Fritzie skrev:
Det er lige præcis hvad det er

Det var en reference til hans "smoke weed everyday" - tænkte det nok var det første mange tænkte når man nævnte hans navn, og samtidig en opfordring til at gå på opdagelse i forummet. Det jeg mener er, at mange ligesom du bliver meget følsomme overfor cannabis efter de har røget dagligt, og er kommet ud af det. Jeg har det selv på samme måde. Hvis jeg vil ryge, så skal det være hver dag, så aftager størstedelen af den psykedeliske virkning, mens den sløvende/chilleren virkning bliver der. Teoretisk er det måske noget med den måde vi opbygger tolerance overfor hhv. THC og CBD.
Hvis du ser det som selvmedicinering, så virker det meget ligefrem at man skal tage en bestemt (lav) dose dagligt, og så sørge for at holde den. Når man først lige er kommet ind i det, og noget tolerance er skabt, så er det værste imo at det er lidt sværere at komme op om morgenen, og at samtaler med folk der ikke ryger, eller har forståelse for det at ryge cannabis kan virke lidt intetsigende (hvilket jo ikke betyder det store hvis "skaden" allerede er sket). Hukommelses problemer opstår ikke rigtig hvis man holder det fast, eller i hvert fald for mig. Gevinsten er at føle sig mere fri, glad og kreativ, især dagen efter, og at det fungere rigtig godt til at udforske sin indre verden så jeg synes egentlig det er meget godt givet ud, hvis man samtidig kan holde den dagligdag man har. Det er også næsten selvsagt, at man jo også bliver afhængig, så kan man ikke få sin medicin, så fylder det en del, til man får nyt hjem og bygget en rutine op igen - det er vigtigt at have en stabil sælger.
Nu jeg har fulgt lidt med i hvad du har skrevet, og jeg bilder mig ind at jeg godt kan sætte mig i dit sted. Jeg har selv gennemgået noget af en rejse (nogle år), for at nå til et punkt hvor det at tage svampe er blevet en behagelig oplevelse igen, og samtidig lært at acceptere at jeg ikke skal gå og tænke for meget over cannabis udover når jeg ryger det, for at få noget ud af resten af dagen. Så det er mit bedste råd, når det kommer til folk der står i sådan en situation, og ellers kan styre det. Mener at huske at du er 27?
Så; hvis du vil kaste dig ud i det, vil jeg anbefale at du køber noget hash der ikke er særlig potent, og ligger en plan for hvor meget du skal ryge - det kan selvfølgelig være du vil justere på det senere. Men finder man at man flere gange har sat mængden op, så må man tage sig selv i kragen og skære ned, for at tolerancen falder, og man får mere ud af rusen. Pt. ryger jeg ca 0.1g om dagen, fordelt over 3-4 bonghoveder, i løbet af sidste halvdel af min dagscyklus, for et par uger siden var det 0.4 som jeg har holdt fast i 1½ ca. Det er kun ment som et forslag, hvis du virkelig bare må ryge cannabis, og ikke kan se at noget andet skal kunne supplere det, samtidig med at du føler at du har brug for medicin, for at få hverdagen til at køre. Det kan også være at det bedste for dig er at ryge hver anden eller tredje dag, men det er efter min erfaring vigtigt at man har en form for rutine i det, så man ikke tænker en masse over det, bliver selvbevidst og føler angst. Det at gå igennem sin angst på den måde, kan også være godt for hele ens tillid til processen i det hele taget. At ligge sig ned og lukke øjnene med noget god musik, og så bare nyde og mærke sig selv, er også en rigtig god måde at blive fortrolig med angsten, men det har der været snakket om i flere andre tråde før.

Ja er 27 år. Det må jeg nok sige, folk sætter sig squ ind i ens problemer herinde, glad for at se..
Ryger kun skunk nu skal lige siges. Har eksperimenteret l lidt tid nu, ryger lidt i nogle dage i træk, så går der dage før jeg ryger igen. Som du os skriver er det faktisk mest angst fremkaldende den første dag jeg ryger, hjerte banken og inde uro , nervøs. Næste dag og efter er det ikke lige så slemt. Nogle gange er det kun den første , ryger højst to med meget lidt skunk i.
Har os vaprozier og glas pibe til rent skunk, og syntes faktisk at når jeg ryger joints med smøg og skunk blandet sammen, for jeg mest angst. Ryger jeg et lille skud rent på piben , bliver det ikke så slemt med angst. Ved ikke om smøgen kan tricky på en måde, ryger ikke smøger , har jeg aldrig gjort, så måske nikotinen virker stærke og mere angst fremkaldene bare et gæt.
Vil prøve mig lidt frem som du skriver med dose og hvor tit. Har lært mere at kontrollere angsten, for år den kommer når jeg skæv, trækker jeg vejret dybt lukker øjne og mærker efter, " oka der er du mr angst hvad vil du mig"

. Har lært at styre den bedre heldigvis. Lider af autisme og ADHD os, så cannabis virker godt mod det, før jeg fik angst. Røg jo meget hverdag i 10 år bong og joints, store doser. Nu prøver jeg at finde et ansvarligt forbrug , som du skriver meget lidt om dagen , nogle dage slet ikke.
Vil prøve arbejde med det som du skriver små doser og rutiner, det var et godt forslag . Tak for det..