Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 aug 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Den her er til alle jer med kendskab til midler med søvnmæssig værdi.
Jeg søger et middel, syntetisk eller ej, som virker fortræffeligt til at falde i søvn på. Flunitrazepam, alkohol, GHB and so on er jo rimelig effektive sovemedicin, men alle tre forværre faktisk søvnkvaliteten. Desuden har flunitrazepam en ekstrem lang halveringstid, og man derfor er bagskæv i flere dage efter. Alkohol giver hangovers og ved GHB sker det tit, at man vågner op og lysvågen efter at virkningen er ophørt. Udover det har de begge en kort virkningvarighed.

Triazolam eller Midazolam er sovepiller, som popper først op i mit hoved. Disse to benzodiazepiner svigter ikke uanset hvor frisk man er. Skal man på arbejdet dagen efter og derfor tidligt op, så er de velegnet, fordi de har en kort halveringstid og man får ikke hæftige eftervirkninger.

Jeg orker ikke at være mere reflekterende i min forspørgsel, men jeg håber at I vil byde flittigt ind.
Alle forslag er velkomne. Gratis luftkys uddeles uden kvaler.

Det absolut bedste sovemiddel, med færrest bivirkninger, har for mig været Melatonin. Du får en dejlig naturlig søvn, men hvis det er til at slå dig selv ud på efter en stimulans tur, er de sandsynligvis ikke kraftige nok.
Alkohol er et lorte sovemiddel, man får en virkelig ringe søvn af det. Så er Cannabis bedre, men det giver heller ikke den mest naturlige søvn.

GHB virker godt som sovemiddel, men det duer bare ikke i længden, at man bruger det til det. Man ødelægger den naturlige søvn, også har det et afhængigheds potentiale :P

Små doser af natskygger skulle også virke rimelig beroligende, men det er altså ikke legetøj.

Insane psychedelia user!

Zolpidem virker fint for mig og pga kort halveringstid er man ikke balret dagen efter.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg fik engang Mirtazapin til at sove på. Det er vist ikke en sovepille, men det virkede sgu efter hensigten. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Får dagligt 4 mg circadin i depotformulering. Ryger det ned i sækken med noget baldrian plejer jeg, at blive naturligt træt efter 1,5 - 2 timer, men jeg søger som sagt et stærkere stof.
Ofte skal uhyret puttes i søvn med adrenergiske aktive stoffer i blodet.
Bliver man ikke efterskæv hvis man ryger hash til, at falde i søvn på? Vi taler om nul tolerance.
Zolpidem, hvilken indvirkning har det på søvnstadiet hvor sindet restituerer?
Mirtazapin virker ja - men det har farlige interaktioner med noget medicin jeg får ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Pestilence skrev:
Jeg fik engang Mirtazapin til at sove på. Det er vist ikke en sovepille, men det virkede sgu efter hensigten. :)

Får også Mirtazapin. Kan bekræfte det virker glimrende til at falde i søvn på. Dog forsvinder den effekt ved længerevarende brug.

30mg Mirtazapin og 75-100mg Quetiapin og det er lights out for mig.

Hvis jeg ellers har overskuddet til det, så er motion uden sammenligning den bedste sovepille for mig. En time i fitness centeret inden sovetid ja så sover jeg inden jeg rammer puden.

Man skal så lige have i bagtanken, at Z-drugs, Zolpidem, Zopiclone osv. kan føre til deleriums tilstande ved for høje doseringer.

Der er selvfølgelig også Phenibut, men det har en lang halveringstid.

Dedikeret medlem

Nitrazepam! dog kun i kortere tid.. men det kan bruges, hvis søvnen er helt vœk.. men de gør noget ved de forskellige stadier i søvnen.. og det gør at jeg faktisk kun sover i 5.5 - 6.5timer
men ellers er jeg osse fortaler for en go aften-gåtur, motion, og naturlige urter i en te.. og en joint :D
@TS har du styr på søvnhygiejne?.. og nej tror ikk du er bagskœv dagen efter af at ryge lidt joint..

Insane psychedelia user!

Ø Tripperen! skrev:
Man skal så lige have i bagtanken, at Z-drugs, Zolpidem, Zopiclone osv. kan føre til deleriums tilstande ved for høje doseringer.

Der er selvfølgelig også Phenibut, men det har en lang halveringstid.

Det er rigtigt nu var det også ment til brug ikke misbrug.
Jeg bruger den efter behov dog max 2 gange i ugen, det gør at jeg kan nøjes med en halv medmindre jeg har tankemylder.
Jeg vågner og er frisk, hvis det er det der menes med restitutionen?
Hverdagsbrug har jeg kun oplevet min kræftsyge far have og han var oppe på 3-4 piller hver aften indtil han begyndte at få syge drømme også vågen af dem (delirium ?) så trappede han dem ud.
På det tidspunkt var han også så træt af kræften at spekulationerne ikke holdt ham vågen.
Med nul tolerance vil du afgjort vågne op og være bagskæv - det er i hvertfald min oplevelse. Måske et dosis spørgsmål men jeg ryger også for at blive skæv.
Jeg kan ikke sove umiddelbart efter jeg har røget, der skal gå time/timer, sådan virker det ikke for mig, men der er folk forskellige.

Jeg har nu ikke misbrugt Z-drugs, men jeg oplever hallucinationer ved bare en til havlanden pille på 7,5mg. Også har jeg haft min absolut værste oplevelse nogensinde på 3 piller, hvor jeg efterfølgende ikke faldt i søvn, men begyndte at trippe.
Det skete i Januar, og jeg døjer stadig med de eftereffekter der nu engang er.

Jeg fik dem på recept i nogle år (Zopiclone), men personligt rører jeg aldrig det skidt igen. Så hellere cannabis, benzo eller GHB, selvom jeg ikke gør i de to sidst nævnte.
Men det er selvfølgelig subjektivt, og min oplevelse skal ikke stoppe andre i, at have gavn af det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Også har jeg haft min absolut værste oplevelse nogensinde på 3 piller, hvor jeg efterfølgende ikke faldt i søvn, men begyndte at trippe.

Er det noget du kunne lokkes til at fortælle lidt mere om?

Jeg er i hvert fald ret interesseret i at høre nærmere om hvad den ubehagelige oplevelse "bestod af" samt hvordan du oplever at den har påvirket dig efterfølgende?

Medlem

Tusind tak for alle delte reflektioner.

Anti-depressiva, nonbenzodiazepiner og anti-psykotika bedes ekskluderes fra upcoming suggestions.

Føj for zopiclone. Den metalliske hinde man får i munden dagen efter smager afskyeligt, og varer hele fucking dagen.
Vedrørende nitrazepam så ødelægger den laaaange halveringstid hele idéen. Eftervirkningerne i form af døsighed, ataksi og "tømmermænd" tilsammen med halveringstiden kassérer denne kandidat.
Din (Ø Tripperen!) oplevelse med hallucinationer stemmeroverens med de personlige fortællinger jeg har spidset ører til.

Naturlige remedier- og søvnfremkaldende tiltag er jeg flittig praktiserende af. Eksponering af sollys i dagtimerne, cardio, berolignende aften aktiviteter og nydelse af hensigtsmæssige drikke består den daglige rutine af, som et led i almen funktion.

Jeg er klar over at mine kriteriere er stramme og, at chancen for et ideelt middel ikke hænger på træerne. Et match håbes alligevel at opstøves.

Hvad siger I til midazolam eller triazolam?
Jeg har ingen erfaring med triazolam samt begrænset erfaring med midazolam.

På forhånd tak

Medlem

Havde du ikke også røget hash, og ligeledes var intoxiceret af THC imens zolpidem sovepillerne blev indtaget?

De mennesker jeg har talt med om zolpidem har haft mest held, hvor indtaget er sket i samspil med anti-psykotika, alkohol og/eller cannabis. Zolpidem singulært skulle forholdsvist let kunne fremkalde hallucinationer, selv ved lave doser, hvis ikke man tvinger sig til indslumring.

Midazolam har vist sig, som en værdig kandidat. Den søvnindledende virkning indsætter efter små 15 min, og er uimodståelig. Tilstanden er akkurat magen til den enorme søvnighed man oplever ved præ-anæstesi. Opvågnen efter at virkningen havde aftaget hændte nogen nætter. (Virkningen ophøre efter 4-5 timer). Trods det opstod ingen gener ved overgang til søvn.
Et stort minus er degraderingen af korttids-hukommelsen og evnen til, at konstruere nye minder. Heldigvis er dette mest udtalt under virkningen ergo der hvor man sover.
En anden ting er afhængighedspotentialet. Det er stort ved stærke benzoer med kort halveringstid.

Indtil videre satser jeg på en af disse to sovemidler, medmindre at der kommer en konkurrerende kandidat.

Insane psychedelia user!

Jeg brugte zolpidem da jeg var stoppet med narko og var over perioden med truxal/seroqel til at få 2 gode nattesøvne i ugen, som regel i dosis 5 mg nogengang 10 hvis der var for meget rod i hovedet.
Det virker fint, men prøv det eller lad være :)

Farmand skrev:
Ø Tripperen! skrev:
Også har jeg haft min absolut værste oplevelse nogensinde på 3 piller, hvor jeg efterfølgende ikke faldt i søvn, men begyndte at trippe.

Er det noget du kunne lokkes til at fortælle lidt mere om?

Jeg er i hvert fald ret interesseret i at høre nærmere om hvad den ubehagelige oplevelse "bestod af" samt hvordan du oplever at den har påvirket dig efterfølgende?

Mjaa det er jo svært at forklare, men her er tråden jeg oprettede, lige efter at oplevelsen begyndte: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ne#p685487

Det lyder måske ikke så tosset når man læser det, men jeg var tydeligvis ikke klar over situationen, på daværende tidspunkt. Og jeg er aldrig kommet ned, fra det trip. Jeg tripper stadig den dag i dag, jeg har bare vænnet mig til det :P
Men der er ingen tvivl om, for mit vedkommende, at Zopiclone har natskygge effekter, og den process jeg blev smidt ud i på daværende tidspunkt, er en dyb mystisk process, jeg stadig ikke helt har fundet hoved og hale i. Jeg er dog godt på vej, og der er sket ubeskriveligt meget i mit liv siden da :)
Processen har givet en for mig helt uforståelig indsigt, som jeg ikke vidste kunne lade sig gøre. Men det har fandeme været hårdt, og det er det stadig, bare ikke lige så hårdt, som det var. Jeg vil ikke anbefale andre, at søge indsigt denne vej (det gjorde jeg heller ikke, det var en fejltagelse), da den tiltider har været så ubehagelig, at jeg nogle gange er blevet i tvivl om, om det nu er, det hele værd. Men det bliver det, det kan jeg mærke nu som tiden er gået.
Der har ikke været den mindste logik i mange af mine oplevelser siden da, som har været svært for mig at acceptere, da jeg er meget matematisk orienteret. Men idag har jeg forstået, at man først bliver nødt til at acceptere virkeligheden, for siden bagefter at forstå den. Der er logik i alt, man skal bare lige forstå den, for at kunne se den :)

Jeg sov sådanset ikke i en uge efter indtagelsen af de Zopiclone, hvor jeg havde stribevis af mine absolut vildeste psychedeliske oplevelser, og jeg husker dem alle kronologisk til punkt og prikke. Det gør jeg selvfølgelig også med alle mine andre psychedeliske oplevelser, selvom jeg har over 150 af dem på bagen. Jeg har også lidt af en autistisk hukommelse.

Noget andet jeg lærte er, at hvis man får et dybt crash i den psychedeliske verden, er der kun en vej ud, og det er igennem den psychedeliske oplevelse. Traditionelle metoder er ikke altid kraftige nok, og det er jeg så igang med :)

Ved ikke om det på nogen måde var svar på dit spørgsmål, ellers kan du sende en PM.

Btw. så er jeg enig med E.B.E om den klamme matalliske smag, der sidder i munden dagen efter brug af Zopiclone, føj forhelvede mand! Det stof er for klamt til mennesker hehe.
Men dette er bare min personlige oplevelse. Det var måske heller ikke det fornuftigste jeg havde gang i, tilbage i Januar.

Edit: Har lige rettet et par grove stavefejl, var åbenbart lidt træt i går hehe :eyes:

Vh Ø Tripper

Dedikeret medlem

^holy shit :shock: du husker godt Ø!! jeg ka næsten ikke huske hva jeg fik til aftensmad i går.. :lol: men er glad for at det går dig godt! :hjerte:

@E.B.E. ok nitrazepam er et no-go så..
har du prøvet antihistamin (phenergan)?
drikker du nogen former for beroligende te?
--hvor ofte har du søvnbøvl/hvor ofte ska du anvende et middel for at falde i søvn..
vh S

STWOD skrev:
^holy shit :shock: du husker godt Ø!! jeg ka næsten ikke huske hva jeg fik til aftensmad i går.. :lol: men er glad for at det går dig godt! :hjerte:

Ja det har du nok ret i STWOD, synes sådanset heller ikke, at min forståelse fejler noget, at blive klogere betyder jo bare, at blive forvirret på et højere niveau :lol:

Men mange tak ven, og lige over. Hvordan går det med dig? Alt det bedste! :hjerte:

Dedikeret medlem

Mr. Gone skrev:
STWOD skrev:
har du prøvet antihistamin (phenergan)?

hej Gone
Den havde jeg lige glemt! Prometazin har fungeret godt for mig, dog med en smule træthed dagen efter.

det havde jeg osse selv, ved første tanke.. da der jo stod sovepille :eyes:
men ja de har givet mig søvn hvis jeg har haft søvnbøvl.. heh dvs ret tit.. gerne i kombi med melatonin er det i min bog en af de mere milde måder at fange noget ZzZzZZzzz på; uden zombiekorpus dagen efter.. :)

hej Ø: hvis vi vender den sådan så er jeg sku møgklog :] haha.. det går fint nok her, mange tak for din bekymring! P. :hjerte:. U. R.

Medlem
Brugeravatar

Det bedste jeg har brugt har været en lille færdig blandet drik. I drinken var der blandt andet L-Tryptophan, L-Theanine, Gaba, Dogbane (Apocynum) ekstrakt og Melatonin. Det har ikke lykkes mig at finde en måde jeg kunne få det til Danmark. Produktet hedder Ezee sleep drink og fås i Singapore. Hvis der er nogen der finder en måde at få det til Danmark så PM mig endelig. Kan være jeg er så heldig og få et familie medlem til at købe det med hjem til DK.

Min kæreste og jeg har brugt til at omvende vores døgnrytme efter jetlag. Det føltes utrolig naturligt og lækkert. Efter lidt tid, så føler mig sig naturlig træt, man bliver tungere og tungere og smelter ned i sengen. Man sover tilpas tungt og når man så vågnede så var man helt frisk og vel udhvilet. Føltes som at være barn igen :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lyder godt nok ubehageligt ø-tripper men fedt at det lyder til at du er igennem det værste.

Jeg har selv en del erfaring med Zolpidem og Zopiclone, især førstnævnte. Primært i doser på 5-10 mg i forbindelse med indsovning men også i doser på 20-40 mg og jeg ender også altid i en tilstand i stil med det du oplevede under den akutte rus. Så snart jeg er over de 10 mg så forsvinder alle ligheder med de klassiske benzodiazepiner og jeg får i stedet oplevelsen af at have indtaget en substans som, for mig, bedst kan beskrives som en krydsning imellem et psychedelisk Tryptamin, et dissociativ og en deliriant (sidst nævnte kategori har jeg ingen personlig erfaring med så den del er udelukkende gætværk baseret på andre menneskers erfaringer) med en "wierdness" faktor som, indtil videre, kun er blevet matchet af Salvia.

Heldigvis har jeg aldrig oplevet de store bivirkninger ved det med undtagelse af udmattelse den efterfølgende dag efterfulgt af indsovnings besvær, som heldigvis kun har været et problem den første nat efter indtagelse.

Der er dog begrænset med info at hente når det gælder de potentielle bivirkninger i doser over 10 mg og dette kombineret med de før nævnte "dagen efter" bivirkninger gør, at det ikke er noget som jeg har planer om at gentage igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]