Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 aug 2001 15:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 aug 2001 01:01
Indlæg: 6
En shaman har autoritet over sin virkelighed. Gennem en lang række øvelser(blandt andet ved at kommanderer at ting skal være som de åbenlyst er), gør shamanen sit ubevidste autoritetstro over for viljen.
Det betyder at shamanen i høj grad selv bestemmer hvordan virkeligheden på et givent tidspunkt skal være og hænge sammen.

Med en positiv overbevisning om at virkeligheden ligesom drømmen, af natur er grænseløs og illusorisk, og at adskildelsen mellem drøm og virkelighed ikke eksisterer, behærsker shamanen "vågene drømme" både under søvn og i vågen tilstand.

Entheogene planter, svampe og kakti hjælper shamanen ind i den vågne drøm.

Jeg har læse lidt om shamanisme, og prøvet svampe et par gange. Og tænkte om der var nogle der havde noget erfaring at øse af i denne retning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2001 16:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2001 02:01
Indlæg: 237
Geografisk sted: beyond sanity
jeg har læst en del om conscious dreaming som er lige hvad du beskriver, målet er det samme, men shamanens vej er ikke den eneste. jeg ser på det som et meget spændende emne, og er sikker på det er noget af menneskets fremtidige evolution, evnen til at opfatte verden som man lyster, personligt har jeg ikke turde kaste mig ud i det, da det sikkert ville ende i et overdrev som alt andet jeg foretager mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

ps: jeg havde egentlig et fedt link men sitet er fjernet [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] men skulle du støde på nogle/noget der hedder flightwaves så har du fat i folk der ved noget emnet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2001 16:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hmm... jeg har prøvet det på 1.5 gr. cambodianske svampe, men jeg søger stadig en uprovokeret måde at opleve det på... måske igennem meditation!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2001 10:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Jeg har ofte følt at når jeg tripper så forsvinder tid og rum. Jeg kan rejse hvorhen jeg vil, imens min krop venter på at jeg kommer tilbage. Denne virkelighed er i høj grad ligesom drømmetilstanden: Jeg bevæger mig helt uafhængigt af logikken og naturens love.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2001 10:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
Det er kun de svageste af shamanerne der er nødt til at bruge psychedeliske planter for at få kontakt til åndeverdenen, de fleste nøjes med en tromme, Læs shamanens vej af michael harner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2001 10:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Faktisk så er det ønskværdigt for en shaman at benytte hallucinogener så ofte som muligt. Derved bliver han til sidst i stand til at bevæge sig mellem de to bevidsthedstilstande uden hjælp fra stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2001 13:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
Der vil jeg mene at du tager fejl du behøves på ingen måder at tage hallucinugener for at bevæge dig imellem de to verdner, det kan godt være at det gør det nemmere at komme over i uvirkelig virkelighed men du får samtidigt meget svære ved at holde koncentrasionen, alt hvad du behøves er en tromme og så slår du ca. 220 slag i minutet og bingo du er i trance (okay det ikk helt så nemt, men det er tæt på)

Søg efter:
Lucid Dreaming
The Monroe Institute
Foundation for shamanic studies


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2001 10:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Du behøver ingen tromme - jeg kan ændre bevidsthedstilstand vha. en meditation hvor jeg fokuserer min kraftstrøm. Har således prøvet at levitere og kunne se med lukkede øjne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2001 01:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg har en magisk stav som jeg kan rive i og når jeg har gjort det et stykke tid er jeg i himlen...sorry lam joke, kunne bare ik la vær [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2001 19:04 
Jeg ved ikke om det kan kaldes drømme*****

Men når jeg endelig er godt ramt af svampe så føler jeg mig lige midt i en virkelighed som der hele tiden forandrer sig, jeg har gået rundt og set det hele som Plastic hvorefter at de skiftede over til meget skarpefarver(om natten) og blev skræmmende, jeg har osse set en ko muterer til en puma lige foran mig, men der var jeg osse besat af pumaer, så måske at jeg ved hjælp af svampene har trukket en puma frem, fedt var det ihvertfald og jeg ville ønske at alle min svampetrips var på den måde....
Fordi det er bonus.....


Top
  
 
Indlæg: 25 aug 2001 01:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 aug 2001 01:01
Indlæg: 6
Jeg har fundet en bog der strejfer emnet. Astral Dynamics, A new approach to out-of-body experience, af Robert Bruce. Som titlen indikerer handler den om astral projektion, og indeholder masser af info som kan hjælpe en til at blive endnu bedre til at udnytte de ressourcer man kan komme i kontakt til ved at spise diverse visualiserings-assisterende stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2001 16:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
se med lukkede øjne, nogle gange oplever jeg at jeg kort lukker mine øjne, og jeg kan ikke se, om de er åbne eller lukkede, da jeg engang imellem ser billede ligesom hvis de var åbne mine øjne,,, kunne godt forestille mig at der lige kagede lidt med hjenen, så den sendte signal til synscentret om noget som den havde set en gang ....gamle impulser og infomationer, som kommer i krampetrækninger fra hjernen...

men jeg kan ikke se det rigtige, men 100%virkeligheds tro oplevelse.

ligesom at der blev sat en video til en synscenter istedet for ens øjne, så man kun kunne C "billeder" fra "videoen", og ikke det ens øjne normalt ville have set.. men hvad gør dette, er det nerverne der bliver underlige, er det ens hjernebølger der bliver forstyrret, el. skifter frekvens fra den man normalt ville have. og hvor stor en rolle spiller en svag ændring af dine svingningerne i hjernen, er det direkte ændring af din sindstilstand, som du ikke selv kan opfatte, eller er det bare en lille bagatel som man ikke bliver påvirket af...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team