Hey folkens...
Håber i alle har en fantastisk nytårs aften
For at gøre en meeeeget lang historie LIDT kortere:
Jeg lider af bipolar i voldsom blandingstilstand og er igennem en del år fulgt af psykiatrien. Man lære nok aldrig helt din sygdom at kende, men da jeg har haft den i mange år forsøger man konstant at prøve at leve med det. Er efterhånden en voksen mand sidst i tyverne.
Får en del forskellig medicin, der i blandt seroquel. Seroquel'en får jeg 1200mg at sove på, sammen med 20mg zolpidem. Ud over det får jeg 900mg(3x300) seroquel som pn i løbet af en dag
Ved ikke om det er ligegyldig info, men ud over det får jeg også følgende, blandt andet mod et, desværre, meget ilter temperament :
Respiradon: 8mg før sengetid
Lamotrigin: 100mg morgen + aften
Lysantin: 5x50mg i løbet af dagen mod bivirkninger fra de andre præparater
Drugs: Intet andet end cannabis de sidste mange år(drugs og bipolar går ikke så godt hånd i hånd

)
Tilbage: De af jer der kender til seroquel, vil vide at 2000mg er voldsomt meget i løbet af en enkelt dag. Det virker ! Det dræber hovedet. Men også hele mit liv. Forstået på den måde, at man ALDRIG er noget værd energi mæssigt. Og nogle dage vil jeg bare gerne kunne fungere normalt. Går hjemme, da sygdommen har kostet mig mit arbejde gennem 6år i forsvaret. Blev ikke fyret, men valgte selv at sige op, inden det kom frem fra andre sider, at jeg havde fået den diagnose, og sagtens selv kunne se at jeg ikke længere kunne håndtere den stress, da jeg sad i en stilling som økonomiansvarlig på kompagni og bataljonsplan samt lagde meget af min tid frivilligt i idrætssektionen. Nu går jeg i et "udrednings" forløb mellem kommune og psykiatri med henblik på førtidspension. Hvilket på ingen måde er noget jeg drømmer om. Har ALDRIG gået ledig før. Folkeskole til 9. Klasse, direkte på HTX, færdig med HTX fredag , startet ufaglært arbejde i 6mdr mandag, stopper fredag, start i mili mandag. Så har ALTID kunne forsørge mig selv, og aldrig været på nogen form for ydelse. Pånær den SU jeg var berretiget til det sidste halve år jeg gik i 3.G
Har efterhånden haft min diagnose nogle år, og har forsøgt mig med forskellige måder for at få lidt overskud i hverdagen. Og har igennem lang tid fundet ud af, at nogle dage kan jeg fungere normalt hvis jeg ryger en joint i stedet for at tage 300mg seroquel, som er den mindste dose jeg får i løbet af en dag. Så fungere jeg. Der er ro på følelserne og temperamentet. Det er der også med seroquel, men så er jeg totalt ufunktionel resten af dagen.
Lever et almindeligt sundt liv med sund kost, masser af frisk luft og så meget motion som der er overskud til(hvilket der ikke er meget af). Er i forsvaret også uddannet som militærfysisk træner, samt Certified CrossFit instructor(civilt kursus) og kettlebell instruktør + jeg har fungeret som vejleder i kost og ernæring, ligeledes i forsvaret. Så har helt styr på det med kost og træning, energien er der bare ikke længere, grundet alt den sederende medicin.
Problematikken er så at, jeg ikke altid har lyst til selve rusen fra THC'en. Så har længe gået og overvejet at prøve med olie. Nu er jeg så kommet dertil hvor det skal bestilles hjem. Har fundet et firma der virker troværdigt. De har dog flere slags, med forskellig CBD procent. Firmaet har 5, 7, 20 og 30 procent olie. Og så har de 10 procent cbd tincture. Priserne rækker også fra 249kr og optil 1400 for 10 gram, alt efter cbd styrken.
Så... Er der nogle venlige sjæle der måske kan gøre mig lidt klogere på hvad jeg skal vælge? Søger udelukkende den afslappende effekt og gavnlige effekt UDEN den psykoaktive virkning fra THC.
Evt gode råd fra andre med bipolar og deres erfaringer