Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

ER det farligt at blande hash med benzoer? Tænker specifikt Oxypax.

Kan man blande de to ting. ? Hvis man har røget først og får et angstanfald , er det så forsvarligt at tage en oxypax. bare en enkelt-

Det er vel ikke særlig farligt, men hvis man får angst af hash, burde man enten lade være med at ryge, ellers også bearbejde angsten under rusen, for at få den forløst.

Det er ikke en dødelig kombination, hvis det er det, du tænker på.

Medlem
Brugeravatar

Ja tænkte på dødlighed . Ja det pisse irreterende jeg får angst af hash, at jeg ikke kan nyde en pind. Kan man bearbejde den under rusen? Når den komme mister jeg nærmest selvkontrollen , skal jeg så prøve sige til mig selv, rolig nu hvad er det kroppen fortæller mig eller hvordan. er nysgerrig.

Jeg får meget tanke myldre når jeg ryger, fik jeg ikke førhen, det kom som lyn fra klar himmel mit angst. Havde ellers røget hash længe. Tænker alt muligt mærkeligt om rummet døden osv. så bliver jeg nervøs hjertebanken .. :)

Ja mediter på det, og få en erfaren til at være sammen med dig ædru imens, sådan at han kan berolige dig, når du mister selvkontrollen.

Det er for dumt, at ryge tjald, for derefter at opleve dødsangst, og tilsidst at slå det ihjel med en benzo. Så fucker du virkelig med din bevidsthed. Mit råd vil være, lad være med at ryge, eller få gang i selvindsigten, for at bearbejde angsten.

Medlem
Brugeravatar

Det har du ret i. Det bare dumt jo, fordi dødsangsten er latterlig , da jeg jo godt ved jeg ikke dør.

Har røget hash / skunk mange gange før. Intet problem. Ja det skal os siges, jeg tager ikke bare en benzo sådan lige. Det sidste udvej hvis det går helt gang.

har haft 30 oxypax siden påske , har stadigvæk 10 tilbage. Tit når jeg for et anfald arbejder jeg med det og kommer ud af det. Nogle gange hvis jeg ude et sted hvor jeg ikke er i trygger rammer kan angsten forstærkes...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hvorfor stopper du ikke bare med at ryge hvis du får det dårligt af det? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Skitzo skrev:
Hvorfor stopper du ikke bare med at ryge hvis du får det dårligt af det? :roll:

Ja kan jeg os blive nød til hvis det er.

Fordi der ligger mere bag det end rygning. Den ligger og ånder mig i nakken min angst, om jeg ryger eller ej..

Det er stramt aldrig kunne ryge mere igen da jeg altid har haft et godt forhold til det. Får mig til at køle af og chill ned.

Hashen får bare angsten mere frem fordi man tænker mere, skal finde roden til min angst og arbejde med det..

Min angst forsvinder jo ikke bare fordi jeg stopper med at ryge.. Det dæmper den bare, der ligger noget bag det

Dedikeret medlem

Gadvide hvad Dr. Drej havde sagt til det her ;) :peace:

Medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Gadvide hvad Dr. Drej havde sagt til det her ;) :peace:

Kan være jeg spørg dum.

Men hvem dalen er denne Dr Drej:? :D

Dedikeret medlem

Æj, det var jo meningen du selv skulle finde ud af dét! :D

Medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Æj, det var jo meningen du selv skulle finde ud af dét! :D

Dr Drej , kunne det være dr dre på dårlig udtalt dansk..:D

Men så alligevel hvorfor skulle det give mening ;D

hehe.. Oka mate du må gerne fortælle hvem det er nu så:P

Dedikeret medlem

Det er lige præcis hvad det er :D Det var en reference til hans "smoke weed everyday" - tænkte det nok var det første mange tænkte når man nævnte hans navn, og samtidig en opfordring til at gå på opdagelse i forummet. Det jeg mener er, at mange ligesom du bliver meget følsomme overfor cannabis efter de har røget dagligt, og er kommet ud af det. Jeg har det selv på samme måde. Hvis jeg vil ryge, så skal det være hver dag, så aftager størstedelen af den psykedeliske virkning, mens den sløvende/chilleren virkning bliver der. Teoretisk er det måske noget med den måde vi opbygger tolerance overfor hhv. THC og CBD.

Hvis du ser det som selvmedicinering, så virker det meget ligefrem at man skal tage en bestemt (lav) dose dagligt, og så sørge for at holde den. Når man først lige er kommet ind i det, og noget tolerance er skabt, så er det værste imo at det er lidt sværere at komme op om morgenen, og at samtaler med folk der ikke ryger, eller har forståelse for det at ryge cannabis kan virke lidt intetsigende (hvilket jo ikke betyder det store hvis "skaden" allerede er sket). Hukommelses problemer opstår ikke rigtig hvis man holder det fast, eller i hvert fald for mig. Gevinsten er at føle sig mere fri, glad og kreativ, især dagen efter, og at det fungere rigtig godt til at udforske sin indre verden så jeg synes egentlig det er meget godt givet ud, hvis man samtidig kan holde den dagligdag man har. Det er også næsten selvsagt, at man jo også bliver afhængig, så kan man ikke få sin medicin, så fylder det en del, til man får nyt hjem og bygget en rutine op igen - det er vigtigt at have en stabil sælger.

Nu jeg har fulgt lidt med i hvad du har skrevet, og jeg bilder mig ind at jeg godt kan sætte mig i dit sted. Jeg har selv gennemgået noget af en rejse (nogle år), for at nå til et punkt hvor det at tage svampe er blevet en behagelig oplevelse igen, og samtidig lært at acceptere at jeg ikke skal gå og tænke for meget over cannabis udover når jeg ryger det, for at få noget ud af resten af dagen. Så det er mit bedste råd, når det kommer til folk der står i sådan en situation, og ellers kan styre det. Mener at huske at du er 27?

Så; hvis du vil kaste dig ud i det, vil jeg anbefale at du køber noget hash der ikke er særlig potent, og ligger en plan for hvor meget du skal ryge - det kan selvfølgelig være du vil justere på det senere. Men finder man at man flere gange har sat mængden op, så må man tage sig selv i kragen og skære ned, for at tolerancen falder, og man får mere ud af rusen. Pt. ryger jeg ca 0.1g om dagen, fordelt over 3-4 bonghoveder, i løbet af sidste halvdel af min dagscyklus, for et par uger siden var det 0.4 som jeg har holdt fast i 1½ ca. Det er kun ment som et forslag, hvis du virkelig bare må ryge cannabis, og ikke kan se at noget andet skal kunne supplere det, samtidig med at du føler at du har brug for medicin, for at få hverdagen til at køre. Det kan også være at det bedste for dig er at ryge hver anden eller tredje dag, men det er efter min erfaring vigtigt at man har en form for rutine i det, så man ikke tænker en masse over det, bliver selvbevidst og føler angst. Det at gå igennem sin angst på den måde, kan også være godt for hele ens tillid til processen i det hele taget. At ligge sig ned og lukke øjnene med noget god musik, og så bare nyde og mærke sig selv, er også en rigtig god måde at blive fortrolig med angsten, men det har der været snakket om i flere andre tråde før.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Det er lige præcis hvad det er :D Det var en reference til hans "smoke weed everyday" - tænkte det nok var det første mange tænkte når man nævnte hans navn, og samtidig en opfordring til at gå på opdagelse i forummet. Det jeg mener er, at mange ligesom du bliver meget følsomme overfor cannabis efter de har røget dagligt, og er kommet ud af det. Jeg har det selv på samme måde. Hvis jeg vil ryge, så skal det være hver dag, så aftager størstedelen af den psykedeliske virkning, mens den sløvende/chilleren virkning bliver der. Teoretisk er det måske noget med den måde vi opbygger tolerance overfor hhv. THC og CBD.

Hvis du ser det som selvmedicinering, så virker det meget ligefrem at man skal tage en bestemt (lav) dose dagligt, og så sørge for at holde den. Når man først lige er kommet ind i det, og noget tolerance er skabt, så er det værste imo at det er lidt sværere at komme op om morgenen, og at samtaler med folk der ikke ryger, eller har forståelse for det at ryge cannabis kan virke lidt intetsigende (hvilket jo ikke betyder det store hvis "skaden" allerede er sket). Hukommelses problemer opstår ikke rigtig hvis man holder det fast, eller i hvert fald for mig. Gevinsten er at føle sig mere fri, glad og kreativ, især dagen efter, og at det fungere rigtig godt til at udforske sin indre verden så jeg synes egentlig det er meget godt givet ud, hvis man samtidig kan holde den dagligdag man har. Det er også næsten selvsagt, at man jo også bliver afhængig, så kan man ikke få sin medicin, så fylder det en del, til man får nyt hjem og bygget en rutine op igen - det er vigtigt at have en stabil sælger.

Nu jeg har fulgt lidt med i hvad du har skrevet, og jeg bilder mig ind at jeg godt kan sætte mig i dit sted. Jeg har selv gennemgået noget af en rejse (nogle år), for at nå til et punkt hvor det at tage svampe er blevet en behagelig oplevelse igen, og samtidig lært at acceptere at jeg ikke skal gå og tænke for meget over cannabis udover når jeg ryger det, for at få noget ud af resten af dagen. Så det er mit bedste råd, når det kommer til folk der står i sådan en situation, og ellers kan styre det. Mener at huske at du er 27?

Så; hvis du vil kaste dig ud i det, vil jeg anbefale at du køber noget hash der ikke er særlig potent, og ligger en plan for hvor meget du skal ryge - det kan selvfølgelig være du vil justere på det senere. Men finder man at man flere gange har sat mængden op, så må man tage sig selv i kragen og skære ned, for at tolerancen falder, og man får mere ud af rusen. Pt. ryger jeg ca 0.1g om dagen, fordelt over 3-4 bonghoveder, i løbet af sidste halvdel af min dagscyklus, for et par uger siden var det 0.4 som jeg har holdt fast i 1½ ca. Det er kun ment som et forslag, hvis du virkelig bare må ryge cannabis, og ikke kan se at noget andet skal kunne supplere det, samtidig med at du føler at du har brug for medicin, for at få hverdagen til at køre. Det kan også være at det bedste for dig er at ryge hver anden eller tredje dag, men det er efter min erfaring vigtigt at man har en form for rutine i det, så man ikke tænker en masse over det, bliver selvbevidst og føler angst. Det at gå igennem sin angst på den måde, kan også være godt for hele ens tillid til processen i det hele taget. At ligge sig ned og lukke øjnene med noget god musik, og så bare nyde og mærke sig selv, er også en rigtig god måde at blive fortrolig med angsten, men det har der været snakket om i flere andre tråde før.

:peace:

Ja er 27 år. Det må jeg nok sige, folk sætter sig squ ind i ens problemer herinde, glad for at se..

Ryger kun skunk nu skal lige siges. Har eksperimenteret l lidt tid nu, ryger lidt i nogle dage i træk, så går der dage før jeg ryger igen. Som du os skriver er det faktisk mest angst fremkaldende den første dag jeg ryger, hjerte banken og inde uro , nervøs. Næste dag og efter er det ikke lige så slemt. Nogle gange er det kun den første , ryger højst to med meget lidt skunk i.

Har os vaprozier og glas pibe til rent skunk, og syntes faktisk at når jeg ryger joints med smøg og skunk blandet sammen, for jeg mest angst. Ryger jeg et lille skud rent på piben , bliver det ikke så slemt med angst. Ved ikke om smøgen kan tricky på en måde, ryger ikke smøger , har jeg aldrig gjort, så måske nikotinen virker stærke og mere angst fremkaldene bare et gæt.

Vil prøve mig lidt frem som du skriver med dose og hvor tit. Har lært mere at kontrollere angsten, for år den kommer når jeg skæv, trækker jeg vejret dybt lukker øjne og mærker efter, " oka der er du mr angst hvad vil du mig" :P . Har lært at styre den bedre heldigvis. Lider af autisme og ADHD os, så cannabis virker godt mod det, før jeg fik angst. Røg jo meget hverdag i 10 år bong og joints, store doser. Nu prøver jeg at finde et ansvarligt forbrug , som du skriver meget lidt om dagen , nogle dage slet ikke.

Vil prøve arbejde med det som du skriver små doser og rutiner, det var et godt forslag . Tak for det.. :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har også angst (ikke diagnostiseret). Generelt dødsangst i forbindelse med at køre bil som passager, eller at gå på gåden og blive angst for at nogen vil slå mig ihjel. Angsten var ekstremt slem når jeg røg, især det sidste års tid. Det bedste jeg har gjort for mig selv er at stoppe med at ryge. Har en clean måned på tirsdag og min angst er næsten ikke at mærke mere. Desuden undgår jeg også angstprovokerende situationer eller bestemte ruter når jeg går rundt omkring.

Dog er angsten der stadig, så det skal jeg arbejde videre på. Da jeg røg og blev angst, så stak den også af med mig - uden jeg havde kontrol. Det eneste der umiddelbart hjalp var at fokusere på mit åndedræt og gentage overfor mig selv, at der sker altså ikke noget! Den bildør der smækker er ikke folk der kommer for at nakke mig!!
Er lidt træt lige nu så har lidt svært ved at samle tankerne, ellers havde jeg kommet med flere ting omkring selve angstsituationen når jeg var skæv og hvad jeg havde af taktikker. Vender dog tilbage med lidt mere ;)

Men mit bedste råd er: hold en pause fra røgen eller stop helt. Så har du også mere overskud til at fokusere på din angst, altså at afhjælpe angsten og få mere ro på i løbet af dagen. Desuden hjalp det mig at spise mere sundt (ikke noget fitness-fanatisk), men at droppe frysepizza og fastfood. Min søvn gjorde og gør stadig meget ved mig, så det er også vigtigt at få styr på din døgnrytme. Og prøv at undgå koffein og for meget sukker!

Mvh :)

Medlem
Brugeravatar

Den Rolige skrev:
Jeg har også angst (ikke diagnostiseret). Generelt dødsangst i forbindelse med at køre bil som passager, eller at gå på gåden og blive angst for at nogen vil slå mig ihjel. Angsten var ekstremt slem når jeg røg, især det sidste års tid. Det bedste jeg har gjort for mig selv er at stoppe med at ryge. Har en clean måned på tirsdag og min angst er næsten ikke at mærke mere. Desuden undgår jeg også angstprovokerende situationer eller bestemte ruter når jeg går rundt omkring.

Dog er angsten der stadig, så det skal jeg arbejde videre på. Da jeg røg og blev angst, så stak den også af med mig - uden jeg havde kontrol. Det eneste der umiddelbart hjalp var at fokusere på mit åndedræt og gentage overfor mig selv, at der sker altså ikke noget! Den bildør der smækker er ikke folk der kommer for at nakke mig!!
Er lidt træt lige nu så har lidt svært ved at samle tankerne, ellers havde jeg kommet med flere ting omkring selve angstsituationen når jeg var skæv og hvad jeg havde af taktikker. Vender dog tilbage med lidt mere ;)

Men mit bedste råd er: hold en pause fra røgen eller stop helt. Så har du også mere overskud til at fokusere på din angst, altså at afhjælpe angsten og få mere ro på i løbet af dagen. Desuden hjalp det mig at spise mere sundt (ikke noget fitness-fanatisk), men at droppe frysepizza og fastfood. Min søvn gjorde og gør stadig meget ved mig, så det er også vigtigt at få styr på din døgnrytme. Og prøv at undgå koffein og for meget sukker!

Mvh :)

har holdt en pause lidt over halvt år, jeg dyrker os motion spiser sundt , sover de 8 timer. Når jeg ryger , får jeg det som og det snurre i kroppen indvendig og jeg sitre, ryster lidt ,. ikke udenpå men inden i, det halve år jeg ikke røg, gjorde jeg begyndte spise ordenltig dyrke motion og få styr på mit liv noget mere. røg os 10 år. Men havde stadigvæk en nedtrykhed i kroppen og angst der lå og lurede selv efter halv år uden røg. Kommer aldrigg til at ryge i de mængder som jeg gjorde før, er blevet mere fornuftig på det punkt, nu vil jeg bare stadigvæk godt kunne gøre det nogel gange og begrænset mængder .

når jeg ryger skubber jeg angsten frem, men det så os der jeg kan tale med den , arbejde med den. Tror nogle gange mit hjerte skal hoppe ud når det banker hårdt og det alvorligt. Har dog lært at det normalt.

Jeg har svært ved at vide hvorfor min angst er der, fordi har rimlig godt styr på mit liv nu, gik os til psykolog det droppede jeg dog hurtigt, da jeg ikke følte han gav mig noget at arbejde med, han sagde bare " lad vær tænke negativt , tænk positivt. " Tror måske den kom oven i en depression. Bleev mega depri efter jeg stoppet med at ryge , men det normalt har jeg lade mig fortælle .

Tak for at i deler jeres viden , lære noget hvergang og man føler sig ikke alene herinde.. <3

Junior medlem

Hej!
Det er en halvgammel tråd, men jeg vil alligevel lige tilføje mine tanker, hvis nu det kunne hjælpe!
@Goose89 , så vidt jeg har læst mig til, påvirker THC dele af hjernen, som har at gøre med bl.a. følelsen af angst. Indtager man kun små mængder THC, fungerer det angstdæmpende. Men bliver det større mængder, kommer påvirkningen til at virke omvendt. Det er derfor, mange har oplevet angstanfald, når det har røget igennem. Især sativadominante planter har tendens til at udløse angstanfald, så vidt jeg har læst mig til. Det stemmer også med, hvad flere af mine venner har oplevet.

CBD derimod, påvirker samme dele af hjernen, på lidt den omvendte måde. CBD bremser nogle signalstoffer, der er med til at give dig angstfølelsen. Dvs. større mængder CBD skulle ikke kunne udløse angstanfald. Tværtimod skulle det være decideret angstdæmpende. Jeg har læst, at nogle har CBD-røg liggende klar, hvis de eksperimenterer med at blive rigtig skæve, så de kan ryge CBD'en og på den måde afbryde et angstanfald fra for meget THC. Derfor vil jeg foreslå, at du får fat i noget god CBD-urt. Det er nok ikke så nemt at købe, men hvis du selv dyrker, eller kender nogen der gør, er der mange sorter at vælge imellem. Tjek evt. CBD-crew. Jeg har selv gode erfaringer med et par af deres sorter.

@Fritzie især, kanon godt skrevet indlæg. Fedt at se, at folk tager sig tiden til at passe på hinanden!

Dette er i øvrigt mit første indlæg her, så pænt goddag! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]