lave min egen glasbong :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 00:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Fritzie skrev:
Mindfucker: Hvordan er det du har lavet de der fine huller i glasset? Vil vildt gerne lave min egen glasbong :D


For at lave huller i glas, bruger jeg selv en nødhammer, som du kan se på billedet herunder.
Jeg fandt den lidt uden for min lokale banegård, tyv-stjålet fra Regionstoget. Der fulgte endda også "sikkerheds wire" med, som der jo tydeligvis gør at man ikke kan stjæle dem... :roll:

Billede
Hvis du ikke ønsker at gøre dig som tyv, kan du også sagtens købe disse.
Her er et link til lidt af t-hansens sortiment!
https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/sikkerhed/nodhamre-og-lygter/n-463378235/

Jeg blev faktisk en smule glad da jeg så din besked, da det er en virkelig fed oplevelse at lave de her bonger, og fordi jeg synes at alle skulle prøve mindst én gang at ryge på noget hjemmelavet noget.
Derfor gik jeg et lille smut i værkstedet, og lavede faktisk endnu en lille bongo.. :oops:

Jeg optog hele forløbet, og har nu klippet en lille kort video sammen.
Den burde forklare det meste af forløbet, men jeg giver lige nogle tips i slutningen af denne post, og så er jeg altid villig til at svare på spørgsmål, hvis der skulle være nogle!

phpBB [video]

https://www.youtube.com/watch?v=U4C4k3YKJQM

TIPS:
  • Sørg for at finde et godt sted at lave dit hul.
    Symmetri kommer man langt med, så hvis din flaske har en label er midten et godt sted at starte.
  • Brug altid briller når du laver dit hul.
    Der kan springe små fliger af glasset når du hamrer, og det er ikke rart at få i øjet.
  • Start indefra og arbejd udad, mens du konstant sørger for at centrere dit hul så godt som muligt.
  • Slå altid forsigtigt.
    Hellere 10 for bløde slag end 1 for hårdt. Slår du for hårdt i glasset kan du risikere at det splintrer, og at der kommer store flænger.
  • Sørg for at slå med spidsen af nødhammeren.
    Det kan godt være lidt svært at ramme præcist når hullet begynder at blive stort, men sørg altid for at ramme med spidsen, for at undgå flænger.
  • Mål ofte med din vandslange.
    Når hullet begynder at blive den passende størrelse, er det en god idé at konstant checke størrelsen med vandslangen.
    Husk på at vi forsøger at få vandslangen til at passe stramt, for at undgå at skulle blive lim.
  • Skær din vandslange skrå.
    Som du kan se i videoen er den ende, der skal være inde i bongen, skrå. Det er for at den ikke klæber sig op ad kanten og slutter tæt.
  • Skyld og rens efter udførelse!
    Jeg fik ikke lige taget det med i videoen, men skyl for guds skyld din nye bong mange gange efter du har lavet den.
    Sørg også for at skylle slamrøret, da der også kan sidde små glasskår derinde.

Held og lykke! :)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 771 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team