Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2001 16:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Jeg har skrevet denne post fpr at gøre opmærksom på farfatteren Stanislav Grof. Han har skrevet en serie på 5 bøger om udforskning af det ubevidste ved hjælp af LDS terapi. Men han skriver at nogle af hans sessioner også foregik med psilicybin. Alle bøgerne er rigtig gode og man lærer en masse om sindet, og hvordan det udfolder sig for en mens man tripper.

En kort beskrivelse af sessionernes mål er at fjerne psykiske blokeringer som før en til den man er. Barndoms traumer, som ikke behøver at være specielt farlige, er noget af det der modelerer ens personlighed mest i følge Grof. Ens underbevidste fremkommer som billeder under et trip. Efter trippet bearbejdes de og det er utroligt hvad de finder ud af.

En anden bog hedder "Den kosmiske leg", og handler om universets "bevidsthed". Denne bog er den bedste jeg har læst omkring dette emne.

Jeg kan stærkt anbefale alle bøgerne til alle som intereserer sig for sindet og psykedelia.

Kender i andre gode bøger om sindet ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2001 22:09 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har selv læst Den Indre Rejse 1, som jeg helt klart vil anbefale til alle der tripper. Jeg synes især afsnittene om de Perinatale Matricer er interassant. Jeg tror mange af de oplevelser på psykedeliske stoffer, som bliver beskrevet som bad-trips i virkeligheden kan have været oplevelser fra BPM 2,3 el. 4., sådan som det er beskrevet i bogen. (Til ikke indviede er det genoplivelser af ens fødselstraume)

Jeg har selv haft en BPM 2-oplevelse på svampe... Det var en mildt sagt forfærdelig oplevelse:

Jeg havde følelsen af at synke ned i en dunkelt, koldt hav. Jeg havde en forfærdelig giftig smag i munden, og samtidig genoplivelde jeg stort set alle forfærdelige ulykker og operationer jeg har været udsat for i glimt... Dette stod på i en 2-3 timer.

Efter oplevelsen har jeg haft det bedre psykisk end nogensinde, og er blevet mere åben og udadvendt... Jeg havde også (før trippet) i lang tid haft milde depressioner i korte perioder af gangen -- de er også væk nu! Så i det store hele var det bestemt det værd...

Da trippet sluttede var jeg i øvrigt ikke færdig med at genoplive BPM 2, så jeg tager nok en svampetrip i den nærmeste fremtid for at fuldende oplevelsen ...

Men alt i alt har denne bog virkeligt hjulpet mig med at forstå denne oplevelse...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2001 09:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Jeg havde også mit første foster trip i weekenden. Jeg er endnu ikke færdig med at analysere det. men en rapport kommer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2001 16:10 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Famez1 >> Den glæder jeg mig meget til at læse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2001 16:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Oxo mig, jeg læser selv Terrence MacKenna "Food of the gods" for tiden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2001 01:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 feb 2001 02:01
Indlæg: 605
Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
HAR SELV LÆST EN DEL I DEN GANGER HAR DOG IKKE FÅGED LÆST GROFFS SERIE ENDU ER NOGLE INTRESERET KAN JEG DA GODT SKRIVE EN LILLE LISTE OVER NOGLE INTRESANTE FORFATTERE SOM FKS ALOUS HOXLEYS ERKENDELSENS DØRER OSV.
VH. DOENEG


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team